کارشناسی در ایتالیا | تحصیل در ایتالیا 2021 _ 2022

کارشناسی در ایتالیا از جمله محبوب ترین برنامه های تحصیلی در خارج از کشور است. کشور ایتالیا، جذابیت های بسیاری برای گردشگران و دانشجویان در سراسر دنیا دارد. دانشگاه های ایتالیا، اعتبار بسیار خوبی در سطح بین المللی دارند. برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در ایتالیا واقع شده اند. شما با تحصیل کارشناسی در ایتالیا چیزی فراتر از یک دوره تحصیلی دریافت خواهید کرد.

جذابیت های نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری ایتالیا نیز جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارند. پوشش گیاهی شگفت انگیز، میراث فرهنگی غنی و تاریخ و فرهنگ جذاب و البته غذاهای خوشمزه ای که در هیچ کجای دنیا جز ایتالیا یافت نمی شوند تنها بخشی از جذابیت های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی هستند.

تحصیل کارشناسی در ایتالیا

همانطور که میدانید، در این کشور امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متنوعی وجود دارد. برخی از این بورسیه ها با توجه به صلاحیت های علمی و برخی دیگر با توجه به وضعیت مالی دانشجو، به او اعطا می شوند. ایتالیا، یکی از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل ارزان و حتی رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. امکان اخذ بورسیه های تحصیلی، حتی در مقطع کارشناسی، ایتالیا را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی، به خصوص دانشجویان ایرانی، تبدیل کرده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا:

مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا Laurea نامیده می شود. همانطور که گفتیم، تحصیل در کشور ایتالیا مزایای بسیاری برای دانشجویان بین المللی دارد. برخی از این مزایا را در ادامه بیان کرده ایم:

  • امکان تحصیل در دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی که مورد تایید وزارت علوم نیز می باشند
  • زندگی در یک کشور با استانداردهای رفاهی مناسب
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف در مقطع کارشناسی از جمله بورسیه استانی ایتالیا
  • تجربه تحصیل در کشوری که به دلیل جذابیت هایی که دارد در تمام دنیا شناخته شده است
  • اجازه کار دانشجویی

شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد تحصیل در کشور ایتالیا و بررسی رزومه تحصیلی خود، با مشاوران مجرب موسسه پیشگام تماس بگیرید.

طول دوره کارشناسی در ایتالیا:

به طور معمول، در کشور ایتالیا مقطع کارشناسی یک دوره 3 ساله است. تحصیل در این مقطع، اغلب به زبان ایتالیایی است و دانشجویان برای اخذ پذیرش باید تسلط خود به این زبان را از طریق شرکت در آزمون هایی مانند چیلز اثبات کنند. البته، در سال های اخیر برخی از دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مختلف ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. در نتیجه، شما نیازی به تسلط به زبان ایتالیایی نخواهید داشت و تنها ارائه یک مدرک زبان انگلیسی کفایت می کند.

البته، تقریبا تمام دوره های تحصیلی مرتبط با هنر در ایتالیا، به زبان ایتالیایی آموزش داده می شوند. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا و دیگر کشور ها با ما تماس بگیرید.

در این مقطع، دانشجویان دانش تئوری و علمی که برای ورود به بازار کار نیاز دارند را از طریق یک سیستم آموزشی اروپایی می آموزند. دانشجویان، به طور مدارم مورد ارزیابی قرار می گیرند. معدل نهایی دانشجو شامل مجموع نمراتی است که در طول سال تحصیلی کسب کرده است. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با سیستم آموزشی ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید. توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی، داوطلبان باید دیپلم 12 ساله خود را کسب کرده باشند.

از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و تحصیل کارشناسی در ایتالیا، انتخاب یک دانشگاه مناسب است. شما می توانید برای آشنایی با دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید. دانشگاه بولونیا (University of Bologna) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که سیستم آموزشی اروپا نیز از آن گرفته شده است. شما می توانید برای انتخاب یک دانشگاه مناسب با رزومه و سلایق خود، با ما مشورت کنید.

برای تحصیل در این مقطع به چه مدارکی نیاز است؟

توجه داشته باشید که تمام مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا استفاده می کنید باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تمام مدارک تحصیلی و شناسایی باید توسط دارالترجمه های مورد تایید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند.
  • تمام مدارک تحصیلی و شناسایی دانشجو باید دارای تاییدات وزارت امور خارجه و دادگستری باشند.

در ادامه، لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در ایتالیا را آورده ایم. توجه داشته باشید که این لیست، یک لیست کلی است و لیست دقیق مدارکی که برای پذیرش درخواست می شود توسط دانشگاه مقصد، تعیین می شود. با این حال، مدارکی که به طور معمول برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی درخواست می شوند عبارتند از:

  • مدرک دیپلم 12 ساله و پیش دانشگاهی
  • ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان درخواست و دو برگ خالی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی (در صورت ارائه مدرک زبان انگلیسی، حداقل نمره آیلتس 6 یا نمره معادل تافل از شما درخواست می شود)
  • رزومه یا CV
  • برای اخذ پذیرش از برخی از رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی در ایتالیا به گذراندن یک آزمون ورودی نیز نیاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با منابع آزمون، با ما در ارتباط باشید.

توجه داشته باشید برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی، شما باید کمتر از 30 سال سن داشته باشید (شانس افراد زیر 28 سال بسیار بالا است).

کارشناسی در ایتالیا

شما برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، جراحی، داروسازی و …) باید در یک آزمون ورودی به نام آیمت (IMAT) شرکت کنید. لازم به ذکر است که شما با تحصیل در این رشته ها همچنان واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی خواهید بود. برای کسب اطلاعات بهتر و کاملتر در مورد تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا، این مطلب را مطالعه کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

در صورتی که به شرکت در آزمون آیمت IMAT علاقه ای ندارید، میتوانید در یک رشته دیگر که واحدهای مشترکی با رشته های گروه پزشکی دارد ثبت نام کنید. با انجام این کار، پس از گذشت یک سال یا دو ترم تحصیلی، شما می توانید واحد های خود را تطبیق داده و در سال تحصیلی بعدی، با دریافت مدرک آیمت IMAT تحصیل در رشته مورد علاقه خود را آغاز کنید. علاوه بر این، تحصیل در رشته پزشکی در چین نیز یک گزینه مناسب و اقتصادی برای متقاضیان تحصیل در این کشور است.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در ایتالیا:

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا و دیگر مقاطع، معمولا رایگان است. در واقع، در صورتی که شما بورسیه کشور ایتالیا را دریافت کنید، ملزم به پرداخت شهریه نخواهید شد.

دانشگاه های دولتی ایتالیا:

شهریه دانشگاه های دولتی ایتالیا برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی از 900 الی 4000 یورو در سال، متغیر است. میزان دقیق شهریه به فاکتورهایی مانند کشور ها، نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، شایستگی های علمی، مقطع تحصیلی و وضعیت مالی و درآمدی شما بستگی دارد.

دانشگاه های خصوصی ایتالیا:

شهریه دانشگاه های ایتالیا، حتی در بخش خصوصی نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. البته، این ارزان بودن به هیچ وجه به این معنا نیست که دانشگاه های ایتالیا از دیگر رقبای خود عقب مانده اند. در واقع، دانشگاه های ایتالیا همواره در رتبه بندی های آکادمیک، جایگاه خیلی خوبی کسب کرده اند. دانشگاه های خصوصی ایتالیا به شکل ویژه ای از دانشگاه های دولتی گران تر هستند. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا از 6000 تا 20000 یورو در سال، متغیر است. اکثر دانشجویان خصوصی در ایتالیا، از دانشجویان شهروند کشورهای جزء اتحادیه اروپا و دانشجویان شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا، شهریه ای یکسان دریافت می کنند.

هزینه کلی:

بسته به تعداد دفعات مسافرت و غذا خوردن در رستوران و یا خانه، این هزینه متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه ی شما در یک سال تحصیلی حدود 4500 دلار می باشد. البته بسته به سبک زندگی می تواند تا 7000 دلار نیز افزایش یابد.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج