دانشگاه جنوب شرق _ چین (Southeast University)

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University):

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) یکی از دانشگاه های مهم ملی است که مستقیما تحت نظر وزارت آموزش و پرورش چین اداره می شود. این دانشگاه یک دانشگاه معتبر چینی برای متقاضیان تحصیل در چین و پزشکی در چین است که بیش از صد سال از تاسیس آن می گذرد. دانشگاه جنوب شرق در نزدیکی مرکز شهر نانجینگ، در غرب کوه بنفش و جنوب دریاچه Xuanwu واقع شده است.

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در چین است. زمان تاسیس آن به سال 1902 برمیگردد. در این سال، دانشگاه جنوب شرق به عنوان یک کالج عادی به نام کالج سانجیانگ تاسیس شد. در سال 2000، با ترکیب کالج پزشکی راه آهن نانجینگ، کالج ارتباطات نانجینگ و دانشکده زمین شناسی نانجینگ، دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) تاسیس شد.

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) بر فعالیت های تحقیقی تاکید بسیاری دارد. این دانشگاه با داشتن بیش از 20 موسسه تحقیقاتی ملی یا استانی و تعدادی پایگاه تحقیقاتی مهم، یکی از 10 دانشگاه برتر تحقیق و توسعه علمی در چین است.

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University)
این دانشگاه با داشتن بیش از 20 موسسه تحقیقاتی ملی یا استانی و تعدادی پایگاه تحقیقاتی مهم، یکی از 10 دانشگاه برتر تحقیق و توسعه علمی در چین است.

در توسعه دانشگاه جنوب شرق (Southeast University)، همکاری و تبادلات بین المللی نقش بسیار پررنگی دارد. از سال 1978، بیش از 4000 استاد و محقق برای فعالیت های دانشگاهی یا مبادلات به خارج از چین اعزام شده اند و بیش از 3500 نفر از متخصصان و اساتید خارجی برای سخنرانی، تحقیقات مشترک یا مبادلات دانشگاهی به دانشگاه جنوب شرق چین دعوت شده اند. هم اکنون، دانشگاه جنوب شرق توافق نامه ی همکاری با موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های مختلف در کشورهایی مانند استرالیا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، ویتنام، هند، سنگاپور، سوئیس، سوئد و ایالات متحده امضا کرده است. این دانشگاه در میان دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در چین هستند نیز هواداران بسیاری دارد. تاکنون بیش از 2039 دانشجوی بین المللی از 60 کشور در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند.

اگر مایل به تحصیل در چین هستید باید بگوییم که دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) قادر است که به دانشجویان خود یک تجربه علمی غنی و ارزشمند را ارائه دهد. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به معرفی دانشگاه جنوب شرق می پردازیم. در آخر نیز به معرفی دانشکده پزشکی و هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه می پردازیم. با ما همراه باشید.

رتبه دانشگاه جنوب شرق (Southeast University):

رتبه بندی دانشگاه های آسیا: رتبه 106

رتبه بندی جهانی دانشگاهی QS: رتبه 493

رتبه بندی جهانی QS بر حسب رشته: رتبه 100- 51

شهر نانجینگ:

شهر نانجینگ
نانجینگ، پایتخت باستانی بیش از 10 سلسله چینی در طول تاریخ بوده است

همانطور که گفتیم این دانشگاه چینی در شهر نانجینگ و پایین دست رودخانه یانگ تسه (سومین رودخانه طولانی جهان) واقع شده است. نانجینگ، پایتخت باستانی بیش از 10 سلسله چینی در طول تاریخ بوده است و هم اکنون نیز مرکز استان جیانگ سو، یکی از پیشرفته ترین استان ها در سراسر چین است. بیش از نیمی از 500 شرکت بین المللی برتر جهان در این استان 700 شعبه تاسیس کرده اند. سیستم پیشرفته ی حمل و نقل زمینی و هوایی این شهر، جابه جایی به دیگر بخش های چین و جهان را بسیار آسان کرده است.

پردیس ها:

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) دارای سه پردیس به نام های Sipailou، Jiulonghu و Dingjiaqiao است. مساحت کلی این پردیس ها 393 هکتار است.

پردیس اصلی دانشگاه جنوب شرق، پردیس Sipailou است که در مرکز شهر نانجینگ واقع شده است. در غرب این پردیس کوه بنفش و در جنوب آن دریاچه زیبای ژوانو واقع شده است. پردیس Sipailou در حال حاضر پایگاهی برای تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد و تحقیقات مربوط به علوم و فناوری است. اکثر دوره های کارشناسی در پردیس Jiulonghu  برگزار می شوند. شما در این پردیس شاهد ترکیب هنرمندانه سبک غربی و سنتی چین خواهید بود. کتابخانه ی دانشگاه جنوب شرق چین بیش از 3971.7 هزار کتاب و منابع تحصیلی مختلف را در خود جای داده است. بیمارستان Zhongda و دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب شرق نیز در پردیس Dingjiaqiao واقع شده اند.

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University)
اکثر دوره های کارشناسی در پردیس Jiulonghu  برگزار می شوند

زندگی دانشگاهی در دانشگاه جنوب شرق (Southeast University):

دانشگاه جنوب شرق انواع مختلفی از فعالیت های دانشجویی مانند کاشت درخت، دوره های ورزشی، مسابقات مختلف و … را به دانشجویان علاقمند به تحصیل در چین ارائه می کند. دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در چین هستند می تواند وعده های غذایی خود را در سلف دانشگاه و یا رستوران هایی که در مجاورت آنجا هستند؛ بخورند. هزینه ی مربوط به غذا برای هر نفر حدود 800 الی 2000 یوان در ماه است.

رشته پزشکی در دانشگاه جنوب شرق (Southeast University):

پردیس دانشکده پزشکی در کنار دریاچه زیبای Xuanwu نانجینگ واقع شده است که مکانی آرام و زیبا با محیطی منحصر به فرد است. تاریخچه ی دانشکده پزشکی به دانشکده پزشکی سابق دانشگاه ملی مرکزی در سال 1935 برمیگردد. در 80 سال گذشته، این دانشکده مربیان و پزشکان بسیاری تربیت کرده است که به طب مدرن در چین و جهان خدمات ارزنده ای را ارائه کرده اند. این دانشکده فرصت های عالی برای دسترسی به آموزش عالی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و فرصت های یادگیری را برای آنان افزایش می دهد.

تحصیل پزشکی در چین
دانشکده پزشکی در چین روابط گسترده ای با بسیاری از دانشگاه های مشهور جهان برقرار کرده است.

دانشکده پزشکی چین ارائه کننده ی یک سیستم کامل آموزش پزشکی، شامل دوره های لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و فوق دکترا می شود. تمام این دوره ها در دسترس داشجویان بین المللی که مشتاق تحصیل در چین و تحصیل پزشکی در چین هستند نیز قرار می گیرد. برخی از این رشته ها عبارتند از: پزشکی بالینی (آموزش پنج ساله و هفت ساله)، تصویر برداری پزشکی، علوم آزمایشگاهی، مراقبت های پرستاری، مهندسی زیست شناسی و … . در سال 2010 بیش از 2400 نفر در این دانشکده به تحصیل پرداخته اند که بیش از 322 نفر از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

جهانی شدن برای دانشگاه جنوب شرق تنها یک روند ساده نیست؛ بلکه یک فلسفه و استراتژی است که آن را با جدیت دنبال می کند. دانشکده پزشکی در چین روابط گسترده ای با بسیاری از دانشگاه های مشهور جهان برقرار کرده است. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در مقطع لیسانس، در بسیاری از برنامه های مختلف تابستانه اروپا شرکت کرده اند. در حال حاضر بیش از 300 دانشجوی بین المللی از بیش از 50 کشور دنیا، دانشگاه جنوب شرق را به عنوان مقصد خود برای تحصیل پزشکی در چین انتخاب کرده اند. در دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) بیش از 10 بیمارستان آموزشی وابسته با بیش از 10 هزار تخت بستری وجود دارد. بیمارستان Zhongda یکی از اولین بیمارستان های پیشرفته در استان جیانگ سو است که تمرکز ویژه ای بر زمینه هایی مانند مراقبت های ویژه، رادیولوژی، قلب، مغز و اعصاب، دارد.

تحصیل در چین
دانشگاه جنوب شرق انواع مختلفی از فعالیت های دانشجویی مانند کاشت درخت، دوره های ورزشی، مسابقات مختلف و … را به دانشجویان علاقمند به تحصیل در چین ارائه می کند.

در این دانشکده حدود 150 معلم و دانشمند وجود دارد که به تدریس و تحقیق در مورد پزشکی پایه می پردازند. بیش از 1000 پزشک در بیمارستان های آموزشی به تحقیق و رسیدگی به امور کلینیک می پردازند. به طور کلی، 70 درصد از کل اساتید، اساتید دانشیار، اساتید دکترا و استاد راهنما دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب شرق تجربه ی تحصیل و یا کار در خارج از چین را دارند. دانشجویانی بین المللی متقاضی تحصیل در چین و تحصیل پزشکی در چین، از سال 2006 این امکان را دارند که در دوره های MBBS (پزشکی عمومی)   شرکت کنند. در سال 2008، این دانشگاه به عنوان دانشگاه واجد شرایط برای ارائه دوره MBBS به زبان انگلیسی توسط ورزات امور خارجه تایید شده است.

 فارغ التحصیلان دوره ی MBBS مجاز به شرکت در امتحانات بین المللی صدور مجوز پزشکی هستند که توسط شوراهای پزشکی در کشورهای مختلف برگزار می شود. دوره های پزشکی به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی که علاقمند به تحصیل در چین هستند در دسترس است. با این وجود، به منظور تسهیل یادگیری دانشجویانی که متقاضی تحصیل پزشکی در چین هستند و سهولت در برقراری ارتباط با بیماران، یک دوره اجباری زبان چینی نیز در طول دوره ی پزشکی  برای دانشجویان برگزار می شود.

کارآموزی:

دانشجویانی که در حال تحصیل پزشکی در چین هستند می توانند دوره کارآموزی خود را در چین، کشور خود و یا هر کشور دیگری بگذرانند. اگر دانشجویان مایل باشند که کارآموزی خود را در چین انجام دهند دانشگاه جنوب شرق به آن ها کمک می کند تا به صورت انتخابی از میان 20 بیمارستان در نانجینگ یکی را انتخاب کنند و سپس فعالیت خود را آغاز کنند. اگر دانشجو بخواهد که دوره کارآموزی خود را در کشور دیگری بگذراند؛ صلاحیت بیمارستان انتخابی اش باید توسط دانشگاه تایید شود. لازم به ذکر است که محل اقامت دانشجویانی که در چین کارورزی می کنند توسط بیمارستان ها تعیین می شود. در نهایت، دانشجویان باید در آزمون نهایی تئوری و ارزیابی بالینی در دانشگاه جنوب شرق، شرکت کنند.

تحصیل در چین
اگر دانشجویان مایل باشند که کارآموزی خود را در چین انجام دهند دانشگاه جنوب شرق به آن ها کمک می کند تا به صورت انتخابی از میان 20 بیمارستان در نانجینگ یکی را انتخاب کنند و سپس فعالیت خود را آغاز کنند.
ساختار هزینه برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جنوب شرق:
  • اپلیکیشن فی : 400 یوان
  • شهریه: 32800 یوان در سال
  • مجوز اقامت: 400 یوان  در سال
  • بیمه پزشکی: 600 یوان در سال
  • معاینه فیزیکی: 400  یوان
  • هزینه اقامت: 6000  یوان (برای اتاق دو نفره)
  • هزینه کتاب: حدود  1000 یوان
  • هزینه ویزا: 400 RMB
  • هزینه زندگی: حدود 800-1،500 یوان در هر ماه
  • هزینه کل: 49،400 ~ 57،800 یوان  در سال

در مقاله ای که امروز برای شما ارائه کردیم یک آشنایی مختصر با دانشگاه جنوب شرق (Southeast University) برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در چین هستند؛ ایجاد شد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در چین و دانشگاه های پزشکی چین، جهت تعیین وقت مشاوره ی حضوری با ما تماس بگیرید. موسسه ی ما با سال ها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش دانشگاه های چین و دانشگاه های اروپا، برای خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز آماده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

مطالب زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشند:

دانشگاه پزشکی پکن

هزینه تحصیل در چین (سال 2020)

تحصیل در شانگهای

تحصیل در چین

متن این مطلب از اینجا و اینجا تهیه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج