دانشگاه های ایتالیا | تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا سرزمینی با فرهنگ متنوع و شگفت آور و رنگ های مختلف است. برای دانش آموزانی که به دنبال یک تحصیل سطح بالا و مقرون به صرفه در کنار امکان تجربه ی فرهنگی بدیع و طیف گسترده ای از تفریحات هستند؛ کمتر کشوری . . همچون ایتالیا وجود دارد یکی دیگر از دلایل جذابیت این کشور برای دانشجویان ایرانی که باعث شده هر ساله طیف گسترده ای از دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند امکان تحصیل رایگان در ایتالیا است.

شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران مجرب موسسه ی پیشگام آتی نگر کارون، تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی در استان خوزستان پاسخ سوالات خود در مورد شرط معدل دانشگاه های ایتالیا ، شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا ، لیست دانشگاه های دولتی ایتالیا ، تحصیل رایگان در ایتالیا ، بهترین دانشگاه های مهندسی ایتالیا ، دانشگاه های برتر این کشور مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان ، دانشگاه رم و دیگر دانشگاه های ایتالیا را بدست آورید. .

معرفی شهر پیزا:

پیزا شهری در منطقه ی توسکانی ایتالیا است که به خاطر داشتن برج جمیده ی پیزا بسیار شناخته شده است.دراین شهر بیش از 91،104 نفر سکونت دارند.اگر چه پیزا در سراسر جهان برای برج خمیده اش شناخته شده است اما این شهر دارای بیش از 20 کلیسای تاریخی دیگر، قصر های قرون وسطایی و پل های مختلف می باشد.پیزا شهری باستانی و در عین حال مدرن است.این شهر دارای 3 واحد دانشگاهی می باشد که از جمله ی مهم ترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می شوند.این دانشگاه ها عبارتند از : Scuola Normale Superiore، مدرسه پیشرفته ی سانت آنا و دانشگاه پیزا.

تحصیل در ایتالیا
اگر چه پیزا در سراسر جهان برای برج خمیده اش شناخته شده است اما این شهر دارای بیش از 20 کلیسای تاریخی دیگر، قصر های قرون وسطایی و پل های مختلف می باشد

معرفی دانشگاه سنت انا Sant’Anna School of Advanced Studies :

دانشگاه سنت آنا، یا Scuola Superiore Sant’Anna de Pisa ، یک دانشگاه دولتی در زمینه ی مطالعات پیشرفته و تحصیلات تکمیلی است که در شهر پیزا, ایتالیا واقع شده است.دانشجویان می بایست در ازمون ورودی نمرات بالا کسب کنند و مهارت های زبان خود را نشان دهند.در صورت کسب نمرات بالا, ان ها میتوانند در این دانشگاه به صورت رایگان تحصیل کنند.

رشته های تحصیلی در  سنت انا عبارتند: از علوم تجربی، اقتصاد، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات.برخی از افراد برجسته در حوزه ی سیاست و زمینه های علمی از جمله  نخست وزیر ایتالیا، جولیانو آماتو، جولیانو تونونی، دانشمند عصب شناسی و اقتصاددان نیکولتتا باتیینی در این دانشگاه تحصیل کرده اند. دانشجویان در طول تحصیل خود می توانند در پیزا که یک شهر تاریخی با چشک اندازهای بسیار زیبا، برج معلق پیزا و کلیساهای متععدد می باشد اقامت گزینند. منطقه اطراف توسکانی برای زیبایی طبیعی خود، باغ های معدنی، سواحل و معماری خیره کننده فلورانس مشهور است.

رتبه بندی دانشگاه سنت آنا ایتالیا :

رتبه بندی جهانی دانشگاه های موسسه اموزش عالی تایمز, تنها زتبه بندی در جهان است که شامل تمام فعالیت های اصلی دانشگاه می شود: تدریس، تحقیق، انتقال تکنولوژی و دید بین المللی.

1 ) رتبه ی اول در سطح ملی بر اساس سرشماری 43 موسسه  در ایتالیا

2 ) رتبه ی 153 در سطح بین المللی بر اساس سرشماری 1258 موسسه

3 ) رتبه ی نهم در سطح جهانی ( در میان دانشگاه های تازه تاسیس,زیر 50 سال (

دانشگاه سنت انا بر اساس سیستم رتبه بندی جهانی QS در سال 2018 به صورت زیر رتبه بندی شده است:

1 ) رتبه دوم در سطح ملی بر اساس سرشماری بین 31 موسسه در ایتالیا

2 ) رتبه ی 167 در سطح بین المللی بر اساس سرشماری بین 1011 موسسه 

معرفی شهر میلان :

میلان، پایتخت لمباردی  می باشد که 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. میلان, بزرگترین شهر صنعتی ایتالیا است که دارای صنایع مختلفی می باشد. برای طراحان، هنرمندان، عکاسان و مدل ها ,میلان یک شهر بسیار الهام بخش محسوب می شود.مرکز ان ظاهری باستانی دارد و دارای ساختمان های متعدد و پر زرق وبرق می باشد. کلیسای جامع گوتیک Duomo di Milano و کلیسای سانتا ماریا دل گریزی، لوستر لوئیزیو داوینچی، مسجد “شام آخر”، هنر و فرهنگ این شهر را در طول قرن ها به نمایش می گذارد.

دانشگاه های ایتالیا

معرفی دانشگاه پلی تکنیک میلان Polythecnic University of Milan :

دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 1863 تاسیس شده است و بزرگترین دانشگاه فنی در ایتالیا و قدیمی ترین دانشگاه در میلان است. دانشگاه پلی تکنیک میلان با داشتن تقریبا 40000 دانشجو,یکی از بزرگترین دانشگاه ها در رشته های مهندسی,معماری و طراحی صنعتی است و به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های اروپایی در این زمینه قرار دارد.این دانشگاه هفت پردیس در میلان و دیگر شهر های ایتالیایی دارد. با تشکر از سیاست بین المللی قوی ایتالیا, بسیاری از برنامه های درسی کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شوند  که این امر باعث جذب روزافزون دانشجویان بین المللی با استعداد می شود  که جامعه متفاوتی از بیش از 100 کشور را تشکیل می دهند. برخی از مشهورترین دانشمندان و معماران ایتالیایی دراین دانشگاه تحصیل کرده اند.

در این میان Renzo Piano  و Aldo Rossi جایزه پریتزکر را که یک جایزه معتبر در معماری است، از ان خود کردند و Giulio Natta موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی شد. همچنین این دانشگاه, عضو اتحادیه IDEA ( یک اتحادیه استراتژیک در میان پنج فناوری برتر اروپا ) است و هدف آن آموزش نسل جدیدی از مهندسین با فعالیت های فوق برنامه برای دانشجویان بسیار با استعداد می باشد. این دانشگاه دارای 12 دپارتمان می باشد که در 4 دانشکده ی مهندسی,معماری و طراحی صنعتی سازمان دهی شده اند.دانشکده ها به امور تحصیلات و دپارتمان ها به امور پژوهشی اختصاص یافته اند.

رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک میلان :

بر اساس سیستم رتبه بندی جهانی QS, این دانشگاه رتبه ی17  را دربین دانشگاه های فنی دنیا کسب کرده است.همچنین دارای رتبه ی دهم در میان  دانشگاه های فنی برتر در اروپا است.

معرفی دانشگاه میلا ن Milan University :

دانشگاه میلان، که در سال 1924 تأسیس شده است، یک دانشگاه علمی و آموزشی است که حدود 64000 دانشجو دارد. دانشکده های علمی دانشگاه در )Città Studi شهر مطالعات) قرار دارند,یک چهارم دانشگاه در سال 1915 ساخته شده است، در حالیکه دانشکده های علوم انسانی در ساختمان های مرکز شهر قرار دارند. میراث هنری و فرهنگی این دانشگاه شامل باغ گیاه شناسی و ساختمان رصدخانه Brera است که در قرن هجدهم میلادی توسط ماریا ترسا در روم ساخته شده است. مجموعه کتاب های دانشگاه در 47 کتابخانه قرار دارد، در حالی که کتاب های نادر و ارزشمند در مرکز APICE جمع آوری می شوند.

این دانشگاه از ادغام موسسه های Academademia Scientifico-Letteraria (آکادمی علمی-ادبی) و Clinici di Perfezionamento (موسسات تخصصی بالینی) ایجاد شده است.دانشگاه میلان اکنون دارای هشت دانشکده و دو کالج است که ارائه دهنده ی 138 برنامه ی اموزشی می باشد.رشته های موجود در این دانشگاه عبارتند از : کشاورزی,صنایع غذایی,ورزش,علوم انسانی,حقوق,پزشکی,داروسازی,علوم سیاسی,اقتصادی,اجتماعی,دامپزشکی

رتبه بندی دانشگاه میلان :

1 ) بر اساس رتبه بندی ARWU(Academic Ranking of World Universities): این دانشگاه بین رتبه های 151 تا 200  در سطح بین المللی قرار می گیرد.

2 ) بر اساس رتبه بندی THE (Times Higher Education World University Rankings) :

این دانشگاه بین رتبه های 301 تا 350 در سطح بین المللی قرار می گیرد.

3 ) بر اساس رتبه بندی USNWR (U.S. News & World Report)  : رتبه ی 158 در سطح بین المللی

4 ) بر اساس رتبه بندی QS (QS World University Rankings) : رتبه ی 325 در سطح بین المللی

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج