دانشگاه هاست | دانشگاه هواژونگ | دانشگاه هاست چین

دانشگاه هاست (یا دانشگاه هواژونگ) یک دانشگاه چینی است که در شهر ووهان چین قرار دارد که یکی از ۱۰ دانشگاه برتر چین است که در مجموع بیش از ۵۰ هزار دانشجو و بیش از دو هزار دانشجوی بین المللی دارد که در گستره وسیعی از رشته های متنوع مشغول به تحصیل هستند. همچنین دوره های بسیاری به زبان انگلیسی برگزار می کند.  یکی از نکات شگفت انگیز در مورد دانشگاه هاست چین این است که محوطه آن مانند یک جنگل مملو از درخت های در هم تنیده است.

شهرتعداد دانشجویانسال تاسیسرتبه جهانی (World Universities)
ووهان325401953101
معرفی دانشگاه هاست
دانشگاه هاست ایتالیا

درباره دانشگاه هاست (دانشگاه هواژونگ):

دانشگاه علم و فناوری هواژونگ یک دانشگاه مهم در این کشور است که به طور مستقیم تحت مدیریت وزارت تحصیلات جمهوری مردم چین است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد اما در ۲۶ می سال ۲۰۰۰ در نتیجه ادغام دانشگاه علم فناوری هواژونگ سابق، دانشگاه علوم پزشکی تانگجی (تاسیس در سال ۱۹۰۷)  و موسسه ساخت و ساز شهری ووهان ( تاسیس در سال ۱۹۵۲) به شکل دانشگاه هاست امروزی در آمد.

در حال حاضر، این داشگاه دارای ۴۰ دانشکده و دپارتمان است و در یازده زمینه شامل مهندسی، ادبیات، پزشکی، مدیریت، علوم، فلسفه، اقتصاد، حقوق، آموزش و پرورش، تاریخ و کشاورزی و در ۸۶ دوره در مقطع کارشناسی، ۳۰۳ دوره در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۳۷ دوره دکتری تدریس می کند. همچنین ۳۱ مرکز تحقیقاتی پسا دکتری در آن وجود دارد.

رتبه دانشگاه هاست:

رتبه دانشگاه هاست چین یا دانشگاه هواژونگ، در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. در حال حاضر، رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های چین، در جایگاه 9 قرار دارد. در ادامه، جایگاه این دانشگاه در سیستم های مختلف رتبه بندی را برای شما در یک جدول خلاصه کرده ایم:

نام سیستم رتبه بندیسالرتبه
Academic Ranking of World Universities2020101
World University Ranking2021301
QS World University Ranking2021396
Best Global Universities Ranking2020245
Graduate Employability Ranking (رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان)2020130 – 121
رتبه بندی دانشگاه هاست ایتالیا

موقعیت دانشگاه:

دانشگاه هاست چین در شهر ووهان در مرکز چین قرار گرفته است. ووهان نسبت به شهر هایی مانند شانگهای و بیجینگ هزینه های زندگی پایین تری دارد و دارای مساحتی بالغ بر ۱۱۵۳ هکتار است که بیش از ۷۰ درصد آن شامل فضای سبز است. هاست نیز با داشتن مساحتی معادل با ۴۷۰ هکتار، به عنوان دانشگاه در جنگل شناخته شده است.

شهریه ها:

دانشگاه هاست چین دارای رتبه ۲۷۶ در بین دانشگاه های جهان و رتبه ۱۲ در میان دانشگاه های چین است. شهریه های این دانشگاه برای دوره های آموزشی بدون مدرک بین ۴۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ رنمینبی در سال،‌ برای دوره کارشناسی بین ۱۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ رنمینبی در سال، برای دوره های کارشناسی ارشد بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ رنمینبی در سال و برای دوره دکتری بین ۳۰۰۰۰ هزار تا ۵۸۰۰۰ هزار رنمبینبی در سال است.

پزشکی در دانشگاه هاست چین:

همانطور که گفته شد دانشگاه هواژونگ در گذشته با دانشگاه علوم پزشکی تانگجی ادغام شده است. کالج پزشکی تانگجی امروزه یکی از برترین های آموزش پزشکی در چین است که یک عضو در آکادمی علوم چینی، یک عضو در آکادمی علوم مهندسی و یک عضو در آکادمی ملی پزشکی آمریکا دارد.

این کالج دارای هشت دپارتمان شامل دپارتمان پزشکی قانونی، دپارتمان دانشکده پرستاری، مدرسه پزشکی پایه، دانشکده پزشکی بالینی یک و دو، دانشکده دارو و مدیریت بهداشت، دانشکده داروسازی، و دانشکده بهداشت عمومی است. بیش از ۱۴۰۰ استاد و استادیار، بیش از ۱۸۰۰ سخنران و بیش از ۷۵۰۰ کارمند در این کالج مشغول به فعالیت هستند.

دانشجویان دکتری می توانند در ۳۱ مبحث و تخصص تحصیل خود را ادامه دهند. همچنین ۵۱ گرایش و تخصص نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیش بینی شده است.

دانشگاه علم و فناوری هواژونگ

خدمات دانشجویی:

محل اقامت:

در دانشگاه هاست چین، چهار اقامتگاه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. این ساختمان ها عبارتند از:

  • منطقه شرقی: غرفه بوجینگ
  • منطقه میانی: ساختمان دوستی (عمدتا برای دانشجویان بورسیه شده)
  • مناطق غربی: ساختمان هواهونگ (عمدتا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی)

کتابخانه ها:

کتابخانه دانشگاه هاست چبن (دانشگاه هواژونگ) از سه کتابخانه چند منظوره تشکیل شده است. این کتابخانه با مساحت 53000 متر مربع در مجموع 5.79 میلیون عنوان کتاب شامل 4.72 میلیون مورد چاپ شده، 1.02 میلیون عنوان کتاب الکترونیکی، بیش از 40000 ماده ویدئویی، 308 پایگاه داده شبکه و 20000 مجله الکترونیکی را در خود جای داده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج