کشور چین | 30 واقعیت جالب در مورد کشور چین

کشور چین پرجمعیت ترین کشور و یکی از بزرگ ترین کشورها در جهان می باشد. زندگی در چین آنچنان تجربه شگفت انگیزی است که لیست کارهایی که می توان در آنجا انجام داد قابل شمارش نیستند. این کشور، ترکیبی از اقلیم و فرهنگی متنوع است. مهم نیست که شما به چه سبک از زندگی علاقمند هستید، زندگی و تحصیل در چین همواره آن چیزی که در جستجوی آن هستید به شما ارائه می کند.

از تمدن های غنی باستانی گرفته تا مکان های با چشم اندازهایی نفس گیر، دیدنی های کشور نامتنهای هستند. فرهنگ و سنت این کشور، بدون هیچ تردیدی یکی از غنی ترین فرهنگ ها در سطح جهانی است. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم برخی نکات جالب در مورد کشور چین را معرفی می کنیم و شما را با جذابیت های این کشور بیشتر آشنا می کنیم. شما می توانید برای مشاوره در مورد تحصیل ارزان در چین و اخذ انواع بورسیه های تحصیلی چین، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

کشور چین
از تمدن های غنی باستانی گرفته تا مکان های با چشم اندازهایی نفس گیر، دیدنی های کشور چین نامتنهای هستند

30 واقعیت جالب در مورد کشور چین:

  • کشور چین رسما به عنوان جمهوری خلق چین (People’s Republic of China) شناخته می شود.
  • از سپتامبر سال 2020، چین با بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت (1.439.323.776) پرجمعیت ترین کشور در جهان می باشد. این مقدار در آخرین داده های سازمان ملل در محاسبه جمعیت جهانی برآورد شده است.
  • ماندارین تنها زبان در چین نیست. شما در طول تحصیل در چین با زبان های دیگری مانن یوئه (Yue)، وو (Wu)، مین بی (Minbei)، مینان (Minnan)، شیانگ (Xiang)، گان (Gan) و هاکا (Hakka) نیز مواجه خواهید شد. همچنین، برخی مناطق در چین، گویش های خاص خود را دارند.
  • شاید برای شما جالب باشد که بدانید فرهنگ کشور چین به نارگیل تشبیه شده است! مردم چین از بیرون بسیار رسمی و جدی به نظر می رسند اما در واقع، به اندازه دیگر فرهنگ ها گرم و مهمان نواز هستند.
  • زندگی اعضای خانواده در کنار هم و در یک خانه، بازتاب موفقیت چین است. بزرگان و سالمندان در چین به شکل ویژه ای مورد توجه قرار گرفته اند. از نسل جوان انتظار می رود که به مراقبت از اعضای پیر خانواده خود بپردازند. آن ها حتی قانونی به نام حقوق سالمندان دارند! پارسایی و احترام به بزرگترها بزرگترین فضیلت در چین است.
پارسایی و احترام به بزرگترها بزرگترین فضیلت در چین است.
  • اکثر مردم چین جنگ هایی که در کشورشان انجام شده را به خوبی به خاطر می آورند. تاریخ عمیقا در سیستم آموزشی آنها نهادینه شده است. حتی نسل جوان چین نیز به خوبی با تاریخ کشورشان آشنا هستند.
  • چین منشا کلوچه های شانسی (کلوچه های فورچون یا Fortune cookies) نیست! در واقع، بر خلاف تصور بسیاری از افراد (به خصوص غربی ها) پخت این کلوچه ها یک رسم سنتی چینی نیست. این کلوچه ها برای اولین بار در سانفرانسیسکو اختراع شده اند.
کلوچه های فورچون Fortune cookies
  • اگر تمام خطوط راه آهن چین را به هم وصل کنید می توانند دو بار دور زمین حلقه بزنند!
  • جشن سال نو در کشور چین 15 روز طول می کشد! این جشن، بزرگترین تعطیلات در چین است که معمولا در ژانویه یا فوریه برگزار می شود و دانشجویانی که در حال تحصیل در چین هستند از دیدن آن لذت می برند. جشن سال نو در چین حتی از کریسمس نیز محبوب تر است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز سال نو چینی را جشن میگیرند!
  • در چین، هر سال بر اساس یکی از 12 حیوان زودیاک ناگذاری شده است: موش صحرایی، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک. سال 2020 سال موش صحرایی بود  و سال 2021 به عنوان سال گاو نامگذاری شده است.
  • آسانسور بایلونگ (Bailong) در منطقه Wulingyuan و در نزدیکی شهر ژانگجیاجی (Zhangjiajie) واقع شده است. این آسانسور 326 متر ارتفاع دارد و در کنار صخره ای بزرگ در منطقه توریستی ولینگ یانگ واقع شده است. بر اساس آمار جهانی گینس، آسانسور بایلونگ به طور رسمی بلند ترین و سنگین ترین آسانسور خارجی در جهان است! کلمه بایلونگ به معنای صد اژدها می باشد و این آسانسور می تواند بازدید کنندگان را تا ارتفاع 300 متر در لبه صخره بالا ببرد. نگران امنیت هم نباشید! این آسانسور به طور روزانه 18 هزار نفر را جا به جا می کند و امنیت آن پس از ارزیابی های بسیار سخت گیرانه ای تایید شده است.
زندگی در چین
آسانسور بایلونگ (Bailong) در منطقه Wulingyuan و در نزدیکی شهر ژانگجیاجی (Zhangjiajie) واقع شده است.
  • چین یک کشور چند مذهبی است. به دلیل جمعیت بالای کشور چین، بسیاری از ادیان جهان در این کشور پیروانی دارند. با این حال، اکثر چینی ها به ادیان تائوئیسم، کنفوسیوس و آیین بودا معتقد هستند.
  • چین در کنار کشور ایتالیا، دارای بیشترین میراث جهانی در یونسکو است. برخی از پربازدیدترین میراث جهانی یونسکو در چین عبارتند از: شهر ممنوعه در پکن، دیوار بزرگ چین، کاخ تابستانی در پکن، معبد بهشت در پکن و ارتش سفالی جهان.
  • شهر ممنوعه پکن دارای بیش از 9000 اتاق است! بازدید از این شهر به دانشجویانی که در حال تحصیل در چین یا زندگی در چین هستند به طور ویژه ای توصیه می شود. این شهر، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کاخ های شاهنشاهی در جهان است.
  • با وجود وسعت بالای کشور چین، در این کشور تنها یک منطقه زمانی وجود دارد! در چین، تمام مردم از زمان رسمی پکن استفاده می کنند.
  • هر پاندایی که در گوشه و کنار دنیا زندگی می کند به چین تعلق دارد! این بدان معناست که اگر در هر نقطه از دنیا پاندایی را مشاهده کردید، از چین آمده است! محل اصلی زندگی پانداها در چین، در چنگدو (Chengdu) پایتخت سیچوان (Sichuan) است.
محل اصلی زندگی پانداها در چین، در چنگدو (Chengdu) پایتخت سیچوان (Sichuan) است.
  • پانداها در تمام طول روز غذا می خورند! در واقع، آن ها 10 الی 16 ساعت در روز را در حال خوردن هستند! همچنین، با وجود تعلق به خانواده خرس ها، خواب زمستانی ندارند.
  • مردم چین بیشتر از مردم هر ملت دیگری سفر می کنند. آنها هر ساله 260 میلیارد دلار آمریکا را در سفرهایشان هزینه می کنند. لازم به ذکر است که این مبلغ دو برابر هزینه ای است که مسافران آمریکایی خرج می کنند.
  • طب باستانی چین، خون را حدود 2000 سال پیش از دانشمند اروپایی (ویلیام هاروی در سال 1628) کشف کرده بود.
  • بستنی حدود 4000 سال پیش در چین کشف شد. مردم چین با ترکیب شیر، مخلوط برنج و برف، این دسر جالب را ایجاد کردند.  گفته می شود که کوبلای خان، بنیانگذار سلسله یوان (1368 – 1271) به نوشیدنی یخی مورد علاقه خود مربا اضافه کرد و اولین نمونه جهان بستنی را ایجاد کرد. او به منظور محرمانه نگه داشتن روند تولید بستنی، فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن، به جز خانواده سلطنتی هیچ کس مجاز به درست کردن بستنی نبود!
کشور چین
به جز خانواده سلطنتی هیچ کس مجاز به درست کردن بستنی نبود!
  • یکی از نکات جالبی که در هنگام زندگی در چین یا تحصیل در چین متوجه خواهید شد این است که مردم چین از استفاده یا ذکر عدد 4 خودداری می کنند. آن ها باور دارند که این عدد با مرگ همراه است.
  • فوتبال در اروپا اختراع نشده است! اولین اطلاعات ثبت شده در مورد این ورزش 2200 سال پیش و در چین بوده است. مردم چین باستان اولین توپ فوتبال در جهان را از جنس چرم ساختند. این توپ پر از پَر و مو  بود. نام اولیه این ورزش Tsu’ Chu به معنای “لگد زدن به توپ” بود.
  • در کشور چین هر 5 روز یکبار یک آسمان خراش جدید ساخته می شود! هیچ کشوری در جهان، به سرعت چین رشد نمی کند. در چین، هر ساله حداقل 73 آسمان خراش جدید ساخته می شود!
  • غذا یکی از مهم ترین جنبه های یک زندگی چینی است. شما در طول زندگی در چین با انواع مختلفی از مزه ها مواجه خواهید شد. هر منطقه در این کشور، غذاهای خاص و طعم های ویژه خود را ارائه می کند. علاوه بر این، غذاهای چینی تقریبا همیشه تازه سرو می شوند.
زندگی در چین
یک غذای محبوب چینی
  • چاپستینک ها (چوب های غذاخوری چینی) در اصل برای پخت و پز استفاده می شدند؛ نه غذا خوردن!
  • کچاب به عنوان یک چاشنی آمریکایی شناخته می شود، اما ریشه واقعی آن در آمریکا نیست! سس گوجه فرنگی از واژه چینی “kê-tsiap” (نام یک نوع سس که از ماهی درست می شود) مشتق شده است.
  • بر خلاف تمام عروس هایی که در سراسر دنیا وجدو دارند، عروس های چینی به جای لباس سفید، لباس قرمز می پوشند. قرمز در چین به عنوان رنگی شناخته می شود که بخت و اقبال و خوش شناسی به همراه دارد.
  • ساخت ارتش سفالی تراکوتا (Terracota) در شهر شی آن چین، 37 سال طول کشیده است. این ارتش شامل 8000 سرباز سفالی است که برای محافظت از مقبره امپراتور ساخته شده اند.
تحصیل در چین
ارتش سفالی تراکوتا
  • چین میزبان برخی از برترین دانشگاه ها در سطح جهانی است. در رتبه بندی Times Higher Education World University Ranking، 7 دانشگاه چینی در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. این دانشگاه های چینی عبارتند از: دانشگاه Tsinghua، دانشگاه پکن، دانشگاه فودان (Fudan)، دانشگاه علم و صنعت چین، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه جیائوتونگ شانگهای و دانشگاه نانجینگ.
  • کوه فان جینگ شان (Fanjingshan) یکی از بهترین اسرار نگهداری شده در چین است. این کوه در استان گوئیژو (در جنوب کشور چین) واقع شده است. اگر قصد تحصیل در چین یا زندگی در چین را در سر دارید (و یا حتی یک سفر کوتاه به چین)، صعود از این کوه را فراموش نکنید. در بالای کوه فان جینگ شان شما با یکی از بهترین مناظری که ممکن است در طول زندگی خود مشاهده کنید مواجه خواهید شد. برخی از دانشجویانی که در حال تحصیل در چین بوده اند و از این کوه بازدید کرده اند آن را حتی از دیوار چین هم چشمگیرتر توصیف کرده اند!

لیستی که امروز به شما ارائه کردیم بسیار خلاصه و تنها چند مورد از هزاران جذابیتی است که در طول زندگی در چین و تحصیل در چین با آن رو برو خواهید شد. موسسه پیشگام با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش دانشگاه های چین و اخذ انواع بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط، آماده است که شما را تا رسیدن به تحصیلی رویاییتان در چین همراهی کند. بنابراین، اگر قصد تحصیل پزشکی در چین و یا دیگر رشته های تحصیلی همراه با بورسیه تحصیلی را دارید، وقت تلف نکنید! همین حالا با موسسه پیشگام از طریق بخش “تماس با ما” ارتباط برقرار کنید و یا شماره خود را در پایان این مطلب قرار دهید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. اگر به تحصیل در چین و بورسیه های تحصیلی در چین علاقمند هستید مطالعه این مطلب نیز برای شما مفید خواهد بود.

هر چه بیشتر در چین زندگی کنید، با شگفتی ها و جذابیت های این کشور بیشتر و بیشتر آشنا خواهید شد. دانشجویان موسسه پیشگام که در حال تحصیل در چین هستند تصاویری زیبا از تجربیات زندگی خود در چین برای ما ارسال کرده اند. شما می توانید برای مشاهده این تصاویر، از پیچ اینستاگرام موسسه پیشگام بازدید کنید.

آی دی اینستاگرام: @pishgamia

با تحصیل در چین شما با یکی از جذاب ترین فرهنگ های جهانی آشنا خواهید شد و در کنار آن، زبان چینی را نیز فرا خواهید گرفت. در این کشور، بسیاری از دوره ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. علاوه بر این، دانشگاه ها در تلاش هستند تا یک بستر عالی برای رشد دانشجویان فراهم کنند. بنابراین، دانشجویانی که به تحصیل در چین می پردازند پیشرفته های بسیاری را به شکل فردی و حرفه ای تجربه می کنند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج