پلی تکنیک میلان | دانشگاه پلی تکنیک میلان

پلی تکنیک میلان Politecnico di Milano))  یک دانشگاه علمی فناوری است که به آموزش مهندسان، معماران و طراحان صنعتی می پردازد. این دانشگاه در سال 1863 تاسیس شده و به سرعت توانسته است در سطح بین المللی جایگاه خوبی پیدا کند. یکی از ویژگی های این دانشگاه، تمرکز آن بر روی کیفیت و نوآوری بوده است. پلی تکنیک میلان با استفاده از نتایج تحقیقات تجربی و انتقال فناوری، رابطه ای بسیار مفید با تجارت و دنیای تولید ایجاد کرده است.  در رتبه بندی های مختلف دانشگاه ها در سطح بین المللی، دانشگاه پلی تکنیک میلان همواره جایگاه خود را حفظ کرده است. کیفیت تدریس، سطح بالای فعالیت های تحقیقاتی و آموزش سطح بالا در این دانشگاه، بسیاری از دانشجویانی که به تحصیل در ایتالیا و حتی اروپا علاقمند هستند را به پلی تکنیک میلان علاقمند کرده است.

پلی تکنیک میلان
دانشگاه پلی تکنیک میلان _ ایتالیا

تحقیق، همواره بخش جدایی ناپذیری از آموزش در دانشگاه پلی تکنیک میلان بوده است. این رویکرد، به Politecnico di Milano اجازه داده است تا در سطح بین المللی عملکردی بسیار سطح بالا را در خود نشان دهد. یکی از اهداف اصلی این دانشگاه، ایجاد ارتباط میان دانشجویان و دنیای تجارت است.

شناخت دنیایی که قرار است در آن کار کنید یک نیاز حیاتی برای دانشجویانی است که در مقاطع عالی در حال تحصیل در خارج هستند. دنیای امروز ما همواره در حال تغییر است. دریافت یک آموزش نوین متناسب با نیازهای جدید و هماهنگ با نوآوری های مداوم، می تواند شانس دانشجویان برای یافتن شغل را به شکل موثری افزایش دهد. در این دانشگاه، برای آموزش هر چه بهتر دانشجویان، همواره جدیدترین رویکردها و مدل های آموزشی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

در آخرین رتبه بندی جهانی دانشگاهی QS بر اساس رشته، دانشگاه پلی تکنیک میلان در سراسر ایتالیا رتبه اول را کسب کرد. همچنین، در زمینه طراحی رتبه 5 و در زمینه مهندسی جایگاه 17 ام را در سطح جهانی از آن خود کرد. این دانشگاه، صاحب بزرگترین دانشکده معماری، طراحی و مهندسی در سراسر ایتالیا است. این دانشگاه هر ساله رتبه های بسیار بالایی در رتبه بندی های اصلی ملی و بین المللی در زمینه رشته های فنی کسب می کند.

پلی تکنیک میلان، ارائه کننده طیف گسترده ای از رشته های مربوط به مهندسی، طراحی و معماری است. این رشته ها توسط برخی از برترین دانشمندان و معماران تدریس می شوند.

در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به بررسی این دانشگاه ایتالیایی خواهیم پرداخت. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه و دیگر دانشگاه های ایتالیا با مشاوران مجرب موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه ما با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، اروپا و چین آماده است که همراه و همسفر شما تا رسیدن به تحصیل دلخواهتان باشد.

تمرکز بالا بر روی دانشجویان بین المللی:

به لطف سیاست های بین المللی این دانشگاه، تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دوره های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک میلان ممکن است. تقریبا تمام رشته های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از همین رو، هر ساله تعداد فزاینده ای از دانشجویان استعداد بین المللی توسط این دانشگاه جذب می شوند. شما در دانشگاه پلی تکنیک فرصت آشنایی با جامعه دانشجویی متشکل از دانشجویان 100 کشور مختلف را خواهید داشت.

لازم به ذکر است که دانشگاه پلی تکنیک میلان بورسیه های تحصیلی متنوعی را بر اساس شایستگی و استعداد به دانشجویان بین المللی ارائه می کند.

رتبه بندی های دانشگاه پلی تکنیک میلان:

رتبه بندی دانشگاه های QS World:

رتبه بندی دانشگاه های QS World یکی از برترین رتبه بندی های بین المللی است که سطح محبوبیت و عملکرد دانشگاه های سراسر جهان را اندازه گیری می کند. این رتبه بندی، اعتبار دانشگاه ها را با در نظر گرفتن موارد زیر مورد ارزیابی قرار می دهد:

  • ارزیابی کارشناسان آموزش عالی از عملکرد دانشگاه
  • شرکت هایی که فارغ التحصیلان آن دانشگاه را استخدام کرده اند
  • کیفیت تدریس

علاوه بر این ها، QS نسبت اساتید و دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاه و مقالات پژوهشی دانشگاهیان را نیز در نظر می گیرد. پس از محاسبه و مقایسه تمام این معیارها، QS دانشگاه ها را بر این اساس رتبه بندی می کند.

سال201920202021
رتبه QS156149137
رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در رتبه بندی دانشگاهی QS World

رتبه بندی جهانی دانشگاهی ARWU:

رتبه بندی جهانی دانشگاهی ARWU اولین رتبه بندی دانشگاه های جهان است. این رتبه بندی، 1000 کالج و دانشگاه برتر جهان را بر اساس شاخص هدف رتبه بندی می کند. این رتبه بندی به تعداد دانشمندان برنده جوایز (مدال های فیلدز و جایزه نوبل) که در این دانشگاه تحصیل کرده اند، توجه می کند. دیگر عواملی که در این رتبه بندی مورد توجه قرار میگیرند میزان استفاده از تحقیقات دانشگاه در سطح جهان و فعالیت های بین المللی دانشگاه است. پس از محاسبه و مقایسه دقیق این معیارها، ARWU، دانشگاه ها را رتبه بندی می کند.

سال201820192020
رتبه ARWU201201201
رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در رتبه بندی جهانی دانشگاهی ARWU

 

1000 کالج و دانشگاه برتر جهان را بر اساس شاخص هدف رتبه بندی می کند. آنها به تعداد دانشمندان برنده جوایز (مدالهای فیلدز و جایزه نوبل) که در آنجا واقع شده اند ، می پردازند ، چه مقدار از تحقیقات آنها در سراسر جهان استناد می شود و چه میزان در زمینه های مختلف دانشگاهی سهیم بوده اند. پس از محاسبه و مقایسه این معیارها ، ARWU دانشگاه ها را بر اساس آن رتبه بندی می کند

فرصت های شغلی دانشجویان:

دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله طیف گسترده ای از دانشجویان با استعداد و تحصیل کرده را روانه بازار کار می کند. فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس بسیار بالایی برای استخدام در مشاغل بین المللی در سراسر دنیا دارند. علاوه بر این، دانشگاه پلی تکنیک میلان ارائه کننده برنامه هایی است که می توانند دانشجویان را در یافتن شغل مناسب یاری کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید شرکت های ایتالیایی و بین المللی بسیاری با هدف جذب و استخدام دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک میلان، در رویدادهای این دانشگاه شرکت می کنند.

خدمات دانشگاه پلی تکنیک میلان:

خدمات دانشجویی پلی تکنیک میلان:

دانشجویان بین المللی در دانشگاه Politecnico di Milano می توانند در تمام مدت اقامت خود با دفتر دانشجویان بین المللی برای امور مربوط به ثبت نام، محل اقامت، اجازه اقامت، بیمه درمانی و سایر موارد مربوط به زندگی در ایتالیا، در ارتباط باشند. امکان برقراری ارتباط از طریق ایمیل و یا حضوری، وجود دارد.

سایر خدماتی که به دانشجویان بین المللی ارائه می شوند، عبارتند از:

  • برنامه های خوش آمدگویی و جهت معرفی فعالیت های فوق برنامه در ابتدای هر ترم
  • دوره های زبان ایتالیایی و خارجی
  • خدمات مربوط به مشاوره شغلی (نمایشگاه های شغلی دانشگاه، مراکز ارزیابی و مشاوره شغلی)
  • خدمات مشاوره شغلی (های شغلی دانشگاه ، مراکز ارزیابی و مشاوره شغلی) از طریق خدمات شغلی دانشگاه

خدمات مربوط به مسکن:

اقامتگاه های دانشجویی در نزدیکی تمام دانشکده های پلی تکنیک میلان، در میلان و سایر شهرهایی که دانشکده ها واقع شده اند (لکو، کرمونا، مانتوا، پیاچنزا) وجود دارد. هر یک از سالن های اقامت، با دقت بسیار انتخاب می شوند. علاوه بر این، به للطف توافقنامه های امضا شده توسط پلی تکنیک میلان،دانشجویان در شرایط خاص می توانند در اقامتگاه ها و کالج های خصوصی اسکان داده شوند.

کتابخانه ها:

کتابخانه ها هر روز (حتی در آخر هفته ها و ساعات عصر) در برخی از پردیس ها باز هستند. دانشجویان می توانند با استفاده از کارت دانشگاه Policard)) به امکانات و خدمات کتابخانه دسترسی پیدا کنند.

برخی از خدمات موجود عبارتند از:

  • اتاق های اختصاصی برای فعالیت های گروهی و تحقیقاتی
  • خدمات مشاوره شخصی کتابخانه
  • دسترسی به منابع الکترونیک

دسترسی اینترنت:

تمام محوطه های دانشگاه پلی تکنیک میلان به وای فای مجهز است.

مراقبت های پزشکی:

در دانشگاه پلی تکنیک میلان، کارمندانی به نام First Aiders وجود دارند که در پلی تکنیک آموزش دیده اند. در موارد اضطراری پزشکی، این کارمندان به کمک شما خواهند شتافت. از جمله وظایف First Aider، ارزیابی شدت حوادث و انجام کمک های اولیه است.

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان:

برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک میلان، داوطلبان باید یک مدرک لیسانس مرتبط با رشته انتخابی خود، داشته باشند.

هر ساله امکان ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک میلان در دو نوبت وجود دارد که به ترم اول و دوم هر سال مربوط می شوند. ددلاین این دانشگاه به ترتیب از سپتامبر و فوریه آغاز می شوند. لازم به ذکر است که اگر قصد تحصیل در رشته های مربوط به طراحی را دارید تنها می توانید برای ثبت نام در نیمه اول سال تحصیلی، اقدام کنید و امکان ثبت نام برای ترم دوم وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش:

در ادامه، مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک میلان یا در مقاطع تحصیلات تکمیلی را آورده ایم. لازم به ذکر است با توجه به اینکه شما از یک دانشگاه ایتالیایی و یا غیر ایتالیایی فارغ التحصیل شده اید، مدارک متفاوتی از شما درخواست می شود.

  • یک نسخه اسکن شده از اصل مدرک دانشگاهی
  • ترجمه مدارک به ایتالیا / انگلیسی / فرانسوی یا اسپانیایی
  • یک نسخه اسکن شده کامل از شرح دروس دانشگاه
  • ترجمه کامل شرح دروس به زبان ایتالیایی / انگلیسی / فرانسوی یا اسپانیایی
  • یک کپی از گذرنامه
  • دیگر اسناد آکادمیک (مانند نمونه کار، گواهی نامه زبان، CV و …)

شما می توانید برای اخذ پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید. لازم به ذکر است که موسسه ما تنها موسسه دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است.

پس از اخذ پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان، شما به مراحل دریافت ویزای تحصیلی وارد خواهید شد.

کسب تجربیاتی فراتر از ایتالیا!

دانشجویان بین المللی در طول تحصیل خود در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در پلی تکنیک میلان این حق انتخاب را دارند که مدت زمانی را در خارج از ایتالیا سپری کنند. بنابراین، به لطف توافق نامه های خاص این دانشگاه با دانشگاه های سراسر دنیا، شما می توانید پایان نامه خود را در یک مرکز تحقیقاتی خارج از ایتالیا تکمیل کنید یا دوره کارآموزی خود را در یک شرکت بین المللی بگذرانید.

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا
دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله طیف گسترده ای از دانشجویان با استعداد و تحصیل کرده را روانه بازار کار می کند.

لازم به ذکر است که این دوره ها در پیشرفت آکادمیک شما نیز موثر هستند. شما با شرکت در این دوره ها می توانید برخی از واحدهای لازم را برای تکمیل دوره تحصیلی خود در دانشگاه پلی تکنیک میلان بگذرانید. علاوه بر این، این دوره ها به طور کلی توسطه انواع بورسیه و کمک هزینه تحصیلی حمایت می شوند. برخی از این برنامه ها عبارتند از:

  • پروژه های اراسموس
  • پروژه های متحرک خارج از اتحادیه اروپا
  • پروژه های ویژه مانند Unitech، Idea League یا Alliance for Tech
  • کارآموزی بین المللی

دوره های زبان در دانشگاه پلی تکنیک میلان:

دوره های زبان انگلیسی و ایتالیایی:

دانشگاه پلی تکنیک میلان برای دانشجویان خود دوره های آموزشی زبان انگلیسی و ایتالیایی را به عنوان بخشی از فعالیت های فوق برنامه، ارائه می کند. هدف از ارائه این دوره ها، تقویت یادگیری و دانش دانشجویان است. این دوره ها در هر ترم ارائه می شوند و ویژگی های آنها به شرح زیر است:

  • طول دوره زبان انگلیسی: 40  ساعت
  • طول دوره زبان ایتالیایی: 40 ساعت
  • هزینه شرکت در دوره زبان انگلیسی: 100 یورو
  • هزینه شرکت در دوره زبان ایتالیایی: 100 یورو
  • شیوه آموزش: حضوری / آنلاین (به دلیل ویروس کرونا در سال تحصیلی 2020/2021 این دوره به صورت آنلاین برگزار شد.)
  • سطح، تاریخ و برنامه کلاسی با توجه به دانشکده محل تحصیل شما متفاوت است. (لئوناردو، بوویسا، لکو، مانتووا و کرمونا)

در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم یک آشنایی مختصر با دانشگاه پلی تکنیک میلان برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند؛ ایجاد شد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، جهت تعیین وقت مشاوره ی حضوری با ما تماس بگیرید. موسسه ی ما با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا و اروپا، برای خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز آماده است.

موسسه ی اعزام دانشجوی پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مقاله از اینجا ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج