دانشگاه سیه نا (University of Siena) | تحصیل در دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا (University of Siena) در سال 1240 تاسیس شده است. این دانشگاه که در شهر سیه نا (در استان توسکانی) واقع شده است یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا در رشته های حقوق، مدیریت و اقتصاد است. دانشگاه سیه نا (به ایتالیایی Università degli Studi di Siena) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های عمومی در ایتالیا است که در ابتدا Studium Senese نامیده می شد. در سال 2006، بیش از 20000 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند. در حال حاضر، دانشکده های حقوق، پزشکی، اقتصاد و مدیریت ارائه کننده برجسته ترین دوره های تحصیلی در این دانشگاه هستند.

از دیگر رشته های تحصیلی در دانشگاه سیه نا می توان به رشته های تاریخ، هنر، بانکداری، بیوتکنولوژی، شیمی، مهندسی کامپیوتر، دندانپزشکی، پروتز دندان و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که دانشگاه سیه نا ایتالیا تنها دانشگاه ایتالیایی است که رشته دندانپزشکی در ایتالیا را به زبان انگلیسی ارائه می کند. در رده بندی که در سال 2014 از دانشگاه های ایتالیا به عمل آمد، دانشگاه سیه نا رتبه اول را به خود اختصاص داد.

دانشگاه سیه نا
در رده بندی که در سال 2014 از دانشگاه های ایتالیا به عمل آمد، دانشگاه سیه نا رتبه اول را به خود اختصاص داد.

دانشگاه سیه نا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است. تاریخ آن در کنار سنت و فرهنگ استان توسکانی از قرون وسطی تکامل یافته است. در نیمه دوم قرن چهاردهم، این دانشگاه در پی ارائه رشته های مختلف به شکل قابل توجهی توسعه پیدا کرد و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شد. رشد این دانشگاه در دهه 1900 و با ساخته شدن دانشکده های جدید همچنان ادامه پیدا کرد. هم اکنون، تعداد دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند بیش از 54000 نفر است.

برای ورود به وب سایت دانشگاه اینجا کلیک کنید.

رتبه بندی دانشگاه سیه نا:

سیستم رتبه بندی (جهانی)رتبه
World University Rankings2020 – 2021 : 401
Academic Ranking of World Universities2020: 601
QS World University Rankings2021: 651 / 2020: 701

شهر سیه نا:

سیه نا یک شهر دانشجویی کوچک در استان توسکانی است. این شهر، هر ساله  پذیرای تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی است. این شهر، به فلورانس (پایتخت ناحیه توسکانی) بسیار نزدیک است و دانشجویان می توانند در مدت زمان کوتاهی خود را به این شهر بزرگ، تاریخی و هنری رسانده و از دیدن آن لذت ببرند. البته، این مسئله به این معنی نیست که سیه نا به خودی خود شهر جذابی نیست. برعکس، این شهر یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی توسکانی و حتی ایتالیا است.

هیچ توریستی بدون دیدن سیه نا، استان توسکانی را ترک نخواهد کرد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به غذاهای محلی، بافت تاریخی و هنری، موزه ها و البته مسابقه Palio اشاره کرد. Palio در واقع یک مسابقه اسب سواری محبوب است که به طور سالیانه دو بار در سیه نا برگزار می شود.

شهر سیه نا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شهر سیه نا، یک میراث جهانی یونسکو است. این شهر یکی از تاریخی ترین شهرهای ایتالیا محسوب می شود. در نتیجه، اگر شما نیز به فرهنگ و تاریخ علاقمند هستید، تحصیل در دانشگاه سیه نا برای شما یک تجربه لذت بخش خواهد بود. تاریخ ایتالیا، با تک تک کوچه پس کوچه های این شهر ادغام شده است.

تحصیل در دانشگاه سیه نا:

نظام آموزشی ایتالیا به طور کلی به سه دوره تحصیلی تقسیم می شود. دانشجویان با به پایان رساندن هر دوره، مدرک تحصیلی دریافت می کنند که به آن ها اجازه می دهد تحصیلات عالی خود را ادامه دهند؛ در مشاغل حرفه ای استخدام شوند و با در آزمون های استخدامی ثبت نام کنند.

در دانشگاه سیه نا، به طور کلی 31 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی (لیسانس) ارائه می شود. در میان این دوره ها، 2 دوره به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان با به پایان رساندن این دوره دانش کافی از اصول پایه علمی خواهند داشت و تسلط کافی به روش ها و مهارت های حرفه ای ضروری در رشته تحصیلی خود را اخذ خواهند کرد.

در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)، 38 دوره تحصیلی ارائه می شود که 14 مورد از آن ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. هدف از برگزاری این دوره ها انتقال دانش حرفه ای و ارائه آموزش پیشرفته به دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

فعالیت های تحقیقاتی: 

دانشگاه های ایتالیا یک محیط ایده آل برای تحقیقات پایه و محیطی هستند. در این فضا، رابطه سالمی میان تحقیقات پایه ای و کاربردی وجود دارد. در دانشگاه سیه نا، فعالیت های تحقیقاتی علمی در درون دانشگاه انجام می شود. این تحقیق ها با توجه به اهداف یا روش های خود از امکانات یک یا چند بخش تحقیقاتی استفاده می کنند و میان آن ها سازمان پیدا می کنند. در هر بخش، فعالیت های تحقیقاتی هماهنگ می شوند و پیشنهاداتی برای ایجاد یا سازماندهی دوره های تحقیقاتی دکترا، تعریف می شود.

امتیاز دانشگاه سیه نا بر اساس نظرات دانشجویان (Global Student Satisfaction):

بر اساس این سیستم امتیازدهی، دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قادر خواهند بود میزان رضایت خود از جنبه های مختلف تحصیلی در یک دانشگاه را با تعیین یک امتیاز (از 1 تا 5) نشان دهند و به چندین سوال نیز پاسخ دهند. در نتیجه، برترین دانشگاه ها از نظر دانشجویان تعیین خواهد شد. در تصویر زیر می توانید امتیاز دانشگاه سیه نا در بخش های مختلف را مشاهده کنید.

تحصیل در سیه نا
دانشگاه های ایتالیا یک محیط ایده آل برای تحقیقات پایه و محیطی هستند.

رشته های انگلیسی زبان در دانشگاه سیه نا:

رشته های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی:

  • اقتصاد و بانکداری (Economics and Banking)
  • اقتصاد و بیزینس (Economics and Business)

رشته های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی ارشد:

  • اقتصاد (Economics)
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری (Finance)
  • مطالعات بین الملل (International Studies)
  • حسابداری و مدیریت بین المللی (International Accounting and Management)
  • دیپلماسی عمومی و فرهنگی (Public and Cultural Diplomacy)
  • زبان و ذهن: زبانشناسی و مطالعات شناختی (Language and Mind: Linguistics and Cognitive Studies)
  • هوش مصنوعی و مهندسی اتوماسیون (Artificial Intelligence and Automation Engineering)
  • مهندسی الکترونیک و ارتباطات (Electronics and Communications Engineering)
  • ریاضیات کاربردی (Applied Mathematics)
  • مدیریت مهندسی (Engineering Management)
  • بیوتکنولوژی پزشکی (Medical Biotechnologies)
  • مشاوران ژنتیک (Genetic Counsellors)
  • بیوتکنولوژی تولید مثل انسان (Biotechnologies of Human Reproduction)
  • زیست شناسی (Biology)
  • علم شیمی (Chemistry)
  • بیوتکنولوژی دارویی صنعتی پایدار (بیوتکنولوژی دارویی صنعتی پایدار)

خدمات دانشجویی در دانشگاه سیه نا:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید:

  • سلف سرویس ها توسط DSU-Toscana (مرجع منطقه ای بورسیه های تحصیلی مقاطع عالی) اداره می شوند. در نتیجه، هزینه تهیه غذا در این سلف ها بسیار پایین است.
  • این دانشگاه دوره هایی با هزینه پایین (یا حتی رایگان) در رشته های ورزشی بسکتبال، فوتبال، والیبال، راگبی، جودو، تمرین با وزنه و … را به دانشجویان ارائه می کند.
  • هدف از ارائه خدمات در دانشگاه سیه نا، آشنا کردن دانشجویان بین المللی با فرهنگ و زندگی در ایتالیا (به خصوص سیه نا) است. در نتیجه، دانشجویان به عملی ترین شکل ممکن با جریان زندگی در سیه نا همراه  خواهند شد.

اسکان:

خوابگاه دانشگاه سیه نا
دانشگاه های ایتالیا یک محیط ایده آل برای تحقیقات پایه و محیطی هستند.

زدانشجویان می توانند از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه استفاده کنند و یا در صورت لزوم یک محل اقامت خصوصی (آپارتمان های شخصی یا مشترک با اتاق های یک نفره یا دو نفره) برای خود اجاره کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مسکن دانشجویی در خارج، به این لینک مراجعه کنید.

تعداد محدودی از اقامتگاه های دانشگاه برای دانشجویانی در نظر گرفته شده اند که موفق به اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه سیه نا می شوند. در این اقامتگاه ها، تقریبا تمام اتاق ها دو تخته هستند. اجاره فعلی هر تخت در این اقامتگاه ها، 297 یورو در ماه است.

کتابخانه ها:

دانشگاه سیه نا پنج کتابخانه اختصاصی در رشته های مخلتف (علم انسانی، اقتصادی، علوم حقوقی، فناوری-علمی، پزشکی – دارویی – بیولوژیکی) دارد که در مکان های مختلفی در پردیس های درون شهری واقع شده اند.

اینترنت:

دانشگاه سیه نا شبکه بی سیم اختصاصی خود را دارد. کلیه دانشجویانی که در این دانشگاه ثبت نام می کنند رمز و آدرس ایمیل اختصاصی خود را دریافت می کنند و از طریق آن به خدمات اینترنت دانشگاه دسترسی پیدا می کنند. تمام دانشجویان و کارمندان دانشگاه Siena در تمام وب سایت های دانشگاه می توانند به صورت رایگان به این شبکه متصل شوند.

خدمات پزشکی:

کلیه دانشجویان دانشگاه، از جمله دانشجویان بین المللی، مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی و مسئولیت اشخاص ثالث،  تحت پوشش بیمه حوادث در موسسه ملی بیمه حوادث ناشی از کار (INAIL) قرار خواهند گرفت.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل در سیه نا باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج