شهریه دانشگاه های ایتالیا | بورسیه تحصیلی ایتالیا

شهریه دانشگاه های ایتالیا و هزینه تحصیل در ایتالیا به طور قابل توجهی پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد. هر یک از موسسات آموزش عالی در ایتالیا، مسئول تعیین شهریه خود هستند. با این حال، این دانشگاه ها در تعیین شهریه با حداقل ها و حداکثر هایی مواجه هستند که نمی توانند از آنها تجاوز کنند. علاوه بر این، کشور ایتالیا ارائه کننده بورسیه های تحصیلی متنوعی(بورسیه های تحصیلی ایتالیا) به دانشجویان بین المللی می باشد. این بورسیه ها شامل کمک هزینه تحصیلی و زندگی و همچنین، پوشش شهریه می باشند. موسسه پیشگام با سالها تجربه در اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و با داشتن مجوز از وزارت علوم، با کمترین هزینه شما را به تحصیل ایده آل خود در ایتالیا، خواهد رساند. با ما تماس بگیرید.

شهریه دانشگاه های ایتالیا
شهریه دانشگاه های ایتالیا و هزینه تحصیل در ایتالیا به طور قابل توجهی پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد.

دانشگاه های ایتالیا به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دانشگاه های خصوصی
  • دانشگاه های دولتی

در مقایسه با دانشگاه های دولتی، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا، بالاتر است. البته، در این دانشگاه ها نیز دانشجویان دکترا که موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی شده اند، شهریه نمی پردازند. اما دیگر دانشجویان عادی، ملزم به پرداخت کامل شهریه به دانشگاه محل تحصیل خود هستند.

شرایط پرداخت و میزان شهریه در شرایطی ممکن است برای دانشجویان شهروند کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا، متفاوت باشد. شما می توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل در ایتالیا، آشنایی با دانشگاه ایتالیایی مناسب، شهریه و بورسیه های تحصیلی، با ما تماس بگیرید. هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به محل زندگی، مقطع تحصیلی، منطقه ای که در آن تحصیل می کنید و نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) متغیر است. این کشور، ارائه کننده طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی است. مهم نیست شما به پزشکی در ایتالیا علاقمند هستید و یا قصد ماجراجویی در تاریخ و هنر این کشور را دارید! حتی اگر قصد دارید به یک متخصص بازاریابی یا اقتصاددان حرفه ای تبدیل شوید، می توانید تحصیل رویایی خود را در ایتالیا پیدا کنید!

دانشگاه های دولتی ایتالیا:

متوسط شهریه دانشگاه های دولتی ایتالیا برای تحصیل در مقاطع عالی بین 900 تا 4000 یورو در سال، متغیر می باشد. میزان دقیق شهریه از فاکتورهایی مانند کشور ها، نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، شایستگی های علمی، مقطع تحصیلی و وضعیت مالی و درآمدی شما تاثیر می پذیرد.

دانشگاه های خصوصی ایتالیا:

شهریه دانشگاه های ایتالیا، حتی در بخش خصوصی نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. البته، این ارزان بودن به هیچ وجه باعث نشده است که دانشگاه های ایتالیا از دیگر رقبای خود عقب بمانند. در واقع، دانشگاه های ایتالیا همواره در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی، جایگاه خود را به خوبی حفظ کرده اند (و حتی آن را بالا برده اند!). دانشگاه های خصوصی ایتالیا به طور قابل توجهی از دانشگاه های دولتی گران تر هستند. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا از 6000 تا 20000 یورو در سال، متغیر است. اکثر دانشجویان خصوصی در ایتالیا، از دانشجویان شهروند کشورهای جزء اتحادیه اروپا و دانشجویان شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا، شهریه ای یکسان دریافت می کنند.

دانشگاه پیزا

کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی در ایتالیا:

حتی با وجود پایین بودن شهریه دانشگاه های ایتالیا، وجود دیگر هزینه های تحصیل در خارج از کشور، به خصوص هزینه های زندگی، یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. اما نگران نباشید! حتی اگر شما بودجه پایینی برای تحقق رویای خود برای تحصیل در خارج از کشور در دست دارید، هنوز هم می توانید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. کشورهای زیادی از جمله چین و ایتالیا وجود دارند که برای دانشجویان بین المللی، کمک هزینه های متنوعی را در نظر گرفته اند. این کمک هزینه ها، در افزایش کیفیت زندگی این دانشجویان نقش به سزایی دارند.

در کشور ایتالیا، کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی بسیاری وجود دارد که دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا می توانند برای دریافت آن ها اقدام کنند. شما می توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و کسب انواع بورسیه های تحصیلی، از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید. مشاوران ما بهترین و ارزان ترین گزینه های تحصیل در خارج از کشور را پس از بررسی رزومه، به شما پیشنهاد خواهند کرد.

برخی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا، تنها شهریه دانشگاه های ایتالیا را پوشش می دهند. به عبارت دیگر، با اخذ این بورسیه ها، شما دیگر ملزم به پرداخت شهریه نخواهید بود.

برخی دیگر از بورسیه های تحصیلی، مانند بورسیه استانی ایتالیا، هزینه های بیشتری را پوشش می دهند. این بورسیه، بر اساس شرایط مالی به دانشجو ارائه می شود. مبلغ این شهریه 5000 یورو در سال می باشد. علاوه بر این، دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاه های ایتالیا نیز معاف می شوند. این بورسیه بر اساس شرایط مالی به دانشجو ارائه می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه استانی ایتالیا، این مطلب را مطالعه کنید.

برخی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

بورس تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی و دانشجویان IRE:

این بورسیه به شهروندان خارجی که در حال تحصیل در ایتالیا هستند و همچنین شهروندان ایتالیایی که در خارج از کشور تحصیل می کنند؛ ارائه می شود. دانشجویان در مقاطع تحصیلی زیر می توانند برای دریافت این شهریه اقدام کنند:

  • Master’s degrees
  • AFAM courses
  • PhD programs
  • Research endeavors

بورسیه استانی ایتالیا (EDISU):

این بورسیه به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که موفق به اخذ پذیرش در یکی از مقاطع تحصیلات عالی در ایتالیا شده باشند. معیار ارزیابی دانشجویان برای دریافت این بورسیه، وضعیت مالی آن ها می باشد. علاوه، تنها دانشجویانی که در دوره های تمام وقت ثبت نام کرده اند می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. در صورت واجد شرایط بودن، شهریه دانشگاه های ایتالیا برای آن ها صفر خواهد شد. علاوه بر این، مبلغ 5000 یورو کمک هزینه سالیانه در دو قسط به دانشجویان پرداخت می شود.

لازم به ذکر است که دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی:

دانشگاه بولونیا، هر ساله به دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند، 48 کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند.

تحصیل در ایتالیا
دانشگاه بولونیا

بورس های تحصیلی دانشگاه Bocconi ایتالیا برای دانشجویان بین المللی:

هئیت ارزیابی، در هنگام تصمیم گیری در مورد دریافت کنندگان این بورسیه، شرایط اقتصادی و عملکرد تحصیلی دانشجویان را در نظر میگیرند. دانشجویان باید در یکی از رشته های دانشگاه بوکونی، قبول شده باشند. این بورسیه تحصیلی، شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه های ایتالیا می باشد.

بورسیه های بین المللی دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino):

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که در رشته های مهندسی یا معماری در دانشگاه پلی تکنیک تورین قبول شده اند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی ایتالیا و تحصیل ارزان یا رایگان در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. شماره تماس در انتهای هر مقاله و در بخش “تماس با ما” وجود دارد. لازم به ذکر است که موسسه پیشگام تنها موسسه رسمی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم است. بنابراین، شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات موسسه شامل اخذ پذیرش، اخذ بورسیه های تحصیلی، اخذ ویزا و البته اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج، استفاده کنید. امکان مراجعه حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج