ویزای تحصیلی ایتالیا و شرایط اخذ آن

ویزای تحصیلی ایتالیا:

ویزای تحصیلی ایتالیا یا همان ویزای دانشجویی ایتالیا به وسیله سفارتخانه ها یا دفاتر کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا دانشجو صادر می شود. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می توانند با گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی اتحادیه اروپا به ایتالیا وارد شوند. در واقع، شهروندان کشورهای اروپایی می توانند در طول دوره تحصیلشان، بدون ویزا در ایتالیا بمانند و به تحصیل در ایتالیا بپردازند.

هر چند، حتی دانشجویان اروپایی که در حال تحصیل در ایتالیا هستند نیز باید در ایستگاه پلیس محلی (Local Questura station) ثبت نام کنند.

دانشجویانی که شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند باید پیش از ورود به ایتالیا، ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند. برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. همچنین، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا با مشاوران مجرب موسسه پیشگام تماس بگیرید. اطلاعات تماس در انتهای هر مقاله ذکر شده است. علاوه بر این، امکان مشاوره حضوری برای دانشجویان ساکن خوزستان وجود دارد.

ویزای تحصیلی ایتالیا
ویزای تحصیلی ایتالیا به وسیله سفارتخانه ها یا دفاتر کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا دانشجو صادر می شود.

ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان شهروند کشورهای غیر اروپایی:

به طور کلی برای تحصیل در ایتالیا، با توجه به مدت زمان تحصیل، دو نوع ویزای تحصیلی وجود دارد:

  • ویزای نوع C: این ویزا در حقیقت یک ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی است. دارندگان این ویزا می توانند در یک دوره 90 روزه چندین بار به ایتالیا سفر کنند.
  • ویزای نوع D: این ویزا در واقع ویزای اقامت بلند مدت در ایتالیا است و بیش از 90 روز اعتبار دارد.

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، لازم است که مدارک خود را پیشاپیش تهیه کنید. این مسئله اهمیت بسیاری دارد چرا که ممکن است پروسه بررسی مدارک شما طول بکشد. علاوه بر این، دقت در آمادگی صحیح مدارک اهمیت بسیاری دارد. چرا که در صورت هر گونه کاستی در مدارک، شما واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا نخواهید بود. بهتر است که به محض دریافت نامه پذیرش دانشگاهی برای تحصیل در ایتالیا، برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید. موسسه پیشگام مفتخر است که شما را تا دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا همراهی کند.

آیا می دانستید که ویزای تحصیلی دانشجویان در ایتالیا از نوع ویزای شینگن است؟

موسسه پیشگام

دانشجویانی که از طریق ویزای نوع D به ایتالیا وارد می شوند باید طی 8 روز از ورودشان به کشور ایتالیا، ورود خود را به ایستگاه پلیس محلی اعلام کنند. پس از این کار، شما یک کارت اجازه اقامت دریافت خواهید کرد که اثبات کننده ی اقامت قانونی شما در کشور ایتالیا است.

ویزای تحصیلی ایتالیا
دقت در آمادگی صحیح مدارک اهمیت بسیاری دارد. چرا که در صورت هر گونه کاستی در مدارک، شما واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا نخواهید بود.

مدارک مورد نیاز:

به طور معمول، دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند باید مدارک زیر را برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه کنند:

  • یک پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی ویزا. این پاسپورت باید حداقل به مدت سه ماه پس از تاریخ عزیمت دانشجو معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه ایتالیایی
  • فرم تکمیل شده ی درخواست ویزا
  • یک کپی از برنامه تحصیلی شما در ایتالیا و اثبات عدم داشتن  سوء پیشینه
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی (این مدرک به زبان دوره ای که در آن تحصیل خواهید کرد بستگی دارد)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود (ماهیانه بین 450 الی 515 یورو)
  • مدارک مربوط به محل سکونت در ایتالیا
  • مدارک مربوط به بیمه درمانی
  • فیش پرداخت هزینه مربوط به ویزا

کار دانشجویی در ایتالیا:

در کنار ویزای تحصیلی ایتالیا، اجازه ی کار دانشجویی در ایتالیا نیز برای بسیاری از دانشجویان اهمیت دارد. در ایتالیا، امکان کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شما در طول تحصیل در ایتالیا، به عنوان یک دانشجوی خارجی، می توانید از این مزیت به خوبی استفاده کنید. پیدا کردن کار پاره وقت در ایتالیا یک روش عالی برای درآمد زایی در حین تحصیل در ایتالیا است. بهترین بخش کار دانشجویی در ایتالیا این است که محدودیت خاصی در مورد آن وجود ندارد.

معمولا، دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا، می توانند بدون محدودیت و بدون نیاز به اخذ مجوز کار ایتالیا به کار دانشجویی بپردازند. با این حال، دانشجویان کشورهای دیگر تنها در صورتی می توانند به کار دانشجویی در ایتالیا مشغول شوند که این مسئله در ویزای آنها ذکر شده باشد. علاوه بر این، لازم است بدانید که دانشجویان تنها می توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. البته، در تعطیلات تابستانی این مدت تا 40 ساعت افزایش پیدا می کند.

دوره های کارآموزی یکی دیگر از فرصت های کار دانشجویی در ایتالیا است که برای دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شده اند؛ وجود دارد. دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند با کمک دانشگاه در این دوره ها شرکت کنند. علاوه بر دستمزد، مزیت دیگر کارآموزی در ایتالیا این است که یک فرصت عالی برای کسب تجربه شغلی به دانشجویان ارائه می کند.

تحصیل در ایتالیا
دانشجویان تنها می توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. البته، در تعطیلات تابستانی این مدت تا 40 ساعت افزایش پیدا می کند.

دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر دنیا در حال تحصیل در ایتالیا هستند. در این میان، دانشجویانی که تسلط خوبی بر زبان انگلیسی داشته باشند می توانند به عنوان معلم خصوصی کسب درآمد کنند. این شغل در برخی مناطق مورد توجه بسیاری است و در دسترس دانشجویان با سطح مهارت بالا قرار دارد. میانگین حقوق برای این کار به طور متوسط 30 یورو در ساعت است!

با ویزای تحصیلی در ایتالیا، دانشجویان می توانند در مشاغل دیگری نیز مشغول به کار شوند. در این کشور، داشتن مهارت در زبان ایتالیایی برای دانشجویان یک مزیت محسوب می شود. برای کار دانشجویی در بسیاری از مشاغل بخش خدمات مانند رستوران ها، سوپرمارکت ها و موارد مشابه به یک سطح مناسب زبان ایتالیایی نیاز است.

همچنین، دانشجویانی که مهارت های خوبی در کار با کامپیوتر و برنامه های گرافیکی، بازاریابی دیجیتال و طراحی وب دارند می توانند درآمد خوبی کسب کنند. این کار دانشجویی در ایتالیا مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به ساعات کار انعطاف پذیر اشاره کرد.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و اروپا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مقاله از این سایت تهیه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج