تحصیل مجازی در خارج از کشور | خوب یا بد؟!

به تحصیل در خارج از کشور فکر کنید؛ چه تصویری در ذهن شما نقش می بندد؟ هر چه که باشد، این تصویر به طور قطع به نشستن در خانه و خیره شدن به نمایشگر لپ تاپ محدود نمی شود. اغلب افراد، به تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک فرصت برای تجربه ی زندگی در یک محیط جدید (علاوه بر فرصت تحصیل در یک دانشگاه خارجی) نگاه می کنند. فرصتی که از طریق آن می توانند یک فرهنگ، کشور و محیط جدید را از نزدیک لمس کنند و علاوه بر افزایش درجه ی علمی،  تجربیات خود را نیز گسترده تر کنند. اما تحصیل مجازی در خارج از کشور واقعا چیست و دوره های آنلاین در خارج برای چه کسانی مناسب هستند؟

در حال حاضر، به واسطه تغییرات و بحران هایی که در جهان رخ داده است، شیوه ی زندگی و البته شیوه ی تحصیل افراد دستخوش تغییرات زیادی شده است. از همین رو، گزینه ی تحصیل مجازی در خارج برای بسیاری از دانشجویان محبوبیت پیدا کرده است. پیش از بحران کرونا، این مسئله کمتر مطرح بود اما هم اکنون بسیاری از دانشگاه ها ارائه کننده ی دوره های مجازی در خارج هستند. حتی دانشجویانی که پیش تر در حال تحصیل در خارج بودند نیز هم اکنون ناچار به گذراندن برخی از دوره های مجازی هستند. چرا که به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اکثر دوره های عادی یا همان سنتی نیز تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می شوند. شما می توانید برای مشاوره در این زمینه و اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا، چین و انگلستان، با مشاوران مجرب موسسه پیشگام تماس بگیرید. شماره جهت تعیین زمان مشاوره ی حضوری و یا تلفنی، در انتهای هر مطلب ذکر شده است.

تحصیل مجازی در خارج از کشور
امروزه بسیاری از دانشگاه ها در خارج در حال بازتعریف کردن مفهوم آموزش برای خود هستند. در این تعریف جدید، حضور فیزیکی دانشجو در کلاس درس دیگر الزامی نیست.

امروزه بسیاری از دانشگاه ها در خارج در حال بازتعریف کردن مفهوم آموزش برای خود هستند. در این تعریف جدید، حضور فیزیکی دانشجو در کلاس درس دیگر الزامی نیست. با وجود پیشرفت هایی که در تکنولوژی ارتباطات ایجاد شده است؛ امکان تحصیل در خارج از کشور از هر جایی وجود دارد! بنابراین شما می توانید در اتاق خود لم بدهید و در عین حال در کلاس های دانشگاه هاروارد حضور داشته باشید! البته در این روش دیگر از غوطه ور شدن در یک فرهنگ جدید، تجربه ی یک شیوه ی زندگی نوین و یا یادگیری زبان یک کشور دیگر، خبری نیست. اما شما می توانید از مزایایی بهرمند شوید که احتمالا تا حد زیادی به مذاق شما خوش خواهند آمد. مزایایی مانند هزینه ی بسیار پایین تر! در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به بررسی تحصیل مجازی در خارج و دوره های مجازی در خارج از کشور می پردازیم. با ما همراه باشید.

تحصیل مجازی در خارج از کشور چیست؟

در یک تعریف ساده، تحصیل مجازی در خارج را می توان یک تجربه ی مبتنی بر شبکه یا یک تجربه ی آنلاین دانست که دانشجو به واسطه ی آن می تواند فرصت های بین المللی ارزنده ای را کسب کند. در ضمن، کیفیت علمی دوره های آنلاین خارج از کشور هیچ تفاوتی با دوره های عادی ندارد و شما فرصت آموزش در برترین دانشگاه های جهان در چین، ایتالیا و انگلستان را خواهید داشت. همانطور که در دوره های سنتی تحصیلی در خارج، دانشجو یک آموزش بسیار پیشرفته را دریافت می کند؛ دوره های مجازی در خارج نیز چنین آموزشی را ارائه می کنند.

بسیاری از دوره های آنلاین در خارج به صورت ترکیبی برگزار می شوند. اصلی ترین علت این مسئله، شیوع بیماری کرونا است که باعث شده بسیاری از دوره های عادی تحصیلی در خارج، به صورت مجازی برگزار شوند. بدیهی است که پس از پایان این بحران، این دوره ها نیز طبق روال پیشین خود و به صورت حضوری برگزار می شوند. برخی از دوره ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که تا جای مشخصی آنلاین برگزار شوند و در نهایت، داوطلب باید یک سفر کوتاه به مقصد نیز داشته باشد. برنامه ریزی این دوره ها تحت تاثیر کرونا نبوده؛ علت از این سفر نیز اغلب انجام مواردی مانند تکمیل پایان نامه است. نوع دیگری از دوره های آنلاین در خارج نیز وجود دارد که کاملا به صورت آنلاین برگزار می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از این دوره ها شامل کارآموزی هم می شوند. همانند دوره های سنتی، تحصیل مجازی در خارج از کشور نیز گاهی به زبان انگلیسی و گاهی به زبان کشور مقصد برگزار می شود (به طور مثال به زبان محلی کشورهای چین، ایتالیا یا انگلستان). در حال حاضر، تنوع دوره های مجازی در خارج از کشور آنقدر زیاد شده که تقریبا همه می توانند دوره ی مناسب برای خود را پیدا کنند!

تحصیل مجازی در خارج
همانند دوره های سنتی، تحصیل مجازی در خارج از کشور نیز گاهی به زبان انگلیسی و گاهی به زبان کشور مقصد برگزار می شود

چرا تحصیل مجازی در خارج از کشور گزینه ی خوبی است؟

اگر قصد تجربه ی تحصیل در خارج از کشور با تمام ماجراجویی هایش را دارید ممکن است که ایده ی تحصیل مجازی در خارج از کشور چندان برای شما دلچسب نباشد. اما در حقیقت، دوره های مجازی در خارج ارائه کننده ی مزایایی هستند که برای بسیاری قابل چشم پوشی نیست. در ادامه به بیان برخی از برترین مزایای تحصیل آنلاین در خارج از کشور پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

یک تحصیل مقرون به صرفه:

همین نکته به تنهایی اهمیت غیر قابل انکاری دارد. هزینه یکی از عمده دلایلی است که دانشجویان در سراسر دنیا را به شرکت در دوره های آنلاین در خارج تشویق می کند. در حقیقت، با وجود تمام جذابیت های تحصیل به شیوه ی سنتی در خارج، نمی توان انکار کرد که این شیوه برای بسیاری از افراد گران محسوب می شود. گزینه تحصیل مجازی در خارج یک فرصت اقتصادی برای افرادی است که به تحصیل در کشورهای دیگر علاقه دارند اما نمی توانند هزینه های سنگین زندگی در خارج را تامین کنند. هزینه شرکت در برخی دوره های آنلاین در خارج کمتر از 1000 دلار است. همانطور که گفتیم، دیگر نیازی به در نظر گرفتن یک بودجه ی مجزا برای تامین هزینه های زندگی در خارج نیست.

انعطاف پذیری:

این ویژگی باعث شده که تحصیل مجازی به یک گزینه ی بسیار مناسب برای افرادی باشد که شغل و برنامه های مهمی را در کشور خود دنبال می کنند. فرد با انتخاب تحصیل آنلاین در خارج از کشور، انعطاف پذیری لازم را خواهد داشت تا بتواند در کنار تحصیل و ایجاد یک شبکه ی بین المللی، اهدافی که در کشور خود دنبال می کند را نیز رها نکند.

دوره آنلاین خارج
شما در هر کجا و در هر زمانی می توانید در کلاس انتخابی خود شرکت کنید.

قابلیت دسترسی:

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که گاهی برخی موانع باعث می شود تحصیل در کشورهای خارجی برای بسیاری از افراد ممکن نباشد. ما در مورد هزینه ها صحبت نمی کنیم (البته که هزینه هم اهمیت دارد)، دلایل دیگری، مانند محدودیت های جغرافیایی، نیز وجود دارد که باعث شده بسیاری ایده ی تحصیل در خارج را کنار بگذارند. با این حال، در دوره های آنلاین در خارج چنین محدودیت هایی وجود ندارد. شما در هر کجا و در هر زمانی می توانید در کلاس انتخابی خود شرکت کنید.

این تحصیل تنها یک شروع است:

همانطور که می دانید، تحصیل در یک کشور دیگر از کشور یک شیوه ی بی نظیر برای افزایش تجربیات علمی و فردی و آغاز یک زندگی جدید است. اما، بسیاری از افراد تمایل دارند که قبل از آغاز این ماجراجویی بزرگ، کمی خود را آماده تر کنند. با انتخاب دوره های مجازی، شما می توانید مهارت های خود در برقراری ارتباط با افراد، زبان و فرهنگ های جدید را تقویت کنید. تجاربی که در طول دوره های مجازی در خارج از کشور کسب می کنید شما در سفرهایی که پیش رو دارید یاری خواهند کرد.

دوره های آنلاین در خارج از کشور
سیاری از افراد تمایل دارند که قبل از آغاز این ماجراجویی بزرگ، کمی خود را آماده تر کنند.

آیا این دوره ها برای شما مفید هستند؟

پاسخ این سوال برای هر فرد متفاوت است. واقعیت این است که سفر مجازی هرگز نمی تواند جایگزین اکتشافات و سفرهایی شود که با قدم هایتان انجام می دهید. اگر شما به ماجراجویی و تجربه ی چیزهای جدید در کنار تحصیل در خارج از کشور اهمیت بسیاری قائل هستید، پس تحصیل آنلاین در خارج برای شما مناسب نیست. اما اگر شما به آشنایی با یک فرهنگ جدید، افزایش روابط بین الملل، افزایش مهارت های زبان و یافتن دوستان بین المللی علاقمند هستید انتخاب یک دوره ی مجازی برای شما مفید خواهد بود.

در آخر، باید اضافه کنیم که برگزاری آنلاین دوره های حضوری در خارج از کشور تنها برای مدت کوتاهی خواهد بود و پس از عبور از بحران کرونا، تمام کلاس ها طبق روال سابق به صورت حضوری برگزار خواهند شد.  بنابراین، بهتر است به جای اینکه فکر تحصیل در کشور دلخواهتان را به دلیل شیوع بیماری کرونا کاملا از سرتان خارج کنید از فرصت پیش آمده استفاده کنید. در طول مدتی که شما می توانید از جنبه های مختلفی خود را برای تحصیل در یک کشور دیگر آماده کنید. بنابراین، دانشجویان علاقمند همچنان می توانند در طول مدتی که تحصیل آنلاین در خارج از کشور وجود دارد برنامه های زندگی و اهدافی که در سر دارند را بدون هیچ مانعی و با وجود بیماری کرونا دنبال کنند. فراموش نکنید که برای رسیدن به یک هدف راه های بسیاری وجود دارد و بیماری کرونا یک مانع غیر قابل عبور برای رسیدن به تحصیل رویایی شما نیست؛ این بیماری تنها مسیر رسیدن شما به این هدف را برای مدت محدودی تغییر داده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

مطالب زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشند:

انواع مسکن دانشجویی در خارج از کشور

اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور

بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل

متن این مطلب از اینجا ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج