ساختار آزمون GRE | بخش های آزمون جی آر ای GRE

ساختار آزمون GRE با دیگر آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل تفاوت قابل توجهی دارد. بنابراین، بهتر است پیش از هر کاری، ابتدا با ساختار این آزمون بیشتر آشنا شوید. آزمون جی آر ای GRE از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • استدلال کلامی (Verbal Reasoning)
  • استدلال کمی (Quantitative Reasoning)
  • نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)

در مقاله ای که امروز آماده کرده ایم ساختار این آزمون را مورد بررسی قرار خواهیم داد. علاوه بر این، به مواردی مانند تفاوت بخش های مختلف آزمون با یکدیگر و سوالات نیز خواهیم پرداخت. ما را تا انتها همراهی کنید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با دیگر آزمون های بین المللی که برای اخذ پذیرش تحصیلی برگزار می شوند به این بخش مراجعه کنید. همچنین، مطلب زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشند:

مدرک آیلتس و اعتبار آن

آیلتس بهتر است یا تافل؟

آزمون چیلز CILS

ساختار آزمون جی آر ای GRE

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور، اروپا و آسیا، با موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه اعزام دانشجو پیشگام با سال ها تجربه در زمینه اعزام دانشجویان، اخذ بورسیه های تحصیلی و ویزای تحصیلی، آماده است تا همراه و همسفر شما در این مسیر باشد. تنها کافی است رزومه تحصیلی خود را برای ما ارسال کنید.

ساختار آزمون جی آر ای GRE:

در هر یک بخش های آزمون جی آر ای GRE یکی از موضوعات ریاضیات، خواندن و نوشتن پرسیده میشود. بنابراین، در این آزمون علاوه بر مهارت های اساسی شما، میزان آمادگی شما برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های خارجی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدت زمان آزمون کمی بیشتر از 4 ساعت است. آزمون جی آر ای شامل دو بخش کلامی، دو بخش محاسباتی، یک بخش برای نوشتن تحلیلی و همچنین یک بخش کلامی یا محاسباتی اضافی (به عنوان یک بخش آزمایشی بدون امتیاز یا بخش تحقیقی) می باشد.

از نظر ترتیبی، نوشتن تحلیلی همیشه اولین بخش آزمون است. بخش های کلامی و کمی در مرحله بعد و به صورت تصادفی ظاهر خواهند شد. بنابراین، ممکن است سوالات محاسباتی در مرحله دوم یا آخر، از شما پرسیده شوند.

توجه داشته باشید که بخش آزمایشی ممکن است در هر زمانی پس از گذراندن بخش تحلیل نوشتاری ظاهر شود. در ضمن، شما هیچ نشانه ای برای تشخیص مرحله آزمایشی از دیگر بخش های آزمون، نخواهید داشت. از طرف دیگر، بخش تحقیقی (Research section) اینگونه نیست و شما قادر به تشخیص و تمییز دادن آن از دیگر بخش ها، خواهید بود.

در ادامه، محتوای آزمون جی آر ای و جزئیات مربوط به بخش های مختلف آزمون را در یک جدول خلاصه کرده ایم.

 استدلال کلامی (Verbal Reasoning)استدلال کمی (Quantitative Reasoning)  نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)  
محتوادایره لغات، درک مطلبریاضیات (حساب، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها)نوشتن (مقاله)
تعداد بخش ها221
ترتیب در آزمونرندومرندومبخش اول
تعداد سوالات20 (در هر بخش)20 (در هر بخش)2
مدت زمان30 دقیقه (برای هر بخش)35 دقیقه (برای هر بخش)30 دقیقه (برای هر مقاله)
نوع سوالاتتکمیل متن، معادل سازی جمله، درک مطلبمقایسه کمی، چند گزینه ای (انتخاب یک پاسخ انتخاب یا انتخاب بیش از یک گزینه)، وارد کردن اعداد، مجموعه های تفسیر دادهتحلیل یک مسئله یا مبحث
مقیاس نمره دهی170 – 130170 – 1306 – 0

آزمون جی آر ای GRE شامل بخش هایی می شود که هر کدام مقیاس نمره دهی خاص خود را دارند. بخش کلامی و محاسباتی، هر دو از مقیاس نمره دهی 170 – 130 (با افزایش یک امتیاز) استفاده می کنند. نمرات شما در بخش کلامی و محاسباتی می توانند ترکیب شده و نمره کل 340 را برای شما رقم بزنند. لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه ها و مدارس، برای نمرات آزمون در هر بخش، ارزش قائل هستند و تنها به نمره کل شما توجه نمی کنند.

ساختار آزمون جی آر ای GRE

بخش نوشتن تحلیلی (Analytical Writing) متفاوت است و از مقیاس نمره 6 – 0 (یا افزایش 0.5 امتیاز) استفاده می کند. نمره شما در این بخش از آزمون جی آر ای GRE توسط برخی تصحیح کنندگان و یک سیستم نمره دهی الکترونیکی تعیین می شود.

بخش نوشتاری Writing آزمون جی آر ای :

 همانطور که گفتیم، در ساختار آزمون GRE، اولین بخش آزمون همیشه بخش نوشتار تحلیلی یا Analytical Writing است. در این بخش، توانایی رایتینگ شما با استفاده از مقاله ای که خواهید نوشت، سنجیده می شود. مقاله شما باید از ایده های پشتیبان و یک جریان منطقی و اصولی تشکیل شده باشد. در ضمن، پیروی از اصول زبان انگلیسی (دستور زبان، علائم نگارشی و ..) نیز در تعیین نمره نهایی شما موثر است.

بر اساس ساختار آزمون GRE، داوطلبان در این بخش باید دو مقاله ارائه کنند:

  • تجزیه و تحلیل یک مسئله
  • تجزیه و تحلیل یک بحث یا ایده

امکان پیش بینی سوالات بخش نوشتاری آزمون جی آر ای GRE وجود ندارد. با این حال، در وب سایت ETS برخی از رایج ترین مباحث و موضوعات بخش نوشتاری آزمون جی آر ای GRE به داوطلبان این آزمون ارائه شده است.

چند راهنمایی برای موفقیت در بخش نوشتاری Writing آزمون جی آر ای GRE:

  • بدون هیچ شکی امکان بررسی کردن تمام موضوعاتی که ممکن است در آزمون اصلی آورده شود، وجود ندارد. هر چند، پیشنهاد می کنیم تنها برای آشنایی بیشتر و ایجاد یک تصویر ذهنی کامل تر، موضوعاتی که در آزمون های پیشین پرسیده شده اند را بررسی کنید.
  • برای پاسخ های خود، یک طرح و بدنه کلی طراحی کنید و سپس، نوشتن را آغاز کنید. البته، شما زمان زیادی برای انجام این کار در اختیار نخواهید داشت. اگر این کار را در زمان کوتاهی انجام ندهید، ممکن است بخشی از زمان خود برای نوشتن مقاله را تلف کنید. با این حال، انجام این کار خالی از لطف نیست. با یک الگوی منسجم، شما می توانید متن خود را با سرعت و کیفیت بهتری بنویسید.
  • برای نوشتن یک مقاله قدرتمند، بهتر است پاسخ شما در نقطه مقابل سوال یا مسئله ای باشد که مطرح شده است. از تضاد پاسخ خود با نقطه نظر طراح سوال ترسی نداشته باشید. چنین پاسخی نشان می دهد شما مسئله مورد بحث را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داده اید و به دنبال ارائه یک پاسخ درست هستید. البته، نحوه بیان پاسخ شما نیز اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بخش وربال Verbal:

ساختار آزمون GRE در بخش خواندن به گونه ای است که داوطلبان باید کلمات و واژگان صحیح را برای جملات و پاراگراف های جداگانه، انتخاب کنند. علاوه بر این، داوطلبان باید تنها با تکیه بر نکات اصلی، مفاهیم و معانی متراکم و علمی را به خوبی دریابد.

به طور کلی، ساختار آزمون جی آر ای GRE در بخش وربال Verbal از سه شکل سوال تشکیل شده است:

  • تکمیل متن
  • معادل جمله
  • خواندن و درک مطلب

چند راهنمایی برای موفقیت در بخش وربال Verbal  آزمون جی آر ای GRE:

  • وربال بخشی از ساختار آزمون جی آر ای GRE است که طیف گسترده ای از لغات را پوشش می دهد. به خاطر سپردن این لغات ممکن است برای برخی داوطلبان آسان نباشد. پیشنهاد میکنیم ابتدا کلمات پرتکرار در آزمون جی آر ای GRE را به خوبی حفظ کنید.
  • مطالعه متون علمی را در برنامه خود قرار دهید.
  • از تکنیک حذف استفاده کنید. شما نیازی ندارید تک تک جملات متن را بفهمید. تمرکز بر روی جملات و کلمات ناآشنا تنها وقت شما را در روز آزمون تلف می کند. به خاطر داشته باشید که فقط 30 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات هر بخش در اختیار خواهید داشت.

بخش کوانت Quantitative آزمون جی آر ای GRE:

بخش استدلال کمی حول و هوش مفاهیم مربوط به ریاضیات پایه (یعنی ریاضیات مقاطع راهنمایی و دبیرستان) را پوشش می دهد. این بخش، یکی از چالش برانگیزترین بخش ها در ساختار آزمون GRE است. در این قسمت، سوالات از چهار مبحث ریاضی زیر طرح می شوند:

  • حساب
  • جبر
  • هندسه
  • تحلیل داده ها

در روز آزمون، شرکت کنندگان کاغذ اضافه برای انجام محاسبات در اختیار دارند. همچنین، یک ماشین حساب در گوشه نمایشگر ظاهر خواهد شد. این ماشین حساب، محاسبات اصلی ریاضی (از جمله ریشه های مربع) را انجام می دهد.

انواع مختلف سوالاتی که در بخش کوانت Quantitative آزمون جی آر ای GRE با آنها مواجه خواهید شد عبارتند از:

  • مقایسه کمی
  • چند گزینه ای (انتخاب تنها یک گزینه)
  • چند گزینه ای (انتخاب یک یا چند گزینه)
  • ورود اعداد
  • مجموعه های تفسیر داده

چند راهنمایی برای موفقیت در بخش کوانت Quantitative  آزمون جی آر ای:

  • قبل از آزمون، مفاهیم پایه ریاضی را به خوبی مرور کنید.
  • فرمولهای مهم را بخاطر بسپارید.
  • ساختار آزمون GRE و نمونه سوالات بخش کوانت در بسیاری از منابع آزمون جی آر ای GRE در دسترس است. در روزهای پایانی مانده به آزمون، حل کردن این سوالات را در برنامه خود جا دهید. بهتر است به این نمونه سوالات را در شرایطی مشابه با آزمون اصلی GRE پاسخ دهید.

مدت زمان آزمون جی آر ای در هر بخش:

بخشتعداد سوالاتزمان
تحلیلی نوشتاری (دو بخش)Task 1: تحلیل یک مسئله Task 2: تحلیل یک استدلالداوطلبان برای پاسخ گویی به هر Task، 30 دقیقه فرصت خواهند داشت.
استدلال کلامی (دو بخش)20 سوال در هر بخش (تعداد کل سوالات:40)مدت زمان پاسخگویی به سوالات هر بخش: 30 دقیقه
استدلال کمی (دو بخش)20 سوال در هر بخش (تعداد کل سوالات:40)مدت زمان پاسخگویی به سوالات هر بخش: 35 دقیقه
بخش بدون نمره یا تحقیقیمتغیرمتغیر

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با محتوای آزمون جی آر ای GRE و یا دسترسی به تست های آزمایشی رایگان POWERPREP®، از خدمات وب سایت ETS استفاده کنید. لازم به ذکر است که ETS، برگزار کننده اصلی آزمون جی آر ای GRE است. برای دسترسی به این خدمات باید یک حساب ETS برای خود ایجاد کنید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج