دانشگاه تورورگاتا (Tor vergata university):

دانشگاه تورورگاتا (Tor vergata university) در رتبه بندی دانشگاهی در جایگاه دوم در رم قرار دارد. این دانشگاه جوان در سال 1982 در شهر رم تاسیس شده است. دانشگاه تورورگاتا از 18 دپارتمان مختلف تشکیل شده است. این دپارتمان ها در شش دانشکده ی اقتصاد، حقوق، مهندسی، علوم انسانی و فلسفه، پزشکی و جراحی و ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی قرار دارند.  تورورگاتا یکی از 200 دانشگاه برتر در اروپا محسوب می شود.

برای دسترسی به سایت دانشگاه اینجا کلیک کنید.

دانشگاه تورورگاتا
دانشگاه تورورگاتا در تلاش است تا با تاکید بر “ارتقا نآوری” میزان کارآفرینی و اشتغال را در میان دانشجویانش افزایش دهد.

دانشگاه تورورگاتا آموزش و تحقیق را تنها وظیفه ی خود نمی داند. این دانشگاه برای خود یک ماموریت سوم و البته بسیار پراهمیت نیز تعریف کرده است. این ماموریت به طور خلاصه در دو کلمه خلاصه می شود: “ارتقا نوآوری“. دانشگاه تورورگاتا، به خصوص پزشکی تورورگاتا در تلاش است تا با تاکید بر این مسئله میزان کارآفرینی و کاریابی را در میان دانشجویانش افزایش دهد. در نتیجه فرصت های شغلی بیشتری در دسترس دانشجویان خواهد بود و آن ها قادر خواهند بود که ارتباط بهتری با جامعه کاری و کارآفرینان برقرار کنند.

دانشگاه های کمی در ایتالیا یک محوطه ی بزرگ دارند. با این حال دانشگاه تورورگاتا با پردیسی با مساحت 600 هکتار، از دیگر دانشگاه ها متمایز است. این محوطه همچنین خانه ی آژانس فضایی ایتالیا و همینطور بیمارستان دانشگاه تورورگاتا است که دانشجویان پزشکی تورورگاتا می توانند از آن استفاده کنند.

تحصیل در ایتالیا
دانشگاه تورورگاتا آموزش و تحقیق را تنها وظیفه ی خود نمی داند.

یکی از جذابیت های دانشگاه تورورگاتا باغ گیاه شناسی (Botanic Garden) آن است. این مکان تنها برای آموزش و پژوهش مورد استفاده قرار نمی گیرد. دانشجویان و کارمندان در این محیط می توانند مدت زمانی را از طبیعیت لذت ببرند. باغ گیاهشناسی  برای بررسی اثرات انواع مختلف مهندسی خاک، مدیریت CO2 و منابع انرژی نیز استفاده می شود. از طرف دیگر این باغ زیبا با وجود درختان بامبو و باغ های عربی به یک مکان ایده آن برای گذراندن زمان تبدیل شده است.

بین محوطه ی دانشگاه و ایستگاه قطاری که در نزدیکی آنجا قرار دارد یک اتوبوس شاتل قرار داده شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از این اتوبوس رایگان است. با این حساب، دانشجویان می توانند با سهولت بیشتری به رم رفت و آمد کنند. رم، پایتخت ایتالیا، از نظر میراث فرهنگی یک مکان بی نظیر است. این شهر از امپراتوری روم باستان یادگارهای بسیاری دارد. . از کولوسئوم گرفته تا کلیسای سنت پیتر، از قهوه گرفته تا پیتزا، رم لذت های بی شماری را به دانشجویان علاقمند ارائه می کند.

در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به معرفی دانشگاه توروگاتا می پردازیم. رشته های دانشگاه توروگاتا یکی دیگر از مواردی است که در این مقاله به آن اشاره می شود. دانشجویان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، هزینه تحصیل در ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا می توانند با مشاوران ما تماس حاصل کنند. لازم به ذکر است که شماره تماس جهت مشاوره با موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام در انتهای مقاله ذکر شده است.

ریشه ی نام دانشگاه تورورگاتا:

نام این دانشگاه از یک خانه متعلق به قرن چهاردهم گرفته شده است. نام این خانه ” Turris Virgatae” بوده است. Turris Virgatae متعلق به خانواده نجیب رومی آنیبالدی بود. بقایای آن همچنان در زیر ویلا جنتیل در محوطه دانشگاه قرار دارد.

محوطه ی دانشگاه:

دانشگاه تورورگاتا خارج از بزرگراه Grande Raccordo Anulare و در بخش شرقی شهر واقع شده است. همانطور که گفتیم این دانشگاه مساحتی بیش از 600 هکتار را اشغال کرده است. یکی از مدرن ترین بیمارستان های دانشگاهی ایتالیا (پلی کلینیک Tor Vergata) با تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته، در محوطه ی این دانشگاه واقع شده است. بیمارستان پزشکی تورورگاتا به خوبی با ساختارهای پیشتاز تشخیص بیماری و درمان های نوین هماهنگ است. از همین رو این بیمارستان و پزشکی تورورگاتا در سطح ملی و بین المللی بسیار شاخص هستند. در نزدیکی دانشگاه، از سال 2011 خوابگاه ها و اقامتگاه هایی تاسیس شده است. در حال حاضر این خوابگاه ها به بیش از 1500 تخت مجهز هستند.

تحصیل در ایتالیا
دانشگاه تورورگاتا با پردیسی با مساحت 600 هکتار، از دیگر دانشگاه ها متمایز است.

آکادمیک:

همانطور که گفتیم دانشگاه تورورگاتا (Tor vergata university) به شش دانشکده تقسیم شده است: اقتصاد، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، حقوق، پزشکی و علوم. تورورگاتا در مجموع 31 دوره ی دکتری و 120 برنامه مربوط به مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می کند. همچنین توروگاتا ارائه کننده ی 114 دوره کارشناسی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید از میان این رشته ها، 9 رشته در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود. در حقیقت دانشگاه های کمی در ایتالیا وجود دارد که دوره های کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه کند. این دانشگاه در سال های گذشته گام های پررنگی برای شرکت در پروژه های بین الملی و پیوند صنایع با فعالیت های تحقیقاتی خود برداشته است. در سال 2016، دانشگاه تورورگاتا در میان 10 دانشگاه برتر ایتالیا قرار گرفته است.

دانشکده اقتصاد:

دانشکده اقتصاد در دانشگاه تورورگاتا توسط رتبه بندی که روزنامه La Repubblica به طور سالانه فراهم می کند؛ رتبه های بسیار خوبی را کسب کرده است. این دانشکده به طور مداوم در میان 3 دانشکده برتر اقتصاد گرفته گرفته است. در حال حاضر هم به عنوان دانشکده برتر ملی شناخته می شود و جایگاه 93 ام را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. این دانشکده به خصوص در زمینه ی تجارت و اقتصاد مالی عملکرد بسیار خوبی دارد.

دانشگاه تورورگاتا
تورورگاتا در مجموع 31 دوره ی دکتری و 120 برنامه مربوط به مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می کند.
مرکز مطالعات اقتصادی و بین المللی (CEIS):

مرکز مطالعات اقتصادی و بین المللی (CEIS) در سال 1987 تاسیس شده است. این مکان یک مرکز تحقیقاتی معتبر بین المللی است که در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه رم، تورورگاتا واقع شده است. CEIS در ایجاد و پشتیبانی از تحقیقات بین المللی و شبکه های آموزش عالی در زمینه های اصلی اقتصاد فعالیت های پررنگی دارد. سمینار ها و کنفرانس هایی که توسط این مرکز برگزار می شود محل اجتماع اقتصاددانان برجسته و متخصصان دانشگاهی و دولتی است.

دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش دانشگاه تورورگاتا در رشته های مختلف را دارند می توانند از مشاوران مجرب موسسه اعزام دانشجو پیشگام استفاده کنند.

در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم یک آشنایی مختصر با دانشگاه تورورگاتا برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در ایتالیا و یا پزشکی تورورگاتا هستند؛ ایجاد شد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، جهت تعیین وقت مشاوره ی حضوری با ما تماس بگیرید. موسسه ی ما با سال ها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا و اروپا، برای خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز آماده است.

دانشگاه تورورگاتا
یکی از مدرن ترین بیمارستان های دانشگاهی ایتالیا (پلی کلینیک Tor Vergata) با تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته، در محوطه ی این دانشگاه واقع شده است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید اما همچنان مقصد مناسب خود را پیدا نکرده اید با ما تماس بگیرید. همچنین مطالعه مطالب مربوط به دانشگاه های جیانگ سو اوشن، آنهویی، آنهویی جیانژو می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. لازم به ذکر است که مطالبی مانند راهنمای اجاره خانه در خارج در بخش مقالات وجود دارد که می تواند تصویر بهتری از زندگی دانشجویی در خارج برای شما ایجاد کند.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟
  1. متین

    سلام خسته نباشید . این دانشگاه رشته حقوق و پزشکی رو انگلیسی ارائه میده ؟؟ من توی سایتشون رفتم ولی زبان تدریس رو مشخص نکرده بود. و یک سوال دیگه هم این که بین این دانشگاه و پادوا و بولونیا کدوم دانشگاه تاپ تر هست در زمینه پزشکی ؟؟ ممنون

تحصیل در خارج