اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور

اجاره خانه دانشجویی در خارج

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور در حین تحصیل می تواند چالش بزرگی برای دانشجویان باشد. در مقاله ی پیشین که تحت عنوان خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور ارائه کردیم به بیان انواع مختلف اقامتگاه ها برای دانشجویان پرداختیم. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم قصد داریم به بیان چند نکته بسیار پراهمیت که باید در هنگام انتخاب یک خانه برای اجاره در خارج از کشور در نظر بگیرید؛ می پردازیم. موسسه ی پیشگام آتی نگر کارون با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا، ارائه کننده ی خدماتی است که می توانید پس از خروج از کشور نیز از آن ها بهره ببرید. با ما همراه باشید.

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور
اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور در حین تحصیل می تواند چالش بزرگی برای دانشجویان باشد.

مالی:

برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در خارج از کشور ممکن است که دور از دسترس باشد. یکی از عمده دلایل این مسئله، امور مالی و هزینه زندگی در خارج از کشور است. در حین تحصیل در خارج از کشور شما نه تنها باید شهریه دانشگاه را بپردازید؛ بلکه هزینه هایی مانند رفت و آمد و زندگی را نیز باید در نظر بگیرید. اگرچه، هم اکنون دانشجویان بسیاری با کمک اخذ بورسیه های مختلف این هزینه ها را کاهش داده اند. حتی در شرایطی امکان تحصیل کاملا رایگان نیز برای دانشجو وجود دارد. با این حال، هنوز هم آَشنایی با برخی تکنیک ها می تواند در کاهش هزینه زندگی در خارج از کشور مفید باشد. در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم که شما را در کاهش هزینه اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور و هزینه زندگی در خارج یاری می کند.

اولین راهکاری که می توانید برای کاهش هزینه های زندگی در نظر بگیرید شریک شدن یک اتاق با یک فرد دیگر است. ممکن است این مسئله برای بسیاری از دانشجویان چندان خوشایند نباشد. و یا حتی با رویاهای آن ها در مورد استقلال فردی در تناقض باشد. اما واقعیت این است که در حین تحصیل در خارج، شما به هر حال زمان زیادی را در خانه نخواهید گذراند. علاوه بر کلاس های دانشگاهی، یک کشور جدید فرصت های بسیاری برای ماجراجویی در اختیار شما قرار می دهد به طور که زمان بسیار کمی را در خانه خواهید بود. در این صورت، به اشتراک گذاری اتاق با یک فرد دیگر می تواند هزینه اجاره را به شدت کاهش دهد. تمام پول هایی که از این طریق پس انداز می کنید در نهایت می تواند به یک سفر سرگرم کننده در اخر هفته تبدیل شود!

اولین راهکاری که می توانید برای کاهش هزینه های زندگی در نظر بگیرید شریک شدن یک اتاق با یک فرد دیگر است.

علاوه بر این، تحقیق در مورد منطقه نکته مهم دیگری است که باید در هنگام اجاره خانه در خارج از کشور در نظر بگیرید. اجاره خانه هایی که در مرکز شهر واقع شده اند معمولا هزینه ی بیشتری را میطلبد. همچنین اگر خود را برای زندگی در یک منطقه ی معروف و مطلوب در شهر آماده کرده اید پس باید هزینه ی بیشتری نیز بپردازید. علاوه بر آن، قیمت مواد غذایی، رستوران ها و دیگر موارد مشابه نیز در مناطق مرکزی بالاتر است. درست است که اگر کمی دورتر زندگی کنید ممکن است که دقت بیشتری را در اتوبوس بگذرانید، اما در هزینه های زندگی در خارج از کشور صرفه جویی بسیاری خواهید کرد.

حقوق مستاجر

اجاره کردن یک آپارتمان، می تواند بسیار مشکل باشد. به خصوص برای افرادی که اولین قدم های خود در زندگی مستقل بر می دارند. در این بین عوامل بسیاری وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار بگیرد (به خصوص در خارج از کشور). مستاجر لازم است که به خوبی از حقوق خود اطلاع داشته باشد.

به همین دلیل نیز بسیار اهمیت دارد که دانشجو هنگام اجاره خانه در خارج از کشور، اجاره نامه را کامل و دقیق مطالعه کند. اگر مهارت کافی در زبان ملی کشور جدید ندارید حتما پیش از نوشتن اجاره نامه با یکی از مشاوران تحصیل در خارج از کشور صحبت کنید تا در این مورد شما را راهنمایی کنند. دانستن اینکه صاحبت خانه از شما چه انتظاری دارد و حقوق شما به عنوان یک مستاجر در خارج از کشور چیست بسیار اهمیت دارد.

اجاره خانه دانشجویی در خارج
صاحب خانه نمی تواند مستاجر را بدون دلیل از خانه بیرون کند.
در ادامه به بیان خدماتی پرداخته ایم که رعایت آن ها توسط صاحب خانه الزامی است:
  • در خانه یا خوابگاه اجاره شده باید وسایل مناسبی برای مقابله با آتش وجود داشته باشد. در ضمن باید حداقل باید یک هشدار دود در هر طبقه از ساختمان اجاره شده وجود داشته باشد.
  • تمام وسایل برقی باید در فواصل منظمی نصب شده و به طور مناسبی پیش از اجاره بررسی شوند. این کار باید توسط یک مهندس معتبر ایمنی برق و گاز انجام شود. در ضمن صاحب خانه باید سلامت تمام آن ها را به شما اثبات کند.
  • هر گونه تغییرات ضروری در خانه (مانند تعمیر یا نیاز به بازسازی و یا مواردی که به یکپارچکی ساختاری ساختمان مربوط است) باید توسط صاحب خانه انجام شود. البته توجه کنید که اگر شما عامل این خرابی باشید مجبور هستید که هزینه های تعمیراتی را بپردازید. این مبلغ معمولا از مبلغی که شما تحت عنوان رهن به صاحبت خانه می دهید کسر می شود.

درست است که حقوق مستاجر در هر کشور (و یا حتی هر شهر یا منطقه) متفاوت است. اما برخی قوانین همواره ثابت هستند. به طور مثال صاحب خانه نمی تواند مستاجر را بدون دلیل از خانه بیرون کند. این یکی دیگر از دلایلی است که باید اجاره نامه را دقیق بخوانید. معمولا در متن اجاره نامه شرایط اخراج مستاجر از خانه ذکر می شود. علاوه بر این، صاحب خانه نمی تواند با کارهایی مانند قطع برق، امتناع از دادن کلید و یا عدم انجام کارهای تعمیراتی شما را مورد آزار و اذیت قرار دهد (به خصوص در مواردی که مربوط به گاز و برق و تعمیرات است).

مراقب کلاه برداران باشید

متاسفانه، تقلب در اجاره خانه به شکل فزاینده ای در بسیاری از بازارهای اجاره خانه رایج شده است.افزایش آگاهی یکی از راه های مقابله با این قبیل کلاه برداری­ها است.

متاسفانه، تقلب در اجاره خانه به شکل فزاینده ای در بسیاری از بازارهای اجاره خانه رایج شده است. تنها در کشور انگلستان از سال 2014 تا 2018 تعداد 18645 کلاهبرداری اجاره ای گزارش شده است. در همین دوره، مبلغ که به علت این کلاه برداری ها از بین رفته است 22.1 میلیون پوند بوده است. از تعداد 19000 گزارش کلاهبرداری، بیش از 930 حادثه کلاهبرداری در اجاره خانه به دانشجویان (به خصوص دانشجویان خارجی) بوده است. همین مسئله نشان می دهد که دانشجویان خارجی تا چه حد باید در هنگام اجاره خانه جانب احتیاط را رعایت کنند.

افزایش آگاهی یکی از راه های مقابله با این قبیل کلاه برداری­ها است. در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم که با توجه به آن ها یکی دیگر از قربانیان تقلب در اجاره نخواهید بود.

  • از پرداخت وجه به صورت آنلاین خودداری کنید. حداقل تا زمانی که از اعتبار اجاره دهنده اطمینان حاصل کنید.
  • یک کپی جداگانه از متن قرارداد اجاره و همینطور گواهی های ایمنی مربوط به سیستم گاز و برق درخواست کنید.
  • از یک شخص مطمئن درخواست کنید که قبل از وقوع هر گونه توافق، ملک را مورد بررسی قرار دهد. شما حتی می توانید که با دانشگاه خود در این مورد تماس بگیرید. در اغلب موارد آن ها مشتاقانه به شما کمک خواهند کرد.

نگران نباشید!

با تمام این ها، نگران نباشید. اجازه ندهید استرس به شما مسلط شود. این نکات تنها برای ایمنی بیشتر بود و به این معنا نیست که شما در هنگام زندگی در خارج طعمه ی این حوادث خواهید شد. یافتن یک محل مناسب برای اجاره در خارج از کشور با یافتن ی محل مناسب برای زندگی در شهر خودتان تفاوت چندانی ندارد. در ضمن در سایت های بسیاری نیز وجود دارد که در هنگام اجاره خانه می توانید از آن ها استفاده کنید.

اجاره خانه در خارج
یافتن یک محل مناسب برای اجاره در خارج از کشور با یافتن ی محل مناسب برای زندگی در شهر خودتان تفاوت چندانی ندارد. در ضمن در سایت های بسیاری نیز وجود دارد که در هنگام اجاره خانه می توانید از آن ها استفاده کنید.

برای پیشنهادات احتمالی با دانشگاه محل تحصیل خود در تماس باشید. گروه های فیس بوک ویژه دانشجویان دانشگاه مقصد و یا گروه های “اجاره خانه” را در شهری که در آن تحصیل می کنید را جستجو کنید. گفتگو با دانشجویان محلی می تواند به شما در اشنایی بهتر با قیمت های متداول اجاره خانه و مناطق مختلف شهر کمک کند. (اعم از قسمت های آرام برای مطالعه، مناطق شلوغ و مناطق تجاری). وبلاگ های محلی را مطالعه کنید. این وبلاگ ها حاوی اطلاعاتی در مورد مناطق مختلف دانشجویی برای اجاره با توجه به سن و علایق شما هستند.

در نهایت، باید گفت که فرایند اجاره خانه دانشجویی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. آن را به عنوان یکی از اولین قدم های بزرگتان در مسیر زندگی جدیدتان در نظر بگیرید. حتی با وجود سرگردانی هایی که ممکن است در حین اجاره خانه در خارج تجربه کنید؛ از آن لذت ببرید!

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مقاله از این سایت ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج