دانشگاه جنوا | تحصیل در دانشگاه جنوا ایتالیا 2021 _ 2022

دانشگاه جنوا (انگلیسی:University of Genoa، ایتالیایی: Università di Genova) یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور ایتالیا می باشد. این دانشگاه، به صورت اختصاری UniGe نامیده می شود و در متروپولیتن جنوا، در منطقه لیگوریا در شمال غربی ایتالیا واقع شده است. دانشگاه اصلی، در سال 1481 تاسیس شده است. اگر به تحصیل در دانشگاه جنوا ایتالیا علاقه دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. شما میتوانید برای مشاوره و پیدا کردن بهترین دوره تحصیلی برای خود، با ما تماس بگیرید.

دانشگاه جنوا یکی از با ارزش ترین میراث فرهنگی و علمی مدیترانه و منطقه شمال غربی ایتالیا است. این دانشگاه عمیقا با شهر جنوا و چهارچوب اقتصادی آن پیوند خورده است. از سال 2005، این دانشگاه همکاری جالب توجهی با موسسه ایتالیایی فناوری داشته است. در برخی زمینه ها، مانند علوم کامپیوتری و مهندسی، جنوا یک رتبه عالی در میان دانشگاه های اروپایی به خود اختصاص داده است.

تحصیل در دانشگاه جنوا ایتالیا
شهر زیبای جنوا

دانشگاه جنوا ایتالیا بیش از 120 دوره تحصیلی را در 11 زمینه مختلف تحصیلی در 6 شهر مختلف، ارائه می کند. بسیاری از این دوره های تحصیلی به زبان های خارجی، به خصوص انگلیسی، تدریس می شوند.

برای اخذ پذیرش در دوره های انگلیسی زبان، دانشجویان باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 (و یا مدرک تافل با نمره معادل) را ارائه کنند. در صورتی که رشته انتخابی شما به زبان ایتالیایی تدریس شود، ارائه مدرک B2 ایتالیایی (چیلز) الزامی است.

در زمینه تحقیقاتی، دانشگاه Genoa نقش بسیار پر رنگی را از طریق فعالیت های نوآورانه و انتقال فناوری در یک فضای به شدت رقابتی، در سطح ملی و بین المللی ایفا می کند. علاوه بر این، دانشگاه Genoa ایتالیا، به طور مداوم در برنامه های ملی و بین المللی متنوعی شرکت می کند.

این دانشگاه، با تشکیل جلسات راهنمایی، مصاحبه شغلی، دوره های کارآموزی، روزهای شغلی و خدمات تطبیق شغل، خدمات شغلی و فرصت های شغلی بسیاری را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان خود ایجاد میکند.

دانشجویان از 15 ژانویه تا 26 سپتامبر می توانند برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، اقدام کنند. شما می توانید برای اخذ پذیرش و دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی، از خدمات موسسه اعزام دانشجو پیشگام استفاده کنید. با ما تماس بگیرید.

نوع دانشگاهتعداد دانشجویانرتبه
عمومی40000#264
دانشگاه جنوا در یک نگاه

رتبه بندی دانشگاه جنوا ایتالیا:

در ادامه، رتبه این دانشگاه را به ترتیب در سال های 2019 و 2020 در یک جدول به شما ارائه کرده ایم:

نام رتبه بندیسال 2020سال 2019
Best Global Universities Rankings by U.S. News & World Report322286
World University Rankings by Times Higher Education401401
Academic Ranking of World Universities by Shanghai Jiao Tong University401501
QS World University Rankings by TopUniversities701651
رتبه دانشگاه جنوا ایتالیا

برای ورود به وب سایت دانشگاه اینجا کلیک کنید.

خدمات دانشگاه Genoa ایتالیا:

دانشگاه جنوا هر ساله طیف گسترده ای از برنامه های متنوع را برای استقبال از دانشجویان بین المللی ارائه می کند.

دانشکده های دانشگاه جنوا ایتالیا:

دانشگاه جنوای ایتالیا صاحب 5 دانشکده و 23 دپارتمان مختلف است. نام این دانشکده ها را در ادامه بیان کرده ایم:

  • دانشکده علوم طبیعی، ریاضیات و فیزیک
  • دانشکده پزشکی و داروسازی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده پلی‌تکنیک

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش:

توجه داشته باشید که این مدارک به صورت کلی معرفی شده اند. مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشجویان درخواست می شوند با توجه به شرایط ویژه هر دانشجو، مقطع تحصیلی و نوع رشته، ممکن است کمتر و یا بیشتر باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، کسب بورسیه تحصیلی و ویزا، از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید.

  • اسکن پاسپورت
  • رزومه (CV)
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات آکادمیک (دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی)
  • مدرک کارشناسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه تحصیلی

تمام این مدارک باید توسط دارالترجمه های مورد تایید به زبان ایتالیایی ترجمه شوند و تاییدات دادگستری و وزارت علوم خارجه را نیز دریافت کنند.

هزینه های تحصیل:

تحصیل در دانشگاه جنوا Genoa ایتالیا

شهریه دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه به نوع رشته از 1000 یورو تا 2000 یورو متغیر می باشد. شهریه تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترا، 500 یورو در سال است. علاوه بر امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متنوع ایتالیا، مانند بورسیه استانی، دانشجویان می توانند با توجه به میزان درآمد خود، در ماه دسامبر برای دریافت تخفیف در شهریه اقدام کنند.

مسکن در جنوا:

در شهر جنوا، متوسط هزینه برای اجاره کردن یک اتاق یک نفره بسته به منطقه و سطح راحتی مورد نیاز، بین 300 الی 350 یورو در ماه متغیر است. متوسط هزینه اجاره برای یک اتاق دو نفره نیز 250 الی 300 یورو در ماه (برای هر نفر) می باشد. اجاره یک آپارتمان نیز ماهیانه 500 الی 700 یورو هزینه خواهد داشت.

آژانس منطقه ای خدمات دانشگاه جنوا ایتالیا، تعداد مشخصی مسکن و خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است. این ساختمان ها، در نزدیکی دانشگاه قرار دارد. خوابگاه ها به شکل اتاق تک نفره ( حمام و آشپزخانه مشترک با چند دانشجوی دیگر) آپارتمان های مجزا یا مشترک ارائه می شوند. در ضمن، هر آپارتمان دارای حمام و آشپزخانه مخصوص به خود است. هزینه های مربوط به قبض های آب و برق و … نیز به صورت جداگانه دریافت می شوند.

لازم به ذکر است که تقاضا برای این خوابگاه ها بسیار بالاست. در صورتی که متقاضی زندگی در این مسکن ها هستید، باید در اولین فرصت درخواست خود را ثبت کنید. موسسه اعزام دانشجو پیشگام، در این مسیر همراه شما خواهد بود.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه جنوا ایتالیا:
تحصیل در ایتالیا، علاوه بر اینکه فرصت تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه های بین المللی را برای شما فراهم می کند از مزیت اقتصادی بودن نیز برخوردار است. این کشور و دانشگاه های آن، بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفته اند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با بورسیه های تحصیلی ایتالیا به این مطلب و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه استانی ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید.

تحصیل در دانشگاه جنوا ایتالیا

دانشگاه جنوا genoa نیز بورسیه ها و کمک هزینه ای تحصیلی متعددی را به دانشجویان خود ارائه می کند. برخی از این بورسیه ها، با در نظر گرفتن صلاحیت های علمی (مانند پایان نامه هایی با درجه علمی بالا و کارهای تحقیقاتی برجسته) ارائه می شوند. برخی دیگر نیز از پروژه های تحقیقاتی در خارج از کشور حمایت می کنند. علاوه بر این، در دانشگاه جنوا ایتالیا یک کمک هزینه تحصیلی به ارزش 1000 یورو برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که بر اساس وضعیت مالی به آنها ارائه می شود.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج