پلی تکنیک تورین | دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

پلی تکنیک تورین (به ایتالیایی: Politecnico di Torino) یک دانشگاه دولتی در ایتالیا است که در شهر تورین واقع شده است. در دانشگاه در سال 1859 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه فنی در کشور ایتالیا می باشد. دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا دوره های مختلفی در زمینه های مهندسی، معماری و طراحی صنعتی ارائه می کند.

برای بیش از 150 سال، دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از معتبرترین موسسات دولتی در سطح ملی و بین المللی در زمینه آموزش، تحقیقات، انتقال فناوری و خدمات در تمام بخش های معماری و مهندسی بوده است.

دانشگاه Politecnico di Torino در شمال غربی ایتالیا، در یک شهر بین المللی پویا و پر جنب و جوش واقع شده است. این دانشگاه، متشکل از 5 پردیس با ساختمان های چند منظوره برای آموزش، تحقیقات و ارائه خدمات کاربردی به دانشجویان می باشد.

دانشگاه Politecnico di Torino دوره ها و برنامه هایی را ارائه می کند که در سطح بین المللی شناخته شده هستند. شما می توانید از میان مجموعه گسترده ای از دوره های انگلیسی زبان از مقطع کارشناسی تا دکترا، رشته خود را انتخاب کنید. تعداد دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه PoliTO (Politecnico di Torino) هستند، 35000 می باشد. از این تعداد، حدود 14% از دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند که در واقع مقدار بالایی است. همین نکته، باعث ایجاد یک محیط بین المللی و چند فرهنگی در دانشگاه تورین شده است.

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا
دانشگاه Politecnico di Torino دوره ها و برنامه هایی را ارائه می کند که در سطح بین المللی شناخته شده هستند.

دانشگاه پلی تکنیک تورین، با هدف گسترش افق دید دانشجویان و تشویق آنها به ادامه دادن تحصیلات بین المللی، توافق نامه بین المللی مختلفی را با دانشگاه های خارجی امضا کرده است. علاه بر این، دانشگاه تورین به واسطه خدمات و پشتیبانی عالی از دانشجویان، به خصوص دانشجویان بین المللی، شهرت بسیار خوبی دارد. در نتیجه، شما مشکلی با کنار آمدن به محیط دانشگاه نخواهید داشت.

مانند دیگر دانشگاه های برتر، یکی از اهداف دانشگاه PoliTO، افزایش آگاهی از نقش اجتماعی دانشگاه می باشد. دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا به دنبال توسعه یک مدل دانشگاهی سبز و پایدار است. علاوه بر این، در تلاش است با ارائه راه حل هایی هماهنگ با طبیعت، فناوری و انسان، چالش های جهانی را حل کند.

فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه توسط 11 بخش سازمان یافته اند که به شکل گسترده ای فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های زیر را ترویج می کنند:

  • مهندسی عمران و مهندسی محیط زیست
  • معماری
  • طراحی صنعتی
  • مهندسی صنایع
  • مدیریت و ریاضیات مهندسی
  • فناوری های اطلاعاتی

هدف دیگر دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، شبکه سازی با زمینه اقتصادی – اجتماعی و ایجاد زمینه لازم برای مشارکت با شرکت های ملی و بین المللی (حدود 800 قرارداد تحقیقاتی در سال) است. هدف از افتتاح پردیس جدید “Cittadella Politecnica” نیز همین مسئله بوده است. در این دانشگاه، فرصت همکاری و انجام فعالیت های نوآورانه با دفاتر و آزمایشگاه های زیادی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. بنابراین، دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیل خود، تجربه کاری به دست آورند.

همین ویژگی ها، دانشگاه Politecnico di Torino را به یک دانشگاه تحقیقاتی واقعی تبدیل کرده است. جایی که آموزش و تحقیقات برای پاسخگویی به نیازهای محلی منطقه، اقتصاد محلی و مهم تر از همه، دانشجویان، به کار گرفته می شود. اگر شما نیز از جمله دانشجویانی هستید که به دریافت تحصیلات کامل مرتبط با بازار کار هستید و یا به تحقیق و فعالیت های عملی علاقمند هستید، دانشگاه پلی تکنیک تورین مقصد مناسبی برای شما است.

برای ورود به وب سایت دانشگاه اینجا کلیک کنید.

رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک تورین:

نام سیستم رتبه بندیرتبه دانشگاه پلی تکنیک تورین
رتبه بندی جهانی دانشگاه QS308
رتبه بندی QS WUR بر اساس موضوع (مهندسی – نفت)14
رتبه بندی میزان اشتغال فارغ التحصیلان120 – 111
رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک تورین

تاریخچه:

پلی تکنیک سلطنتی تورین (Regio Politecnico di Torino) برای اولین بار در سال 1906 به شکل یک موسسه منسجم تاسیس شد. اما تاریخچه این دانشگاه به سال ها قبل برمیگردد. دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا اولین بار به عنوان دانشگاه فنی مهندسین (Scuola di Applicazione per gli Ingegneri) در سال 1859 تاسیس شد. دانشکده فنی مهندسان، بخشی از دانشگاه بود که باعث پذیرش مطالعات فنی به عنوان بخشی از آموزش عالی شد.

در آن زمان، کشور ایتالیا در آستانه شروع یک دوره صنعتی جدید بود و دانشگاه تازه تاسیس تورین به شدت به نیازهای جامعه ایتالیا و چشم اندازهای توسعه آن توجه داشت.

در سال 1859، قلعه والنتینو (Castello del Valentino) به دانشگاه فنی مهندسان (یا همان دانشگاه پلی تکنیک تورین امروزی) داده شد. درست مانند الگوی پیشرفت معروف ترین دانشگاه های پلی تکنیک اروپا، در آغاز قرن 20 ام، دانشگاه پلی تکنیک سلطنتی نیز مسیر متفاوتی را در پیش گرفت.

بنا بر هدف گذاری های جدید، دانشگاه با دنیای مدرن و علمی اروپا و صنایع محلی و ملی ایتالیا، ارتباط برقرار کرد. سپس، آزمایشگاه های جدیدی تاسیس شد. جوانان، از سراسر ایتالیا به تورین می آمدند تا در رشته های مختلف (از شیمی گرفته تا معماری) و در ی محیط پر جنب و جوش و خلاق، آینده حرفه ای خود را بسازند.

در سال 1958، محوطه برگزاری کلاس های درس، آزمایشگاه ها، فعالیت های آموزشی، تحقیقات و خدمات دانشگاه گسترش یافت. دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، در سال 2009، سالگرد 150 سالگی خود را جشن گرفت. این دانشگاه، با گذشت سال ها به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شده است. جایی که سنت ها و آینده، گذشته و مدرنیته، به هم پیوند می خورند.

شهر تورین ایتالیا:

شهر تورین _ ایتالیا

شهر تورین (Turin) در قسمت شمال غربی ایتالیا قرار گرفته است. جمعیت این شهر، 1.7 الی 2.2 میلیون نفر می باشد و مرکز استان پیه مونته در ایتالیا است.. در سال های بین 1861 تا 1865، این شهر به عنوان پایتخت پادشاهی ایتالیا، انتخاب شده بود. هم اکنون، شهر تورین، خانه برخی از کالج ها و دانشگاه های ایتالیا با رتبه ی بین المللی است. از میان این دانشگاه، نام دو دانشگاه همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی بوده است:

ناحیه شرقی شهر تورین ایتالیا، با تپه هایی بسیار چشم نواز و ناحیه غربی و شمالی این شهر، به وسیله رشته کوه های آلپ، احاطه شده است. یکی از نکات جالب در مورد شهر تورین این است که چهار رودخانه بزرگ از آن می گذرند و به همین دلیل هم به آن لقب “شهر چهار رودخانه” را داده اند.

آب و هوا در شهر تورین، به طور عمده سرد است. عامل اصلی این مسئله، رشته کوه های آلپ می باشند که در نزدیکی این شهر واقع شده اند. در فصل زمستان، آب و هوا سرد خشک است و حتی در تابستان، گرمای زیادی وجود ندارد. معمولا، بارش باران در فصل پاییز و بهار رخ می دهد. ایجاد مه در فصل زمستان شهر تورین بسیار رایج است.

شهر تورین در کنار شهرهای میلان و جنوا، یکی از ضلع های اصلی “مثلث صنعتی ایتالیا” است. اگرچه، از زمان جنگ جهانی دوم اهمیت تجاری و سیاسی این شهر تا حدی خدشه دار شده است. اما حالا، شهر تورین ایتالیا از نظر قدرت اقتصادی در جایگاه سوم پس از میلان و رم قرار دارد. علاوه بر این، این شهر مرکز صنعت خودروسازی در کشور ایتالیا است. شرکت هایی مانند فیات و آلفا رومئو در تورین واقع شده اند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید با وجود تولید ناخالص داخلی به ارزش 58 میلیارد دلار، شهر تورین به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا در نظر گرفته می شود.

با در نظر گرفتن صنعت رو به پیشرفت تولید خودرو و هوافضا در شهر تورین، دانشگاه های تورین مقصد مناسبی برای دانشجویانی هستند که به تحصیل در رشته های مرتبط با مهندسی علاقه دارند. به عبارت دیگر، دانشگاه پلی تکنیک تورین، برای شما یک انتخاب عالی است. برخی دیگر از کمپانی هایی که در شهر تورین قرار دارند عبارتند از: مازراتی، لانچیا، آلفا رومئو، جنرال موتورز، ایویکو، کاپا و… .

