تحصیل رایگان در چین | پزشکی | مکانیک | هزینه | بورسیه

آموزش و تحصیل رایگان در چین برای دانشجویان بین المللی:

تحصیل رایگان در چین در سالهای اخیر به چنان محبوبیتی دست یافته است که هر ساله سطح تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های چین، افزایش یافته است. تحصیل پزشکی در چین، امروزه یکی از محبوب ترین انتخاب ها در میان دانشجویان ایرانی است که به تحصیل پزشکی در خارج علاقمند هستند. یکی از دلایل این محبوبیت، امکان تحصیل رایگان در چین می باشد. بخش دیگری از علت این تقاضای بالا به رشد سریع اقتصاد چین، جایگاه شرکت های چینی در بازارهای جهانی و البته، چشم انداز عالی شغلی، مربوط می شود.

امروزه، دانشجویان بسیاری به دنبال تحصیل ارزان در خارج از کشور و در دانشگاه های بین المللی هستند. جایی که تحصیل بین المللی با کیفیت بالا را در کنار فرصت های بین المللی دریافت خواهند کرد. چین یکی از کشورهایی است که علاوه بر ارائه یک تحصیل سطح بالا و عالی، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه ای نیز دارد. علاوه بر این، زندگی در کشوری مانند چین تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با تحصیل رایگان در چین با ما تماس بگیرید.

تحصیل در چین

آموزش و تحصیل رایگان در چین:

گاهی از کشور چین به عنوان امپراتوری آسمان نیز یاد می شود. شاید شما هم این اصطلاح را شنیده باشید. چین، صاحب یکی از برجسته ترین قدرت های اقتصادی در جهان است. این کشور برای حمایت از پیشرفت اقتصاد خود به تربیت متخصصان اهمیت بسیاری می دهد. بنابراین، دانشگاه های چین همواره در تلاشند تا بیشتری سطح آمادگی برای ورود به بازار کار را در آن ها ایجاد کنند. برای اطمینان از حفظ کیفیت آموزش مطابق با استانداردهای جهانی، دانشگاه های چین به طور مستقیم تحت نظارت دولت قرار دارند.

دستاوردهای برجسته چین در زمینه های اقتصادی، بیوشیمی، پزشکی و فناوری این واقعیت را ثابت می کند که موسسات آموزشی چین شایسته ترین متخصصان را در این زمینه ها آماده می کنند. دانشگاه های چین، خود را ترندهای روز دنیا تطبیق می دهند. در نتیجه، شما با تحصیل در چین یک آموزش متناسب با نیازهای روز بازار کار بین المللی دریافت خواهید کرد. بنابراین، دانشجویان علاوه بر دریافت یک تحصیل رایگان در چین، از مزیت های علمی بسیاری نیز بهره مند خواهند شد.

در کشور چین در حدود 2000 مرکز آموزش عالی وجود دارد. از این تعداد، 450 موسسه پذیرای دانشجویان بین المللی هستند. هر دانشگاه چینی، تاریخ غنی خود را دارد که زندگی در کنار تحصیل را برای دانشجویان فراموش نشدنی می سازد. در رتبه بندی محبوبیت جهانی در میان کارفرمایان، آموزش عالی چین رتبه 7 ام را به خود اختصاص داده است.

چین – معجزه اقتصادی:

  • دومین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی بیش از 10.8 تریلیون دلار.
  • گردش مالی تجارت الکترونیکی بین المللی چین به 920 میلیارد دلار رسیده است.
  • برند های چینی مانند AliExpress، Huawei و Lenovo در سراسر جهان شناخته شده اند.

شما با تحصیل در چین، بخشی از این جریان پویا و رو به پیشرفت خواهید بود. رشد مداوم اقتصاد چین فرصت های بی نظیری را در زمینه تجارت، تجارت الکترونیکی و آینده شغلی شما فراهم خواهد کرد.

مزایای تحصیل در چین _ تحصیل رایگان در چین:

در حال حاضر، تحصیل در چین به چند دلیل بهترین گزینه برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند. این دلایل را در ادامه ذکر کرده ایم:

چین کشوری با پویاترین رشد اقتصادی در سراسر جهان است.

در چین، دانشجویان بسیاری از ملت ها و کشورهای مختلف (آمریکا، آفریقا و…) تحصیل می کنند. علت این امر بسیار ساده است: تحصیل در چین یک گزینه مقرون به صرفه و در عین حال عالی است. چه چیزی بهتر از اینکه در برخی از برترین دانشگاه های جهان با هزینه ای بسیار کم تحصیل کنید؟ علاوه بر این، کمک هزینه ها و بورسیه های مختلفی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

تحصیل در چین یک فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی است چرا که آن ها فرصت یادگیری یک فرهنگ اصیل شرقی، زندگی در یک کشور زیبا و یادگیری زبان چینی را به دست خواهند آورند.

کیفیت آموزش در چین مطابق با استانداردهای بین المللی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از دانشگاه های غربی دفاتر و شعبه هایی را در چین تاسیس کرده اند.

تحصیل در دانشگاه های چین

مزیت دیگر تحصیل در چین، در در دسترس بودن کمک هزینه های تحصیلی است. به خصوص، اگر زبان چینی را برای تحصیل خود انتخاب کنید؛ این فرصت را خواهید داشت که از بورسیه ها و کمک هزینه های مالی از طرف حامیان دولتی و خصوصی دانشگاه بهره مند شوید.

در ادامه، برخی از رشته های تحصیلی در چین که دارای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هستند را در یک اسلاید نمایش داده ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین و دیگر رشته هایی که دارای بورسیه تحصیلی در چین هستند، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. اطلاعات تماس در پایان مطلب ذکر شده است.

فرصت های شغلی یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور است. بسیاری از شرکت های پیشرو در جهان، در چین (به ویژه در شهرهای هنگ کنگ، شانگهای و پکن) مستقر شده اند. بنابراین، تقاضای بسیاری برای نیروی کار مسلط به زبان چینی، وجود دارد.

امکان تحصیل در چین بدون مدرک زبان انگلیسی نیز وجود دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

هزینه تحصیل و زندگی:

متوسط شهریه دانشگاه های چین (دولتی) مبلغی بین 2500 الی 10000 دلار می باشد. در این میان، تحصیل پزشکی در چین، 5000 تا 8000 دلار در سال برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد.

هزینه زندگی در پکن، پایتخت چین، به طور ماهیانه مبلغی بین 1000 تا 1200 دلار است. لازم به ذکر است که پکن یکی از گرانترین شهرهای چین برای تحصیل است. در شانگهای و شنژن، دومین  و سومین شهرهای گران قیمت چین، این هزینه بین 850 تا 1000 دلار است.

در شهرهای کوچکتر مانند ژنگ ژو، شینیانگ، ووهان و … هزینه زندگی بین 600 الی 1000 دلار در ماه است. البته، هزینه زندگی در چین برای هر دانشجو به طور مستقیم از شیوه و سبک زندگی دانشجو تاثیر میپذیرد.

هزینه های مربوط به مسکن:

سالن های اقامت دانشجویی: اجاره ماهیانه این اقامتگاه ها بین 150 تا 400 دلار در ماه است.

اجاره یک آپارتمان: به طور کلی، برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه، شما باید مبلغی بین 300 الی 1000 دلار را در نظر داشته باشید. این مبلغ، بسته به شهر، امکانات و محل آپارتمان، متغیر است.

زندگی با یک خانواده چینی: انتخاب این گزینه هزینه ای به اندازه 350 الی 500 دلار در ماه را برای دانشجو در پی خواهد داشت.

توجه کنید که انتخاب یک یا چند هم اتاقی، هزینه تحصیل در چین را به شکل قابل توجهی برای شما کاهی خواهد داد.

هزینه های غذا: یک وعده غذایی در غذاخوری دانشگاه یا در یک رستوران محلی کوچک، یا حتی در یک فست فود زنجیره ای، بین 1 الی 4 دلار هزینه دارد. در صورت تهیه غذا از سوپرمارکت های محلی، شما 170 الی 200 دلار در ماه برای تهیه غذا هزینه خواهید کرد.

حمل و نقل:

استفاده از مترو: 5/0 دلار

نرخ تاکسی برای هر کیلومتر: 33/0 دلار

استفاده از تاکسی به مدت 30 دقیقه برای گردش در سراسر شهر: 4 دلار

اتوبوس شهری: 3/0 دلار

برای دانشجویانی که در حال تحصیل در چین هستند یک کارت عبور دانشجویی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی صادر می شود. در صورت استفاده از این کارت، هزینه حمل و نقل شما 15 الی 20 دلار در ماه خواهد بود.

هزینه های اضافی:

کتاب و موارد مربوط به مطالعه: برای تهیه این ملزومات باید 30 الی 50 دلار را در هر ترم در نظر بگیرید. در رشته های مربوط به هنر یا پزشکی در چین، این مبلغ ممکن است بیشتر هم باشد.

بیمه پزشکی: 6 ماه بیمه پزشکی در حین تحصیل در چین حدود 60 دلار هزینه دارد.

سیستم آموزشی در چین (تحصیل رایگان در چین):

تحصیل رایگان در چین این روزها دانشجویان بسیاری را به این کشور می کشاند. برای همین، آشنایی با سیستم آموزشی در چین اهمیت دارد. یک سال تحصیلی در چین به دو ترم تقسیم می شود. ترم اول در سپتامبر آغاز می شود و در ژانویه به پایان می رسد. ترم دوم در مارس آغاز می شود و در ژوئیه به پایان می رسد. در اکثر موارد، آموزش در قالب سخنرانی ها، سمینارها و تکالیف کتبی انجام می گیرد. دانش آموزان برای گذراندن یک سال تحصیلی باید تعداد مشخصی از واحدهای درسی را پاس کنند. برای انجام این کار، لازم است که امتحانات شفاهی و کتبی را پشت سر بگذارند.

نظم و انضباط در دانشگاه های چین اهمیت ویژه ای دارد. اگر دانش آموزی دیربه کلاس برسد، اجازه شرکت در آن کلاس را نخواهد داشت. در صورت غیب کردن بیش از حد مجاز، دیگر قادر به شرکت در امتحانات نهایی نخواهد بود.

دانشگاه های چین

سیستم نمره دهی در چین:

A – “عالی”

B – “خوب”

C – “رضایت بخش”

D – «پاس»

F – رد

اجازه کار دانشجویی در چین:

کار کردن دانشجویان بین بین المللی که با ویزای دانشجویی در حال تحصیل در چین هستند اکیداً ممنوع است. اگر دانشگاه متوجه کار کردن دانشجو در حین تحصیل شود؛ ویزای او لغو خواهد شد و حتی ممکن است از کشور اخراج شود. با این حال، شما همچنان می توانید از تحصیل ارزان یا حتی تحصیل رایگان در چین در رشته خود بهره ببرید.

فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های چین:

دانشجویانی که در حال تحصیل در چین هستند؛ پس از به پایان رساندن سال آخر، فرصت های خوبی برای یافتن شغل خواهند داشت. بسیاری از شرکت ها در کشور چین، دانشجویان بین المللی که مدرک دانشگاه های چین را اخذ کرده اند، استخدام می کنند. در اروپا نیز مدرک کارشناسی چینی مورد توجه کارفرمایان بسیاری است. البته، رزومه تحصیلی و شغلی شما نیز در استخدام بی تاثیر نیست. توجه داشته باشید که در کشورهای اتحادیه اروپا، کارفرمایان متقاضیانی که یک دیپلم اروپایی اخذ کرده اند را ترجیح می دهند. اما شما هنوز هم می توانید با تقویت رزومه خود، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

در کشورهای مستقل مشترک المنافع، مدارک تحصیلی چینی بسیار ارزشمند است. بنابراین، شما مشکلی در یافتن کار نخواهید داشت.

تحصیل در رشته پزشکی در چین:

پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در چین از جمله رشته های پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی هستند. یکی از دلایل این محبوبیت این است که بر خلاف دیگر کشورها، تحصیل پزشکی در ایتالیا به آزمون ورودی نیاز ندارد. علاوه بر این، به طور معمول نیازی به گذراندن دوره های پری مدیکال نیز وجود ندارد.

یکی دیگر از دلایلی که دانشجویان ایرانی را به تحصیل پزشکی در چین تشویق می کند این است که دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. در نتیجه، بسیاری دانش آموزان علاقمند به رشته پزشکی، چین را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. نکته مهم دیگر این است که مدرک پزشکی در چین دارای اعتبار بین المللی است. بنابراین، شما برای تحصیل یا کار در کشورهای دیگر هیچ مانعی نخواهید داشت و اجازه شرکت در آزمون های ملی سایر کشورها مانند اروپا، آمریکا و ایران را خواهید داشت.

پزشکی عمومی در چین:

زبان تحصیلانگلیسی
مدت تحصیل6 سال
شهریه دانشگاهحدود 6000 الی 8000 دلار در سال
پیش نیازدیپلم 12 ساله
مشخصات دوره پزشکی عمومی در چین

 دندانپزشکی در چین:

زبان تحصیلانگلیسی
مدت تحصیل5 تا 6 سال
شهریه دانشگاهحدود 6000 الی 8000 دلار در سال
پیش نیازدیپلم 12 ساله
مشخصات دوره دندانپزشکی در چین

داروسازی در چین:

زبان تحصیلانگلیسی
مدت تحصیل4 سال لیسانس / 2 سال مستر
شهریه دانشگاهحدود 5000 دلار در سال
پیش نیازدیپلم 12 ساله
مشخصات دوره داروسازی در چین

نکته: در صورت گذراندن 6 سال تحصیل، یعنی لیسانس و مستر، مدرک شما مورد تایید وزارت بهداشت در ایران و معادل دکترای حرفه ای خواهد بود.

برخی از دانشگاه های چینی مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2021- 2020:

دانشگاه جنوب شرق (Southeast University)

دانشگاه شیان جیاتونگ (Xian jiaotong University)

دانشگاه ژنگ ژو (Zhengzhou University)

دانشگاه هاست (Huazhong University of Science and Technology)
 برای اطلاع از دیگر دانشگاه های پزشکی در چین با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید و یا به کانال تلگرام موسسه پیشگام مراجعه کنید.

لینک کانال: @pishgamia

تحصیل در رشته MBA در چین:

طی 5 سال گذشته، تعداد دانشجویان بین المللی که مدرک MBA خود را در چین اخذ کرده اند با شیب تندی صعود کرده است. دوره های MBA در چین نه تنها به واسطه شهریه مقرون به صرفه، بلکه به خاطر کیفیت بالا آموزش نیز دانشجویان را به تحصیل در چین تشویق می کنند. دعوت از اساتید مشهور، تجار و زنان تاجر بسیار موفق با هدف سخنرانی برای دانشجویان در دانشگاه های چین امری بسیاری رایج است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از برترین مدارس و دانشگاه های بازرگانی اروپا و آمریکا با دانشگاه های MBA چین، کار می کنند. به طور مثال، دانشکده تجارت بین المللی China Europe با دانشکده تجارت هاروارد Harvard همکاری می کند.

شهریه تحصیل در رشته MBA در چین، از 3500 تا 46000 دلار در سال متغیر است. این مبلغ، در مقایسه با مدارس بازرگانی اروپا، که شهریه ای بین 8000 تا 65000 دلار در سال دارند؛ کاملا مقرون به صرفه است. علاوه بر این، هزینه های ماهیانه زندگی در چین در مقایسه با اروپا به مراتب پایین تر است.

اگر به دنبال تحصیل در چین به همراه بورسیه های تحصیلی هستید، با ما تماس بگیرید. موسسه اعزام دانشجوی پیشگام پس از بررسی رزومه تحصیلی شما بهترین و ارزان ترین گزینه ها برای تحصیل در خارج را به شما معرفی می کند. پس وقت را تلف نکنید و همین حالا با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

با تحصیل در چین شما با یکی از جذاب ترین فرهنگ های جهانی آشنا خواهید شد و در کنار آن، زبان چینی را نیز فرا خواهید گرفت. در این کشور، بسیاری از دوره ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. علاوه بر این، دانشگاه ها در تلاش هستند تا یک بستر عالی برای رشد دانشجویان فراهم کنند. بنابراین، دانشجویانی که به تحصیل در چین می پردازند پیشرفته های بسیاری را به شکل فردی و حرفه ای تجربه می کنند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟
  1. Haroon

    من میخوام تحصیل کنم در آن کشور تشکر

    • mrs biranvand

      سلام وقت بخیر. لطفا شماره تماس خود را اینجا بگذارید تا با شما تماس بگیریم و یا از طریق بخش “تماس با ما” با مشاوران ما تماس بگیرید.

تحصیل در خارج