آزمون چیلز CILS | همه چیز در مورد آزمون چیلز

آزمون چیلز CILS یک آزمون زبان ایتالیایی معتبر و بین المللی برای ارزیابی میزان تسلط دانشجویان به زبان ایتالیایی است. کلمه CILS کوتاه شده عبارت Certificazione di Italiano come Lingue Straniera می باشد. در سالهای اخیر، ایتالیا به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان سراسر دنیا، از جمله ایران، تبدیل شده است. در کشور ایتالیا، اکثر دوره های تحصیلی به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

با این حال، امکان تحصیل در برخی از رشته ها، مانند رشته های هنری، به زبان انگلیسی وجود ندارد. به همین دلیل، دانشجویان متقاضی شرکت در این دوره ها، باید از طریق یک آزمون مهارت زبان ایتالیایی مانند چیلز CILS، مهارت های خود را اثبات کنند.

آزمون چیلز CILS

این آزمون توسط یکی از دانشگاه های ایتالیا به نام دانشگاه سیه نا (Siena) در کشورهای مختلف در سراسر دنیا برگزار می شود. سوالات چیلز CILS با توجه به جدیدترین استانداردهای زبان های خارجی اتحادیه اروپا، طراحی می شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در سال 2004، گواهی برچسب اروپایی (European Language Label) به چیلز CILS داده شد که تنها به پروژه های بسیار خلاقانه در زمینه آموزش زبان، اعطا می شود.

از سال 2015، این آزمون به عنوان آزمون رسمی سنجش مهارت های ایتالیایی در مدرسه ایتالیایی تهران معرفی شد و جایگزین آزمون استرنی سطح B1 و B2 شد. لازم به ذکر است که تا پیش از چیلز، آزمون استرنی تنها آزمون معتبر برای متقاضیان تحصیل و زندگی در ایتالیا بود.

سطح مخلتف آزمون چیلز CILS:

به طور کلی، آزمون چیلز در 6 سطح مختلف (A1 تا C2) برگزار می شود. بدیهی است که در هر یک از این سطح ها، سوالات متناسب با میزان آشنایی داوطلب با زبان انگلیسی طرح می شود. از آنجایی که سطح A1 و A2 سطح مبتدی زبان انگلیسی هستند، در ادامه درجات دیگر آزمون را به شما معرفی کرده ایم:

CILS UNO: اولین سطح آزمون چیلز است که معادل سطح B1 می باشد. مدت زمان آزمون 3 ساعت است و پس از سطح A1، اولین سطح آزمون محسوب می شود. مدرک B1 برای اکثرا دانشگاه های ایتالیا برای اخذ پذیرش کافی نیست.

CILS DUE: دومین سطح آزمون است و معادل سطح B2 می باشد. در مقایسه با سطح B1 آزمون، سوالات سخت تری دارد. این مدرک، حداقل مدرک زبان ایتالیایی است که دانشگاه های ایتالیا از دانشجویان بین المللی درخواست می کنند. با موفقیت در این آزمون، شما می توانید بدون مانع زبان، در اکثر دوره های ایتالیایی زبان، ثبت نام کنید. مدت زمان این آزمون، 4 ساعت است.

CILS TRE: سومین سطح آزمون است و معادل با سطح C1 می باشد. در مقایسه با دو سطح قبلی، سوالات سخت تری دارد. برای موفقیت در این آزمون، تسلط خوبی به زبان ایتالیایی، به خصوص در بخش مکالمه، داشته باشید. مدت زمان این آزمون 5 ساعت است.

CILS QUATTRO: چهارمین سطح و سخت ترین شکل از آزمون چیلز CILS می باشد که معادل با سطح C2 است. مدت زمان این آزمون، 5 ساعت و نیم می باشد. افرادی که در این آزمون شرکت می کنند باید در سطح عالی به زبان ایتالیایی مسلط باشند.

زمان برگزاری آزمون چیلز CILS:

بر اساس سایت رسمی آزمون و برنامه زمان بندی که در آن منتشر شده است، آزمون CILS B2 در طول هر سال، 3 بار برگزار می شود. تاریخ های برگزاری آزمون به شرح زیر است:

  • ماه آوریل (فروردین _ اردیبهشت)
  • ماه ژوئن (آذر _ دی)
  • ماه دسامبر (خرداد _ تیر)

توجه داشته باشید که زمان های اعلام شده تنها برای CILS Due هستند و آزمون ها در سطوح پایین تر، به دفعات بیشتری در طول سال برگزار می شوند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ های برگزاری آزمون چیلز CILS به وب سایت رسمی چیلز و یا وب سایت مدرسه ایتالیایی در تهران مراجعه کنید.

مدرک چیلز CILS برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی، داوطلبان آزمون می توانند از مدرک چیلز CILS خود به دو شکل استفاده کنند:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
  • اخذ اقامت طولانی مدت

بنابراین، اگر به تحصیل یا زندگی در کشور ایتالیا علاقمند هستید، مدرک چیلز CILS می تواند شما را به این هدف، نزدیک تر کند.

آزمون زبان ایتالیایی چیلز CILS

ساختار آزمون چیلز CILS:

بر خلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان (مانند آیلتس که از 4 بخش تشکیل شده است) آزمون بین المللی چیلز CILS متشکل از 5 بخش اصلی است. سوالات هر یک از این قسمت ها، با هدف ارزیابی یکی از مهارت های زبان ایتالیایی داوطلبان طراحی شده اند. در ادامه، قسمت های مختلف این آزمون را به طور خلاصه در یک جدول نشان داده ایم:

بخش شنیداریAscolto
بخش خواندن یا درک مطلبComprensione della lettura
بخش گرامرAnalisi delle strutture di comunicazione
بخش نوشتاریProduzione scritta
بخش مکالمهProduzione orale

در جدول زیر نیز، نحوه نمره دهی در آزمون چیلز CILS را برای شما نمایش داده ایم:

نمره دهی در سطح A1 و A2نمره دهی در سطوح بالاتر
5 مهارت 12 نمره ای5 مهارت 20 نمره ای
مجموع نمره آزمون: 60مجموع نمره آزمون: 100
حداقل نمره برای قبولی در هر بخش: 6.6حداقل نمره برای قبولی در هر بخش: 11

توجه داشته باشید که شما تنها در صورتی مدرک چیلز CILS خود را دریافت خواهید کرد که حداقل نمره قبولی را در تمام بخش ها کسب کنید. در غیر اینصورت، تنها نتایج آزمون به دست شما خواهد رسید تا با بررسی نقاط قوت و ضعف خود، بتوانید شانس خود برای موفقیت در آزمون بعدی را افزایش دهید.

یکی از مزایای آزمون چیلز CILS این است که در صورت رد شدن در یک بخش از آزمون، نیازی نیست دوباره تمام قسمت های آزمون را بگذرانید. به این مثال توجه کنید. فردی در آزمون چیلز شرکت می کند و به جز در بخش شنیداری، حداقل نمره قبولی در تمام 4 بخش دیگر را اخذ می کند.

این فرد ملزم نیست دوباره در تمام قسمت های آزمون شرکت کند و به سوالات تمام قسمت ها جواب دهد. پس از ثبت نام در آزمون، تنها کافی است که بخشی که قبلا نمره کافی در آن اخذ نکرده را بگذراند و نمره قبولی را تنها در آن قسمت، کسب کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، با سنتر برگزار کننده آزمون تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که تنها تا 18 ماه پس از آزمون اولیه، امکان ثبت نام مجدد و پاس کردن قسمت هایی که در آنها رد شده اید را دارید. پس از این مدت، شما باید دوباره در تمام قسمت های آزمون، شرکت کنید.

بنابراین، شرایط آزمون جبرانی چیلز CILS به شرح زیر است:

  • در این آزمون تنها مهارت هایی که در آن ها نمره کافی اخذ نکرده اید و قبول نشده اید سنجیده می شوند. پس اگر در اولین آزمون خود موفق به کسب نمره لازم در بخش شنیداری نشدید تنها بخش شنیداری آزمون از شما گرفته خواهد شد. شما با کسب نمره لازم در بخش شنیداری، تمام بخش های آزمون را پشت سر می گذارید و مدرک چیلز CILS خود را اخذ خواهید کرد.
  • پس از گذشت 18 ماه از تاریخ برگزاری آزمون اولیه، امکان شرکت در آزمون جبرانی برای قسمت های که قبول نشده اید را از دست خواهید داد. بنابراین، دوباره باید تمام قسمت های آزمون را پشت سر بگذارید و نمره قبولی را اخذ کنید.

پس از تمام هر آزمون در کشورهای مختلف، مرکز اصلی آزمون CILS نمره دهی را آغاز می کند. پاسخ های شما در بخش “صحبت کردن” پس از ضبط شدن در سنتر برگزار کننده آزمون، برای مرکز اصلی چیلز CILS ارسال می شود. بنابراین، درست مانند آزمون آیلتس و تافل، نتایج هر داوطلب به شکل عادلانه ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتایج آزمون حداکثر 3 ماه پس از شرکت در آزمون اعلام می شوند.

منابع آزمون:

مهم ترین قدم برای موفقیت در آزمون چیلز CILS و یا هر آزمون زبان بین المللی دیگر، یادگیری درست آن زبان است. اولین سوالی که باید به عنوان یک زبان آموز از خود بپرسید این است: چگونه باید زبان ایتالیایی را فرا بگیرم؟

شما گزینه های متنوعی برای یادگیری زبان ایتالیایی در اختیار دارید. می توانید از کلاس های زبان مدرسه ایتالیایی در تهران که برگزار کننده آزمون چیلز در ایران است استفاده کنید. همچنین، زبانکده های بسیاری در سراسر ایران، کلاس های حضوری و آنلاین برای آموزش زبان ایتالیایی ارائه می کنند. اگر شما نیز از آن دسته داوطلبانی هستید که به کلاس های آموزشی علاقه ای ندارند و به صورت خودخوان مطالعه می کنند، باید به فکر تهیه کتاب های خوب باشید.

نمی توان برای یادگیری زبان ایتالیایی یک کتاب یکسان به تمام داوطلبان معرفی کرد. هر زبان آموز باید با توجه به سطح و شرایط ویژه خود، کتاب مناسب با انتخاب کند. با این حال، یکی از منابع بسیار خوب برای یادگیری زبان ایتالیا کتاب Nuovo espresso می باشد. این کتاب در چهار جلد منتشر شده است و آموزشگاه های بسیاری در سراسر جهان، از این کتاب برای آموزش زبان ایتالیایی استفاده می کنند. این کتاب، در 6 جلد ارائه شده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟
  1. Pasquale

    Remarkable issues here. I’m very glad to see your post.
    Thanks a lot and I am looking ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

  2. 비아마켓

    This article will assist the internet viewers for setting up new webpage
    or even a blog from start to end.

  3. Ceritoto

    Hi there it’s me, I am also visiting this website regularly, this website is in fact nice and the visitors
    are truly sharing pleasant thoughts.

  4. viamarket-genuine.com

    Hello friends, how is all, and what you desire to say on the topic of this paragraph, in my view its genuinely remarkable in favor of me.

تحصیل در خارج