صنعت، تنها جنبه قدرتمند در این شهر نیست. تاریخ و فرهنگ، یکی دیگر از جنبه های مهم شهر تورین است. امکان ندارد در طور تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین، از تاریخ و فرهنگ بدیع و اصیل تورین لذت نبرید. گالری های متعدد هنری، رستوران ها، کلیساها، کاخ ها، خانه های اپرا، پایتازا، پارک ها، باغ ها، تئاتر ها، کتابخانه ها، موزه ها و بسیار جاذبه فرهنگی و هنری دیگر، تورین را به شهری فراموش نشدنی تبدیل کرده اند.

تورین به واسطه معماری خاص رنسانس، باروک، روکو، نئوکلاسیک و … هر بازدید کننده ای را به خود خیره می کند. این شهر، یکی از پربازدیدترین شهرهای ایتالیا است که در لیست 250 شهر توریستی دنیا قرار دارد.

رشته های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین:

در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، بسیاری از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. بنابراین، برای تحصیل در این رشته ها، شما نیازی به تسلط به زبان ایتالیایی نخواهید داشت. برخی از رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی دانشگاه پلی تکنیک تورین عبارتند از:

رشته های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی دانشگاه پلی تکنیک تورین
ARCHITECTURE (معماری)
AUTOMOTIVE ENGINEERING (مهندسی خودرو)
COMPUTER ENGINEERING (مهندسی کامپیوتر)
ELECTRONIC AND COMMUNICATIONS ENGINEERING (مهندسی الکترونیک و ارتباطات)
MECHANICAL ENGINEERING (مهندسی مکانیک)

برخی از رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک تورین عبارتند از:

رشته های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک تورین
1ARCHITECTURE CONSTRUCTION CITY11ELECTRONIC ENGINEERING
2ARCHITECTURE FOR THE SUSTAINABILITY DESIGN12ENERGY AND NUCLEAR ENGINEERING
3ARCHITECTURE HERITAGE PRESERVATION AND ENHANCEMENT13ENGINEERING AND MANAGEMENT
4TERRITORIAL, URBAN, ENVIRONMENTAL AND LANDSCAPE PLANNING14ENVIRONMENTAL AND LAND ENGINEERING
5AUTOMOTIVE ENGINEERING15ICT FOR SMART SOCIETIES
6BUILDING ENGINEERING16MECHANICAL ENGINEERING
7CIVIL ENGINEERING17MECHATRONIC ENGINEERING
8COMMUNICATIONS AND COMPUTER NETWORKS ENGINEERING18NANOTECHNOLOGIES FOR ICTs
9COMPUTER ENGINEERING19PETROLEUM AND MINING ENGINEERING
10DATA SCIENCE AND ENGINEERING20PHYSICS OF COMPLEX SYSTEMS
رشته های انگلیسی زبان دانشگاه پلی تکنیک تورین در مقطع کارشناسی ارشد

خدمات مربوط به مسکن و محل زندگی:

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، برخی قراردادها را با آژانس های اجاره مسکن با هدف کمک به دانشجویان بین المللی در یافتن مسکن، امضا کرده است. در چارچوب این توافق نامه ها، دانشجویان جدید می توانند از مزایایی نظیر اولویت در اجاره مسکن در آژانس های مربوطه، بهره مند شوند.

علاوه بر این، دانشجویان پلی تکنیک تورین می توانند درخواست خود برای دریافت یک اتاق یک نفره یا دو نفره در خوابگاه دانشجویی Borsellino (یکی از اقامتگاه های ارائه شده توسط بورسیه تحصیلی EDiSU) را ثبت کنند. درخواست باید به صورت آنلاین انجام شود. شما می توانید برای رزرو خوابگاه و اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا، از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید.

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا
دانشگاه پلی تکنیک تورین

هزینه های زندگی در تورین:

همانطور که میدانید، هزینه های زندگی در ایتالیا، بسته به محل زندگی انتخابی به شکل قابل توجهی متغیر است. زندگی در مناطق توریستی و مناطق نزدیک به مرکز شهر، گرانتر از دیگر نقاط می باشد.

آیتمقیمت
سلف دانشجویی2.50-7.00 یورو
اسکان در یک آپارتمان خصوصی (آپارتمان مشترک)250.00/350.00 یورو در ماه
اسکان در یک آپارتمان خصوصی (آپارتمان شخصی)400.00 / 600.00 یورو در ماه
کتاب ها و منابعحدود 300.00 – 400.00 یورو در سال
بلیط حمل و نقل عمومی1.50 € (بلیط یک طرفه شهری برای فواصل 90 دقیقه ای)
هزینه زندگی در تورین

با در نظر گرفتن هزینه های اقامت، غذا، تلفن، سفر محلی و اوقات فراغت، شما باید بودجه ماهیانه 600.00 الی 800.00 را به عنوان هزینه زندگی در تورین در نظر بگیرید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین:

دانشگاه پلی تکنیک تورین ارائه کننده بورسیه های تحصیلی متنوعی به دانشجویان بین المللی است. برخی از این بورسیه های تحصیلی عبارتند از:

  • Amazon Women in Innovation Bursary per il Politecnico di Torino (مختص دانشجویان دختر)
  • borsa di studio in memoria di Luca Laus (مختص دانشجویان رشته مهندسی عمران)
  • borsa di studio in memoria di Luca Bertetto (برای دانشجویان رشته مهندسی مدیریت)
  • Borse della Scuola di Specializzazione SECONDO ANNO (مخصوص دانشجویان دانشکده معماری _ دانشجویان از سال دوم تحصیلی می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند.)

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین تنها به این چند مورد محدود نمی شوند. بورسیه های متنوعی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده که با در نظر گرفتن مواردی مانند شایستگی تحصیلی و یا وضعیت مالی به دانشجویان اعطا می شوند. به طور مثال، بورسیه استانی ایتالیا، با توجه به وضعیت مالی به دانشجویان اعطا می شود و وضعیت تحصیلی دانشجو در نظر گرفته نمی شود. شما می توانید برای اخذ بورسیه های تحصیلی پلی تکنیک تورین و ایتالیا، از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید.

بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط EDISU Piemonte: این بورسیه، همان بورسیه استانی ایتالیا است. آژانس منطقه ای پیمونت (EDISU) یک موسسه منطقه ای است که بر اساس وضعیت مالی و لیاقت، به دانشجویان بین المللی بورسیه اعطا می کند. میزان این بورسیه تحصیلی به وضعیت مالی دانشجو بستگی دارد و اخذ آن مزایای زیر را برای دانشجو در پی دارد:

  • 5200 یورو کمک هزینه
  • عدم نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه
  • 70 درصد تخفیف استفاده از خدمات خوابگاه و سلف سرویس

لازم به ذکر است در صورتی که شما واجد شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی شوید هزینه آن از کمک هزینه کسر می شود و مبلغ 2500 الی 3000 یورو به شما پرداخت خواهد شد.

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا
دانشگاه پلی تکنیک تورین _ ایتالیا

خدمات پزشکی دانشگاه پلی تکنیک تورین:

در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، یک سرویس پزشکی (Infermeria) در پردیس اصلی دانشگاه (Corso Duca degli Abruzzi)، واقع شده است. وظیفه این بخش، فراتر از درمان های پزشکی معمولی است و ارائه کمک های اولیه به دانشجویان را نیز بر عهده دارد.

لطفا توجه داشته باشید که تمام دانشجویان پلی تکنیک تورین Politecnico di Torino، از بیمه درمانی حوادث که سالانه توسط خود دانشگاه اخذ می شود، بهره مند می شوند.

اوقات فراغت و سرگرمی:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانشگاه پلی تکنیک تورین علاوه بر تحصیل، به سرگرمی های دانشجویان نیز اهمیت می دهد! دانشجویان می توانند در تئاتر ها و کنسرت هاییی که توسط دانشگاه پلی تکنیک تورین ارائه می شوند با قیمت دانشجویی شرکت کنند. علاوه بر این، در دوران تعطیلات برنامه های تفریحی و سفرهای دانشجویی توسط CTS به دانشجویان پیشنهاد می شود. CTS یک مرکز گردشگری دانشجویی است که شعبات مختلفی در سراسر ایتالیا دارد و به دنبال تهیه خدمات با قیمت دانشجوییی برای جوانان و دانشجویان است.

انجمن های دانشجویی:

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا، میزبان بسیاری از انجمن های بین المللی دانشجویان است. این انجمن ها با هدف به اشتراک گذاری تجربیات، ایجاد ارتباطات و حمایت از دانشجویان جدید در دانشگاه پلی تکنیک تورین ایجاد شده اند. علاوه بر این، دانشجویان این انجمن ها می توانند سفیر فرهنگ و سنت های کشور خود شوند و قادر هستند در گسترش این ارزش ها به تمام دانشجویان دانشگاه Politecnico di Torino کمک کنند.

بانک:

در ساختمان اصلی Politecnico di Torino یک بانک وجود دارد. این بانک، در واقع یک شعبه از بانک UNICREDIT است. در کشور ایتالیا، امکان پرداخت از طریق بانکومات (ATM)، کارت های اعتباری (ویزا، امریکن اکسپرس، مستر کارت و …) و چک وجود دارد. این ابزارهای پرداخت، به طور گسترده ای در هتل ها، رستوران ها، ایستگاه های راه آهن، مغازه ها و سوپرمارکت ها در تمام شهرهای بزرگ، پذیرفته می شوند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج