تحصیل ارزان در خارج | 7 روش برای تحصیل ارزان در خارج

وقتی نوبت به تحصیل در خارج از کشور می رسد، اکثر دانشجویان ایرانی به دنبال یک راه حل برای رسیدن به تحصیل ارزان در خارج هستند. دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی حداقل 4 ترم (معادل دو سال) را در یک کشور بیگانه سپری خواهند کرد. عمده ترین نگرانی این دانشجویان، این است که چگونه باید هزینه آن را پرداخت کنند.

پیش از هر چیز، باید بگوییم ایده تحصیل کاملا رایگان در خارج از کشور به هیچ وجه منطقی نیست (مگر اینکه شامل دریافت بورسیه تحصیلی کامل باشید.) اما ناامید نشوید. ما گزینه های خوبی برای ارائه کردن به شما داریم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد تحصیل ارزان یا رایگان در خارج از کشور با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید تا پس از بررسی رزمه شما، بهترین گزینه های تحصیلی را به شما معرفی کنند.

مطالب زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشند:

تحصیل مقرون به صرفه در کشور ایتالیا
تحصیل مقرون به صرفه در چین
بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا
بورسیه های تحصیلی کشور چین
بورسیه استانی کشور ایتالیا و شرایط دریافت آن

در مقاله امروز، 7 راهنمایی مهم جهت رسیدن به یک تحصیل مقرون به صرفه در طول تحصیل در کشورهای خارجی را به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

تحصیل ارزان در خارج از کشور
راه حل هایی برای تحصیل ارزان در خارج از کشور

روش هایی برای تحصیل ارزان در خارج از کشور:

تمام گزینه های مربوط به کمک هزینه های تحصیل و بورسیه های تحصیلی را بررسی کنید

واقعیت این است که بورسیه های تحصیلی بیشماری توسط دیگر کشورها و دانشگاه های مختلف ارائه می شوند. بودجه برخی از این بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی توسط دولت و برخی توسط خود دانشگاه تامین می شود. بعضی از این بورسیه ها تنها مخصوص رشته های تحصیلی خاص و یا حتی شهروندان کشورهای خاصی هستند.

پیشنهاد ما این است که برای اپلای برای این بورسیه ها به هیچ وجه خجالتی نباشید! برای هر کدام که میتوانید اقدام کنید، در صورت اخذ بورسیه، مسیر شما تا رسیدن به یک تحصیل ارزان تا حد زیادی هموار خواهد شد. شما میتوانید برای اطلاع از بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه و کشور مقصد شما ارائه می شود و همچنین اخذ این بورسیه ها، از خدمات موسسه اعزام دانشجو پیشگام استفاده کنید. موسسه پیشگام، با داشتن یک مجموعه حرفه ای و سال ها تجربه، آماده است تا شما را در این زمینه همراهی کند.

اگر تحصیل ارزان در خارج از کشور برای شما اهمیت دارد و اولویت آن بیش از تمایل شما به تحصیل در یک دانشگاه خاص است، پیش از هر کاری مطمئن شوید دانشگاهی که انتخاب کرده اید بورسیه مناسبی برای رشته تحصیلی شما در نظر گرفته است. همچنین، بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت این بورسیه هستید یا خیر.

یک دوره تحصیلی مقرون به صرفه پیدا کنید

دوره های تحصیلی مختلف در خارج از کشور، شهریه های مختلفی دارند. در برخی کشورها، تحصیل در دانشگاه های عمومی، شامل شهریه نمی شود (حتی برای دانشجویان بین المللی). در برخی دیگر اینگونه نیست، دانشجویان با توجه به برخی عوامل، شهریه های متنوعی را می پردازند. در ادامه، برخی از این موارد را نام برده ایم:

  • رشته تحصیلی
  • کشور اصلی دانشجو
  • وضعیت مالی
  • نوع دانشگاه
  • وضعیت و صلاحیت علمی و تحصیلی

توجه داشته باشید، بررسی دقیق موارد ذکر شده برای رسیدن به یک تحصیل ارزان در خارج از کشور ضروری می باشد. بسیاری از دانشگاه های عمومی، به ویژه در اروپا، ممکن است در رشته های تحصیلی خاصی (مانند MBA) شهریه هایی به مراتب بالاتر از دیگر رشته ها را درخواست کنند.

  • به آنچه در برنامه شما قرار دارد توجه کنید.

همیشه برنامه ی تحصیلی خود را به طور کامل بررسی کنید. به خوبی این مسئله را ارزیابی کنید که ماهیت رشته تحصیلی شما ممکن است چه هزینه های اضافی به شما تحمیل کند. به طور مثال، دانشجویان رشته هنر، اغلب هزینه های اضافی بیشتری را متحمل می شوند. برنامه ها و رشته هایی که هزینه آنها تنها محدود به شهریه تحصیلی می شود بهترین گزینه ها برای تحصیل ارزان در خارج از کشور هستند.

برخی رشته ها و دوره های تحصیلی در خارج از کشور ممکن است به خاطر هزینه هایی جانبی مانند سفرهای میدانی در طول تحصیل، گرانتر باشند. همچنین، بررسی این مسئله که دانشگاه انتخابی شما خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است نیز در تعیین هزینه نهایی شما تاثیر قابل توجهی دارد. توجه داشته باشید که هزینه اجاره مسکن، با هزینه مربوط به خوابگاه دانشگاه متفاوت است. همچنین، برخی از دانشگاه های سلف ها و وعده های غذایی برای دانشجویان در نظر گرفته اند. شما باید اطمینان حاصل کنید که دانشگاه مورد نظر شما نیز در این دسته قرار میگیرد.

تحصیل ارزان در خارج از کشور

قبل از رفتن آماده شوید.

با بانکی که در آن حساب دارید تماس بگیرید. به آنها اطلاع دهید که چه زمانی قصد خروج از کشور را دارید و بررسی کنید که کارت اعتباری شما در چه صورت فعال خواهد ماند و چه هزینه ای اضافی ممکن است بانک از شما درخواست کند. سعی کنید بانکی را انتخاب کنید که هزینه ای به مراتب کمتر بابت جا به جایی از شما دریافت می کند. علاوه بر این، میزان پول نقدی که قصد دارید با خود به کشور مقصد ببرید را نیز تعیین کنید. سعی کنید این هزینه تا حد امکان به شکل منطقی محدود شود. این امر، به شما کمک می کند تا هزینه های اضافی را کاهش دهید و پول خود را برای موارد ضروری، ذخیره کنید.

همچنین، بهتر است وسایلی که همراه با خود به یک کشور جدید خواهید برد را با وسواس زیادی انتخاب کنید. در مورد سلیقه ها و نوع پوشش در کشور مقصد تحقیق کنید. با این کار، شما مجبور به خرید لباس در کشور جدید نخواهید شد. بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که برای آب و هواهای متنوع مناسب هستند.

هوشمندانه سفر کنید.

در هنگام خرید و رزرو یک پرواز به مقصد تحصیلی خود، هوشیارانه تخفیف هایی که روی خرید بلیط هواپیما ارائه می شوند را بررسی کنید. وب سایت های بسیاری وجود دارند که میتوانند در این زمینه به شما یاری برسانند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت ویزای تحصیلی خود با موسسه پیشگام مشورت کنید.

یکی دیگر از گزینه های ارزان برای ماجراجویی در کشور مقصد، کاوش در همان شهر محل تحصیل شما است. به جای اینکه هر آخر هفته برای خرید بلیط هواپیما یا قطار هزینه کنید، در شهر خود بمانید و از پیچیدگی هایی که هنوز برای شما تازه و نو هستند لذت ببرید. پس از انجام این کار، میتوانید سفرهای یک روزه به شهرهای نزدیک یا حومه شهر را برنامه ریزی کنید. لازم به ذکر است که اینگونه سفرها معمولا در اواسط هفته ارزان تر هستند.

مانند یک محلی زندگی کنید.

به عنوان دانشجویی که به دنبال تحصیل ارزان در خارج از کشور است؛ نباید هر شب مانند یک گردشگر خارجی هزینه کنید. خریدهای خود را از بازارهای محلی انجام دهید و غذای خود را شخصا آماده کنید! اگر به آشپزی علاقه ای ندارید میتوانید از طریق پرس و جو از دانشجویان محلی بهترین مکان برای صرف یک وعده ارزان را پیدا کنید. مزیت دیگر انجام این کار این است که با افراد جدید آشنا میشوید، غذاهای جدید می آموزید و مکان های جدیدی از شهر را کشف خواهید کرد.

در اکثر موارد، حمل و نقل عمومی ارزانترین و مقرون به صرفه ترین روش برای سفر و جا به جایی هنگام تحصیل در خارج از کشور است. اگر با سیستم های حمل و نقل محلی آشنا شوید، میتوانید میزان قابل توجهی پس انداز کنید. البته، هزینه های مربوط به حمل و نقل در کشورهای مختلف متفاوت است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برخی از بهترین مقاصد دانشجویی، پیاده روی و دوچرخه سواری محبوب ترین اشکال حمل و نقل هستند که توسط دانشجوها به کار میروند.

از تخفیف دانشجویی خود استفاده کنید.

پس از ورود به کشور مقصد و تکمیل مراحل ثبت نام، شما یک کارت دانشجویی دریافت خواهید کرد. در اکثر کشورها، بخصوص کشورهای اروپایی، با ارائه این کارت واجد شرایط دریافت تخفیف های متنوعی خواهید شد. این تخفیف ها شامل بلیط تئاتر، سینما، حمل و نقل، موزه ها و … می شوند. حتی در هنگام خرید کتاب نیز میتوانید از این تخفیف ها استفاده کنید. شما میتوانید برای اطلاع با نحوه دریافت این تخفیف ها، از دوستان محلی خود راهنمایی بگیرید.

تحصیل مقرون به صرفه در خارج از کشور

نکاتی که در مقاله امروز بیان کردیم، شما را به تجربه یک تحصیل ارزان در خارج از کشور نزدیک تر خواهند کرد. فراموش نکنید، بهترین راه برای تجربه یک دوره تحصیلی نزدیک به رایگان، اخذ بورسیه تحصیلی است. شما میتوانید برای پیدا کردن مقصد ایده آل خود و اطلاع از بورسیه های تحصیلی متنوع، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مقاله از این وب سایت ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج