پزشکی در چین | داروسازی در چین | تحصیل رایگان در چین

آیا تحصیل پزشکی در چین ایده ی خوبی است؟ اگر شما نیز از جمله دانش آموزان و دانشجویانی باشید که به تحصیل پزشکی در خارج از کشور علاقمند هستند؛ احتمالا برای یکبار هم که شده ایده ی تحصیل پزشکی در چین یا داروسازی در چین به ذهن شما رسیده است. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به بیان برخی از مزایای انتخاب چین (مانند تحصیل رایگان در چین) به عنوان مقصد تحصیلی شما می پردازیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره در مورد پزشکی در چین و اخذ پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های چین، از خدمات حرفه ای موسسه پیشگام استفاده کنید.

آیا تحصیل در رشته MBBS (پزشکی عمومی و جراحی) در چین انتخاب خوبی است؟ پاسخ یک “بله” بی قید و شرط  است.

موسسه پیشگام

رشته MBBS در چین یا همان پزشکی عمومی و جراحی، یکی از رشته هایی ست که به شکل ویژه ای مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد. چین به واسطه تکنولوژی پیشرفته درمانی و همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی که در اختیار دارد، به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی تبدیل شده است که قصد تحصیل پزشکی در خارج دارند.

علاوه بر داشتن یک اکوسیستم درمانی پویا، اکثر دانشگاه هایی ارائه کننده رشته داروسازی در چین، این دوره را به زبان انگلیسی آموزش می دهند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، با وجود آموزش پزشکی به زبان انگلیسی، شما می توانید بدون اخذ مدرک زبان نیز اپلای کنید! در ادامه، به معرفی برخی دلایل دیگر می پردازیم که نشان می دهند چرا تحصیل در رشته MBBS در چین، یک انتخاب عالی است.

تحصیل در رشته MBBS در چین، بدون اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL یا آیلتس IELTS، ممکن است.

4 دلیل برای تحصیل پزشکی در چین:

تحصیل پزشکی در چین
چین به واسطه تکنولوژی پیشرفته پزشکی و همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی که در اختیار دارد، به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی تبدیل شده است که قصد تحصیل پزشکی در خارج دارند.

عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی

یکی از عمده دلایل جذابیت دوره های پزشکی در چین و داروسازی در چین، عدم نیاز به گذراندن دوره های زبان، پیش پزشکی (Pre_medical) و حتی قبولی در یک آزمون ورودی است! شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و رسیدن به یک تحصیل ارزان یا حتی رایگان، با ما تماس بگیرید.

در سراسر جهان شناخته شده است

اگر مدرک پزشکی و دندانپزشکی چینی را اخذ کنید، مجاز به شرکت در تمام آزمون های مربوط به اخذ مجوز پزشکی در دیگر کشورها خواهید بود. دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO –  World Health Organization) هستند.

دانشگاه های MBBS با رتبه های جهانی

دانشگاه های پزشکی چین به طور مداوم میان 500 دانشگاه برتر جهان با بهترین دوره های MBBS قرار می گیرند.

امکانات و بیمارستان های متعدد برای کارآموزی

کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت، صدها بیمارستان با کیفیت، امکانات کاملی برای مراقبت از بیماران در اختیار دارد. این به این معناست که دانشجویان می توانند به راحتی با بیماران ارتباط برقرار کرده و به تجهیزات پزشکی دسترسی پیدا کنند. چین نه تنها به دلیل استفاده گسترده از طب سنتی بلکه به دلیل نوآوری های خود در طب مدرن نیز مشهور است. این کشور از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای پزشکی استفاده می کند. به همین دلیل تحصیل پزشکی در چین و داروسازی در چین برای دانشجویانی که به دریافت یک آموزش مدرن علاقمند هستند، انتخاب درستی است.

شهریه مقرون به صرفه MBBS

هزینه تحصیل MBBS در چین در مقایسه با سایر کشورها مقرون به صرفه و بسیار پایین تر است. در حقیقت، هزینه تحصیل در چین 70% ارزان تر از کشورهایی مانند ایالات متحده یا انگلستان است. این کاهش هزینه تنها به شهریه دانشگاه محدود نمی شود. هزینه های زندگی در چین نیز به مراتب پایین تر است. همین مسئله، تحصیل در چین را به انتخابی مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. حتی در مواردی، امکان تحصیل رایگان در چین نیز وجود دارد.

تحصیل در رشته پزشکی در چین:

پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در چین از جمله رشته های پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی هستند. یکی از دلایل این محبوبیت این است که بر خلاف دیگر کشورها، تحصیل پزشکی در ایتالیا به آزمون ورودی نیاز ندارد. علاوه بر این، به طور معمول نیازی به گذراندن دوره های پری مدیکال نیز وجود ندارد.

داروسازی در چین
تحصیل در رشته MBBS در چین، بدون اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL یا آیلتس IELTS، ممکن است.

یکی دیگر از دلایلی که دانشجویان ایرانی را به تحصیل در چین تشویق می کند این است که دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. در نتیجه، بسیاری دانش آموزان علاقمند به رشته پزشکی، چین را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. نکته مهم دیگر این است که مدرک پزشکی چین دارای اعتبار بین المللی است. بنابراین، شما برای تحصیل یا کار در کشورهای دیگر هیچ مانعی نخواهید داشت و اجازه شرکت در آزمون های ملی سایر کشورها مانند اروپا، آمریکا و ایران را خواهید داشت.

پزشکی عمومی در چین:

زبان تحصیلانگلیسی
مدت تحصیل6 سال
شهریه دانشگاهحدود 6000 الی 8000 دلار در سال
پیش نیازدیپلم 12 ساله
پزشکی عمومی در چین

 دندانپزشکی در چین:

زبان تحصیلانگلیسی
مدت تحصیل5 تا 6 سال
شهریه دانشگاهحدود 6000 الی 8000 دلار در سال
پیش نیازدیپلم 12 ساله
دندانپزشکی در چین

داروسازی در چین:

زبان تحصیلانگلیسی
مدت تحصیل4 سال لیسانس / 2 سال مستر
شهریه دانشگاهحدود 5000 دلار در سال
پیش نیازدیپلم 12 ساله
داروسازی در چین

نکته: در صورت گذراندن 6 سال تحصیل، یعنی لیسانس و مستر، مدرک شما مورد تایید وزارت بهداشت در ایران و معادل دکترای حرفه ای خواهد بود.

واحدهای درسی رشته پزشکی در چین:

دوره های پزشکی در به طور کلی به سه بخش تقسیم می شوند:

بخش اول: دوره های فرهنگ و علوم طبیعی چین:

به منظور تسهیل یادگیری، بهبود کیفیت زندگی دانشجویان در چین و سهولت در برقراری ارتباطات با بیماران، زبان چینی یک واحد درسی اجباری در کل دوره پزشکی برای دانشجویان بین المللی است. بنابراین، حتی با وجود تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در چین، گذراندن این دوره ها همچنان اجباری است.

بخش دوم: علوم پایه پزشکی، علوم رفتاری، علوم انسانی، علوم اجتماعی و اخلاق پزشکی، پزشکی پیشگیری و پزشکی بالینی:

گذراندن ارزیابی مربوط به تک تک این دوره ها برای دانشجویان الزامی است.

بخش سوم: کارآموزی:

موسسات و دانشگاه های پزشکی در چین، با دقت بسیاری شرایط لازم برای کارآموزی دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل پزشکی و داروسازی در چین هستند را فراهم می کنند. مدت زمان کارآموزی یک سال (حداقل 48 هفته) می باشد.

در ادامه، واحدهایی که در حین تحصیل پزشکی در چین ملزم به گذراندن آن ها هستید را نام برده ایم. لازم به ذکر است که ممکن است این واحدها در دانشگاه های مختلف اندکی با یکدیگر متفاوت باشند. اما قالب کلی واحدهای درسی به این صورت است:

ترم اولحساب، شیمی عمومی، مقدمه ای بر علوم زیست شناسی مدرن، تربیت بدنی، زبان چینی
ترم دومحساب، شیمی عمومی، فیزیک عمومی، شیمی آلی، زیست شناسی سلولی، زبان چینی، تربیت بدنی
ترم سومآناتومی 1، بیوشیمی (شامل آزمایشگاه)، بافت شناسی، جنین شناسی، زبان چینی
ترم چهارمآناتومی 2، ژنتیک پزشکی، فیزیولوژی، تاریخ پزشکی، زبان چینی، سم شناسی
  ترم پنجمآسیب شناسی، پاتوفیزیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسی پزشکی، طب سنتی چینی، چینی پزشکی، Survey of China
ترم ششممیکروبیولوژی، فارماکولوژی، پزشکی پیشگیری، مقدمه جراحی، آسیب شناسی
  ترم هفتمپزشکی قانونی، انفورماتیک زیست پزشکی، مقدمه ای بر پزشکی خانوادگی، پزشکی اجتماعی و اخلاق، اپیدمیولوژی
ترم هشتمپزشکی 1، جراحی 1، رادیولوژی، زنان و زایمان
ترم نهمپزشکی 3، جراحی 3، اطفال
  ترم دهمبیماری های عفونی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، پوست و دامپزشکی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، دندانپزشکی، طب اورژانس
ترم یازدهمکارآموزی
ترم دوازدهمکارآموزی
واحد های درسی پزشکی در چین

برترین دانشگاه های پزشکی در چین:

در ادامه، بهترین دانشگاه های پزشکی چین برای تحصیل در رشته MBBS و داروسازی در چین را به شما معرفی خواهیم کرد. این دانشگاه ها همواره انتخاب اول دانشجویانی بوده اند که به تحصیل پزشکی در خارج از کشور علاقمند بوده اند. فراموش نکنید که شاید امکان تحصیل رایگان در چین کاملا وجود نداشته باشد، اما امکان اخذ بورسیه های متوعی وجود دارد.

دانشگاه پزشکی شانتو (SUMC _ Shantou Medical University)

شانتو یکی از معدود دانشگاه ها در چین است که برنامه 5 ساله MBBS در چین را ارائه می دهد. این دانشگاه، صاحب یک مرکز پزشکی شبیه سازی شده است. این مرکز درست مانند یک بیمارستان مدرن طراحی شده و واقعا پیشرفته است.

دانشگاه پزشکی نانجینگ (Nanjing Medical University)

دندانپزشکی در چین

دانشگاه پزشکی نانجینگ ارائه کننده یکی از بهترین دوره های کارآموزی پزشکی در چین است. این دانشگاه، دارای چهار بیمارستان عالی وابسته است که عبارتند از:

  • The First Affiliated Hospital of NMU
  • The Second Affiliated Hospital of NMU
  • Nanjing First Hospital
  • Nanjing Drum Tower Hospital

شما می توانید برای تحصیل پزشکی در چین و در این دانشگاه ها، از مشاوره و خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید. تردید نکنید، همین حالا با موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه ما پس از بررسی رزومه شما، تمام فرصت های تحصیلی برای دریافت تحصیل رایگان در ایتالیا و تحصیل ارزان با بورسیه تحصیلی را به شما اعلام می کند. .

Xiamen University (XMU) School of Medicine

این دانشگاه به واسطه برنامه درسی متمایز و آموزش دقیق بیمارستانی، همواره مفتخر به تربیت پزشکانی بسیار شایسته بوده است. سطح بالای سواد علمی فارغ التحصیلان، علت اصلی محبوبیت بین المللی دانشگاه Xiamen می باشد. 

دانشکده پزشکی دانشگاه جیانگ سو (JSU)

این دانشگاه به داشتن بهترین مدرسین پزشکی در چین افتخار می کند. هم اکنون بیش از 300 استاد پزشکی در حال تربیت دانشجویان پزشکی و داروسازی در دانشکده پزشکی جیانگ سو هستند. همچنین، این دانشگاه ارائه کننده برخی از بهترین دوره های کارآموزی به دانشجویان خود است. با وجود 9 بیمارستان و موسسه وابسته، دانشجویان پزشکی در چین هر آنچه که برای حرفه ای شدن نیاز دارند در اختیار خواهند داشت. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد پزشکی و داروسازی در چین و در دانشگاه جیانگ سو، با ما تماس بگیرید.

Capital Medical University (CMU)

این دانشگاه صاحب یکی از گسترده ترین شبکه های بیمارستان های وابسته در میان تمام دانشگاه های پزشکی در چین است. CMU با بیش از 14 بیمارستان چینی و 20 دانشکده پزشکی در سراسر جهان همکاری دارد. علاوه بر این، به واسطه تحقیقات علمی برجسته در زمینه پزشکی، شناخته شده است.

دانشگاه پزشکی جینژو (Jinzhou Medical University)

دانشگاه پزشکی Jinzhou در سال 1946 تاسیس شده است و یک دانشگاه پزشکی عمومی است که در شهر ساحلی Jinzhou ، در غرب لیائونینگ واقع شده است. این شهر تنها سه ساعت و نیم با پکن فاصله دارد. رشته MBBS ارائه شده توسط این دانشگاه، 6 سال طول می کشد و هزینه تحصیل در آن، 32000 یوان (حدود 4800 دلار) در سال است. این دانشگاه توسط WHO (World Health Organization) تایید شده است. فارغ التحصیلان پزشکی در چین که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند مجاز به شرکت در آزمون های مجوز پزشکی در کشورهای مختلف هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در چین و داروسازی در چین، با ما تماس بگیرید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های چین و اروپا آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. در سال تحصیلی 2022 _ 2021، با وجود بورسیه های تحصیلی متنوعی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است، امکان تحصیل رایگان در چین در برخی از رشته ها به وجود آمده است.

لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج