وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی | باید ها و نباید ها

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی و انتخاب درست آنه از جمله بزرگترین دغدغه های دانشجویانی ست که قصد دارند برای مدت طولانی برای تحصیل به خارج از کشور بروند. بستن چمدان برای یک سفر تفریحی بسیار ساده است. به عنوان مثال، اگر قصد رفتن به ساحل را داشته باشید تنها کافی است که مواردی مانند ضد آفتاب، دمپایی، لباس شنا و … را در چمدان خود جا دهید. اما یک سفر تحصیلی متفاوت است. در یک سفر تحصیلی، شما حداقل 6 ماه  را در یک کشور دیگر سپری خواهید کرد. در موقعیت های مختلفی قرار خواهید گرفت و امکان بازگشت سریع به خانه و پر کردن مجدد چمدان نیز برای شما وجود ندارد.

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی به خارج

تصور کنید که میخواید برای مدت 6 ماه الی یک سال برای تحصیل به یک کشور خارجی بروید، چه وسایلی را به همراه خواهید برد؟ به ما اعتماد کنید، بستن یک چمدان مناسب به اندازه اخذ پذیرش، گرفتن ویزا و بورسیه های تحصیلی شما را کلافه خواهد کرد! در اینگونه موارد، هر یک از آشناها و دوستان توصیه های متفاوتی به شما خواهند کرد. برخی روی بردن لباس مناسب تاکید دارند و برخی به شما پیشنهاد میکنند تنها چیزهایی را ببرید که در کشور مقصد پیدا نمیشوند! چالش برانگیزترین قسمت ماجرا، تهیه یک لیست نهایی از وسایلی است که می توانید با خود ببرید. فراموش نکنید که در هنگام تهیه این لیست، محدودیت میزان بار در هواپیماها را نیز باید در نظر بگیرید.

افراد بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت، زمان و محیط، نیازهایم متفاوتی خواهند داشت. بخش بزرگی از چمدان شما، تنها با وسایلی پر خواهد شد که خاص خود شما هستند. به عنوان مثال، اگر به یک رشته ورزشی خاص مانند سنگ نوردی علاقمند هستید، مسلما دوست دارید حداقل کفش های ورزشی خود را به همراه ببرید! چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که بپذیرید شما نمی توانید همه چیز را همراه با خود از کشور خارج کنید. علاوه بر این، بسیاری از وسایلی که تصور میکنید بدون آنها نمی توانید زندگی کنید یا به آنها وابستگی عاطفی دارید، برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور ضروری نیستند!

در ادامه، برخی از وسایلی که به هیچ وجه نباید با خود ببرید را نام برده ایم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور و بررسی رزومه تحصیلی تان، با مشاوران مجرب موسسه پیشگام تماس بگیرید.

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی: نباید ها!

اگرچه لوازم بهداشتی و شامپوها در سایزهای کوچک نیز قابل خریداری شدن هستند. اما این نکته را در نظر بگیرید که شما در هر کشوری میتوانید این موارد را خریداری کنید. اگر از کرم خاصی استفاده میکنید که مطمئن هستید عدم مصرف آن روی زندگی شما تاثیر میگذارد (و در کشورهای دیگر نیز موجود نیست) آن را با خود ببرید. اما به خاطر داشته باشید که پر کردن چمدان با وسایلی که میتوان در دیگر کشورها هم تهیه کرد کار درستی نیست.

برای دو هفته ابتدایی سفر خود، مواردی مانند شامپو، خمیردندان و غیره را به همراه داشته باشید. درست است که پر کردن چمدان با مواردی که میتواند در کشور مقصد تهیه کرد کار عاقلانه ای نیست، اما بهتر است در ابتدای ورودتان به یک کشور جدید نگران شسته شدن موهای خود نباشید! بنابراین، بهتر است تا زمانی که محل استقرار شما تعیین می شود، این وسایل را به همراه داشته باشید. در ضمن، بهتر است وسایلی مانند مایع شستشوی لنز (در صورت استفاده) را نیز در چمدان خود بگذارید چرا که معمولا در دیگر کشورها قیمت بالایی دارند.

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی: کفش

بهتر است که قبل از سفر به کشور محل تحصیل خود، در مورد فرهنگ و هنجارهایی که به پوشش آن کشور مربوط هستند تحقیق کنید. این فرهنگ، بخش عظیمی از وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی شما را مشخص می کند. بهتر است که برای استفاده روزانه، حتما یک جفت کفش هایکینگ به همراه داشته باشید. کفش های چند منظوره که برای رفتن به دانشگاه، شام و پیاده روی های روزانه مناسب هستند، یکی از بهترین انتخاب ها برای یک سفر تحصیلی هستند. البته، باز هم تاکید میکنیم که نباید تحقیق کردن را فراموش کنید. از بردن کفش های اضافی (مانند صندل که برای هر آب و هوایی مناسب نیست) خودداری کنید.

لباس هایی که با فرهنگ کشور مقصدمغایرت دارند:

بدیهی است که هر موقعیتی، پوشش مخصوص و متناسب با خود را می طلبد. به خاطر داشته باشید که پیش از هر چیز، شما به عنوان یک دانشجو سفر خواهید کرد. بنابراین، بخش بزرگی از لباس های شما باید برای شرکت در کلاس ها و حضور در محیط دانشگاهی مناسب باشند. مسلما، به عنوان یک دانشجو نمی توانید با شلوارک و صندل در سمینارهای درسی (یا دوره های کارآموزی) حاضر شوید. این نکته در هنگام انتخاب وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی اهمیت زیادی دارد.

انتخاب وسایلی که میتوانید همراه خود به یک کشور دیگر ببرید نیازمند تحقیق و بررسی بسیار است.

در برخی از کشورها که بایدها و نبایدهای خاصی در مورد نوع پوشش خانم ها و آقایان وجود دارد، مسئله انتخاب لباس مناسب اهمیتی دو چندان پیدا میکند. به عنوان مثال، ممکن است در برخی از کشورها (و یا در برخی موقعیت های خاص) پوشیدن کفش جلو باز یا تی شرت آستین کوتاه به دور از ادب باشد. بهتر است که به خوبی در مورد فرهنگ لباس پوشیدن در کشور مقصد، تحقیق کنید و سپس لیست وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی را بنویسید.

سعی کنید لباس هایی را ببرید که با توجه به فصل و آب و هوای کشور مقصد، بهترین انتخاب هستند. اگر شلوار جین میبرید، سعی کنید بدون پارگی باشد. فراموش نکنید که پوشش کلاسیک، در موقعیت های گوناگون بیشتری تطبیق پذیری را دارد.

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی: کتاب

اگر به خواندن کتاب علاقه مند باشید، ممکن است خواندن این جمله برای شما کمی دردناک باشد. با این حال، باید بدانید که کتاب هیچ جایگاهی در میان وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی ندارد. در واقع، در هنگام رفتن به یک سفر تحصیلی، بردن کتاب بدترین کاری است که یک دانشجو میتواند انجام دهد. کتاب ها، سنگین هستند و فضای زیادی را اشغال میکنند. معمولا، پس از سفر به یک کشور خارجی و شروع یک زندگی جدید، بیشتر از یکبار نمی توانید آنها را بخوانید. اگر یک یا دو کتاب خاص وجود دارد که به آنها وابستگی عاطفی دارید با خود ببرید. اما، در بردن کتاب به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

در صورتی که به مطالعه (به خصوص در طول سفر) علاقه دارید، یک دستگاه کتاب خوان الکترونیک تهیه کنید و تمام کتاب های خود را به حافظه آن منتقل کنید. این دستگاه ها، کم حجم و سبک هستند و با استفاده از آنها می توانید تمام کتاب های دلخواه خود را به همراه داشته باشید.

مواد غذایی!

به عنوان یک ایرانی، شاید تصور اینکه نتوانید غذاهای اصیل ایرانی را برای مدت طولانی بچشید ترسناک باشد. به خصوص که اکثر مواد تشکیل دهنده این غذاها، به راحتی در دیگر کشورها پیدا نمی شوند. شاید این ایده به ذهن شما برسد که میتوانید حداقل به اندازه مدت زمان محدودی، مواد غذایی ایرانی را با خود ببرید. به هیچ وجه این اشتباه را انجام ندهید!

شاید شنیدن این جمله به نظر شما آزاردهنده برسد، ولی به نیمه پر لیوان نگاه کنید. شما این فرصت را خواهید داشت که یک تجربه واقعی در یک کشور جدید کسب کنید و در غذا و فرهنگ آن کشور غرق شوید. از طرفی، بردن مواد غذایی به هیچ وجه ایده خوبی نیست. آنها فضای زیادی از چمدان شما را اشغال میکنند و در مدت زمان کوتاهی نیز به پایان می رسند.

در کشور جدید، شما با دنیای بزرگی از طعم و مزه های جدید مواجه خواهید شد. نگران نباشید. حتی ممکن است طعم برخی از این خوراکی های جدید به قدر برای شما خوشایند باشد که بخواهید هنگام بازگشت به کشور خود، آنها را به همراه بیاورید!

به همراه بردن حجم کوچکی از تنقلات خاص ایرانی چندان هم ایده بدی نیست. اما تمام آنچه در یخچال و سوپرمارکت محله تان است را با خود نبرید.

بردن ادویه ها و چاشنی های غذا و ماکارونی که در کشور مقصد پیدا نمی شوند چندان هم ایده بدی نیست. پختن برخی غذاهای خاص می توانید برای دوستان بین المللی جدیدتان نیز هیجان انگیز باشد. علاوه بر این، با استفاده از این ادویه ها، حسی مانند بودن در خانه را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، ادویه ها وزن پایینی دارد و حجم زیادی را نیز اشغال نمیکنند.

وسایل گران قیمت:

این موضوع را به خاطر داشته باشید که در طول سفر تحصیلی به خارج از کشور، امکان بروز حوادثی مانند گم شدن چمدان، دزدیده شدن وسایل و موارد مشابه نیز وجود دارد. البته، قصد بدبین کردن شما را نداریم. اما همیشه بهتر است که در چنین موقعیت های مهمی، جانب احتیاط را رعایت کنید. بنابراین، از بردن وسایل گران قیمت (و غیرضروری) خودداری کنید. در واقع، هر چه ضرورت این وسایل کمتر باشد، جایگاه کوچکتری در لیست وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی شما دارند. پس به همراه بردن وسایلی مانند یک گردنبند گرانقیمت خانوادگی را فراموش کنید.

چه چمدانی برای شما مناسب است؟

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی

شما قرار است مدت زمان طولانی را در خارج از کشور سپری کنید. تصور این مسئله، به تنهایی کافی است تا لیست بلند بالایی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید. باز هم تاکید میکنیم که شما نباید به جز وسایل ضروری، چیز دیگری به همراه داشته باشید. یکی از تکنیک های موثر برای محدود کردن این لیست، انتخاب یک چمدان کوچکتر است. با انجام این کار، شما مجبور خواهید شد وسایل کمتری را به همراه ببرید.

وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی: نتیجه گیری

شما در حال آغاز یک سفر طولانی به یک کشور جدید هستید. از نظر روحی، به همراه داشتن چند چیز غیرضروری کوچک اشکال خاصی ندارد. به خصوص اگر این وسایل کوچک به شما کمک می کنند راحت تر با شرایط جدید خود بگیرید و کمتر دلتنگ خانه شوید. در مورد وسایل مورد نیاز سفر تحصیلی و مواردی که نمیتوانید با خود ببرید عاقلانه تصمیم بگیرید و پس از تحقیق در مورد مقصد، بهترین چمدان را برای شروع ماجراجویی بزرگ خود ببندید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

0939920330

بخشی از متن این مطلب از این وب سایت ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج