پزشکی در ایتالیا | تحصیل پزشکی در ایتالیا | هزینه| شرایط

پزشکی در ایتالیا و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یک تجربه ی بی نظیر است. کشور ایتالیا بدون هیچ شکی یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان است. تمام آن چیزهایی که در فیلم های پر زرق و برق اروپایی در مورد ایتالیا دیده اید واقعیت دارند. معماری ایتالیا یکی از بی نظیر ترین معماری ها، نه تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان است. این کشور مرکز مد دنیاست. برخی از برترین شرکت ها و تولید کننده های جهانی در این کشور قرار دارند. حتما از محبوبیت غذاهای ایتالیایی نیز اطلاع دارید؛ اینطور نیست؟ اما آیا میدانستید که ایتالیا و دانشگاه های پزشکی در ایتالیا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی در خارج از کشورهستند؟ علت این امر تا حدی به هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا برمیگردد، اما این داستان به اینجا ختم نمی شود.

تحصیل پزشکی در ایتالیا

ایتالیا به داشتن برخی از برترین دانشکده های پزشکی در سراسر اروپا، مفتخر است. از همین رو، این کشور همواره یکی از مقاصد اصلی افرادی بوده که به تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور، علاقمند بوده اند. به خصوص، رشته دندانپزشکی در ایتالیا در سالهای اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. علت محبوبیت و البته شهرت پزشکی در ایتالیا را می توان در سه مورد خلاصه کرد:

  • رویکرد مدرن دانشکده های پزشکی ایتالیا
  • استفاده از جدیدترین فناوری های پزشکی 
  • ارائه یک آموزش کاملا به روز مطابق با جدیدترین متدهای پزشکی در سراسر دنیا

بدون هیچ شکی، ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در اروپا است.

چرا باید تحصیل پزشکی در ایتالیا را انتخاب کنید؟

علاوه بر فرصت بازدید و زندگی در کشوری با میراث فرهنگی و تاریخی غنی و البته سرزمین عصر رنسانس و هنر و معماری باروک، تحصیل پزشکی در ایتالیا برای شما مزایای دیگری نیز در بر خواهد داشت:

  • شما قادر به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستید. در واقع، برخی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا، ارائه کننده دوره های پزشکی به زبان انگلیسی هستند.
  • دانشگاه های ایتالیایی هر ساله ظرفیت پذیرش جداگانه ای را برای دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا (به طور جداگانه) در نظر میگیرند.
  • در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای غربی و شرقی، شهریه تحصیل پزشکی در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی از 500 یورو الی 5000 یورو در سال متغیر است. اگرچه، برخی از دانشگاه ها ممکن است هزینه بالاتری را دریافت کنند.
  • شما برای اخذ پذیرش پزشکی در ایتالیا تنها کافی است در یک آزمون به زبان انگلیسی شرکت کنید. این آزمون آیمت (IMAT) نام دارد. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون به این مطلب مراجعه کنید.
  • شما می توانید با هزینه ای بسیار پایین در یک کشور پیشرفته اروپایی زندگی کنید. هزینه زندگی در ایتالیا به طور میانگین 700 یورو در ماه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید.
  • مدرک پزشکی که شما با تحصیل پزشکی در ایتالیا اخذ خواهید کرد در اروپا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و تمام کشورهای جهان معتبر شناخته می شود.

هزینه های تحصیل پزشکی در ایتالیا:

هزینه پزشکی ایتالیا

می توان اینگونه گفت که تعیین میزان دقیق هزینه پزشکی در ایتالیا ممکن نیست. شهریه و هزینه تحصیل پزشکی در این کشور بر اساس درآمد خانواده محاسبه می شود. همانطور که قبلا هم گفتیم، مبلغ هزینه پزشکی در ایتالیا از 500 یورو تا 5000 یورو در سال متغیر است. با این حال، امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دوره های پزشکی این کشور وجود دارد. لازم به ذکر است که ایتالیا تنها کشوری است که برای دانشجویان رشته پزشکی به زبان انگلیسی (زبانی غیر از زبان رسمی ایتالیا) بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است.

شرایط پذیرش پزشکی در ایتالیا:

برای اخذ پذیرش پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی، رعایت سه شرط ضروری است:

رشته دندانپزشکی در ایتالیا:

کشور Italy در سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی افرادی تبدیل شده است که به تحصیل پزشکی در خارج از کشور علاقمند هستند.. بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، دوره های پزشکی را کاملا به زبان انگلیسی ارائه می کنند. اگر به تحصیل دندان پزشکی در ایتالیا علاقمند هستید باید بدانید که دانشگاه سیه نا، تنها دانشگاه ایتالیایی است که دوره دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کند. طول دوره دندانپزشکی در ایتالیا شش سال است. هدف این دوره، تربیت دندانپزشکانی ماهر است و برای رسیدن به این هدف دانشجویان دندان پزشکی در ایتالیا واحدهای مختلفی از علوم بیولوژیکی، علوم بالینی و دندانپزشکی را آموزش می بینند.

در دو سال ابتدایی تحصیل، دانشجویان بین المللی دروس زیست شناسی را می گذرانند و با اجزای بدن انسان و بیماری های مختلف جسمی بیشتر آشنا خواهند شد. دروس عملی از سال دوم آغاز می شوند. بنابراین، دانشجویان دندانپزشکی در ایتالیا، با به کار گرفتن دانش نظری خود، تجربیات خود را افزایش می دهند. در سال سوم و چهارم تحصیل نیز واحد های علمی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. هدف از گذراندن این واحدها، کسب تخصص لازم در تشخیص و درمان بیماری های دهان و تقویت مهارت دانشجویان در برقراری ارتباط با بیماران است. با وجود این برنامه تحصیل، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بلافاصله می توانند کار خود را به عنوان یک دندانپزشک حرفه ای آغاز کنند.

برترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا:

در ادامه لیستی از برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی را برای شما آورده ایم. سپس، یک معرفی کوتاه از برخی از این دانشگاه ها ارائه کرده ایم. شما می توانید بر اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های ایتالیا و اخذ انواع بورسیه های تحصیلی، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.  

دانشکده بین المللی پزشکی در میلان (International Medical School in Milan):

شهرت بین المللی این دانشگاه هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر کشورها را به میلان می کشاند. به دانشجویان بین المللی که دوره پزشکی در این دانشگاه را با موفقیت به پایان می رسانند یک مدرک تخصصی معتبر داده می شود. اعتبار این مدرک در سراسر جهان شناخته شده است.

طول دوره پزشکی در میلان، 6 سال است. هزینه تحصیل در این دانشگاه به طور سالیانه 4000 یورو است. هزینه زندگی در میلان نیز 500 الی 800 یورو در ماه است.

دانشگاه سیه نا (University of Siena):

دانشگاه پزشکی ایتالیا

دانشگاه سیه نا در سال 1240 تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا محسوب می شود. دانشکده پزشکی سیه نا، تنها دانشکده ای است که رشته های دندان پزشکی و پروتزهای دندانی را در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می کند. طول دوره پزشکی در دانشگاه سیه نا 6 سال است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه سیه نا به طور سالیانه 4500 یورو است و هزینه های زندگی در شهر سیه نا نیز بین 600 الی 900 یورو در ماه می باشد.

دانشگاه میلان (University of Milan):

ثبت نام در تمام دوره های پزشکی و جراحی دانشکده پزشکی و جراحی در دانشگاه میلان از طریق آزمون ورودی امکان پذیر است. شرکت در این آزمون برای تمام دانشجویان ایتالیایی و بین المللی اجباری است. تمرکز اصلی این آزمون بر روی ارزیابی پایه های دانش علمی و قدرت استدلال داوطلبان است. داوطلبان برای شرکت در این دوره ها باید یک دیپلم 12 ساله را اخذ کرده باشند. طل دوره پزشکی در دانشگاه میلان 6 سال است و به طور کلی شامل 360 واحد می باشد. حداقل 60 واحد از کل واحدهای درسی باید در یک محیط عملی (کارآموزی) با هدف تقویت مهارت های حرفه ای دانشجویان، گذرانده شود.

دانشگاه پادوا (University of Padova):

دانشکده پزشکی دانشگاه پادوا در ایتالیا، با درک نیازهای اساسی جامعه به پیشرفت مراقبت های پزشکی، ارائه کننده برخی از بهترین دوره های پزشکی در کشور ایتالیا است. برخی از زمینه های علم پزشکی که دانشگاه پادوا به طور خاص بر روی آن ها تمرکز دارد عبارتند از: پزشکی هسته ای، غدد درون ریز و متابولیسم، پزشکی آزمایشگاهی، پزشکی ورزشی و ورزشی، پزشکی سالمندان، روماتولوژی، خون شناسی، بیهوشی، داخلی، نفرولوژی، داروسازی، تغذیه، رادیولوژی، آسیب شناسی، پوست، کبدی و سلامت خردسالان.

با کنار هم قرار دادن تمام این موارد، دانشجویان پزشکی دانشگاه پادوا تمام چیزی که برای تبدیل شدن به یک پزشک حرفه ای در اروپا نیاز دارند را در اختیار خواهند داشت.

دانشگاه بولونیا (University of Bologna):

دور پزشکی در دانشگاه بولونیا یک دوره تحصیلی 6 ساله متشکل از 12 ترم می باشد. در این دوره، دانشجویان باید تقریبا 1020 ساعت کارآموزی انجام دهند. این دوره کارآموزی از سال سوم تحصیلی آغاز می شود. تعداد ساعات کارآموزی در سال سوم تحصیلی برابر با 68 ساعت و در سال چهارم تا 170 ساعت افزایش می یابد. در سال 5ام تحصیلی، تعداد ساعات کارآموزی 289 ساعت خواهد بود. و در آخر، در طول سال ششم تحصیلی (یا همان سال آخر) از دانشجویان پزشکی بولونیا انتظار می رود که 393 ساعت کارآموزی را به پایان برسانند. همانطور که میبینید، این دانشگاه پزشکی در ایتالیا، دوره آموزشی خود را با محوریت تربیت پزشکانی متخصص و ماهر، تنظیم کرده است.

دانشگاه تورین (University of Turin):

دوره پزشکی و جراحی در دانشگاه تورین به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. تدریس این دوره در مراکز آموزشی در بیمارستان دانشگاه یعنی San Luigi Gonzaga انجام می شود. قرار گرفتن در یک محیط پزشکی بالینی، ارتباط عمیق ترین میان آموزش دانشجویان و زمینه کاری آنها فراهم کرده است.

طول این دوره تحصیلی 6 سال است و به طور کلی شمال 12 ترم تحصیلی می شود. دوره تحصیلی شامل مطالعه دروس اساسی علمی و بالینی است. روش آموزش نیز به شکل موثری بر روی آموزش عملی تمرکز کرده است به گونه ای که تجربه های دانشجویان را از طریق تعامل با بیمارستان افزایش دهد. علاوه بر این، برنامه درسی اهداف آموزشی ویژه ای را برای دانشجویانی که به فعالیت های تحقیقاتی علاقمند هستند در نظر گرفته است.

نزدیک بودن امکانات آموزشی، پژوهشی و بیمارستان در دانشگاه تورین، یک ارتباط نزدیک میان دانشجویان، اساتید و دوره های تلفیقی و آموزشی ایجاد کرده است.

دانشگاه Humanitas:

Humanitas یک دانشگاه پزشکی خصوصی تازه تأسیس در ایتالیا است. هر ساله، حدود 150 دانشجوی بین المللی در سفر خود در پزشکی را از این دانشگاه آغاز می کنند. در دانشگاه  Humanitas شما می توانید یک دوره پزشکی 6 ساله را به زبان انگلیسی بگذرانید. هزینه تحصیل برای دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند بر اساس درآمد خانواده تعیین می شود. این در حالی است که شهریه برای دانشجویان شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا بین 10 الی 20 هزار یورو در سال است. لازم به ذکر است که در دیگر دانشگاه های پزشکی در این کشور، شهریه دانشجویان شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا (مانند ایران) نیز بر اساس درآمد خانواده تعیین می شود.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های ایتالیا و چین آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه پزشکی در ایتالیا با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج