تحصیل در خارج از کشور | کمک! چه کشوری را انتخاب کنم؟

تحصیل در خارج از کشور یکی از بزرگترین تصمیم هایی است که به عنوان یک دانش آموز، خواهید گرفت. پس از پذیرش تمام مشکلات تحصیل در خارج از کشور و البته آماده کردن خود برای تمام تجربیات جدید و ماجراجویی هایی که انتظارتان را میکشد، مهمترین مسئله، انتخاب یک کشور مناسب است. در این مرحله، ممکن است به وسیله جذابیت های تمام کشورهایی که بررسی می کنید مبهوت شوید. در نهایت، شما با یک سوال بزرگ در ذهنتان تنها خواهید ماند: “چه کشوری را انتخاب کنم؟”
در مقاله ای که امروز توسط موسسه اعزام دانشجو پیشگام برای شما آماده شده، شما را در یافتن پاسخی مناسب برای این سوال مهم یاری خواهیم کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. علاوه بر این، شما می توانید مشخصات خود را در انتهای این پست برای ما باقی بگذارید، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. لازم به ذکر است که امکان مراجعه حضوری آسان برای ساکنان شهر اهواز وجود دارد.

تحصیل در خارج از کشور

رشته انتخابی شما برای تحصیل در خارج از کشور چیست؟

رفتن به کشوری که فعالیت های پررنگ تری در زمینه تحصیلی شما دارد می تواند تحصیل در خارج از کشور را از یک تجربه معمولی به یک تجربه عالی تبدیل کند. تحصیل در چنین کشوری، شما را در زمینه علمی و حرفه ای تان غنی می کند. این کشور، شما را در تحصیلاتتان به جلو سوق می دهد. در ضمن، تجربه تحصیلی شما به فرصتی عالی برای موفقیت در محیط کاری نیز تبدیل می شود. بنابراین، شما با نهایت آمادگی شغلی، فارغ التحصیل خواهید شد.

بگذارید با یک مثال ساده این مسئله را برای شما روشن تر کنیم. اگر شما فردی هستید که به تحصیل در زمینه هایی مانند مد و فشن یا هنر علاقمند است، هیچ کشوری را مانند ایتالیا پیدا نخواهید کرد. احتمالا هر دانشجویی، با شنیدن عبارت تحصیل هنر پیش از هر کشوری به ایتالیا فکر می کند. چرا که این کشور مهد فرهنگ و هنر اروپاست. البته، مزایای تحصیل در این کشور تنها به این مورد محدود نمی شود. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای تحصیل در کشور ایتالیا، این مطلب را مطالعه کنید.

در صورتی که سطح علمی کشور مقصد در رشته انتخابی تان، برای شما مهم ترین عامل در تصمیم گیری است، کار شما چندان هم مشکل نیست. در ادامه، بهترین کشورها برای تحصیل در چند رشته خاص را به شما معرفی کرده ایم:

  • زیست شناسی: کاستاریکا با حیوانات وحشی و تنوع زیستی باورنکردنی بهترین انتخاب ممکن است.
  • ادبیات انگلیسی: هیچ شکی نیست که باید به زادگاه شکسپیر در انگلیس بروید.
  • امور مالی: توکیو یکی از سه پایتخت برتر مالی و اقتصادی در جهان است.
  • هنر: ایتالیا! زادگاه فرهنگ و هنر مقصد بی قید و شرط شما است.
  • مد و فشن: میلان، پایتخت مد جهان!
  • امور مالی: توکیو یکی از سه مرکز مهم بین المللی در جهان است.
  • پرستاری و پیش پزشکی: تحصیل رشته پزشکی در کشور چین و یا در کشورهای در حال توسعه مانند تایلند، شیلی یا هند معمولا بهترین تجربیات را برای شما رقم خواهد زد.
  • تجارت: استرالیا ، لندن ، سنگاپور ، برزیل ، چین و برلین مکان های عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت بین المللی هستند.
  • موسیقی: به اسپانیا بروید!

توجه داشته باشید، تنها به این دلیل که به شما به امور مالی علاقمند هستید به این معنا نیست که تحصیل در ژاپن برای شما مناسب خواهد بود! عواملی مانند هزینه و ارتباطات بین المللی دانشگاه نیز اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این، برخی دانشجویان به یادگیری زبان های خاصی (به جز انگلیسی) در طول تحصیل در خارج از کشور علاقمند هستند. در این شرایط، شما باید زبان کشور مقصد را نیز در نظر بگیرید. همانطور که میدانید، بهترین روش برای یادگیری یک زبان جدید، یادگیری در میان مردم محلی است.

علایق غیر آکادمیک شما کدامند؟

تحصیل در خارج از کشور

با وجود اینکه تنها و اصلی ترین هدف برخی از دانشجویان از تحصیل در خارج، پیشرفت های آکادمیک است، برخی به ماجراجویی در کنار تحصیل نیز علاقمند هستند. تحصیل در خارج از کشور یک فرصت فوق العاده برای تجربه چیزهای جدید و کشف علایق جدید است. بنابراین، اگر علایق غیر آکادمیک شما یکی از موارد زیر است، کشورهای پیشنهادی ما ممکن است مقصد مناسب شما باشند:

  • سفر  و ماجراجویی: نیوزیلند با پارک های ملی بسیار زیاد، یخچال های طبیعی و چشمه های آبگرم، یک مقصد بسیار عالی برای افرادی است که به ماجراجویی در طبیعت علاقمند هستند. کاستاریکا، آرژانتین و تایلند نیز دیگر گزینه های خوب هستند.
  • مد: البته که پاریس یک مقصد ایده آل برای علاقمندان به مد است. اما لندن، میلان و فلورانس با تاریخچه مد طولانی و رویدادهای متعددی که در طول سال برگزار می کنند نیز انتخاب های عالی هستند.
  • غذا: فرانسه و ایتالیا پادشاهان آشپزی تاریخی هستند. اما کشورهایی مانند تایلند، پرتغال، چین، هند و مکزیک دانشجویان را قادر میسازند غذاهای خوشمزه و جدید را با قیمت پایین کشف کنند.
  • ورزش: به آمریکای جنوبی، اسپانیا یا انگلستان بروید.

دور بودن از خانه برای شما چه حسی دارد؟

اگر تجربه تحصیل در خارج از کشور اولین خروج شما از کشور است، ممکن است احساس تردید کنید. بسیاری از دانشجویان به همین دلیل تصمیم میگیرند در کشورهایی تحصیل کنند که در آن با شوک بزرگی مواجه نخواهند شد. دانشجویانی که به دنبال ماجراجویی هستند و یا قبلا چنین سفرهایی را تجربه کرده اند با آسودگی بیشتری می توانند مرزها را به چالش بکشند و در مکان های ناشناخته به تحصیل بپردازند.

در ادامه، یک لیست از مناسب ترین مقاصد برای دانشجویان تازه وارد آماده کرده ایم. شما در این کشورها به طور نسبی با چالش های کمتری مواجه خواهید شد:

  • ایرلند
  • انگلستان
  • استرالیا
  • نیوزلند

اما اگر به دنبال ماجراجویی هستید این کشورها را به شما پیشنهاد میکنیم:

  • هند
  • آرژانتین
  • جمهوری چک
  • مراکش
  • کوبا
  • ترکیه
  • آفریقای جنوبی

کشورهای ارزان برای تحصیل در خارج از کشور:

انگلیس، ژاپن و استرالیا محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور هستند. با این حال، لازم است بدانید که تحصیل در این کشورها به هیچ وجه اقتصادی نیست. اگر هزینه عامل تعیین کننده ای در انتخاب مقصد تحصیلی شما است، شما باید هزینه تحصیل در کشورهای مختلف را محاسبه کنید. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در چین و ایتالیا، بسیار به صرفه است.

اگر شما در طول دوران تحصیل خود، 1 دلار برای قهوه و 150 دلار در ماه برای اجاره پرداخت کنید (به جای 5 دلار برای قهوه و 700 دلار برای اجاره) می توانید هزینه های تحصیلی خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. اگر به تحصیل در اروپا علاقمند هستید، تحصیل در ایتالیا را حتما در نظر بگیرید. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در این کشور پایین تر است و امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف نیز وجود دارد. علاوه بر ایتالیا، کشورهای زیر نیز از جمله کشورهای ارزان برای تحصیل هستند:

  • تایوان
  • چین (به جز شهرهای پکن و شانگهای)
  • برلین، آلمان
  • مکزیک
  • تایلند
  • فیلیپین
  •  

صرف نظر از اینکه بودجه فاکتور مهمی در انتخاب مقصد شما است یا نه، شما می توانید با ما مشورت کنید. موسسه پیشگام با بررسی رزومه شما بهترین انتخاب ها را به شما ارائه خواهد کرد.

به جایی بروید که می خواهید زبان آن را فرا بگیرید:

یادگیری یک زبان خارجی برای بسیاری از افراد دشوار است. به همین دلیل، برخی از دانشجویان ترجیح می دهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنند و زحمت یادگیری یک زبان دیگر را به خود ندهند. تحصیل به زبان انگلیسی هیچ مشکلی ندارد. با این حال، در طول تحصیل در خارج از کشور، بخش مهمی از زندگی شما در ارتباط با مردم محلی خواهد بود. چالش اصلی از اینجا آغاز می شود.

در این مرحله، دانشجو خواه ناخواه در فرهنگ و زبان این کشور جدید غرق می شود. تجربه نشان داده است بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید، زندگی در در کنار مردمی است که به آن زبان صحبت می کنند. بنابراین، علایق خود را دنبال کنید. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه به یادگیری یک زبان خاص (مانند ژاپنی، چینی یا ایتالیایی) علاقمند بوده اند اما هیچوقت فرصت یادگیری آن را بدست نیاوردند.

 تحصیل در خارج از کشور یک فرصت طلایی برای یادگیری یک زبان جدید است. بنابراین، شما با یک تیر دو نشان خواهید زد و علاوه بر دریافت تحصیلات آکادمیک، یک زبان دیگر نیز خواهید آموخت. علاوه بر این، لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه ها، مانند دانشگاه فلورانس، دوره های زبان خاص برای دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفته اند.

فراموش نکنید که هر تجربه ای، هر چند دلهره آور، قدرت، شجاعت و اعتماد به نفس شما را تقویت می کند. ترس از یک سفر طولانی و زندگی و تحصیل در یک کشور جدید کاملا طبیعی است. برای تمام دانشجویان (به خصوص افرادی که برای اولین بار از کشور خارج می شوند) دلهره آور است. اما فراموش نکنید که تحصیل در خارج از کشور برای شما فواید بسیاری در پی دارد. بنابراین، اگر میخواهید خود را به چالش بکشید تردید نکنید. کشورهای بسیاری وجود دارند که می توانند مقصد تحصیلی ایده آل شما باشند و تجربه یک تحصیل فراموش نشدنی را برای شما رقم بزنند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج