تحصیل در ایتالیا | شرایط تحصیل در ایتالیا | هزینه | پزشکی | بورسیه

تحصیل در ایتالیا، تنها کشور چکمه شکل در دنیا، یک تجربه ی بی نظیر است! این جمله، به تنهایی بهترین آغاز برای مقاله امروز ما است. ایتالیا، کشوری زیبا با فرهنگ و تاریخ غنی و متنوع است. زیبایی های این کشور تنها به تاریخ، معماری عصر رنسانس، نقاشی های باروک یا غذاهای خوشمزه آن محدود نمی شود! شما با تحصیل پزشکی در ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا، فرصت زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان را کسب خواهید کرد.

از رشته کوه های آلپ در شمال کشور ایتالیا گرفته تا سواحل زیبای جنوب، تمام جنبه های این کشور چشمان شما را به خود خیره خواهند کرد. انتخاب تحصیل در ایتالیا به شما امکان دسترسی به مجموعه باورنکردنی از میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری ایتالیا، در کنار یک تحصیل سطح بالا را می دهد. پس اگر به تحصیل در خارج از کشور علاقمند هستید، ایتالیا را فراموش نکنید.

با وجود طیف گسترده ای از دانشگاه های بین المللی سطح بالا که در ایتالیا واقع شده اند، تحصیل در ایتالیا مورد توجه و استقبال بسیار از دانشجویان بین المللی است. کشور ایتالیا با تقویت و اصلاح آموزش عالی اروپا از طریق فرایند بولونیا، نقش مهمی در این روند ایفا کرده است. دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند، آموزش ارزشمندی را در یکی از جوانترین جمهوری های اروپا (که خانه قدیمی ترین دانشگاه جهان است) دریافت می کنند. 

تحصیل در ایتالیا
تحصیل در ایتالیا، تنها کشور چکمه شکل در دنیا، یک تجربه ی بی نظیر است!

مناطق، نقش مهمی در پویایی کشور ایتالیا دارند. مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی کشور به بیش از 20 منطقه کوچکتر تقسیم شده اند. تاریخ ایتالیا به شکل قابل توجهی الهام بخش فرهنگ معاصر ایتالیا است. زیرا پیش از اینکه ایتالیا به یک کشور ملی تبدیل شود، این شبه جزیره به پادشاهی های مختلف، از جمله کشورهای پاپ (واتیکان کنونی) دسته بندی شده بود.

فرهنگ ایتالیایی با توجه به پیچیدگی تاریخ منطقه ای آن، بسیار متنوع است و مناطق مختلف همه دارای تحصیلات، آداب و رسوم متفاوت،  گویش های خاص و غذاهای دلپذیر با شهرت جهانی هستند.

این تنوع منطقه ای، ترکیبی ایجاد کرده است که تحصیل در ایتالیا را به تجربه ای تبدیل می کند که تنها یکبار در زندگی رخ می دهد. مهم نیست در کدام شهر به تحصیل بپردازید، شما با غذاهایی باورنکردنی، فرهنگ پر جنب و جوش و فرصت های بی شما برای غرق شدن در هنرهای ایتالیا و سبک زندگی معروف مدیترانه ای مواجه می شوید.

از تاریخ باستانی رم گرفته تا آبراه های پر پیچ و خم ونیز، سواحل ایده آل باری و استایل های جهانی شهرهای میلان و فلورانس، هیچ مقصد در ایتالیا نیست که شما را راضی نکند. تحصیل در خارج از کشور مزایای بیشماری دارد و شما با انتخاب کشور ایتالیا و استفاده از سنت آکادمیک 932 ساله آن، از تمام آنها بهره مند خواهید شد.

در مقاله ای که امروز به شما ارائه می کنیم، هر آنچه که باید در مورد کشور ایتالیا، به عنوان یک مقصد تحصیلی بدانید، به شما ارائه می کنیم. همانطور که میدانید، علاوه بر جذابیت های آکادمیک، تاریخی و جغرافیایی، ایتالیا مزیت دیگری نیز دارد. شما با انتخاب این کشور می توانید از تحصیل ارزان در ایتالیا یا حتی تحصیل رایگان در ایتالیا نیز بهره مند شوید! چه چیزی از این بهتر؟

با ایتالیا و تحصیل در ایتالیا بیشتر آشنا شوید!

دانشگاه های ایتالیا از جمله قدیمی ترین دانشگاه ها در اروپا و جهان هستند. دانشگاه بولونیا در سال 1088، دانشگاه پادوا در سال 1222 و دانشگاه ناپل در سال 1224 تاسیس شده است.

از سال 1999، سیستم آموزشی در ایتالیا، اصول عنوان شده در سیستم آموزشی بولونیا را دنبال می کند. سیستم 3 سیکل 3 + 2 به این معنی است که شما می توانید پس از 5 سال تحصیل از دانشگاه ایتالیا با مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوید. با وجود چنین دانشگاه های کهنی، هیچ تعجبی ندارد که سنت های دانشجویی نیز به همان اندازه تاریخی باشند! پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایتالیا، دانشجویان در سراسر ایتالیا یک تاج گل سبز لورا (نماد دانش) بر روی سر خود قرار می دهند.

اما، انتخاب تحصیل در ایتالیا به معنای تجربه چیزی فراتر از یک زندگی دانشگاهی است. ایتالیایی ها به اجتماعی بودن مشهور هستند. بنابراین، شما داشتن حداقل دانش از زبان ایتالیایی، در کمترین زمان می توانید با محلی ها دوست شوید. کشور ایتالیا، در کمترین زمان ممکن به شما حسی مانند خانه را القا می کند. در طبیعت نفس گیر گرفته تا موزه ها و تئاتر های بی شمارو زندگی شبانه مهیج حتی در کوچکترین شهر های ایتالیا، به راحتی با جریان زندگی در ایتالیا هماهنگ خواهید شد.

ورود و ثبت نام در یک دانشگاه خارجی به زمان بندی و تحقیق بسیار نیاز دارد. علاه بر آن، پروسه به پایان رساندن و تهیه مدارک ویزا و اخذ بورسیه های تحصیلی نیز بدون همکاری یک تیم حرفه ای به درستی به پایان نمی رسد. شما می توانید برای مشاوره در مورد تحصیل در ایتالیا با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه پیشگام مفتخر است با تیم حرفه ای خود از ابتدا تا انتهای رسیدن به تحصیل رویایی تان، شما را همراهی کند.

پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا:

دانشگاه های پزشکی در ایتالیا

ایتالیا، به خاطر داشتن برخی از برترین دانشکده های پزشکی در سراسر اروپا، شهرت بسیاری دارد. از همین رو، این کشور هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری است که به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور، علاقمند هستند. دلایل محبوبیت تحصیل پزشکی در ایتالیا را می توان در سه مورد خلاصه کرد:

  • رویکرد مدرن دانشکده های پزشکی ایتالیا
  • استفاده از جدیدترین فناوری های پزشکی 
  • ارائه یک آموزش کاملا به روز مطابق با جدیدترین متدهای پزشکی در سراسر دنیا

چرا باید تحصیل پزشکی در ایتالیا را انتخاب کنید؟

تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا به دلایل بسیاری یک انتخاب عالی است. در ادامه برخی از دلایلی که ایتالیا را به یک مقصد مناسب برای دانشجویان پزشکی تبدیل می کند را نام برده ایم:

  • شما می توانید در دوره های پزشکی شرکت کنید که به زبان انگلیسی تحصیل می شوند.
  • هر ساله، دانشگاه های ایتالیا ظرفیت پذیرش مجزایی را برای دانشجویان شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا در نظر می گیرند.  
  • شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای شرقی و غربی، پایین تر است. هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی از 500 یورو تا 5000 یورو در سال متغیر است و بر اساس وضعیت مالی دانشجویان تعیین می شود.
  • برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی تنها لازم است در یک آزمون انگلیسی زبان به نام آیمت (IMAT) شرکت کنید.
  • میانگین هزینه ماهیانه زندگی در ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید.
  • مدرک پزشکی که شما با تحصیل پزشکی در ایتالیا اخذ خواهید کرد در اروپا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و تمام کشورهای جهان معتبر شناخته می شود.

دانشگاه های ایتالیا:

در کشور ایتالیا، حدود 90 دانشگاه دولتی وجود دارد. در ضمن، تعداد بسیاری مرکز تخصصی تحصیلات تکمیلی، پلی تکنیک ها و آکادمی های دیگر نیز وجود دارند که در کنار دانشگاه های ایتالیا، بخشی از بخش آموزش عالی ایتالیا را تشکیل می دهند. بر اساس فرآیند بولونیا، تحصیلات عالی در ایتالیا، شامل یک مدرک لیسانس سه ساله (Laurea Triennale) است که می تواند با مدرک دو ساله کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale) دنبال شود.

دانشجویانی که به تحصیل در رشته حقوق علاقه مند هستند باید در دوره پنج ساله Laurea Magistrale a Ciclo Unico ثبت نام کنند. در حالی که دانشجویان پزشکی باید دارای مدرک شش ساله باشند. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در ایتالیا، به این مطلب مراجعه کنید.

دانشگاه های برتر ایتالیا:

در مجموع، 30 دانشگاه ایتالیایی در رتبه بندی QS World University Rankings® حضور دارند که از این تعداد، 12 دانشگاه در میان 500 دانشگاه برتر جهان هستند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های ایتالیا، به این قسمت مراجعه کنید. در ادامه، چند دانشگاه برتر ایتالیا را به صورت خلاصه معرفی کرده ایم:

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano):

دانشگاه پلی تکنیک میلان، با رتبه 149 در جهان، بالاترین رتبه در میان دانشگاه های ایتالیا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه، به طور خاص به واسطه دوره های هنری و مهندسی خود، رتبه خوبی دارد. علاوه بر این، در رتبه بندی هایی که بر اساس رشته انجام شده است، در میان 20 رتبه برتر در برخی رشته های تحصیلی است. این رشته ها را در ادامه بیان کرده ایم:

  • هنر و طراحی: رتبه ششم
  • مدنی و مهندسی سازه: رتبه هفتم
  • معماری: رتبه هفتم
  • مهندسی مکانیک: رتبه نهم
  • مهندسی برق: رتبه هفدهم _ مشترک

از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پلی تکنیک میلان می توان به جولیو ناتا، شیمی دان مشهور ایتالیایی اشار کرد که به دلیل فعالیت در زمینه پلیمرهای بالا، در سال 1963 جایزه نوبل شیمی را دریافت کرد.

دانشگاه پیزا (University of Pisa):

دانشگاه پیزا یکی از دانشگاه های خصوصی ایتالیا با 20 بخش و مراکز تحقیقاتی سطح بالا در زمینه های کشاورزی، اخترفیزیک، علوم رایانه، مهندسی، پزشکی و دامپزشکی است. این دانشگاه در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. در سال 2021، در رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان (Academic Ranking of World Universities)، دانشگاه پیزا رتبه 151 را به خود اختصاص داد.

از جمله فارغ التحصیلان معروفی که در دانشگاه پیزا به تحصیل در ایتالیا پرداخت می توان به گالیله اشاره کرد. گالیله در پیزا به دنیا آمد و در همین شهر نیز به تحصیل پرداخت.

دانشگاه بولونیا (Università di Bologna):

در سال 2019، دانشگاه بولونیا در جایگاه 180 در میان دانشگاه های جهان قرار گرفت. این دانشگاه، به عنوان یکی از اولین دانشگاه های تاسیس شده شناخته شده است. اگر به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستید، امکان ندارد نام دانشگاه بولونیا به گوش شما نخورده باشد. یکی از دلایل شهرت این دانشگاه این است که ایتالیا را به رهبر سبک آموزش عالی اروپا تبدیل کرده است. نام فرآیند بولونیا نیز از همین دانشگاه گرفته شده است. در حال حاضر، در رتبه بندی جهانی QS، دانشگاه بولونیا جایگاه 160 ام را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome):

دانشگاه ساپینتزا یا دانشگاه ساپینتزا رم، با رتبه 217 در جهان، یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که در سال 1303 تاسیس شده است. با وجود جمعیت دانشجویی به اندازه 112،500 نفر، دانشگاه ساپینتزا یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا است. لازم به ذکر است که از این تعداد، 8300 دانشجو را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که تحصیل در ایتالیا را انتخاب کرده اند. 7 نفر از دانشجویانی که از دانشگاه ساپینتزا رم فارغ التحصیل شده اند موفق به کسب جایزه نوبل شده اند. از جمله آنها می توان به کارلو روبینا، فیزیکدان ذرات (و یک مخترع) اشاره کرد.

برخی دیگر از دانشگاه های ایتالیا که می توانید به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید عبارتند از:

اگر به تحصیل در ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا علاقمند هستید، وقت را تلف نکنید. همین حالا با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید تا پس از ارزیابی رزومه شما، بهترین پیشنهادات تحصیل در خارج را به شما ارائه کنند. موسسه پیشگام با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، اخذ انواع بورسیه و کمک هزینه، آماده است تا همراه و همسفر شما تا رسیدن به تحصیل دلخواهتان باشد.

شهرهای دانشجویی برای تحصیل در ایتالیا:

دانشگاه های برتر ایتالیا (و مناطق دیدنی این کشور) در مناطق وسیعی پراکنده شده اند. بنابراین، در کشور ایتالیا، مقصد های جذاب بسیاری برای افرادی که به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستید، وجود دارد. در ادامه، برخی از محبوب ترین شهرهای ایتالیا برای دانشجویان را معرفی کرده ایم.

رم:

معرفی پایتخت ایتالیا را از کجا شروع کنیم؟ اکثر مردم، این شهر را با دیدنی های اصلی اش مانند کولوسئوم، چشمه تروی، پانتئون، تالار گفتگو، پله های اسپانیا و منجنیق می شناسند. اما، به عنوان یک دانش آموز در رم، شما تجربه ای بسیار غنی از زندگی در رم کسب خواهید کرد. شما با جنبه هایی از شهر رم آشنا خواهید شد که هیچ توریستی فرصت لذت بردن از آن را نخواهد داشت.

تحصیل در ایتالیا
رم _ پایتخت ایتالیا

شما می توانید در یکی از تئاتر های رم از یک نمایش لذت ببرید یا خود را در یک اجرای بزرگ در استادیوم فالمینو یا استادیوم المپیک، غرق کنید. اگر به ادبیات علاقمند هستید، می توانید یک شب زیبا را در یک بار_کتاب (تلفیقی از بار، کتابخانه و باشگاه کتاب) بگذرانید. زندگی شبانه در رم بسیار دیدنی است. نمایشگاه های عتیقه و بازارهای فرنگی رم، مجموعه های بسیار جذابی را ارائه می کنند.

در شهر رم، برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا واقع شده اند. از همین رو، جامعه نسبتا بزرگی از دانشجویان بین المللی در این شهر زندگی می کند. در سال 2018، در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS (QS Best Student Cities)، شهر رم در جایگاه 66ام قرار گرفت.

میلان:

شهر میلان به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. این شهر، هر آنچه که برای یک زندگی دانشجویی موفق و دلپذیر نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد. با وجود دانشگاه هایی با کلاس جهانی، سطح بالای کیفیت زندگی و جمعیت بالای دانشجویانی بین المللی، این شهر یکی از مقاصد محبوب متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا است.

شهر میلان، یک قطب اقتصادی پر رونق در شمال ایتالیا محسوب می شود. این شهر، علاوه بر اینکه حس و حال تاریخی و اصیل خود را حفظ کرده است، به صورت همزمان یک زندگی مدرن در یک شهر ایتالیایی را نیز به شهروندان ارائه می کند. این شهر مدرن ایتالیایی، انبوهی از مکان های تاریخی مانند کلیسای سانتا ماریا آل گرازی (میراث جهانی یونسکو) را در خود جا داده است. لازم به ذکر است که نقاشی معروف “شام آخر” نیز در همین مکان قرار دارد.

شهر میلان علاوه بر اینکه یک مرکز مالی و اقتصادی پیشرو در ایتالیا است، به عنوان یک رهبر جهانی در صنعت مد و طراحی نیز شناخته شده است. این شهر، در کنار لندن، پاریس و نیویورک، یکی از پایتخت های مد جهان (و حتی پایتخت اصلی مد جهان) می باشد. اگر به فوتبال علاقه مند باشید، احتمالا تیم های مشهور فوتبال میلان برای شما غریبه نیستند.

این شهر با داشتن 8 دانشگاه، دارای بزرگترین جامعه دانشجویی در سراسر ایتالیا است. دانشگاه های میلان، طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف را به دانشجویانی که به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستند، ارائه می کنند.

پیزا:

تحصیل پزشکی در ایتالیا
برج کج پیزا

پس از اینکه از برج معروف شهر پیزا بازدید کردید (و احتمالا یکی از آن عکس های معروف توریستی را هم گرفتید) خواهید فهمید که شهر پیزا تنها در برج کج پیزا خلاصه نمی شود. پیزا بیش از 20 کلیسای تاریخی، چندین کاخ و برخی از خیره کننده ترین پل ها در آن سوی رودخانه آرنو را در خود جا داده است. در طول تابستان، می توانید دانش آموزان زیادی را ببینید که در کنار رودخانه در حال استراحت هستند و از یک نوشیدنی خنک لذت می برند.

در مقایسه با میلان، زندگی در پیزا جریان آرام تری دارد. این شهر، بهترین مکان برای لذت بردن از یک شام آرام در محیطی زیبا یا لذت بردن از یک نوشیدنی دلپذیر در هنگام غروب است.

در شهر پیزا، اکثر فعالیت ها توسط جمعیت دانشجویی انجام می شوند. دانشجویان در این شهر انواع مهمانی ها، نمایش ها و رویدادهای فرهنگی را ترتیب می دهند. در میلان دانشگاه پیزا، اصلی ترین دانشگاه، دانشگاه پیزا است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، چهره های مشهوری مانند گالیله در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

بولونیا:

 دانشگاه های ایتالیا
بولونیا _ شهر قرمز

بولونیا، اگرچه برای خارجی ها کمتر شناخته شده است، اما در میان مردم ایتالیا محبوبیت بسیاری دارد. اگر شما نیز با جذابیت های تحصیلی و شهری بولونیا بیشتر آشنا شوید، ممکن است این شهر سرخ رنگ را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنید. شهر بولونیا پایتخت منطقه امیلیا-رومانیا است. علاوه بر این، به عنوان پایتخت آشپزی ایتالیا نیز شناخته می شود. در ضمن، بولونیا توسط یونسکو به عنوان یک شهر خلاق برای موسیقی نامگذاری شده است.

جاذبه های تاریخی این شهر به خوبی حفظ شده اند. سایه های قرمزی که بر روی شهر بولونیا سایه انداخته است، باعث شده است که به این شهر لقب بولونیای قرمز (Bologna la rossa) را بدهند. این شهر، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را در خود جا داده است. با وجود جمعیت دانشجویی گسترده و بین المللی، یک شهر دانشجویی بزرگ در ایتالیا محسوب می شود. از رویدادهای شهر بولونیا می توان به جشنواره فیلم های صامت در ماه جولای، موزه های بزرگ اتومبیل (دوکاتی، لامبورگینی و فراری) و یک مجموعه فرمول یک اشاره کرد.

ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا:

حال می دانیم که تحصیل در ایتالیا، انتخابی است که یک تجربه تحصیلی بی نظیر به شما ارائه می کند. اگر به تحصیل در این کشور علاقمند هستید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید. پروسه ثبت نام و اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی ایتالیا تا حدی پیچیده است. اما تیم حرفه ای موسسه پیشگام برای کمک و همراهی شما آماده اند.

پیش از هر کاری، شما باید با ما تماس بگیرید و رزومه تحصیلی خود را به ما ارائه کنید. پس از انجام این کار، مشاوران ما به شما کمک می کنند دانشگاه مناسب برای اپلای و تحصیل در کشور ایتالیا را انتخاب کنید. ما بررسی می کنیم که آیا شما شرایط لازم برای تحصیل در ایتالیا را دارید یا خیر. علاوه بر این، گزینه های مختلفی را با توجه به وضعیت تحصیلی و مالی به شما معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل در ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید.

پس از تصمیم گیری و مشاوره، نوبت به تهیه و ترجمه مدارک تحصیلی می رسد. ما در تمام این مراحل شما را همراهی می کنیم و زمان مناسب برای تهیه هر مدرک را به شما اطلاع خواهیم داد. تمام مدارک تحصیلی و شناسایی شما برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی ایتالیا، باید توسط دارالترجمه های مورد تایید سفارت، به زبان ایتالیایی ترجمه شوند.

موسسه پیشگام در اولین فرصت، پذیرش تحصیلی شما از یکی از دانشگاه های ایتالیا را دریافت خواهد کرد. سپس، مراحل اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا آغاز می شوند.

به طور کلی، مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا عبارتند از:

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • ریز نمرات مقاطع مختلف تحصیلی
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • مدرک لیسانس (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • ریز نمرات مقطع لیسانس (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • شرح دروس
  • CV
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی

آزمون های زبان انگلیسی:

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ممکن است. دانشگاه های ایتالیا، طیف گسترده ای از رشته ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. داوطلبانی که به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور علاقمند هستند، برای اخذ پذیرش لازم است یک مدرک زبان انگلیسی ارائه کنند.

رایج ترین آزمون های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های ایتالیا عبارتند از:

تحصیل در کشور ایتالیا بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی ممکن نیست. حتی اگر در مراحل اخذ پذیرش تحصیلی این مدرک را از شما درخواست نکنند، بدون در دست داشتن آن قادر به اخذ ویزای تحصیلی نخواهید بود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی ایتالیا و تحصیل ارزان یا رایگان در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. شماره تماس در انتهای هر مقاله و در بخش “تماس با ما” وجود دارد. لازم به ذکر است که موسسه پیشگام تنها موسسه رسمی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم است. بنابراین، شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات موسسه شامل اخذ پذیرش، اخذ بورسیه های تحصیلی، اخذ ویزا و البته اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج، استفاده کنید. امکان مراجعه حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج