مدرک حرفه ای یا دانشگاهی ؟ کدام؟

مدرک حرفه ای و مدرک آکادمیک:

اگر به دنبال راهی برای پیشرفت در حرفه خود ، کسب درآمد بیشتر یا مسئولیت بیشتر در سازمان خود هستید ، کسب یک مدرک پیشرفته می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند. از این گذشته ، 61% از کارفرمایان ادعا می کنند که مهارت های مورد نیاز برای موقعیت هایشان تحول یافته است ، اکنون به سطح پایه بالاتری از آموزش نیاز دارند. علاوه بر این ، 14% مشاغل به مدرک کارشناسی ارشد تا سال 2024 نیازخواهد داشت برای آشنایی با مدرک حرفه ای یا دانشگاهی با ما همراه باشید.

هنگام تصمیم گیری در مورد ادامه تحصیل و کسب مدرک پیشرفته ، مهم است که بدانید کدام نوع مدرک به شما در رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای شما کمک می کند: مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی ؟

هر مدرک دارای مزایای خاص خود است که باعث میشود بسته به حرفه شما یک مدرک بیشتر به دردتان بخورد.

مطمئن نیستید که کدام مدرک برای شما مناسب است؟ در زیر شباهت ها و تفاوت های کلیدی که در تصمیم گیری بین یک مدرک حرفه ای و دانشگاهی را باید در نظر بگیرید توسط موسسه اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون آورده شده است.

مدرک حرفه ای چیست؟

مدرک حرفه ای به دانشجویان کمک می کند تا در زمینه های خاص ، مانند قانون ، داروسازی ، پزشکی و آموزش ، برای مشاغل آماده شوند. طول برنامه ها متفاوت است و بسته به مؤسسه ای که در آن شرکت می کنید ، می تواند در هر نقطه از یک تا پنج سال باشد.

این برنامه ها اغلب توجه زیادی به برنامه های کاربردی در دنیای واقعی می کنند ، به طوری که بسیاری از برنامه های حرفه ای دانشجویان را برای گذراندن دوره های کارآموزی یا پروژه هایی در زمینه تحصیلی خود قبل از فارغ التحصیلی ملزم می کند. این امر به دانشجویان اجازه می دهد تا آموزش های گسترده ای را در محل کار کسب کرده و رزومه کاری خود را تقویت کنند.

قبل از اینکه بتوانید در یک کار خاص ، به عنوان مثال ، به عنوان پزشک یا یک وکیل مشغول به کار شوید ، شما ملزم میشوید درجه های حرفه ای خاصی کسب کنید.

با یک مدرک حرفه ای چه میتوانید بکنید؟

چندین نوع مختلف از مدارک حرفه ای وجود دارد که هر کدام به گونه ای طراحی شده اند که شما را برای یک حرفه متفاوت آماده کند.

برخی از رایج ترین مدارک حرفه ای عبارتند از:

دکتر جوریس (JD)

یک دکتر جوریس یک مدرک حرفه ای است که دانشجویان را برای یک قانون تمرین حرفه ای آماده می کند. وکلا می توانند در قالب های اداری ، قانون اساسی ، کیفری یا سایر موارد قانونی تخصص داشته باشند و می توانند انتظار داشته باشند که درآمد متوسط 119.250 دلار کسب کنند ، پیش بینی می شود تا سال 2026 اشتغال 8% رشد کند.

اگر در رشته حقوق به دنبال شغلی هستید ، اما نمی خواهید یک وکیل عملی باشید ، به دست آوردن کارشناسی ارشد مطالعات حقوقی ممکن است برای اهداف شما معنای بیشتری داشته باشد. (در مورد تفاوت های JD و MLS بیشتر بدانید.)

دکترای پزشکی (MD)

دکترای پزشکی به کسانی که می خواهند حرفه ی خود را در رشته پزشکی یا جراحی دنبال کنند ، اهدا می شود. افرادی که دکترای پزشکی دریافت می کنند ، معمولاً حقوق پرسود کسب می کنند ، که بسته به تخصص آنها متفاوت است. درآمد متوسط شامل:

پزشک مراقبت های اولیه: 201،541 دلار

چشم پزشک: 286،574 دلار

متخصص پوست: 293،610 دلار

جراح کودکان: 290،104 دلار

متخصص بیهوشی: 371،527 دلار

جراح عمومی: 382،121 دلار

دکترای آموزش و پرورش (EDD)

دکترای آموزش و پرورش مدرکی برای مربیان و متخصصانی است که می خواهند تغییراتی را در سازمان خود ایجاد کنند. برنامه های EdD به طور معمول تحقیقات اکتشافی را با برنامه های درسی جامع ترکیب می کنند. مسیرهای شغلی مشترک برای دارندگان EdD شامل موارد زیر است:

مدیر آموزش متوسطه: 92360 دلار

مدیر آموزش مدرسه ابتدایی و متوسطه: 94،390 دلار

هماهنگ کننده آموزش: 63،750 دلار

دکترای داروسازی (PharmD)

مدرک دکترای داروسازی برای افرادی که علاقه مند به کار در صنعت داروسازی هستند ، است. برنامه های PharmD به طور معمول فرصت هایی را در زمینه های تحقیق ، تدریس ، تمرین بالینی و سایر زمینه های کلیدی در صنعت داروسازی فراهم می کنند. فارغ التحصیلان دارای این مدرک معمولاً درآمد های زیر را دارند:

داروسازان: 130205 دلار

مدیران داروخانه: 170،390 دلار

مدیران بالینی: 102،283 دلار

مدرک دانشگاهی چیست؟

یک مدرک دانشگاهی یا پژوهشی روی یک رشته تحصیلی خاص تمرکز دارد و اغلب بیشتر از برنامه های حرفه ای پژوهش محور است. دوره ها بر اساس دانش فنی است که در طول برنامه آموخته می شود ، و دانش آموزان به طور معمول برای تکمیل دوره های آموزشی خود باید برنامه ریزی ، سازماندهی و تحقیقات را انجام دهند.

برای فارغ التحصیلی ، برنامه های مدرک دانشگاهی اغلب به پایان نامه یا پروژه ضمیمه احتیاج دارند. در حالی که مدرکهای حرفه ای به منظور آماده سازی مستقیم دانشجویان برای یک حرفه خاص طراحی شده اند ، می توان مدارک دانشگاهی را برای طیف گسترده ای از مشاغل بالقوه اعمال کرد.

پرستار

پرستاران سلامت بیماران را ارزیابی می کنند ، مراقبت از بیمار را مدیریت می کنند و بیماران را در زمینه مدیریت سلامت و پیشگیری از بیماری توصیه می کنند. درجه کارشناسی ارشد پرستاری به دانشجویان کمک می کند تا سرپرستاران بالینی پرستار ، سرپرستان پرستاری یا پزشکان پرستار شوند. پرستاران بطور متوسط سالانه 70،000 دلار درآمد دارند و پیش بینی می شود تقاضای پرستاران ماهر 1526 درصد تا 2026 رشد کند.

علوم کامپیوتر

درجه فارغ التحصیل رشته کامپیوتر می تواند دانشجویان را از طریق تحصیلاتشان برای انواعی از مشاغل در زمینه رایانه و سیستم های محاسباتی آماده کند. زمینه های تخصص مدرک شامل مهندسی نرم افزار ، محاسبات موبایل ، زبان های برنامه نویسی ، تجربه کاربری و طراحی رابط کاربری و نظریه محاسبات است. بسته به تخصص خود ، شما می توانید درامد های زیر را داشته باشید:

مهندس ارشد سیستم: 93،635 دلار

توسعه دهنده نرم افزار: $ 80،018

مهندس نرم افزار: 103،035 دلار

Full Stack Developer: 113،558 دلار

حرکت بعدی خود را تعیین کنید

پس از تشخیص اینکه یک مدرک حرفه ای یا دانشگاهی مناسب ترین اهداف شخصی و حرفه ای شما است ، قبل از درخواست ، تعیین کنید چه پیش نیازهایی را انتخاب کنید ، از جمله امتحانات مورد نیاز مانند GRE یا MCAT را تعیین کنید.

به خاطر داشته باشید که تصمیم شما باید براساس ارزشی باشد که شما از مدرک خود می خواهید: چه تخصص در یک زمینه خاص ، کسب دانش بیشتر ، افزایش درآمد و یا پیشبرد در سمت رهبری. اطمینان حاصل کنید که برای ارزیابی برنامه های شغلی فعلی و آینده خود وقت بگذارید و تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید تا بهترین گزینه برای پیشبرد شما مشخص شود. موسسه اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

علاقه مند به کسب مدرک پیشرفته هستید؟

برنامه های فارغ التحصیل 200+ دانشگاه شمال شرقی را با کمک موسسه پیشگام آتی نگر کارون کشف کنید تا بتوانید یکی از بهترین راه های دستیابی به اهداف خود را با کمک موسسه پیشگام آتی نگر کارون پیدا کنید.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج