مدرک جی آر ای GRE | آزمون جی آر ای GRE

مدرک جی آر ای GRE یک مدرک بین المللی است که توسط سازمان ETS به شرکت کنندگان در آزمون جی آر ای GRE اعطا می شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند با توجه به مقصد تحصیلی خود ممکن است ملزم به شرکت در آزمون GRE باشند. اصطلاح GRE مخفف عبارت Graduate Record Examination به معنای “آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی” است.

آزمون جی آر ای GRE
امروزه برای اخذ پذیرش در اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا، به نتایج آزمون جی آر ای GRE نیاز است.

اعتبار مدرک جی آر ای GRE:

امروزه برای اخذ پذیرش در اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا، به نتایج آزمون جی آر ای GRE نیاز است. علاوه بر این، اخذ مدرک جی آر ای GRE یکی از الزامات اساسی برای اخذ پذیرش در بسیاری از دوره های دکتری در اروپا است.

همانطور که می دانید، شرکت در بعضی آزمون های بین المللی (مانند آزمون آیلتس و آزمون تافل) برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی ضروری است. البته، امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان انگلیسی در کشورهایی مانند چین ممکن است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی، با مشاوران ما تماس بگیرید.

هم اکنون، آزمون GRE در کنار آزمون آیلتس و تافل به شکل فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، ممکن است شما نیز با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی تان برای تحصیل در خارج از کشور، به گذراندن این آزمون نیاز داشته باشید. شما می توانید برای اطمینان از این مسئله با مشاوران ما در موسسه پیشگام ارتباط برقرار کنید.

آزمون جی آر ای GRE با به کارگیری یک چارچوب کاملا استاندارد، شایستگی شما را برای تحصیل در مقاطع عالی ارزیابی می کند. علاوه بر این، شرکت در این آزمون مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. همانطور که می دانید، یکی از راه های هموار کردن مسیرتان برای تحصیل در خارج از کشور، تقویت رزومه علمی است. دانشجویانی که قصد دارند برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در خارج از کشور به تحصیل بپردازند، می توانند از آزمون GRE به عنوان یک ابزار برای تقویت رزومه علمی خود استفاده کنند.

شما با اخذ مدرک جی آر ای GRE می توانید تاثیر بسیار مثبتی بر روی هیئت پذیرش دانشگاه های مختلف باقی بگذارید. همچنین، اگر به دلایل مختلف نتوانسته اید نمرات خوبی در مقطع کارشناسی اخذ کنید، مدرک جی آر ای GRE راه نجات شما است. شرکت در آزمون جی آر ای GRE یک راه خوب برای جبران کاستی هایی است که در رزومه علمی و تحصیلی شما وجود دارند.

علاوه بر این، در صورت کسب نمرات خوب در آزمون GRE، شما می توانید شانس خود برای استخدام در مشاغل معتبر بین المللی را افزایش دهید. در ضمن، مدرک جی آر ای GRE می تواند در رسیدن شما به انواع بورسیه های تحصیلی نیز نقش موثری ایفا کند.

آزمون جی آر ای GRE
مدرک جی آر ای GRE می تواند در رسیدن شما به انواع بورسیه های تحصیلی نیز نقش موثری ایفا کند.

پس به طور کلی، مزایای اخذ مدرک جی آر ای GRE عبارتند از:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های بین المللی
  • افزایش شانس دریافت انواع بورسیه های تحصیلی
  • استخدام در مشاغل بین المللی
  • تقویت رزومه علمی و تحصیلی

علاوه بر این، شما می توانید به دفعات زیاد در آزمون جی آر ای GRE شرکت کنید و در این مورد با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید بود.

آیا مدرک جی آر ای GRE در رشته های مختلف اعتبار یکسانی دارد؟

پاسخ به این سوال منفی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تمام موسسات و دانشگاه ها، مدرک جی آر ای GRE را قبول ندارند. در حقیقت، اعتبار این مدرک از یک رشته به رشته دیگر نیز متفاوت است.

به عنوان مثال، دوره های هنر و علوم انسانی به طور معمول اهمیت کمتری برای نتایج آزمون جی آر ای GRE قائل هستند. در این قبیل رشته ها، نمرات کتبی دانشجویان اولویت اول را نزد هیئت پذیرش دارند. از طرف دیگر، اگر قصد دارید در رشته های بازرگانی و MBA به تحصیل بپردازید و یا قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارید، مدرک GRE شما به شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اگر قصد دارید که در یکی از کشور های زیر تحصیلات خود را ادامه دهید، بهتر است خود را برای شرکت در آزمون جی آر ای GRE آماده کنید: 

  • کانادا
  • ایالات متحده
  • اروپا
  • آسیای اقیانوسیه
  • خاورمیانه
  • آفریقا
  • آمریکای لاتین

مدت زمان اعتبار مدرک GRE:

اعتبار مدرک GRE از دیگر مدارک مشابه بین المللی بیشتر است. در واقع، مدت زمان اعتبار مدرک GRE به حدودا 5 سال پس از اعلام نتایج آزمون است. این مدت، بیش از دو برابر اعتبار دیگر مدارک بین المللی مانند تافل و آیلتس است. پس از پایان اعتبار مدرک جی آر ای GRE، نتایج آزمون شما توسط ETS حذف خواهند شد و شما دیگر امکان استفاده مجدد از نمرات خود را نخواهید داشت.

مدرک جی آر ای GRE
آزمون جنرال GRE برای اخذ پذیرش در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی (از جمله مدارس بازرگانی و MBA) مورد استفاده قرار می گیرد.

نمره آزمون جی آر ای GRE:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در آزمون جی آر ای GRE چیزی تحت عنوان “نمره قبولی” وجود ندارد. نمره قبولی در آزمون GRE توسط  موسسه آموزشی یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تعیین می شود. آزمون جنرال GRE برای اخذ پذیرش در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی (از جمله مدارس بازرگانی و MBA) مورد استفاده قرار می گیرد.

کارنامه آزمون جی آر ای GRE شامل نمرات شما در سه بخش می شود:
  • نمره مربوط به استدلال کمی (ریاضی)
  • نمره مربوط به استدلال کلامی
  • نمره مربوط به بخش آنالیز و تحلیل (مقاله)

در ادامه بخش های مختلف آزمون جی آر ای GRE و نمره ای که به هر بخش اختصاص یافته است را نمایش داده ایم:

میزان نمرهبخش
130–170، با افزایش 1 امتیازاستدلال کلامی (Verbal Reasoning)
130–170 ، با افزایش 1 امتیازاستدلال کمی (Quantitative Reasoning)
0–6 ، با افزایش نیم امتیازتحلیل نوشتاری (Analytical Writing)

ساختار آزمون جی آر ای GRE:

همانطور که می دانید، آزمون جی آر ای GRE از سه بخش تشکیل شده است. نمره جی آر ای GRE شما نیز بر اساس عملکردی که در این سه بخش از خود نشان می دهید، تعیین می شود. برای آشنایی بیشتر شما با ساختار آزمون جی ار ای GRE، اطلاعات مربوط به آن را برای شما خلاصه کرده ایم:

بخش تحلیل نوشتاری (Analytical Writing)

تعداد مقالات: 2

مدت زمان: 60 دقیقه (30 دقیقه برای مقاله “Issue” / 30 دقیقه برای مقاله “Argument”)

این بخش توانایی شما در برقراری ارتباط با مسائل پیچیده به روش مختصر و موثر، ارزیابی ادعاها و شواهد، پشتیبانی از ایده ها با استفاده از استدلال منطقی را ارزیابی می گیرد. علاوه بر این، مهارت شما در استفاده استاندارد از زبان انگلیسی برای اثبات استدلال ها نیز مد نظر قرار می گیرد.

بخش استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

سوالات این بخش به دو قسمت کلی تقسیم می شوند. هر بخش به طور تقریبی شامل 20 سوال می شود.

مدت زمان: 35 دقیقه

در این بخش، مباحث اصلی ریاضی در حساب، جبر و هندسه مورد بررسی قرار می گیرند. به علاوه، توانایی شما در حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها نیز مورد توجه قرار می گیرد.

انواع سوالات: مقایسه کمی، حل مسئله، تفسیر داده ها

بخش استدلال کلامی (Verbal Section)

سوالات این بخش به دو قسمت کلی تقسیم می شوند. هر بخش به طور تقریبی شامل 20 سوال می شود.

مدت زمان: 30 دقیقه

در این قسمت، توانایی شما برای تجزیه و تحلیل جملات و نوشتن متن و مهارت هایی مانند درک مفاهیم کلیدی و استفاده از واژگان ارزیابی می شود.

انواع سوالات: درک مطلب، تکمیل متن، معادل جمله

اگر شما به هیچ یک از سوالات در یک بخش پاسخ ندهید، هیچ نمره ای را در آن بخش دریافت نخواهید کرد.
نمره جی آر ای GRE و مدرک شما 10 الی 15 روز پس از تاریخ برگزاری آزمون جی آر ای GRE برای شما ارسال خواهند شد. مدرک جی آر ای GRE حاوی اطلاعات زیر می باشد:

  • اطلاعات تماس (نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و ایمیل)
  • تاریخ تولد
  • جنسیت
  • رشته تحصیلی انتخاب شده
  • تاریخ (های) آزمون
  • نمره جی آر ای GRE و ریز نمرات مربوط به هر بخش
  • لیست دریافت کنندگان نتایج آزمون ( یا اسپانسرهای بورسیه) و نمرات گزارش شده به این موسسات
  • شرحی از نمرات گزارش شده در پنج سال گذشته

هزینه آزمون GRE:

هزینه ثبت نام در آزمون GRE General برابر با 205 دلار آمریکا است. البته در شرایط خاصی، ممکن است هزینه ثبت نام در این آزمون تا 230 دلار نیز افزار پیدا کند. شما می توانید برای ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE به صفحه مربوطه در وب سایت ETS مراجعه کنید.

موسسه اعزام دانشجوی پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج