دانشگاه فلورانس | دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه فلورانس ایتالیا (به ایتالیایی: Università degli studi di Firenze) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر فلورانس (در استان توسکانی) واقع شده است. قدمت این دانشگاه، آن را به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا تبدیل کرده است. علاوه بر تاریخچه غنی، سطح علمی و پژوهشی این دانشگاه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. علاوه بر دانشگاه، شهر فلورانس نیز یک شهر ایتالیایی با پیشینه تاریخی بسیار مشهور است. دانشجویانی که به فرهنگ، تاریخ و هنر علاقمند هستند، بی شک تجربه تحصیل در فلورانس را تا ابد به خاطر خواهند داشت.

دانشگاه فلورانس ایتالیا
Università degli studi di Firenze

شما در شهر فلورانس، علاوه بر دریافت یک تجربه تحصیلی سطح بالا، فرصت زندگی کردن و لذت بردن از معماری های چشم نواز شهر فلورانس را نیز به دست خواهید آورد. بنابراین، اگر به تحصیل در خارج از کشور علاقمند هستید، اما به دنبال یک تجربه تحصیلی ایده آل، ارزان و البته سطح بالا هستید، ایتالیا و شهر فلورانس ممکن است مقصد تحصیلی شما نیز باشند. شما می توانید برای دریافت مشاوره در مورد تحصیل ارزان در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید و از خدمات تیم با تجربه ما بهره ببرید.

نام سیستم رتبه بندیسالرتبه
Academic Ranking of World Universities2020301
World University Rankings2021401
QS World University Rankings2021432
Best Global Universities Rankings2020227

تحصیل در ایتالیا و یا به طور دقیق تر، تحصیل در فلورانس، یک انتخاب عالی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. به خصوص اگر شما به طبیعت و معماری رنسانس، علاقمند باشید!

شهر فلورانس ایتالیا:

شهر فلورانس، پایتخت استان توسکانی در کشور ایتالیا است. این شهر، یک شهر بسیار زیبا، خوش آب و هوا و با بافت تاریخی است که در شمال کشور ایتالیا واقع شده است. حتی اگر قصد یک سفر کوتاه به کشور ایتالیا را داشته باشید، باید بدانید که فلورانس از جمله شهرهایی است که همیشه در لیست مقاصد گردشگران قرار می گیرد.

شهر فلورانس از سال 1865 تا سال 1870، پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده است. در سده های میانه، این شهر یکی از مراکز اصلی بازرگانی و امور مالی در سراسر اروپا بوده است. منشا رنسانس ایتالیا از شهر فلورانس است. خاندان مدیچی، برای سال های بسیاری در شهر فلورانس فرمانروایی می کرده اند.

شهر فلورانس ایتالیا، ویژگی های مثبت بسیاری دارد. ویژگی هایی که این شهر را به یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا تبدیل کرده است. معماری این شهر، از میلان زیباتر است، مکان های دیدنی آن از رم بیشتر است و غذاهایی که در این شهر طبخ می شوند از آنچه ممکن است در ونیز مزه کنید نیز خوشمزه تر هستند!

تحصیل در فلورانس
شهر فلورانس _ ایتالیا

علاوه بر جاذبه های شهری، باید بدانید که فلورانس یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در کشور ایتالیا است. عمده ترین علت این امر نیز، وجود دانشگاه فلورانس در این شهر است. این دانشگاه، ارائه کننده دوره های آموزشی متنوعی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است. همین نکته، هر ساله دانشجویان بسیاری را به فلورانس می کشاند. شما برای تحصیل در ایتالیا به تسلط به زبان ایتالیایی نیازی ندارد. علاوه بر دریافت یک دوره تحصیلی عالی، شما در شه فلورانس یک فرهنگ و زندگی منحصر به فرد را تجربه خواهید کرد.

تاریخچه دانشگاه فلورانس:

اولین دانشگاه فلورانس، استادیوم جنرال (Studium Generale) نام داشت که توسط جمهوری فلورانس در سال 1321 تاسیس شده بود. استادیوم جنرال در سال 1349 توسط پاپ کلمنت ششم به رسمیت شناخته شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پاپ اولین دانشکده الهیات ایتالیایی را در شهر فلورانس، تاسیس کرد.

استادیوم جنرال، در سال 1364 تغییر شکل پیدا کرد و به یک دانشگاه امپریالیست تبدیل شد. اما در سال 1473، به شهر پیزا منتقل شد.

شکل کنونی و مدرن دانشگاه فلورانس به سال 1859 برمیگردد،  زمانی که مجموعه ای از موسسات تحصیلات عالی با یکدیگر هم گروه شدند. این موسسه، یک سال بعد توسط دولت جدید ایتالیا تایید شد. در سال 1923، این موسسه به طور رسمی توسط پارلمان ایتالیا به عنوان یک دانشگاه، شناخته شد.

دانشگاه فلورانس ایتالیا دارای 12 دانشکده و حدود 60000 دانش آموز است. در ضمن، حدود 7 درصد دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. هزینه های تحصیل در دانشگاه به مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد. با این حال، هزینه تقریبی تحصیل در دانشگاه فلورانس برای دانشجویان بین المللی حدود 2000 یورو در سال است. لازم به ذکر است که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه های تحصیل در ایتالیا پایین تر است. علاوه بر این، مکان اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد. این بورسیه ها بر اساس وضعیت مالی و شایستگی به داوطلبان ارائه می شوند.

دانشکده های دانشگاه فلورانس ایتالیا:

  • کشاورزی
  • معماری
  • اقتصاد و مدیریت
  • مهندسی
  • علوم بهداشتی انسان
  • علوم انسانی و آموزش و پرورش
  • قانون
  • علوم ریاضی، فیزیکی و طبیعی
  • علوم سیاسی “چزاره آلفیری”
  • روانشناسی

 یک برنامه آموزشی، تنها چیزی نیست که با تحصیل در دانشگاه فلورانس ایتالیا اخذ خواهید کرد. این دانشگاه، همچنین ارائه کننده برنامه های فوق برنامه مبتنی بر فعالیت های ورزشی، زبان ها و مطالعات کامپیوتری، گروه آواز، موسیقی و برخی دیگر از انواع فعالیت های فرهنگی و آموزشی به دانشجویان خود است. تمام این برنامه ها، از نظر مانند توسط دانشگاه فلورانس حمایت می شوند.

رتبه های انگلیسی زبان دانشگاه فلورانس:

در ادامه، برخی رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فلورانس را در یک جدول برای شما آورده ایم. این رشته ها، بر اساس دانشکده دسته بندی شده اند. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا و فلورانس برای سال تحصیلی 2022 – 2021، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

نام رشتهنام دانشکدهمقطع
معماری (برنامه درسی: “طراحی معماری”)دانشکده معماری (School of Architecture)کارشناسی ارشد
اقتصاد و توسعه (Economics and Development)دانشکده اقتصاد و مدیریت (School of Economics and Management)کارشناسی ارشد
امور مالی و مدیریت ریسک (Finance and Risk Management)دانشکده اقتصاد و مدیریت (School of Economics and Management)کارشناسی ارشد
مهندسی ژنو (Geoengineering)دانشکده مهندسی (School of Engineering)کارشناسی ارشد
جغرافیا، مدیریت فضایی، میراث برای همکاری بین المللیدانشکده علوم انسانی و آموزش (School of Humanities and Education)کارشناسی ارشد
علوم پیشرفته مولکولی (Advanced Molecular Sciences)دانشکده علوم ریاضی، فیزیکی و طبیعی (School of Mathematical, Physical and Natural Sciences)کارشناسی ارشد
علوم کامپیوتر (برنامه درسی: “سیستمهای فیزیکی سایبری مقاوم و ایمن”)دانشکده علوم ریاضی، فیزیکی و طبیعی (School of Mathematical, Physical and Natural Sciencesکارشناسی ارشد
رشته های انگلیسی زبان دانشگاه فلورانس در مقطع کارشناسی ارشد

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه فلورانس، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه پیشگام با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، اخذ بورسیه های تحصیلی، ویزای تحصیلی، اجاره خوابگاه و … آماده است تا از ابتدا تا انتهای رسیدن به تحصیل رویاییتان، شما را همراهی کند.

تحصیل در فلورانس
شما در شهر فلورانس، علاوه بر دریافت یک تجربه تحصیلی سطح بالا، فرصت زندگی کردن و لذت بردن از معماری های چشم نواز شهر فلورانس را نیز به دست خواهید آورد.

سیاست های تحصیلی دانشگاه:

دانشگاه فلورانس ایتالیا یکی از معدود دانشگاه هایی است که در زمینه توسعه و به مرحله عمل رساندن جنبه های مختلف یک تحصیل، بسیار موفق عمل کرده است. همین نکته، یکی از دلایلی است که باعث شده مدرک تحصیلی این دانشگاه در ایتالیا و سراسر اروپا، اعتبار بسیار بالایی داشته باشد.

در سال های اخیر، دانشگاه فلورانس ارتباط بسیار مثبت و قدرتمندی را با دانشجویان ملی و بین المللی خود ایجاد کرده است. از ثبت اختراعات گرفته تا ایجاد کارگاه های مرتبط با مشاغل و حرفه ها، این دانشگاه فعالیت های دانشجویان خود را به شکل گسترده ای حمایت می کند.

فعالیت های تحقیقاتی:

دانشگاه فلورانس صاحب یکی از بزرگترین و سازنده ترین سیستم های تحقیقات عمومی در کشور ایتالیا است. این سیستم علمی و تحقیقاتی به لطف محققانی که در طیف گسترده ای از رشته های علمی و نظری فعالیت می کنند؛ ایجاد شده است. در ضمن، این دانشگاه به واسطه مشارکت و همکاری پررنگ خدو در پروژه های تحقیقاتی ملی و بین المللی، به نتایج و اعتبار درخشانی دست یافته است. در نتیجه این فعالیت ها، فلورانس توانسته جایگاه خوبی در رتبه بندی های ملی و جهانی، از آن خود کند.

محققان و پژوهشگرانی که تحت نظر این دانشگاه فعالیت می کنند؛ 24 بخش مختلف را اداره می کنند و حدودا 40 ساختار پژوهشی را در اختیار دارند. این ساختارها شامل امکاناتی مانند مراکز تحقیقات تخصصی، مراکز انتقال دانش و مراکز آموزش پیشرفته می باشند.

لازم به ذکر است که دانشگاه فلورانس در سال های اخیر به شکل قابل توجهی جایگاه خود در زمینه انتقال دانش را تثبیت کرده است. این دانشگاه با انجام فعالیت هایی مانند راه اندازی کارگاه های حرفه ای کسب و کار و همکاری با شرکت های مختلف، موفق به انجام این کار شده است.

خدمات:

خدمات دانشجویی دانشگاه فلورانس:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در دانشگاه فلورانس یک مرکز مطالعه و تحقیقات مرتبط با معلولیت برای رسیدن به هدف زیر ایجاد شده است:

پذیرش دانشجویان معلول، تشخیص نیازهای آنها و انجام برنامه ریزی های لازم برای ایجاد یک تجربه تحصیلی خوب.

دانش آموزان معلول بر اساس نیازهای خاص خود می توانند در زمینه یادگیری فردی درخواست کمک کنند.  افرادی که به کمک شخصی نیاز دارند می توانند درخواست همکاری فردی کنند. علاوه بر این، افرادی که دارای معلولیت خاص هستند می توانند یارانه، کمک آموزشی یا پشتیبانی از مترجم زبان اشاره را درخواست کنند.

خدمات مربوط به مسکن:

DSU یا هیئت منطقه استان توسکانی برای حق تحصیل در دانشگاه، ارائه کننده خدمات متنوعی به دانشجویان بین المللی است. این سازمان، با شرکت های مختلفی قرارداد بسته است. در نتیجه، دانشجویان می توانند وعده های غذایی خود را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنند. علاوه بر این، DSU استان توسکانی به دانشجویان کمک می کند که در طول دوران تحصیل خود، در صورت امکان و در دسترس بودن، یک محل اقامت دریافت کنند. دانشجویان بین المللی که تمام شرایط مالی و شایستگی را دارند می توانند برای اسکان در یک خوابگاه یا محل اقامت دانشجویی، درخواست دهند. شما میتوانید این کار را با استفاده از خدمات موسسه پیشگام، انجام دهید.

دانشگاه فلورانس
خوابگاه دانشجویی دانشگاه فلورانس

کتابخانه های دانشگاه فلورانس:

در دانشگاه فلورانس ایتالیا، خدمات کتابخانه ای در اختیار تمام دانشجویان بین المللی و داخلی، قرار دارند. کتابخانه های این دانشگاه، دارای مجموعه ای از بهترین منابع تخصصی و عمومی هستند. علاوه بر این، امکان امانت گرفتن کتاب نیز وجود دارد. به جز کتابخانه به شکل سنتی آن، کتابخانه دیجیتال و مدرن نیز برای دانشجویان ایجاد شده است.

تحصیل در فلورانس
کتابخانه دانشگاه فلورانس _ ایتالیا

فعالیت های ورزشی:

دانشگاه فلورانس صاحب یکی از مجهزترین مراکز ورزشی در میان دانشگاه های ایتالیا است. این مرکز، انواع مختلفی از فعالیت های تفریحی و ورزشی را مدیریت می کند. علاوه بر این، دوره های آموزشی مختلفی را به دانشجویان (با هر سطح مهارت ورزشی) ارائه می کند. این دوره ها، جنبه رقابتی نیز دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، این دانشگاه مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین المللی را سازماندهی می کنند. این مسئله، یک خبر خوب برای دانشجویانی است که به ورزش علاقمند هستند.

گروه های فرهنگی:

مرکز فرهنگی دانشگاه فلورانس برای دانشجویان خارجی (Centro di Cultura per Stranieri) در سال 1907 تاسیس شده است. این مرکز، دوره های زبان ایتالیایی را در چهار سطح (پایه، متوسط، پیشرفته متوسط و پیشرفته) و دوره هایی که در ادامه ذکر کرده ایم را ارائه می کند:

  • ادبیات ایتالیایی I و II
  • تاریخ هنر I و II
  • تاریخ ایتالیا
  • تمدن اتروسک (تمدنی که تا میانه سده اول پیش از میلاد در جزیره ایتالیا ساکن بود)
  • هنر و فرهنگ در فلورانس از دوره رنسانس تا عصر روشنگری
  • تاریخ موسیقی
  • فیلمهای ایتالیایی
  • تاریخچه تئاتر ایتالیا
  • عادات غذایی ایتالیایی
  • فرهنگ غذایی

همکاری های بین المللی:

همانطور که قبلا هم گفتیم، از نظر رتبه، دانشگاه فلورانس یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه، ارائه کننده دوره های بین المللی به زبان انگلیسی (به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا) و دوره های زبان ایتالیایی است. در دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی، همکاری های بسیار گسترده ای با موسسات علمی و پژوهشی در سراسر جهان وجود دارد.

با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر کردیم، حال شما می دانید که دانشگاه فلورانس یکی از بهترین دانشگاه های بین المللی ایتالیا است که محبوبیت بسیاری در میان دانشجویان بین المللی دارد. در حال حاضر، دانشجویان بین المللی بسیاری در این دانشگاه تحصیل می کنند و از امکاناتی نظیر خوابگاه دانشجویی، بورسیه تحصیلی، کتابخانه های غنی، امکانات ورزشی و … بهره مند شده اند. در این دانشگاه و در شهر فلورانس، شما چیزی فراتر از یک تجربه تحصیلی را به دست خواهید آورد.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج