شهرهای دانشجویی ایتالیا | بهترین شهرها برای تحصیل در ایتالیا

شهرهای دانشجویی ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا مقاصد اصلی دانشجویانی هستند که به تحصیل در خارج از کشور علاقه دارند. ایتالیا، کشور نسبتا کوچکی در جنوب اروپا است که بیش از هر نقطه دیگر دنیا، هنر، فرهنگ، آشپزی، تاریخ و زیبایی های طبیعی را در خود گنجانده است. تمام افرادی که فرصت زندگی در ایتالیا و تحصیل در ایتالیا را داشته اند تصدیق کرده اند که هیج جای دیگری در دنیا مانند کشور ایتالیا وجود ندارد. مکانی با زیبایی و جذابیتی خیره کننده، آنقدر که جوزپه وردی در وصف آن نوشت:” اگر من ایتالیا را داشته باشم، ممکن است جهان را داشته باشی!”

شهرهای دانشجویی ایتالیا
ترکیب جذابیت های این کشور و دانشگاه های ایتالیا باعث شده است که این مکان به مقصدی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود.

ترکیب جذابیت های این کشور و دانشگاه های ایتالیا باعث شده است که این مکان به مقصدی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، غرق شدن در فرهنگ کشور ایتالیا بسیار ساده و البته لذت بخش است. با وجود فرهنگ غنی که بال های خود را بر سراسر ایتالیا باز کرده است، هر یک از شهرهای دانشجویی ایتالیا یک تجربه منحصر به فرد ایتالیایی را برای شما رقم خواهند زد. مهم نیست که شما به تجارت علاقه مند هستید یا هنر (یا حتی شهرهای بزرگ یا آرام) شما همیشه می توانید بهترین مکان را برای تحصیل در ایتالیا پیدا کنید.

در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم، 6 شهر دانشجویی برتر ایتالیا را به شما معرفی می کنیم. سلیقه شما به هر شکل که باشد، مقصد شما یکی از این 6 شهر ایتالیا خواهد بود.

فلورانس: هنر، تاریخ و غذا در فلورانس شما را بی نیاز خواهد کرد!

تحصیل در ایتالیا
عکاس: Tolga Kilinc

فلورانس به عنوان زادگاه رنسانس ایتالیا شناخته می شود. شهر فلورانس یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای تحصیل در خارج از کشور است و این مسئله دلایل بسیار خوبی دارد. تحصیل در فلورانس (به زبان ایتالیایی Firenze) یک تجربه تکرار نشدنی برای هر کسی است که به تاریخ و هنر علاقمند است.

تنها یک پیاده روی معمولی در این شهر کافی است تا با معماری و مجسمه هایی که در گوشه و کنار این شهر هستند، در رنسانس غرق شوید! اگر به تحصیل در زمینه تاریخ و هنر علاقمند هستید، شک نکنید که فلورانس مقصد واقعی شما است! تنها قدم زدن در این شهر برای شما حکم آموزش را خواهد داشت. بازدید از مکان هایی مانند Ponte Vecchio ، Duomo ، Piazza della Signoria برای شما فراموش نشدنی خواهد بود. علاوه بر این ها، ده های موزه جهانی (مانند Uffizi ، Galleria dell’Academia ، The Bargello ، Palazzo Vecchio و …) و کلیساهای خیره کننده بی شما در شهر فلورانس، نبوغ انسان را معماری را به رخ شما خواهند کشید.

این شهر، خانه برخی از برترین دانشگاه ها در سطح جهانی است. رشته های متنوعی که توسط دانشگاه های فلورانس به زبان انگلیسی ارائه می شوند به شما اجازه می دهند که بدون یادگیری زبان ایتالیا به تحصیل دلخواه خود برسید. رشته های انگلیسی زبان طیف گسترده ای از رشته ها را به دانشجویان ارائه می کند بنابراین شما انتخاب های بسیاری پیش روی خود خواهید داشت. علاوه بر این، فلورانس یک مقصد بی رقیب برای دانشجویانی است که به غذا و نوشیدنی های اصیل علاقمند هستند.

اگر به سفر کردن علاقه مند هستید، تنها کافی است به ایستگاه قطار سانتا ماریا نولا که در قلب فلورانس واقع شده است مراجعه کنید. شما می توانید آخر هفته های خود را با ماجراجویی در رم، سواحل ایتالیا و شهرهای جذاب تپه توسکانی سپری کنید و در کمترین زمان ممکن به فلورانس بازگردید.

رم: پایتختی مدرن و در عین حال تاریخی

تحصیل در ایتالیا
عکاس: Mathew Schwartz

پایتخت ایتالیا، یعنی رم، محل برخورد تاریخ و مدرنیته است. مجمع رومی ها (یک میراث جهانی یونسکو و قلب امپراتوری گسترده روم) شما را به به دوران مربوط به سال 753 پیش از میلاد باز خواهد گرداند. اما تاریخ تنها چیزی نیست که در پایتخت ایتالیا پیدا خواهید کرد. این شهر میزبان هزاران کمپانی و شغل بین المللی، سازمان های دولتی و سفارتخانه های خارجی است.

این عناصر، رم را به یک مقصد ایده آل برای دانشجویانی تبدیل کرده اند که به یک نگاه عمیق به تاریخ ایتالیا علاقمند هستند، اما با این حال، فرهنگ مدرن نیز برای آن ها جذابیت دارد. اگر به سفرهای کوتاه آخر هفته به دیگر شهرهای ایتالیا (و یا حتی دیگر کشورها) علاقمند هستید، رم یک نقطه پرش عالی برای شما خواهد بود.

رم همچنین خانه کوچک ترین کشور جهان، یعنی واتیکان است. حتی کسانی که به دین مسیحیت علاقه ای ندارند نیز بی تردید تحت تاثیر این کشور 109 هکتاری در مرکز رم، قرار خواهند گرفت. مقر کلیسای کاتولیک روم برخی از شاخص ترین هنرهای جهان مانند نمازخانه سیستین، لائوکان و کلیسانی سنت پیتر را در خود جا داده است. اگر به تحصیل در رم علاقمند هستید، بازدید از فواره Trevi، The Pantheon  و  The Spanish Steps را فراموش نکنید.

میلان: تجارت، مد و اصالت ایتالیایی

شهرهای دانشجویی ایتالیا
عکاس: Matteo Raimondi

در شهر میلان، همه چیز به تجارت مربوط می شود. کلانشهر شمالی ایتالیا (دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا پس از رم) یک مرکز جهانی مد، طراحی، تجارت، رسانه، تحقیقات، امور مالی، بهداشت و درمان و البته هنر است. بنابراین، شهر میلان یکی از شهرهای دانشجویی ایتالیا است که برای دانشجویانی که به غوطه وری عمیق در هر یک از این جنبه ها علاقمند هستند، مناسب است.

شهر میلان دارای هفت دانشگاه بزرگ و بین از 185000 دانشجو است. از همین جهت، این شهر به عنوان یک پایتخت آموزش عالی شناخته شده است. با تحصیل در میلان، شما در کنار هزاران دانشجوی بین المللی دیگر به یک محیط آموزشی غنی و پویا وارد خواهید شد.

با وجود تمام این جنبه های مدرن و تجاری، میلان همچنان قادر است که یک تجربه اصیل ایتالیایی را برای شما رقم بزنید. پایتخت منطقه لومباری یعنی میلان، میزبان شام آخر داوینچی، اپرای معروف La Scala و Duomo di Milano (بزرگترین کلیسای جامع کاتولیک جهان) است. علاوه بر این، شما در میلان  فرصت مزه کردن اصیل ترین غذاهای منطقه لومباری را در کنار غذاهای ایتالیایی خواهید داشت.

لازم به ذکر است که شهر میلان تنها یک ساعت با مرز سوئیس فاصله دارد. بنابراین اگر شما هم از جمله دانشجویانی هستید که به کاوش و جستجو در کشورهای مختلف و بازدید از منطقه خیره کننده کوه های آلپ ایتالیا علاقمند هستید، این شهر برای شما مناسب است. زیبایی های طبیعی این شهر، شلوغی و ازدحام آن را به تعادل می رساند. علاوه بر این، با استفاده از قطار شما می توانید در کمترین زمان ممکن از دریاچه معروف Como  بازدید کنید.

سیه نا:  تاریخ و زبان در قلب توسکانی

شهرهای دانشجویی ایتالیا
عکاس: Megan Murray

سیه نا یکی از بدیع ترین شهرهای ایتالیا ست. مانند بسیاری دیگر از شهرهای دانشجویی در ایتالیا، این شهر نیز قادر به ارائه یک تجربه کاملا ایتالیایی به مهمانان خود است. شهر سیه نا در قلب منطقه توسکانی واقع شده است. این شهر که در جنوب فلورانس واقع شده است تنها یک ساعت و پانزده دقیقه تا آنجا فاصله دارد. تمام گوشه و کنار این شهر با سنت های ایتالیا گره خورده است. موقعیت عالی و فرهنگ و تاریخ در سیه نا باعث شده است که این شهر یک کیفیت زندگی بالا را ارائه کند. شهر سیه نا از این رو یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا است که در آن معماری، فرهنگ و هنر اصیل ایتالیایی در کنار یک طبیعت بکر به دانشجو ارائه می شود.

اصالت و تاریخ ایتالیایی تنها چیزی نیست که در طول تحصیل در ایتالیا و شهر سیه نا خواهید یافت. در این شهر یک تعادل عالی میان سنت و مدرنیته وجود دارد. طبیعت بکر سیه نا و تعادل زندگی و محیط امن و آرامی که برای دانشجویان فراهم شده است این شهر را به یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در ایتالیا تبدیل کرده است. شما در سیه نا می توانید در یک لحظه در مرکز تاریخچه قرون وسطی باشید و تنها با 30 دقیقه پیاده روی خود را به یکی از جذاب ترین و البته مدرن ترین مناطق برسانید.

از آنجایی که در سیه نا هیچ کارخانه یا شرکت بسیار بزرگی وجود ندارد، هوای این شهر بسیار پاک و دلپذیر است. این شهر توسط برخی تپه های منطقه توسکانی احاطه شده است و مسئولان برای حفظ طبیعت و پاک نگه داشتن محیط این منطقه اهمیت خاصی قائل هستند. همچنین، چندین چشمه آب گرم و روستای زیبا با فاصله کمی از سیه نا واقع شده اند. در ضمن، یک خبر خوب برای دوست داران دریا این است که سیه نا تنها یک ساعت با ساحل فاصله دارد.

شهرهای دانشجویی ایتالیا: بولونیا: مرکز تاریخی تحصیلات دانشگاهی

عکاس: Bogdan Dada

بدون هیچ شکی، یکی از شهرهایی که باید در لیست 7 شهر دانشجویی ایتالیا قرار بگیرد، بولونیا است. ممکن است نام این شهر کمتر به گوش شما خورده باشد؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید قدیمی ترین دانشگاه اروپا در این شهر واقع شده است. دانشگاه بولونیا در میان دانشجویان بین المللی که به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستند کاملا شناخته شده است. علاوه بر این، بولونیا مرکز ناحیه امیلیا_روماگنا در ایتالیا است. دیگر دیگر از دلایل شهرت این شهر، غذاهای آن (آشپزی بلونزی) است و به همین خاطر آن را “پایتخت غذایی ایتالیا” نامیده اند.

علاوه بر این، به واسطه هنر موسیقی شهر بولونیا، یونسکو به این شهر لقب “شهر خلاق” را اعطا کرده است. مراکز تاریخی در این شهر با دقت بسیاری حفظ شده اند. این شهر دانشجویی ایتالیا، “بولونیای قرمز” نیز نامیده می شود. علت این نامگذاری، استفاده گسترده از طیف رنگ قرمز و نارنجی در ساختمان های این شهر است.

همانطور که گفتیم، بولونیا خانه قدیمی ترین دانشگاه ایتالیا و البته اروپا است. به عنوان خانه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، این شهر همواره با جمعیت بالایی از دانشجویان بین المللی پر شده است. زندگی شبانه ی پویا، موسیقی زنده و صدها کنسرت و فستیوال، گروه های بین المللی راک، الکترونیک و آلترناتیو تنها بخشی از سرگرمی هایی هستند که این شهر به مهمانان خود ارائه می کند.

دانشگاه بولونیا، در رتبه بندی های جهانی و ملی همواره در جایگاه های برتر قرار داشته است. برخی دیگر از موسسات آموزش عالی که در بولونیا واقع شده اند عبارتند از:

  • کالج اسپانیا (Collegio di Spagna) ( این کالج درون دانشگاه بولونیا برای دانشجویان اسپانیایی واقع شده است)
  • یک شعبه از دانشگاه جان هاپکینگز آمریکا
  • آکادمی هنرهای زیبای بولونیا
  • کالج سوپریوره بولونیا (Collegio Superiore di Bologna)

جدا از بخش تاریخی و کهن شهر بولونیا که قدمتی بی نظیر دارد؛ این شهر دانشجویان خود را به “زندگی در لحظه” دعوت می کند. خوشبختانه، مردم ایتالیا مردم خونگرمی هستند که می توانند شما را در همراه شدن با جریان زندگی در این شهر دانشجویی ایتالیا راهنمایی کنند.

شهرهای دانشجویی ایتالیا: پیزا: شهر برج های کج!

شهرهای دانشجویی ایتالیا

اگر از آن دسته از افرادی هستند که به زندگی در شهرهای شلوغ و پرهیاهو علاقمند نیستند، شهر پیزا مقصد مناسبی برای شما است. این شهر مکانی آرام و دوست داشتنی است که می تواند تجربه ای لذت بخش به دانشجویانی ارائه کند که به تحصیل در شهرهای بزرگ، علاقه ای ندارند.

بخش بزرگی از هیاهوی این شهر، توسط دانشجویان بین المللی ایجاد می شود که تحصیل در پیزا را انتخاب کرده اید. از همین رو، شما هرگز در پیدا کردن دوست های بین المللی مشکلی نخواهید داشت. دانشجویان در این شهر در برگزاری مهمانی ها، نمایش ها و مراسم های فرهنگی نقش بسیار پررنگی دارند. علاوه بر این، دانشگاه مرکزی این شهر دانشجویی ایتالیا، یعنی دانشگاه پیزا (University of Pisa) در سطح بین المللی یکی از دانشگاه های درخشان محسوب می شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گالیله از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است. گالیله در قرن 16 در دانشگاه پیزا به تحصیل پرداخت و در نهایت از طریق همین آموزش به یکی از شناخته شده ترین اختر شناسان، فیزیکدانان و مخترعین جهان تبدیل شد. برخی دیگر از موسسات آموزشی در شهر پیزا عبارتند از:

  • اسکولا نرماله سوپریوره (the Scuola Normale Superiore)
  • مدرسه تحصیلات پیشرفته آنای مقدس پیزا (Sant Anna)

هر دو این موسسات از مراکز برتر آموزشی در سطح اروپا هستند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

در تهیه این مطلب از این وب سایت استفاده شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج