دندانپزشکی در ایتالیا | هزینه | بورسیه | پذیرش

دندانپزشکی در ایتالیا، تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و دیگر دوره های پزشکی در سال های اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. بسیاری از دانشگاه های سطح بالای ایتالیایی، دوره های پزشکی را کاملا به زبان انگلیسی آموزش می دهند. با این حال، دانشجویانی که قصد دارند رشته دندانپزشکی را در ایتالیا به زبان انگلیسی بگذرانند با کمی محدودیت مواجه هستند. دانشگاه سیه نا (University of Siena) تنها دانشگاه ایتالیایی است که رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کند.

دندانپزشکی در ایتالیا
طول دوره دندانپزشکی در ایتالیا 6 سال اس


طول دوره دندانپزشکی در ایتالیا 6 سال است. دانشگاه های ایتالیایی در تلاش هستند که با آموزش ویژه واحدهایی مرتبط با علوم، بیولوژیک، علوم بالینی و دندانپزشکی، دندانپزشکان خبره ای را تربیت کنند. در دو سال ابتدایی تحصیل، دانشجویان بین المللی دروس زیست شناسی را می گذرانند و با اجزای بدن انسان و بیماری های مختلف جسمی بیشتر آشنا خواهند شد.
دروس عملی از سال دوم آغاز می شوند. بنابراین، دانشجویان دندانپزشکی در ایتالیا، با به کار گرفتن دانش نظری خود، تجربیات خود را افزایش می دهند. در سال سوم و چهارم تحصیل نیز واحد های علمی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. هدف از گذراندن این واحدها، کسب تخصص لازم در تشخیص و درمان بیماری های دهان و تقویت مهارت دانشجویان در برقراری ارتباط با بیماران است. با وجود این برنامه تحصیل، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بلافاصله می توانند کار خود را به عنوان یک دندانپزشک حرفه ای آغاز کنند.
اگر تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی برای شما مشکل نباشد، گزینه های بیشتری برای تحصیل دندان پزشکی در اختیار شما خواهد بود. شما می توانید از میان طیف گسترده ای از دانشگاه های ایتالیایی که در سطح جهانی شهرتی انکار ناپذیر دارند، مقصد تحصیلی خود را انتخاب کنید. هدف تحصیلی مشترک تمام این دانشگاه ها از آموزش دندانپزشکی به شرح زیر است:

  • ارائه یک آموزش شایسته در علوم پایه و زیست شناسی
  • فراهم کردن شرایط لازم به گونه ای که تمام اقشار جامعه از خدمات دندانپزشکان بهره مند شوند
  • استانداردهای اخلاقی و حرفه ای بالا در بهداشت عمومی

چرا باید تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را انتخاب کنید؟

فرهنگ و تاریخ در کشور ایتالیا نیازی به معرفی کردن ندارد. مردم ایتالیا صاحب یکی از زیباترین سرزمین ها در سراسر جهان هستند. هر ساله میلیون ها توریست و مسافر از نقاط مختلف جهان، ایتالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. شما در ایتالیا، علاوه بر دریافت یک تحصیل سطح بالا و با کیفیت، فرصت تجربه یک زندگی جدید در یکی از زیباترین کشورهای جهان را خواهید داشت.
بسیاری از دوره های تحصیلی که در دانشگاه های ایتالیا ارائه می شوند به زبان انگلیسی هستند. فرصت های تحصیلی فراوان و امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف، از دیگر دلایل جذابیت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی هستند. در سال های اخیر، رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به طور خاص مورد توجه قرار گرفته اند. شما می توانید برای اخذ پذیرش رشته های پزشکی در ایتالیا، از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید.
با تحصیل رشته دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی، شما بر این زبان مانند زبان مادری خود تسلط پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، قرار گرفتن در یک جامعه ایتالیایی زبان، خواه ناخواه شما را با این زبان نیز به خوبی آشنا خواهد کرد. شما می توانید در طول دوره کارآموزی و زندگی روزمره خود، زبان ایتالیایی را به خوبی بیاموزید.
پس از پایان یافتن تحصیلاتتان، شما مدرکی را دریافت خواهید کرد که در تمام کشورهای اروپایی معتبر شناخته می شود. بنابراین خواهید توانست بدون یافتن هیچ مانعی در کشورهای مختلف کار کنید. یکی دیگر از دلایل اعتبار مدرک شما، رتبه بالای دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی در سطح جهانی است.
برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه سیه نا (University of Siena) ایتالیا، باید در آزمون آیمت (IMAT) شرکت کنید. شرکت در این آزمون تضمین کننده ی سطح بالای دانشجویان در ایتالیا است. با این حال، قبولی در این آزمون چندان هم مشکل نیست. شما با یک مطالعه مدیریت شده، شانس خوبی برای پذیرش در رشته دندانپزشکی ایتالیا خواهید داشت. لازم به ذکر است، در صورتی که از خدمات موسسه ما برای اخذ پذیرش استفاده کنید، تمام منابع آزمون آیمت (IMAT) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چگونه می توان به تحصیل رشته دندانپزشکی در ایتالیا پرداخت؟

برای تحصیل در رشت دندانپزشکی در ایتالیا باید برخی شرایط را دارا باشید. در ادامه، مهم ترین آن ها را برای شما لیست کرده ایم:

  • داشتن حداقل 12 سال سابقه تحصیل
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داوطلبان باید حداقل نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در ایتالیا را در آزمون آیمت (IMAT) کسب کنند.
دندانپزشکی در ایتالیا
برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه سیه نا (University of Siena) ایتالیا، باید در آزمون آیمت (IMAT) شرکت کنید.


از آنجایی که آزمون آیمت (IMAT) در واقع نشان دهنده سطح مهارت داوطلب در زبان انگلیسی نیز می باشد، ضروری به شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل نیست. با این حال، با توجه به رقابتی بودن پذیرش در این رشته، ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی (تافل و آیلتس) می تواند شانس شما را برای اخذ پذیرش افزایش دهد. بنابراین، توصیه می کنیم این مدارک را تهیه کنید.

هزینه های تحصیل در ایتالیا:

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به طور سالیانه مبلغی بین 500 الی 3000 یورو است. لازم به ذکر است که موسسه پیشگام در زمینه اخذ انواع بورسیه تحصیلی نیز خدمات خود را به داوطلبان ارائه می کند. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیا و اخذ انواع بورسیه تحصیلی، با ما تماس بگیرید.

بورسیه دندانپزشکی:


دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند می توانند از فرصت های مختلفی که برای دریافت بورسیه تحصیلی دارند نیز استفاده کنند. مبلغ این بورسیه ها به طور سالیانه از 2000 یورو تا 5200 یورو متغیر است.

محتوای رشته دندانپزشکی:


هدف اصلی دوره کارشناسی دندانپزشکی دانشگاه سیه نا، تربیت متخصصان دندانپزشکی است که در ارائه مراقبت های دهان و دندان به بیماران به شکل شایسته و موفق عمل می کنند. علاوه بر این، دارای صلاحیت اخلاقی نیز هستند.

پزشکی در ایتالیا

دانشجویان، واحدهای علوم پایه مانند فیزیولوژی و آسیب شناسی دهان، اصول پزشکی مربوط به دندانپزشکی و کلیه مسائل دندانپزشکی (مانند دندانپزشکی ترمیمی، ریشه دندان، پریودنتولوژی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، پروتز و ارتودنسی) را می گذرانند.


دانشجویان، واحدهای علوم پایه مانند فیزیولوژی و آسیب شناسی دهان، اصول پزشکی مربوط به دندانپزشکی و کلیه مسائل دندانپزشکی (مانند دندانپزشکی ترمیمی، ریشه دندان، پریودنتولوژی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، پروتز و ارتودنسی) را می گذرانند. همچنین، فعالیت های عملی با هدف افزایش دانش نظری و ارتقا مهارت های حرفه ای دانشجویان، به شکل خاص پشتیبانی می شوند. اکثر دانشکده های دندانپزشکی در ایتالیا، در طور دوره تحصیلی، واحد هایی در زمینه های زیر را ارائه می کنند:

  • علوم بیولوژیک: آناتومی انسانی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و فارماکولوژی
  • آناتومی دهان
  • آسیب شناسی دهان
  • بافت شناسی دهان


برنامه تحصیلی این دوره بر اساس توصیه های ADEE (انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا) و وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا تنظیم شده است. در سال های اخیر، آموزش دانشجویان در ایتالیا با استفاده از جدیدترین ابزارهای دندانپزشکی دیجیتال و مواد جدید دندانپزشکی انجام گرفته است.
موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های چین و اروپا آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، اگر به تحصیل پزشکی در ایتالیا علاقمند هستید همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.
شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:
06132201589
06132201590
09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج