هزینه تحصیل در چین در سال 2020

امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی کشور چین را عنوان مقصد خود برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند. اما علت این امر چیست؟ چین در طی سال های گذشته سرمایه گذاری های بسیار بزرگی در بخش آموزش داشته است و موفق به ایجاد روابط و همکاری های مفیدی با دانشگاه های معتبر در انگلستان و ایالات متحده شده است. دانشگاه های چین آموزش بسیار باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می کنند و از استانداردهای بسیار بالایی برخودار هستند. به همین دلیل، در حال حاضر بیش از 100 موسسه آموزش عالی در چین وجود دارد که رتبه های بالایی را در سیستم های مختلف رتبه بندی علمی کسب کرده اند. (رتبه بندی هایی مانند Times Higher Education و TopUniversities) اما هزینه تحصیل در چین، هزینه زندگی در آنجا و شهریه دانشگاه های چین چقدر است؟

 در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به طور خلاصه هزینه تحصیل در چین و هزینه زندگی در چین را شرح می دهیم تا متقاضیان تحصیل در چین با چگونگی زندگی در این کشور بیشتر آشنا شوند. لازم به ذکر است که تمام اطلاعات قرار گرفته در این صفحه مربوط به سال 2020 است و به شکل منظم آپدیت می شود.

هزینه تحصیل در چین
چین در طی سال های گذشته سرمایه گذاری های بسیار بزرگی در بخش آموزش داشته است و موفق به ایجاد روابط و همکاری های مفیدی با دانشگاه های معتبر در انگلستان و ایالات متحده شده است.

شهریه دانشگاه های چین

شهریه دانشگاه های دولتی چین

متوسط شهریه دانشگاه های دولتی چین مبلغی بین 2500 الی 10000 دلار در سال برای دانشجویانی است که در حال تحصیل در چین هستند. برخی از برنامه ها نیز وجود دارند که شامل هیچ شهریه ای نمی شوند. این دوره ها معمولا توسط دانشگاه های کشورهای دیگر (مانند انگلیس، آلمان، دانمارک) که دارای پردیس در چین هستند؛ ارائه می شوند.

شهریه دانشگاه های خصوصی چین

در مقایسه با شهریه دانشگاه های دولتی چین، شهریه دانشگاه های خصوصی چین بالاتر است. برای اکثر رشته ها، شهریه دانشگاه های خصوصی چین کمتر از 30000 دلار در سال است. با این حال برای برخی از دوره ها مانند رشته MBA، این شهریه به 40000 دلار نیز می رسد.

شهریه ها برای دانشگاه های خصوصی کشورهای دیگر در چین حتی می توانند بیشتر هم باشند. به عنوان مثال، شهریه دانشگاه نیویورک شانگهای (NYU)، که با همکاری دانشگاه شانگهای تاسیس شده است در برخی از رشته ها بیش از 50000 دلار در سال است.

تحصیل در چین
در مقایسه با شهریه دانشگاه های دولتی چین، شهریه دانشگاه های خصوصی چین بالاتر است.

هزینه زندگی در چین برای دانشجویان بین المللی

متوسط هزینه زندگی در شهرهای چین

  • پکن یکی از گران ترین شهرهای چین است و دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه تحصیل در چین ماهیانه به مبلغ 1000 الی 1200 دلار نیاز خواهند داشت.
  • شانگهای و شنژن دومین شهرهای گران قیمت برای تحصیل در چین هستند. هزینه زندگی در آن ها ماهیانه مبلغ 850 الی 1200 دلار در ماه است.

در سایر شهرهای چین امکان تحصیل ارزان تر نیز وجود دارد. دانشجویانی که در حال تحصیل در چین هستند می توانند برای زندگی در این شهرها ماهیانه مبلغ 600 الی 1000 دلار را در نظر بگیرند که با توجه به سبک زندگی آن ها کم و زیاد می شود.

به خاطر داشته باشید که هزینه تحصیل در چین می تواند بسیار متغیر باشد. عواملی مانند شهریه، اعتبار و نوع دانشگاه محل تحصیل شما، شهری که در آن تحصیل می کنید و البته شیوه و سبک زندگی شما می تواند به شکل قابل توجهی در افزایش و یا کاهش هزینه های شما موثر باشد.

شهریه دانشگاه های چین
عواملی مانند شهریه، اعتبار و نوع دانشگاه محل تحصیل شما، شهری که در آن تحصیل می کنید و البته شیوه و سبک زندگی شما می تواند به شکل قابل توجهی در افزایش و یا کاهش هزینه های شما موثر باشد.

هزینه های مربوط به مسکن

اگرچه شانگهای و پکن در سراسر جهان به عنوان دو عدد از گرانترین شهرها برای زندگی شناخته می شوند؛ با این حال هنوز هم امکان زندگی مقرون به صرفه در این شهرها برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در چین هستند؛ وجود دارد. در مکان هایی مانند تیانجین، جیانگ سو یا سیچوان هزینه ها پایین تر است.

محل زندگی که شما در حین تحصیل در چین انتخاب می کنید در تعیین هزینه تحصیل در چین نقش به سزایی دارد. شما می توانید با مطالعه ی مقالات ما در مورد انواع خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج و اجاره خانه دانشجویی در خارج، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. در ادامه به بیان برخی از گزینه های اقامتی در حین تحصیل در چین پرداخته ایم. توجه کنید که هر یک از این گزینه ها می تواند نقش پررنگی در تعیین میزان هزینه تحصیل در چین داشته باشد.

  • سالن های اقامت دانشجویی_ اجاره ماهیانه این اقامتگاه ها بین 150 تا 400 دلار در ماه است.
  • اجاره یک آپارتمان _ به طور کلی برای اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه شما باید مبلغی بین 300 الی 1000 یورو را در نظر داشته باشید. این مبلغ بسته به شهر، امکانات و محل آپارتمان متغیر است.
  • زندگی با یک خانواده چینی_ انتخاب این گزینه هزینه ای به اندازه ی 350 الی 550 دلار در ماه را برای دانشجو در پی خواهد داشت.

توجه کنید که انتخاب یک هم اتاقی، چه در اقامتگاه های دانشجویی و چه در آپارتمان ها، مقرون به صرفه ترین و رایج ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در چین است. انتخاب یک هم اتاقی هزینه تحصیل در چین را برای شما به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. برای اجاره ی کلیه اقامتگاه ها (عمدتا اقامتگاه های دانشجویی و آپارتمان ها) نیاز به ارائه مبلغی تحت عنوان رهن است (چیزی حدود 300 الی 460 دلار). قبض های مختلف نیز ماهیانه حدود 50 دلار به هزینه زندگی در چین اضافه می کنند.

هزینه های غذا

چین علاوه بر اینکه یک مقصد عالی برای ادامه ی تحصیلات در خارج از کشور است؛ به خطر غذاهای متنوع، جالب و البته مقرون به صرفه اش نیز شهرت دارد. یک وعده ی غذایی در غذاخوری دانشگاه یا در یک رستوران محلی کوچک یا حتی یک فست فود زنجیره ای بین 1 الی 4 دلار هزینه دارد. گزینه های میان رده (شامل غذاهای چینی و بین المللی) نیز بین 4 الی 7 دلار برای دانشجویان هزینه دارند.

اگر غذای خود را از سوپرمارکت های محلی تهیه کنید حدود 170 الی 200 دلار در ماه هزینه خواهید کرد. هزینه ی زندگی در چین تا حد زیادی به عادت های خوراکی شما نیز بستگی دارد. در این کشور تعداد زیادی فروشگاه های بین المللی وجود دارد بنابراین شما تقریبا می توانید هر چیزی که می خواهید را آنجا پیدا کنید. اگر قصد کاهش هزینه زندگی در چین را دارید باید به آشپزی در خانه رو بیاورید. یک راه دیگر برای کاهش هزینه تحصیل در چین تهیه میوه و سبزیجات از بازارهای روز است. در این بازارها شما می توانید یک کیسه بزرگ میوه را تنها با 2 الی 3 دلار دریافت کنید.

حمل و نقل

چین صاحب یکی از بزرگترین سیستم های حمل و نقل در سطح جهان است. با این حال حمل و نقل عمومی در چین قیمتی بسیار پایین دارد. حتی استفاده از تاکسی ها نیز در این کشور بسیار ارزان است و همین نکته هزینه تحصیل در چین را کاهش داده است. در ادامه قیمت وسایل مختلف حمل و نقل عمومی در چین را آورده ایم:

شهریه دانشگاه های چین
حمل و نقل عمومی در چین قیمتی بسیار پایین دارد.
  • استفاده از مترو: 0.5 دلار
  • نرخ تاکسی برای هر کیلومتر: 0.33 دلار
  • استفاده از تاکسی به مدت 20 دقیقه برای گردش در سراسر شهر: 4 دلار
  • اتوبوس شهری: 0.3 دلار

برای دانشجویانی که در حال تحصیل در چین هستند یک کارت عبور دانشجویی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی صادر می شود. با استفاده از این کارت هزینه های شما مبلغی بین 15 الی 20 دلار در ماه خواهد بود.

هزینه های اضافی

علاوه بر موارد گفته شده، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که در تعیین مبلغ هزینه زندگی در چین موثر هستند:

  • کتاب و موارد مربوط به مطالعه: برای تهیه ی این ملزومات باید 30 الی 50 دلار در هر ترم را در نظر بگیرید. در رشته های مربوط به هنر یا پزشکی در چین، این مبلغ می تواند بیشتر هم باشد.
  • بیمه پزشکی: 6 ماه بیمه پزشکی در حال تحصیل در چین حدود 60 دلار هزینه دارد.

تحصیل و زندگی در چین شما را قادر می سازد تا یکی از جذاب ترین فرهنگ های جهانی را بشناسید و زبان چینی را نیز بیاموزید. در چین بسیاری از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشگاه ها ارائه کننده ی یک محیط عالی به دانشجویان هستند. دانشجویان در حین تحصیل در چین می توانند به صورت شخصی و حرفه ای پیشرفت کنند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این صفحه از این سایت ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج