هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

ایتالیا کشوری جذاب است. بسیاری از دانشجویانی که ایده ی تحصیل در ایتالیا را در سر دارند به جذابیت های ایتالیا توجه زیادی می کنند. مانند اینکه در آنجا به کدام موزه سر خواهند زد یا از کدام شهر بازدید خواهند کرد. حتی وعده های غذایی شناخته شده ی ایتالیا نیز به شدت برای آن ها جذابیت دارد. با این حال، دانشجویانی هستند که علاوه بر موارد فوق یک معیار بسیار مهم را نیز در نظر می گیرند. هزینه! تحصیل در ایتالیا شامل هزینه هایی مانند هزینه پرداخت شهریه، هزینه اجاره خانه و خوابگاه می شود. البته از هزینه های مربوط به مواد غذایی هم نمی توان گذشت.

هزینه تحصیل در ایتالیا
مقایسه ی کشورها بر اساس هزینه یک شیوه ی عالی برای پیدا کردن مکان ایده آلتان برای تحصیل است.

تخمین بودجه ی احتمالی، یک راه عالی برای تخمین کیفیت زندگی شما در ایتالیا خواهد بود. شما با آگاهی از میزان بودجه ی خود خواهید دانست که چگونه پول های خود را بین هزینه های ضروری و تفریحاتتان تقسیم کنید. شاید به نظر شما هنوز برای فکر کردن در مورد مواردی مانند هزینه ها کمی زود باشد. اما به ما اعتماد کنید، مقایسه ی کشورها بر اساس هزینه یک شیوه ی عالی برای پیدا کردن مکان ایده آلتان برای تحصیل است. چرا که رفاهی که در کشورهای خارجی تجربه می کنید بر روی تحصیلات دانشگاهی شما تاثیر زیادی دارد. هیچ دانشجویی دوست ندارد که رژیم غذایی اش در یک کشور خارجی تنها شامل ماکارونی شود. آن هم به دلایل اقتصادی!

میانگین شهریه ی دانشگاه ها برای یک ترم تحصیل در ایتالیا:

عمده ترین هزینه ی شما در هنگام تحصیل در ایتالیا می تواند شهریه باشد. بسته به دانشگاه انتخابی و نوع آن (دولتی و یا خصوصی بودن دانشگاه) این هزینه متغیر است. البته عواملی مانند نوع رشته ی تحصیلی نیز در تعیین میزان هزینه موثر خواهند بود. به طور مثال ثبت نام در دانشگاه پیزا تنها 2710 دلار هزینه دارد. اما اگر در دوره ی هنر دانشگاه سیه نا (Siena) ثبت نام کنید این مبلغ 19990 دلارخواهد بود. توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های ایتالیا نیاز به تسلط به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی دارد. دانشجویان باید تسلط خود به این زبان ها را از طریق شرکت در آزمون های معتبر ثابت کنید.

شهریه دانشگاه های ایتالیا
عمده ترین هزینه ی شما در هنگام تحصیل در ایتالیا می تواند شهریه باشد.

یک نکته که در هنگام تحصیل در ایتالیا باید در نظر بگیرید بورسیه استانی است که این کشور ارائه می کند. این بورسیه بر اساس وضعیت مالی دانشجو اهدا می شود. در صورت واجد شرایط بودن، شهریه دانشگاه پرداخت می شود و مقداری پول نیز برای هزینه های زندگی دریافت می کنید.

در ادامه میزان هزینه های تحصیلی در چند برنامه را بیان کرده ایم. این برنامه ها بر اساس دانشگاه تفکیک شده اند. شما با بررسی این اعداد تصویر بهتری از شهریه های تحصیلی در ایتالیا به دست می آورید.

شهریه ی یک ترم تحصیلی ایتالیا در برخی از دانشگاه ها:
  • مراکز جهانی دانشگاه لویولا شیکاگو: 22،065 دلار (2020)
  • دانشگاه جان کابوت در رم: 12،450 دلار برای 10-17 واحد (2020)
  • دانشگاه پیزا: 2،710 دلار (2020)
  • مرکز فلورانس دانشگاه سیراکیوز: 31،790 دلار ، شامل اسکان با خانواده میزبان یا آپارتمان دانشجویی (2020)

میانگین هزینه زندگی در ایتالیا:

یکی دیگر از عمده هزینه های تحصیل در ایتالیا، به هزینه زندگی در ایتالیا برمی گردد . هزینه های زندگی حجم زیادی از بودجه ی شما در طول زندگی در ایتالیا را به خود اختصاص خواهند داد. مقدار این هزینه بسته به استان و یا شهری که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. به طور مثال هزینه های زندگی در شهرهای بزرگی مانند رم و میلان بیشتر خواهد بود. در این شهرها در مقایسه با شهرهای کوچکتری مانند سیه­ نا و پیزا، هزینه ­ی بیشتری را صرف مسکن، غذا و سرگرمی خواهید کرد.

اگر تصمیم دارید که با یک خانواده میزبان زندگی کنید، برخی هزینه­ ها کمتر خواهد بود. به طور مثال هزینه غذا نسبتا کمتر خواهد بود. در ضمن شما فرصت تجربه ی چشیدن غذاهای اصلی ایتالیایی را نیز بدست می آورید. اما اگر در یک آپارتمان دانشجویی زندگی کنید؛ هزینه های بیشتری را صرف خواهید کرد. (به خصوص روی مواردی مانند وعده های غذایی در رستوران و مواد غذایی).

برای درک بهتر هزینه ی یک اتاق و اجاره خانه در ایتالیا، می توانید اجاره ها را در Uniplaces چک کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور این مطلب را مطالعه کنید.

اگر تصمیم دارید که با یک خانواده میزبان زندگی کنید، برخی هزینه­ ها مانند وعده های غذایی، کمتر خواهد بود.
در ادامه متوسط هزینه ها در کشور ایتالیا را بیان کرده ایم:
وعده های غذایی:
  • 17 دلار – وعده غذایی ارزان
  • 55 دلار – قرار دو نفره در یک رستوران میان رده
  • 55 دلار – متوسط صورتحساب هفتگی مواد غذایی
اجاره ماهیانه:
  • 422 الی 1105 دلار برای یک آپارتمان یک خوابه
خدمات رفاهی:
  • 94 الی 276 دلار در ماه
قبض گوشی:
  • 30 دلار در ماه
حمل و نقل داخلی:
  • ماهانه بیش از 40 دلار
هزینه های شخصی:
  • یک جفت شلوار جین: 85 دلار
  • کاپوچینو: 1.50 دلار
  • بلیط فیلم: 10 دلار
  • بلیط تئاتر: 35 دلار
هزینه تحصیل در ایتالیا
هزینه کلی:

بسته به تعداد دفعات مسافرت و غذا خوردن در رستوران و یا خانه، این هزینه متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه ی شما در یک سال تحصیلی حدود 4500 دلار می باشد. البته بسته به سبک زندگی می تواند تا 7000 دلار نیز افزایش یابد.

منبع:

Numeo Italy

برخی هزینه های دیگر تحصیل در ایتالیا:

هزینه های تحصیل در یک کشور خارجی تنها شامل هزینه زندگی و شهریه نیست. شما همچنین لازم است که از تهیه ی یک بیمه ی سلامت نیز اطمینان حاصل کنید. مهم نیست که در چه دوره ای ثبت نام می کنید، ارائه ی مدارک پزشکی ضروری است. بهتر است که پیش از رفتن به ایتالیا در مورد گزینه های بیمه درمانی تحقیق کنید. اگر بیش از یک ترم در ایتالیا خواهید ماند باید مدارک بیمه ی خود را نیز به عنوان بخشی از درخواست ارائه کنید. توجه کنید که تمام سازمان های بیمه در ایتالیا معتبر نیستند. شما می توانید با موسسه ی پیشگام اپلای آتی نگر کارون مشورت کنید و از هزینه های اضافی احتمالی با خبر شوید.

هزینه تحصیل در ایتالیا
آخرهفته ها زمان خوبی برای بیرون رفتن و دیدن کشور است. به لطف قطارهای سریع­ السیر، سفر بین شهرها سریع و آسان انجام خواهد شد.

انتخاب یک بیمه ی سفر نیز می تواند هوشمندانه باشد تا تا شرایط پیش بینی نشده را پوشش دهد. موارد مانند تخلیه اضطراری، تاخیر در پرواز و یا حتی سرقت! بسته به نوع ارائه کننده ای که انتخاب کرده اید و سن شما، این بیمه مسافرتی می تواند برای هر ترم حدود 400 دلار هزینه داشته باشدباید بدانید که در طول مدت اقامتتان در ایتالیا، آخر هفته­های خوبی خواهید داشت. آخرهفته ها زمان خوبی برای بیرون رفتن و دیدن کشور است. به لطف قطارهای سریع­ السیر، سفر بین شهرها سریع و آسان انجام خواهد شد. بلیط رفت و برگشت شما به فلورانس می تواند تا 100 دلار هم هزینه داشته باشد اما با آشنایی با چند تکنیک ساده می توانید این مقدار را بسیار کاهش دهید. برای تعطیلات آخر هفته طولانی و یا تعطیلات بهاری نیز همیشه می توان از پروازهای ارزان قیمت برای پرواز به کشورهای اطراف استفاده کرد.

البته نمی توان از هزینه هایی که در نتیجه ی فعالیت هایی مانند خرید، امتحان رستوران های جدید و رفتن به موزه ها، کنسرت ها و .. ایجاد می شوند، گذشت. مبلغی که برای این موارد هزینه خواهید کرد به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. البته برنامه های اقتصادی بسیاری نیز برای خرید و گذراندن یک شب خوب در ایتالیا وجود دارد که باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شوند. لازم به ذکر است که در ایتالیا دانشجویان شامل تخفیفات بسیار خوبی می شوند. برای ورود به سینما ها و موزه ها و حتی حمل و نقل، شما همیشه می توانید از تخفیف های دانشجویی لذت ببرید.

یک نکته ی دیگر این است که دانشجویان با ویزای تحصیلی ایتالیا می توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنند. بنابراین شما می توانید از تمام مهارت های خود برای کسب درآمد استفاده کنید. مهم نیست که به زبان انگلیسی مسلط هستید و یا پیانو می نوازید، شما باید راهی برای تبدیل مهارتتان به یک منبع درآمد پیدا کنید. دستمزد شما می تواند صرف سفرها و گشت و گذارهای بهاری و یا آخر هفته ی شما شود.

هزینه تحصیل در ایتالیا
مبلغی که برای سفر، خرید و بازدید از مکان های دیدنی هزینه خواهید کرد به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

مهم نیست که هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا چقدر است، با برخی تحقیقات و برنامه ریزی استراتژیک، همه چیز درست خواهد شد. شما حتما یک تجربه ی به یاد ماندنی را هنگام تحصیل در کشور ایتالیا کسب خواهید کرد.

در نهایت، باید گفت که ایتالیا کشوری است که بورسیه های تحصیلی بسیاری را ارائه می کند. همین نکته، یکی از علل جذابیت این کشور، به خصوص برای دانشجویان ایرانی است. با اخذ بورسیه ی استانی شما می توانید یک تحصیل و زندگی تقریبا رایگان را در ایتالیا تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی ایتالیا ، هزینه های تحصیل در ایتالیا و نحوه ی اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا، با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج