مدرک آیلتس IELTS | اعتبار مدرک آیلتس

مدرک آیلتس IELTS یکی از معتبرترین مدارک اثبات مهارت زبان انگلیسی در سطح بین المللی است. ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی آیلتس (International English Language System _ IELTS) و اعتبار مدرک آیلتس IELTS برای افرادی مناسب است که یکی از اهداف زیر را دنبال می کنند:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی
  • استخدام شدن در یک شرکت خارجی

از آنجایی که در هر یک از این موارد، تسلط به زبان انگلیسی ضروری است، افرادی که این اهداف را در سر دارند باید از طریق شرکت در آزمون های معتبر زبان انگلیسی (تافل آی بی تی، آیلتس و…) تسلط خود به زبان انگلیسی را اثبات کنند. مدرک آیلتس IELTS یکی از مدارکی است که در نزد تمام موسسات آموزشی و بین المللی از درجه بالایی از اعتبار برخودار است.

مدرک آیلتس

آزمون آیلتس IELTS برای اولین بار در سال 1989 برگزار شد و در کمترین زمان، جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین آزمون سنجش مهارت های انگلیسی، تثبیت کرد. مدرک آیلتس IELTS به طور مشترک به وسیله شورای بریتانیا ، IDP: IELTS Australia و Cambridge Assessment English به زبان آموزانی که در آزمون آیلتس IELTS شرکت کرده اند ارائه می شود. سوالات آزمون آیلتس IELTS با توجه بده جدیدترین استانداردهای بین المللی در ارزیابی زبان انگلیسی مطابقت دارد. در این آزمون، 4 مهارت زیر ارزیابی می شوند:

  • گوش دادن (Listening)
  • خواندن (Reading)
  • نوشتن (Writing)
  • صحبت کردن (Speaking)

چرا اخذ مدرک آیلتس IELTS یک انتخاب عالی است؟

  • اعتبار بالای مدرک آیلتس IELTS: نتایج آزمون آیلتس IELTS در کشورهای از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند و ایرلند پذیرفته می شود. همچنین، نتایج آیلتس IELTS توسط نهادهای حرفه ای، مقامات مهاجرت و سایر آژانس های دولتی در خاورمیانه و سراسر جهان از داوطلبان درخواست می شود. تنها در ایالات متحده آمریکا، بیش از 3000 دانشگاه و سازمان مختلف اعتبار مدرک آیلتس IELTS را تایید می کنند.
  • دسترسی: آزمون آیلتس IELTS به دفعات در طول سال برگزار می شود. در نتیجه، داوطلبان قادر هستند با آسودگی یک تاریخ مناسب برای آزمون خود انتخاب کنند.
  • عادلانه بودن: سوالات این آزمون به گونه ای طراحی می شوند که هر زبان آموز بتواند به بهترین شکل مهارت های خود را اثبات کند. علاوه بر این، بخش مربوط به “صحبت کردن” یا “اسپیکینگ آزمون آیلتس” در یک فضای مناسب برای داوطلب برگزار می شود. شما این فرصت را خواهید داشت که بدون هیچ عامل حواس پرتی، این بخش از آزمون را بگذرانید. در ضمن، آزمون گفتاری آیلتس IELTS بدون استفاده از کامپیوتر و به طور مستقیم توسط آزمون گیرنده انجام می شود.
  • صرفه جویی در زمان: شرکت در آزمون 3 ساعت طول می کشد و شما پس از 13 روز مدرک آیلتس IELTS خود را دریافت خواهید کرد.
  • اعتبار: آزمون آیلتس IELTS با مشارکت جهانی متخصصان آموزش زبان انگلیسی برگزار می شود.
  • کاربرد عملی: آماده شدن برای آزمون آیلتس IELTS به شما کمک می کند مهارت زبانی که برای موفقیت در تحصیل و کار در خارج از کشور لازم دارید را ارتقا دهید.
  • بین المللی: در آزمون آیلتس IELTS، هر دو لهجه بریتیش و امریکن مورد قبول است. آنچه اهمیت دارد، نحوه صحیح تلفظ کلمات می باشد. در ضمن، سوالات به گونه ای طراحی می شوند که برای تمام داوطلبان منصفانه باشند.

اعتبار مدرک آیلتس IELTS:

اخذ مدرک آیلتس IELTS یک گام بسیار مهم در پیشرفت تحصیلی شما محسوب می شود. آزمون IELTS  مهارت افرادی که انگلیسی زبان مادری آن ها محسوب نمی شود را مورد ارزیابی دقیقی قرار می دهد. در نهایت، نتیجه آزمون آیلتس اثبات میکند شما آمادگی لازم برای کار و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان را کسب کرده اید.

در حال حاضر، مدرک آیلتس IELTS در بیش از 140 کشور در سراسر دنیا پذیرفته شده است. شما می توانید با ارائه مدرک آیلتس IELTS، تسلط خود به زبان انگلیسی را به بیش از 10000 موسسه آموزشی و دانشگاهی در کشورهای مختلف اثبات کنید.

به طور کلی، آزمون آیلتس IELTS سه نسخه دارد:

  • آزمون آکادمیک (Academic)
  • آزمون جنرال (General)
  • آزمون لایف اسکیلز (Life Skills)

شما باید با در نظر گرفتن برنامه های تحصیلی، شغلی و یا مهاجرتی که دنبال می کند، در یکی از این آزمون ها ثبت نام کنید. توجه کنید که هر یک از این آزمون ها نزد موسسات خاصی معتبر شناخته می شوند. به طور مثال، اخذ پذیرش دانشگاهی برای تحصیلات عالی با استفاده از مدرک آیلتس جنرال گاهی مشکل است. شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی به مدرک آیلتس آکادمیک نیاز دارید.

مدرک آیلتس

آیلتس آکادمیک:

اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشورهای دیگر را دارید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک ثبت نام کنید. در حال حاضر، هزاران دانشگاه و کالج معتبر از سراسر دنیا نتایج آزمون و مدرک آیلتس IELTS را از دانشجویان می پذیرند.

توجه کنید که حداقل نمره برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها و کالج های کشورهای مختلف، متفاوت است. همچنین، برخی دانشگاه ها از دانشجویان می خواهند در بخش های مربوط به ریدینگ (Reading) و رایتینگ (Writing) نمرات بالایی را اخذ کنند.

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، حداکثر نمره در آزمون آیلتس 9 است. دانشگاه ها معمولا نمره کلی (میانگین چهار مهارت) 6 الی 6.5 را از دانشجویان می پذیرند. با این حال، برخی از دانشگاه های برتر در اروپا ممکن است که از شما نمراتی بین 7 لی 7.5 درخواست کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، شما باید حداقل نمره 6 یا 6.5 را کسب کنید.

در سیستم نمره دهی آیلتس که شامل 9 نمره می شود، نمره برای داوطلبانی است که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند. از طرف دیگر، نمره 9 نمایانگر تسلط کامل به زبان انگلیسی است. نمره 6 بیان می کند که زبان آموز در برقراری ارتباط و درک مطلب عملکرد خوبی از خود نشان داده است. در آخر، نمره 7 نشان دهنده تسلط مناسب به زبان انگلیسی است.

مدرک آیلتس آکادمیک برای افرادی که مایل به عضویت و استخدام در نهادهای حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان هستند نیز به کار می آید. نهادهای ثبت نام حرفه ای در بسیاری از زمینه ها مانند حسابداری، مهندسی، حقوق، پزشکی، پرستاری، داروسازی و تدریس نتایج آزمون آیلتس آکادمیک را از داوطلبان درخواست می کنند.

آیلتس جنرال:

اگر به مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان علاقمند هستید، باید ثبت نام در آزمون General Training IELTS را در برنامه خود قرار دهید. نتایج آیلتس جنرال صلاحیت زبان و مهارت های عمومی و ارتباطی شما را نشان می دهد. اگر قصد دارید در یک کشور انگلیسی زبان به تحصیل در مقطع دبیرستان بپردازید باید در آزمون جنرال آیلتس شرکت کنید.

در بسیاری از کشورها، نتایج آزمون آیلتس جنرال به عنوان شرط اقامت دائم بیش از هر آزمون زبان انگلیسی دیگری مورد قبول است. گواهینامه آیلتس برای اخذ ویزا و کار در کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، استرالیا، کانادا و نیوزلند پذیرفته می شود. تنها در کشور آمریکا، بیش از 3300 دانشگاه معتبر مانند هاروارد، استنفورد، پرینستون و … نتایج آزمون آیلتس را قبول کرده اند.

آیلتس لایف اسکیل:

IELTS Life Skills شکل جدیدی از آزمون آیلتس IELTS است. مدرک آیلتس لایف اسکیلز برای اخذ ویزا و مهاجرت به انگلستان استفاده می شود. این آزمون جدید آیلتس IELTS برای پاسخگویی به شرایط خاص مهاجرت طراحی شده است. در طول آزمون آیلتس Life Skills تنها مهارت های مربوط به صحبت کردن و شنیدن سنجیده می شوند. آزمون IELTS Life Skills در دو سطح (A1 و B1 –CEFR) در دسترس است.

برخی کاربردهای دیگر مدرک آیلتس IELTS:

اگر به کار در یک محیط بین المللی یا انجام کارهای داوطلبانه در خارج از کشور علاقه دارید، تسلط به زبان انگلیسی یکی از ابزارهایی که در رسیدن به هدفتان شما را یاری خواهد کرد. آزمون آیلتس IELTS نزد کارفرمایان چند ملیتی بسیار شناخته شده است.

اگر شک دارید که باید در کدام آزمون آیلتس IELTS شرکت کنید و یا دقیقا به چه نمره ای نیاز دارید، مستقیما با موسسه هدف خود تماس بگیرید و در مورد شرایط پذیرش و استخدام از آن ها بپرسید. علاوه بر این، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به British Council مراجعه کنید. وب سایت شورای بریتانیا دارای یک بانک اطلاعاتی گسترده، شامل نمرات دقیق آزمون آیلتس برای بسیاری از سازمان های بین المللی است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور، اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی و بورسیه تحصیلی و ویزا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

مهلت اعتبار آیلتس IELTS:

پس از گذراندن آزمون آیلتس IELTS، مهم ترین مسئله استفاده به موقع از مدرک آیلتس IELTS است. مانند دیگر آزمون های مطرح سنجش مهارت انگلیسی (مدرک تافل آی بی تی و مدرک GRE) مدرک آیلتس IELTS نیز اعتبار محدودی دارد. به همین دلیل نیز برنامه ریزی اهمیت بسیاری دارد.

اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خارجی را دارید، پیش از ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS در مورد تاریخ پذیرش و ثبت نام اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. علاوه بر این، شما باید خود را برای برخی شرایط های پیش بینی نشده نیز مجهز کنید. به طور مثال، تاریخ آزمون آیلتس خود را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت رد شدن در آزمون، فرصت کافی برای ثبت نام مجدد را از دست ندهید.

پس با در نظر گرفتن تمام این موارد تاریخ آزمون خود را تعیین کنید. پس از شرکت در آزمون، نتایج در مدت زمان کوتاهی به دست شما خواهند رسید. ارسال نتایج در آزمون آنلاین آیلتس 5 الی 7 روز و در آزمون آفلاین آیلتس حدود 13 روز طول می کشد.

اعتبار مدرک آیلتس IELTS به مدت دو سال پس از تاریخ دریافت آن است. لازم به ذکر است که این مدت برای تمام داوطلبان یکسان است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج