دانشگاه ژنگ ژو (Zhengzhou University)

معرفی دانشگاه ژنگ ژو:

دانشگاه ژنگ ژو در 10 ژوئیه سال 2000 از طریق ادغام سه دانشگاه مستقل (دانشگاه سابق ژنگ ژو، دانشگاه فناوری ژنگ ژو و دانشگاه پزشکی هنان) تاسیس شده است. دانشگاه سابق ژنگ ژو اولین دانشگاه جامعی است که به وسیله ی دولت چین در سال 1956 تاسیس شد. هم اکنون، دانشگاه ژنگ ژو ارائه کننده ی 12 رشته ی تحصیلی است که از جمله ی آن ها می توان به رشته های مربوط به علوم، مهندسی، پزشکی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، حقوق، اقتصاد، مدیریت، آموزش، کشاورزی و … اشاره کرد. این دانشگاه مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های چینی مورد تایید وزارت علوم در کشور خودمان، یعنی ایران است. از همین رو گزینه ی مناسبی برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در چین هستند. علاوه بر این، یکی از عمده مزایای تحصیل در دانشگاه های چینی مانند دانشگاه ژنگژو این است که دانشجویان ملزم به گذراندن هیچ آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه های چین نیستند.

برای ورود به سایت دانشگاه ژنگ ژو اینجا کلیک کنید.

دانشگاه ژنگ ژو
یکی از عمده مزایای تحصیل در دانشگاه های چینی مانند ژنگ ژو این است که دانشجویان ملزم به گذراندن هیچ آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه های چین نیستند.

 دانشگاه ژنگژو تنها دانشگاه در استان هنان است که از طرف پروژه جامع تقویت قدرت دانشگاه ها در غرب پشتیبانی می شود. لازم به ذکر است که دانشگاه ژنگ ژو به طور مستقیم توسط دولت استان هنان و وزارت آموزش و پروش حمایت مالی می شود. ژنگ ژو 49 دانشکده و 9 بیمارستان وابسته دارد. در این دانشگاه به طور کلی 107 برنامه ی مربوط به مقطع کارشناسی، 55 دوره ی کارشناسی ارشد سطح اول، 237 دوره ی کارشناسی ارشد سطح دوم، 21 دوره ی دکتری سطح اول، 124 دوره دکتری سطح دوم، 1 دکتری حرفه ای، 19 مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای و همچنین 23 ایستگاه تحقیقاتی فوق دکتری برای متقاضیان تحصیل در چین ارائه می شود.

دانشگاه ژنگژو یک موسسه ی آموزشی بسیار بزرگ محسوب می شود. در حال حاضر بیش از 45 هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. این دانشگاه ها پذیرای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که متقاضی تحصیل در چین هستند. از آنجایی که دانشگاه ژنگ ژو همواره ارائه کننده ی مزایای متنوعی به دانشجویان خود بوده است؛ در میان دانشجویان بین المللی محبوبیت بسیاری دارد. هم اکنون کادر علمی دانشگاه شمال 5 هزار استاد و معلم می شود!

رتبه بندی:

از نظر رتبه بندی، دانشگاه ژنگژو بدون شک یکی از بهترین دانشگاه های چین است. این دانشگاه بدون هیچ مانعی همواره به عنوان یکی از 70 دانشگاه برتر چین شناخته شده است. در مقیاس جهانی، دانشگاه ژنگژو یکی از معتبرترین دانشگاه ها محسوب می شود و جایگاه خود را در میان 5 درصد اول دانشگاه های برتر جهان بدست آورده است.

دانشگاه ژنگژو
در مقیاس جهانی، دانشگاه ژنگ ژو یکی از معتبرترین دانشگاه ها محسوب می شود و جایگاه خود را در میان 5 درصد اول دانشگاه های برتر جهان بدست آورده است.

شهریه:

هزینه ی شهریه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ژنگ ژو چیزی حدود 5000 دلار در سال است. با این حال، در این دانشگاه بورسیه های متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که می توانند به طور قابل توجهی شهریه ی پرداختی را کاهش دهند.

ددلاین:

ثبت نام آنلاین داشجویان در دانشگاه ژنگ ژو در پایان ماه مارس هر سال صورت می گیرد. در صورت اخذ پذیرش، دانشجویان می توانند ثبت نام حضوری خود را تا 10 آوریل انجام دهند. توجه کنید که ارسال به موقع، کامل و البته درست مدارک به دانشگاه اهمیت بسیاری در پروسه ی اخذ پذیرش دارد.

بورسیه های تحصیلی:

به عنوان بزرگترین دانشگاه چین، دانشگاه ژنگ ژو هر ساله میلیون ها دلار را برای حمایت مالی از دانشجویان علاقمند و با استعداد در نظر می گیرد تا به آن ها بورسیه های مناسبی را ارائه کند. در حقیقت دانشگاه ها ژنگ ژو یکی از معدود دانشگاه ها درچین است که تا این حد دانشجویان خود را از نظر مالی حمایت می کند. در سال 2018، حدود 500 دانشجوی بین المللی نخبه در دانشگاه ژنگ ژو موفق به اخذ بورسیه های کامل تحصیلی شدند. البته لازم به ذکر است که اخذ این بورسیه ها بسیار رقابتی است و معمولا دانشجویان از سال دوم و به واسطه ی عملکرد عالی تحصیلی شان است که موفق به دریافت آن ها می شوند. این بورسیه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • پوشش بخش عمده ای از شهریه ی دوره ی کارشناسی
  • پوشش کامل شهریه در دوره های کارشناسی ارشد
  • کمک هزینه ی تحصیل، اسکان و زندگی برای دوره های دکتری
تحصیل در چین
علاوه بر سطح بالای علمی دانشگاه های چین، تحصیل این رشته ها به زبان انگلیسی نیز ممکن است.

دانشکده پزشکی:

اگر متقاضی تحصیل در چین باشید حتما می دانید که تحصیل رشته های پزشکی، به خصوص دندان پزشکی و داروسازی محبوبیت خاصی در میان دانشجویان ایرانی دارد چرا که علاوه بر سطح بالای علمی دانشگاه های چین، تحصیل این رشته ها به زبان انگلیسی نیز ممکن است. در سال 1988، دانشکده پزشکی دانشگاه ژنگ ژو اولین گروه از دانشجویان بین المللی تحصیلات تکمیلی پزشکی را پذیرفت. طبق آمار، از سال 2000 بیش از 1000 دانشجوی کارشناسی تحصیلات پزشکی خود را با موفقیت در دانشگاه ژنگ ژو به پایان رسانده اند. دوره های تحصیلی که به دانشجویان بین المللی ارائه می شود شامل تمام دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با پزشکی است. (مانند MBBS). هم اکنون، تنها در مقطع کارشناسی، 939 دانشجو در حال تحصیل در دانشکده ی پزشکی ژنگ ژو هستند.  

پس از سال ها تلاش مسئولان، اکنون دانشکده پزشکی ژنگ ژو به یک سیستم آموزشی یکپارچه شامل 6 کالج و دو بخش (کالج پزشکی پایه، کالج پزشکی بالینی، کالج بهداشت عمومی، کالج علوم دارویی، کالج پرستاری، دانشکده دندانپزشکی و گروه کالج معاینات پزشکی، گروه پزشکی بالینی) تبدیل شده است که بیش از 40 تخصص مربوط به پزشکی را پوشش می دهد.

در ادامه به معرفی برخی از رشته های پزشکی ارائه شده در گروه پزشکی ژنگژو می پردازیم. برخی از این رشته ها تنها به زبان چینی و برخی به هر دو زبان چینی و انگلیسی در دانشگاه ژنگژو تدریس می شوند:

دوره های پزشکی در دانشگاه ژنگ ژو

دوره های مربوط به کارشناسی:

پزشکی بالینی (زبان: چینی، طول دوره: 5 سال)

دوره های مربوط به کارشناسی ارشد:

فوق تخصص اطفال (زبان: چینی/ انگلیسی، طول دوره: 3 سال)

طب بالینی (زبان: چینی، طول دوره: 5 سال)

فوق تخصص اطفال (زبان: انگلیسی / چینی، طول دوره: 3 سال)

گوش و حلق و بینی (زبان: انگلیسی / چینی، طول دوره: 3 سال)

زنان و زایمان (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پرستاری (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پزشکی اضطراری (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

روانپزشکی و بهداشت روان (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پزشکی توانبخشی و فیزیوتراپی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

علوم پایه دندانپزشکی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

علوم بالینی دندانپزشکی ( انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پزشکی قانونی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

اطفال (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

دوره های مربوط به دکتری:

آسیب شناسی بالینی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

تشخیص آزمایشگاهی بالینی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

بیهوشی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پزشکی داخلی ( زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پوست و ویروس شناسی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

مغز و اعصاب (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

جراحی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

تخصص چشم پزشکی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

فارماکولوژی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

تصویربرداری و پزشکی هسته ای (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 3 سال)

پزشک اطفال (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

گوش و حلق و بینی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

زنان و زایمان (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

پرستاری (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

پزشکی داخلی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

پوست و دام شناسی (زبان: انگلیسی/ چینی،  طول دوره: 4 سال)

مغز و اعصاب (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

پزشکی باروری (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

جراحی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

تخصص چشم پزشکی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

تصویربرداری و پزشکی هسته ای (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

طب سنتی و غربی آنکولوژی چینی (زبان: انگلیسی/ چینی، طول دوره: 4 سال)

دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش دانشگاه ژنگژو در رشته های مختلف و یا دانشگاه آنهویی جیانژو و دانشگاه ووهان را دارند می توانند از مشاوران مجرب موسسه اعزام دانشجو پیشگام استفاده کنند.

در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم یک آشنایی مختصر با دانشگاه ژنگ ژو برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در چین هستند؛ ایجاد کردیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، جهت تعیین وقت مشاوره ی حضوری با ما تماس بگیرید. موسسه ی ما با سال ها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا، چین و اروپا، برای خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز آماده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج