منابع آزمون آیلتس | منابع خودخوان آزمون آیلتس

منابع آزمون آیلتس (IELTS) یکی از اصلی ترین ابزارهایی هستند که برای موفقیت در آزمون آیلتس (IELTS) می توان به کار گرفت. به خصوص، اگر قصد دارید بدون ثبت نام در کلاس های مختلف، نمره دلخواه خود در آزمون آیلتس را کسب کنید، انتخاب این منابع اهمیت دو چندانی پیدا می کند. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم لیستی از چند کتاب برتر آزمون آیلتس را در سال 2020 (برای آزمون آکادمیک و جنرال) برای شما گرد آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

منابع آزمون آیلتس:

منابع آزمون آیلتس
اگر قصد دارید بدون ثبت نام در کلاس های مختلف، نمره دلخواه خود در آزمون آیلتس را کسب کنید، انتخاب منابع درست برای آزمون آیلتس اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

1.برترین در میان منابع آزمون آیلتس،  The Official Cambridge Guide to IELTS

اولین کتاب در لیست برترین منابع آزمون آیلتس کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS است. این کتاب به طور قطع کامل ترین راهنما برای آیلتس محسوب می شود و نزد زبان آموزان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این کتاب چهار بخش مختلف آزمون IELTS را پوشش می دهد:

  • مهارت خواندن (Reading)
  • مهارت نوشتن (Writing)
  • مهارت شنیدن (Listening)
  • مهارت صحبت کردن (Speaking)

این منبع آیلتس، دستورالعمل ها و نکات عملی مفیدی را برای موفقیت در آزمون IELTS به شما ارائه خواهد کرد. و با هدف به حداکثر رساندن نمره نهایی شما، بر روی توسعه مهارت ها و ارائه یک استراتژی موفق در روز آزمون تمرکز دارد. در ضمن، این کتاب شامل 10 آزمون عملی و واقعی آیلتس (جنرال و آکادمیک) می شود. اگر قصد دارید یک منبع جامع و کامل برای افزایش آمادگی خود در آزمون آیلتس تهیه کنید، این کتاب برای شما مناسب است. در حقیقت، از میان منابع آزمون آیلتس، این کتاب نقش کلیدی دارد و می تواند راهنمای شما برای موفقیت در این آزمون باشد.

ما این کتاب را به زبان آموزانی پیشنهاد می کنیم که قصد دارند در آزمون آیلتس نمره 6.0 یا بالاتر را اخذ کنند.

2. Cambridge IELTS 10 – 11 – 12 – 13

Cambridge IELTS 13 آخرین نسخه از مجموعه کتاب های Cambridge Practice Tests for IELTS است. این مجموعه یکی از منابع آزمون آیلتس است که به طور گسترده ای توسط زبان آموزان و آموزشگاه ها استفاده می شود. نسخه 13 ام این مجموعه، شامل تمرینات بسیار عالی برای موفقیت در آزمون آیلتس است.

در ضمن، کتاب مخصوص دانش آموز با پاسخ هایش برای افرادی که قصد تهیه منابع خودخوان آیلتس را دارند بسیار مناسب است. زبان آموزان با کمک این کتاب می توانند با سوالات آزمون IELTS بیشتر آشنا شوند و تجربیات خود را در برخورد با سوالات مشابه افزایش دهند.

کتاب ‘Cambridge IELTS 12’  در ماه مه سال 2017 منتشر شده است. این کتاب شامل 4 آزمون معتبر کامل برای آموزش نسخه جنرال و آکادمیک آیلتس است. داشتن این کتاب به هر دانشجویی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارد پیشنهاد می شود. شما با استفاده از این کتاب می توانید دانش خود را در مورد نمونه سوالات آزمون آیلتس افزایش دهید.

کتاب ‘Cambridge IELTS 11’ حاوی چهار آزمون کامل برای داوطلبان شرکت در آزمون های آکادمیک و جنرال آیلتس است. علاوه بر این، کتاب شامل یک بخش جامع از اسکریپ ها، فایل های صوتی، مدل ها و نمونه سوالات در بخش نوشتن است. مانند دیگر کتاب های آیلتس کمبریج، این کتاب نیز منعکس کننده سوالات واقعی آزمون آیلتس است.

کتاب ‘Cambridge IELTS 10’ یک فرصت عالی برای دانشجویان فراهم می کنند تا با استفاده از آن بهتر از قبل با آیلتس آشنا شوند. علاوه بر این، با استفاده از سوالات معتبری که در این کتاب گردآوری شده است می توانند تکنیک های موفقیت در آزمون آیلتس را تمرین کنید. این مجموعه بی شک یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون آیلتس است.

3. English Collocations in Use

اگر می خواهید انگلیسی را مانند زبان مادری خود، صحبت کنید، این کتاب را فراموش نکنید. کتاب شامل 60 درس است که هر کدام بر روی موضوع خاصی تمرکز کرده اند. با مطالعه این کتاب، شما می توانید مهارت های صحبت کردن و نوشتار خود را بهبود ببخشید. English Collocations in Use. یک کتاب ایده آل برای زبان آموزان آیلتس در سطح متوسط و یا بالاتر است.

4. New Insight into IELTS

‘New Insight into IELTS’ تمرینات جامعی برای موفقیت در آزمون IELTS ارائه می دهد. از همین رو، یکی از برترین منابع آزمون آیلتس محسوب می شود. با بررسی مقالات، موضوعات مختلف و سوالات آزمون، این کتاب به تدریج مهارت های زبان و شرکت در آزمون را در زبان آموز تقویت می کند. در نهایت، با تقویت مهارت ها، داوطلبان اعتماد به نفس کافی برای شرکت در آزمون آیلتس را به دست خواهند آورد. این کتاب شامل یک پاسخ نامه کامل نیز می باشد. بنابراین زبان آموزان می توانند بدون وابستگی به موسسات آموزشی، از آن بهره ببرند.

مطالب این کتاب برای زبان آموزانی طراحی شده است که سطح فعلی آنها تقریبا 6.0 است. علاوه بر این، امکان استفاده از این کتاب برای داوطلبان آزمون آکادمیک و جنرال آیلتس ممکن است.

5. Barron’s IELTS Practice Exams

کتاب های بارونز برای موفقیت در آزمون آیلتس بسیار مفید و کاربردی هستند. پس اگر قصد تهیه منابع آزمون را دارید، انتشارات . Barron’s را فراموش نکنید. در نسخه جدید این کتاب، دو سی دی صوتی وجود دارد که برای آماده کرده هر چه بیشتر داوطلبان در آزمون IELTS طراحی شده اند.

6. Official IELTS Practice Materials Volume 1 & 2

این کتاب یک مجموعه جامع از منابع آزمون آیلتس است که می تواند در آماده کردن زبان آموزان برای آزمون نهایی IELTS نقش تعیین کننده ای داشته باشد. این کتاب توسط برخی از برترین برگزار کنندگان آزمون کمبریج ESOL و نویسندگان مختلف (با سالها تجربه در زمینه آماده سازی آزمونهای آیلتس) نوشته شده است. در این کتاب، نحوه ارزیابی در هر یک از آزمون ها به داوطلب نشان داده می شود و در کنار آن، نکات ارزشمندی برای موفقیت در آزمون آیلتس نیز ارائه می شود. جلد اول و دوم این کتاب شامل نمونه سوالاتی (به همراه پاسخ) از تمام چهار بخش آزمون IELTS هستند.

7. Cambridge Vocabulary for IELTS

این کتاب پیشرفته به طور خاص برای دانشجویانی طراحی شده است که قصد اخذ نمرات بالاتر از 6.5 را در آزمون آیلتس دارند. ‘Cambridge Vocabulary for علاوه بر ارائه واژگان مورد نیاز شما، حاوی نمونه سوالات عملی و بسیار کاربردی از آزمون IELTS نیز است. از همین رو، یکی از منابع برتر آزمون آیلتس برای افرادی است که قصد دارند دایره لغات خود را وسیع کنند.

کتاب واژگان کمبریج در دو نسخه Intermediate و Advance منتشر شده است. تمرین های این کتاب با هدف “افزایش قدرت در به خاطر سپردن لغات” طراحی شده اند. در نتیجه، روی موفقیت داوطلبان در سطوح پیشرفته، تاثیر مثبتی به جا گذاشته اند. علاوه بر این ها، این کتاب شامل نکات مفیدی در مورد استراتژی هایی برای موفقیت در پاسخگویی به Task های آزمون آیلتس است.

8. Cambridge Grammar for IELTS

اگر آشنایی شما با گرامر زبان انگلیسی چندان زیاد نیست و با این حال قصد شرکت در دور های آموزشی  را نیز ندارید، این کتاب به کار شما خواهد آمد. Cambridge Grammar for IELTS تقریبا تمام گرامری را که شما برای موفقیت در آزمون آیلتس نیاز دارید به شما آموزش خواهد داد. البته، این کتاب ممکن است برای افرادی که سطح بسیار پایینی دارند چندان مناسب نباشد. بنابراین، اگر قصد دارید که گرامر زبان انگلیسی را از ابتدا تا انتها بیاموزید، مجموعه کتاب های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • Essential Grammar in USE
  • English Grammar in USE
  • Advanced Grammar in USE

 این مجموعه کتاب، تمام چیزهایی را که لازم است درباره گرامر زبان انگلیسی بدانید به شما خواهد آموخت. یکی از مزایای استفاده از این مجموعه این است که جزء منابع خودخوان آزمون آیلتس محسوب می شوند. توجه کنید که این کتاب ها به طور مستقیم جهت استفاده برای موفقیت در آزمون آیلتس طراحی نشده اند. با این حال، زبان آموزان زیادی از این کتاب ها استفاده کرده اند و نتیجه مطلوبی دریافت کرده اند. اگر قصد اخذ نمره 6 الی 6.5 را دارید، تنها مطالعه دو جلد اول این مجموعه برای شما کافی خواهد بود.

9. Improve your IELTS Skills Series

این مجموعه از منابع آزمون آیلتس برای زبان آموزانی مناسب هستند که بین نمره 4.5 الی 7.5 قرار دارند. مجموعه Improve Your IELTS Skill در چهار جلد منتشر شده است. هر یک از کتاب ها بر روی یکی از مهارت هایی که در آزمون زبان انگلیسی آیلتس سنجیده می شوند، متمرکز هستند. این مجموعه چهار جلدی برای زبان آموزانی مناسب است که قصد دارن شانس خود را برای اخذ نمرات بالاتر در چهار بخش آزمون IELTS افزایش دهند. شما با استفاده از این کتاب ها مهارت و تکنیک های شرکت در آزمون را در خود توسعه خواهید داد.

امکان استفاده از این مجموعه به صورت کامل و یا به تفکیک وجود دارد. بنابراین، اگر قصد دارید که تنها روی نقاط ضعف خود در یک مهارت تمرکز کنید، این مجموعه همچنان برای شما مناسب خواهد بود. علاوه بر این، امکان استفاده از کتاب های Improve Your IELTS Skills  به عنوان تکمیل کننده کتب درسی نیز وجود دارد.

استفاده از این منابع آزمون آیلتس برای شما کافی خواهد بود؟

پاسخ به این سوال برای هر فرد متفاوت است. اگر قصد شرکت در کلاس های آزمون آیلتس را داشته باشید؛ نیاز شما به تهیه منابع آزمون آیلتس بسیار کمتر خواهد بود. با این حال، اگر قصد شرکت در کلاس های این چنینی را ندارید، باید پیش از هر چیز، سطح فعلی خود در زبان انگلیسی را تعیین کنید. شرکت در آزمون های ماک آیلتس یا آزمون های تعیین سطح یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.

در قدم بعدی، بهتر است نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهید. اگر دانش شما از زبان انگلیسی بسیار پایین است، پیش از تهیه کتاب های آیلتس، برخی کتاب های پایه زبان انگلیسی (مانند English Grammar in USE) را مطالعه کنید. چرا که اکثر کتاب های مرتبط با آزمون آیلتس بر روی تکنیک و استراتژی های شرکت در آزمون تمرکز دارند.

در آخر باید بگوییم که برنامه ریزی را فراموش نکنید. پیش از تهیه هر کتاب، مدت زمانی را که تا گرفتن مدرک آیلتس فرصت دارید برای خود مشخص کنید. در قدم بعدی، با توجه به اوقات فراغت خود، یک برنامه روزانه برای مطالعه تنظیم کنید. خوشبختانه، به علت اهمیت و شهرت آزمون IELTS، کتاب های آموزشی بسیاری در مورد آن نوشته شده است که می توانند برای شما مفید باشند. با این حال، بسیار اهمیت دارد که خود را با تهیه تعداد زیادی از منابع آزمون آیلتس گیج نکنید. تنها روی نقاط قوت و ضعف خود تمرکز کنید و با یک برنامه درست مسیر خود تا موفقیت را طی کنید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا  آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج