بورسیه تحصیلی چین | دانشگاه ها| هزینه| کار دانشجویی

بورسیه تحصیلی چین :

تحصیل در چین از بسیاری جهات یک انتخاب بسیار عالی است. در سالهای اخیر، دولت چین سرمایه گذاری های بسیاری را در بخش آموزش عالی و ارائه بورسیه های متنوع تحصیلی انجام داده است. همین نکته، کشور چین را به یک گزینه جذاب برای دانشجویانی تبدیل کرده است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.

جذابیت کشور چین برای دانشجویان بین المللی بی دلیل نیست. سرمایه گذاری ها و نوسازی ها در بخش آموزش چین واقعا شگرف بوده است. تنها در ده سال گذشته، تعداد موسسات و دانشگاه های آموزش عالی در چین دو برابر شده است. هم اکنون، تقریبا 3000 موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد.

تحصیل در چین
در سال 2017، نزدیک به 60000 دانشجوی بین المللی موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی در حین تحصیل در چین شدند.

شهریه و بورسیه تحصیلی چین برای دانشجویان بین المللی:

هزینه تحصیل در چین به دانشگاه و رشته انتخابی شما بستگی دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل در چین با مشاوران ما تماس بگیرید و یا مطلب هزینه تحصیل در چین را مطالعه کنید.

دانشگاه های دولتی گزینه های مقرون به صرفه ای برای تحصیل در چین هستند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی و تجارت، نسبت به سایر رشته ها کمی بالاتر است.

دانشگاه ها در چین به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دانشگاه هایی که اصالتا چینی هستند
  • دانشگاه های انگلستان و آمریکا که دارای پردیس هایی در کشور چین هستند.

هزینه تحصیل در این موسسات از 8000 دلار تا 15000 دلار در سال متغیر است. با این حال، در چین برخی از دانشگاه ها وجود دارند که گزینه های بسیار اقتصادی را به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می کنند. همچنین، در برخی رشته های خاص، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متنوعی نیز برای شما وجود دارد. برای آشنایی با این رشته ها، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بورسیه تحصیلی چین :

همانطور که گفتیم، دولت چین از سال 2017، بورسیه های متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. برای دانشجویان ایرانی که مایل به تحصیل در چین هستند نیز امکان اخذ این بورسیه ها وجود دارد. به طور کلی، دانشجویان با اخذ بورسیه های تحصیلی چین، مزایای زیر را دریافت خواهند کرد:

  • رایگان شدن شهریه دانشگاه یا تخفیف درصدی در پرداخت شهریه
  • دریافت رایگان خوابگاه
  • دریافت کمک هزینه ماهیانه

بنابراین، با دریافت این بورسیه ها تمام یا بخشی از هزینه تحصیل در چین برای دانشجویان بین المللی حذف خواهد شد.

در ادامه، برخی از رشته های تحصیلی در چین که دارای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هستند را در یک اسلاید نمایش داده ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین و دیگر رشته هایی که دارای بورسیه تحصیلی در چین هستند، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. اطلاعات تماس در پایان مطلب ذکر شده است.

بورسیه تحصیلی چین
ما برخی از رشته های تحصیلی در چین که دارای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هستند را در یک اسلاید نمایش داده ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین و دیگر رشته هایی که دارای بورسیه تحصیلی در چین هستند، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید

رشته های محبوب در چین:

در کشور چین، گزینه های زیادی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در چین را دارند، وجود دارد. برخی از محبوب ترین دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین عبارتند از:

  • پزشکی (Medicine)
  • مهندسی عمومی (General Engineering)
  • علوم کامپیوتر (Computer Science)
  • تجارت بین الملل (International Business)
  • اقتصاد (Economics)
  • زبان ها (Languages)

هزینه های زندگی و بورسیه تحصیلی در چین:

با وجود اقتصاد در حال رشد، هزینه زندگی در چین نیز در حال افزایش است. با این حال، تحصیل در چین همچنان یک گزینه مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است. به خصوص هزینه زندگی در شهرهای کوچک در مقایسه با شهرهای بزرگ بسیار پایین تر است. لازم به ذکر است که هزینه ها در شانگهای (یکی از گرانترین شهرهای دانشجویی چین) همچنان نیمی از هزینه تحصیل در نیویورک است!

هزینه تهیه خوابگاه برای دانشجویان به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، می توان مبلغی بین 200 الی 300 دلار را برای آن در نظر گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و انواع مسکن دانشجویی در چین، این مطلب را مطالعه کنید.

با تحصیل در چین شما با یکی از جذاب ترین فرهنگ های جهانی آشنا خواهید شد و در کنار آن، زبان چینی را نیز فرا خواهید گرفت. در این کشور، بسیاری از دوره ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. علاوه بر این، دانشگاه ها در تلاش هستند تا یک بستر عالی برای رشد دانشجویان فراهم کنند. بنابراین، دانشجویانی که به تحصیل در چین می پردازند پیشرفته های بسیاری را به شکل فردی و حرفه ای تجربه می کنند.

چرا باید تحصیل در چین را انتخاب کنید؟

در رتبه بندی دانشگاهی QS، مربوط به سال 2019، 6 دانشگاه چینی توانستند در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند. به طور کلی، 40 دانشگاه چینی به رتبه بندی QS راه پیدا کردند. در حال حاضر، بیش از 500000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های چین مشغول به تحصیل اند. لازم به ذکر است که بخش عمده ای از این دانشجویان شهروند کشورهای ژاپن، ایالات متحده آمریکا، تایلند، کره جنوبی و هند هستند.

از سال 2017، به لطف طرح جدید بورسیه تحصیلی چین، تعداد دانشجویان بین المللی با شیب بسیار تندی افزایش یافته است. در این سال، نزدیک به 60000 دانشجوی بین المللی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی حین تحصیل در چین شدند.

علاوه بر این، دولت چین توانسته است تعداد دوره های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند را تا 63 درصد افزایش دهد.

آموزش در کشور چین یا ایالات متحده، کدام یک بهتر است؟!

در پاسخ به این سوال باید گفت که تحصیل در چین تجربه ای بسیار متفاوت از تحصیل در یک کشور غربی را برای شما رقم خواهد زد.

تحصیل در چین
اگر به تحصیل در کشور چین فکر کرده اید، پس حتما یک تصویر واضح از خانه ها و مردم متفاوت این کشور نیز در ذهن شما وجود دارد.

هنگام انتخاب یک کشور برای تحصیل در خارج، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید رویکرد آموزش و یادگیری است. در سیستم آموزشی چین، 95 درصد از ارزیابی دانشجویان از طریق آزمون های مختلف انجام می گیرد.

در مقایسه با چین، در دانشگاه های ایالات متحده تنها 60 – 50% از ارزیابی دانشجویان از طریق آزمون های کتبی انجام می شود. بخش دیگر نمره آن ها مربوط به انجام پروژه ها، مقالات، سخنرانی ها و فعالیت های عملی مشابه می باشد.

علاوه بر تفاوت سیستم های آموزشی، فرهنگ های این دو مقصد تحصیلی نیز تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اگر به تحصیل در کشور چین فکر کرده اید، پس حتما یک تصویر واضح از خانه ها و مردم متفاوت این کشور نیز در ذهن شما وجود دارد. چین، صاحب یکی از غنی ترین فرهنگ ها در سراسر دنیا است.

به عنوان یک کشور پرجمعیت، شهرهای بزرگ چین جمعیت بسیار بالایی دارند. خو گرفتن با این مسئله، برای برخی از دانشجویان ممکن است مشکل باشد. با این حال، به محض سازگار شدن با جریان زندگی در چین، شما می توانید پویایی که در این شهرها وجود دارد را بهتر درک کنید. و البته، از آن لذت ببرید!

اگر دوست دارید در حین تحصیل در چین، یک تجربه غربی تر را داشته باشید، تحصیل در هنگ کنگ را انتخاب کنید. از آنجایی که این شهر زمانی یکی از مستعمرات انگلیس بوده است، هنوز رد پای زندگی و فرهنگ غربی در آن باقی مانده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مطلب از اینجا ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج