دانشگاه باری ایتالیا | تحصیل در دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری ایتالیا (University of Bari) یک دانشگاه تحت حمایت دولت ایتالیا است که در سال 1925، در شهر باری تاسیس شده است. این شهر، پایتخت تاریخی جنوب ایتالیا محسوب می شود. نام کامل دانشگاه University of Bari Aldo Moro می باشد که از نام یکی از معروف ترین دانشجویان دانشگاه باری Bari یعنی Aldo Moro گرفته شده است. این دانشجو، از رهبران حزب دموکرات مسیحی در ایتالیا بود که پس از پایان جنگ، به مقام نسخه وزیری ایتالیا رسید.

در سال های اخیر، ایتالیا به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. این کشور جذاب، از معدود کشورهای اروپایی است که علاوه بر ارائه یک تجربه تحصیلی غنی، امکان تحصیل ارزان را نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

دولت ایتالیا و دانشگاه های آن، بورسیه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند که از محبوب ترین آن ها می توان به بورسیه استانی ایتالیا که تقریبا تمام هزینه های شما را پوشش خواهد داد اشاره کرد. لازم به ذکر است که بر خلاف دیگر بورسیه های تحصیلی، بورسیه استانی با توجه به شرایط مالی دانشجو (و نه صلاحیت های تحصیلی) به او ارائه می شود.

دانشگاه باری Bari ایتالیا
دانشگاه باری ایتالیا

 دانشگاه Bari متشکل از 12 دانشکده می باشد. هر دانشکده مجموعه ای از دپارتمان های خاص خود را دارد که بر علوم هنری، ریاضیات، علوم اجتماعی، ادبیات، پزشکی، حقوق و آموزش تمرکز دارند. رشته های تحصیلی در این دانشگاه، در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. در این دانشگاه حدود 49 هزار دانشجو تحصیل می کنند که از این تعداد، 2 درصد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

اگر به تحصیل در این دانشگاه یا دیگر دانشگاه های ایتالیا علاقمند هستید، با ما تماس بگیرید. موسسه اعزام دانشجوی پیشگام با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا، چین و انگلستان آماده است تا همراه و همسفر شما در این مسیر باشد. در صورتی که به تحصیل ارزان در خارج از کشور همراه با بورسیه تحصیلی علاقمند هستید همین حالا با ما تماس بگیرید. مشاوران ما پس از بررسی رزومه شما، بهترین گزینه ها را به شما معرفی خواهند کرد.

رتبه دانشگاه باری Bari ایتالیا:

در ادامه، رتبه این دانشگاه در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی را در یک جدول نشان داده ایم:

نام رتبه بندیرتبه در سال 2019رتبه در سال 2020رتبه در سال 2021
Best Global Universities Rankings384368378
World University Rankings401401401
QS World University Rankings801801801

شهر باری ایتالیا:

شهر باری، مرکز استان باری در ناحیه پولیا است که در کنار دریاای آدریاتیک در جنوب ایتالیا واقع شده است. این شهر، 116 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن بیش از 1.3 میلیون نفر است. پس از ناپل، باری دومین مرکز مهم اقتصادی در جنوب ایتالیا می باشد. از شهر باری که یک شهر بندری و دانشگاهی است به عنوان سنت نیکلاس نیز یاد می شود.

تحصیل در شهر باری یک تجربه فراموش نشدنی است. در طول تحصیل، شما فرهنگ اصیل ایتالیایی را لمس خواهید کرد و از فضای پر جنب و جوش و شگفت انگیز شهر و کافه ها و رستوران های زیبا، شگفت زده خواهید شد. از نظر محبوبیت، شهر باری به واسطه خیابان های باریک، فضای تاریخی و معماری شگفت انگیز، به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای ایتالیا نزد گردشگران شناخته شده است.

باری از آب و هوای نیمه خشک مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک برخوردار است. بارش برف در زمستان امکان پذیر است. در تابستان 2008 دما به 42 درجه سانتی گراد (108 درجه فارنهایت) نیز می رسد.

دانشکده ها:

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، دانشگاه باری آلدو مورو (UNIBA)  از 12 دانشکده تشکیل شده است. در ادامه، لیست این دانشکده ها و دپارتمان ها را به شما ارائه کرده ایم:

  • دانشکده علوم کشاورزی
  • دانشکده هنر و فلسفه
  • دانشکده علوم بیوتکنولوژی
  • دانشکده مطالعات ارتباطات
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم تربیتی
  • دانشکده زبان های خارجی و ادبیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی
  • دانشکده پزشکی و جراحی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده دامپزشکی

در صورتی که به تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا علاقمند هستید این مطلب را مطالعه کنید. این لینک، حاوی اطلاعات کاملی است که می تواند شما را راهنمایی کند.

تحصیل در دانشگاه باری Bari:

این دانشگاه، دوره های تحصیلی مختلفی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ارائه می کند. گذشته از این، دانشگاه باری فعالیت های جالب توجهی را در زمینه تحقیقات علمی در سطح دکترا انجام می دهد. مراکز تحقیقاتی دانشگاه باری بسیار تعاملی هستند و با بخشهای مختلف، دانشگاهها و سایر مراکز تحقیقاتی ارتباط فعالی دارند.

دانشگاه باری Bari ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش:

شرایط لازم برای اخذ پذیرش با توجه به رشته ای که برای آن اقدام می کنید متفاوت است. برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد شامل آزمون ورودی می باشند. برای اخذ پذیرش در برخی از رشته ها لازم است یک مصاحبه را پشت سر بگذارید و در برخی موارد، شما می توانید پذیرش بی قید و شرط (بدون آزمون ورودی و مصاحبه) اخذ کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش، بورسیه تحصیلی و ویزا، با ما تماس بگیرید.

در ادامه، برخی از رایج ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و دانشگاه باری Bari درخواست می شوند را آورده ایم. توجه داشته باشید که این لیست، یک لیست کلی است و مدارکی که از شما خواسته خواهد شد با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی، متفاوت خواهد بود.

  • مدرک دیپلم و ریزنمرات دیپلم
  • مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات پیش دانشگاهی
  • ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • مدرک کارشناسی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی  (SOP)
  • رزومه تحصیلی  (CV)
  • توصیه نامه تحصیلی
  • مدرک زبان (مدرک چیلز CILS برای دوره های ایتالیایی زبان و مدرک آیلتس IELTS برای دوره های انگلیسی زبان)

تمام این مدارک باید توسط دارالترجمه های مورد تایید سفارت ایتالیا، ترجمه شوند و سپس، تاییدات مربوط به وزارت اموز خارجه و دادگستری را دریافت کنند.

هزینه زندگی در باری:

در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا، مانند میلان  و رم، هزینه تحصیل در باری بسیار پایین تر است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کاملتر در مورد هزینه های تحصیل در ایتالیا، این مطلب را مطالعه کنید.

امکانات دانشگاه:

خوابگاه دانشگاه باری Bari:

در دانشگاه Bari ایتالیا، خدمات اقامتی متنوعی برای تسهیل زندگی دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، خوابگاه هایی وجود دارند تنها به دانشجویان بین المللی اختصاص دارند. بنابراین، تنها دانشجویان خارجی می توانند در این خوابگاه ها، درخواست تخت کنند.

این مجتمع های مسکونی شامل اتاق های یک نفره، دو نفره یا سه تخته و اتاق های مشترک برای مطالعه یا تفریح است. خوابگاه به امکاناتی نظیر لباسشویی مجهز شده است و در برخی از آنها، اتصال اینترنت نیز برای دانشجویان تهیه شده است.

کتابخانه ها:

دسترسی به کتابخانه ها و مشاوره  کتابشناسی در مرکز، برای همه کاربران رایگان و بدون هزینه است. سیستم کتابخانه دانشگاه و میراث کتابشناسی، حدود 1.500.000 کتاب و 19،600 عنوان مجله چاپی را به دانشجویان ارائه می کنند.

وای فای:

شبکه Wi-Fi به دانش آموزان اجازه می دهد تا با رایانه شخصی، تبلت یا تلفن هوشمند خود به اینترنت پرسرعت متصل شوند. اتصال در مناطق تحت پوشش سیگنال برای دانشجویان با اطلاعات ورود (نام کاربری و رمز عبور) در دسترس است.

امکانات ورزشی دانشگاه باری Bari:

  • استخر سرپوشیده
  • استخر در فضای باز
  • سالن ورزشی و پیست یخ
  • پیست دو و میدانی
  • زمین تنیس
  • زمین فوتبال

خدمات پزشکی:

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا که در ایتالیا اقامت دارند از طریق سرویس بهداشت ملی (Servizio Sanitario Nazionale) به خدمات بهداشتی و پزشکی دسترسی دارند. اما برای آن دسته از دانشجویانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا نیستند در دانشگاه یک مرکز درمانی فعال وجود دارد که به اعضای جامعه دانشگاهی خدمات اضطراری ارائه می دهد.

انجمن های دانشجویی:

انجمن های دانشجویی نقش مهمی در سهولت زندگی و فعالیت های دانشجویی دانشجویان بین المللی دانشگاه باری ایتالیا Bari در هر دانشکده دارند. در دانشگاه باری، انجمن های دانشجویی متعددی وجود دارد که توسط دانشگاه نیز به رسمیت شناخته شده اند.  نمایندگان این انجمن ها، هر سه سال یکبار انتخاب می شوند.

هدف انجمن های دانشجویی دانشگاه باری ایتالیا، دفاع از حقوق دانشجویی برای تحصیل و تضمین خدمات ارائه شده توسط مقامات دولتی دانشگاه و دانشكده ها (هیئت اداری ، سنا و شورای دانشكده) است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج