خوابگاه دانشجویی در ایتالیا | اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا

اقامت دانشجویان در ایتالیا

خوابگاه دانشجویی در ایتالیا یکی از گزینه های به صرفه برای اقامت دانشجویان بین المللی است. با این حال، تنها گزینه برای آنان نیست! اگر شما نیز قصد تحصیل در ایتالیا را دارید و قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره انواع مسکن دانشجویی در ایتالیا کسب کنید، با ما همراه باشید. با ورود به یک کشور جدید، یکی از اولین و مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، پیدا کردن یک محل اقامت مناسب است. یافتن و اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا، می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد. با این حال، بدون اطلاعات کافی، می تواند ناامید کننده هم باشد. موسسه پیشگام مفتخر است که از ابتدا تا انتهای تحصیل رویایی تان شما را همراهی کند. لازم به ذکر است یکی از خدمات ارائه شده توسط موسسه، اجاره خوابگاه دانشجویی در ایتالیا برای دانشجویان است.

خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

نوع مسکن دانشجویی در ایتالیا بسته به شهری که در آن زندگی می کنید متفاوت است. هزینه های زندگی، از جمله اجاره خانه، در شهرهای بزرگ مانند رم و میلان، گران تر از دیگر شهرها می باشد. با این حال، حجم اتاق های موجود در شهرهای بزرگ، گزینه های بیشتری برای انتخاب پیش روی شما خواهد گذاشت.

مطالب زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشند:

اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج

خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج

مسکن دانشجویی در چین

خانه و خوابگاه دانشجویی در ایتالیا:

کشور ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی است. هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.از جمله دلایل جذابیت کشور ایتالیا برای دانشجویان بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم آموزش عالی بسیار مناسب
  • دانشگاه های با رتبه های جهانی
  • هزینه پایین تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف

یکی از خدماتی که در کشور ایتالیا به دانشجویان بین المللی ارائه می شود، خوابگاه دانشجویی است. در این کشور، دانشجویان در پیدا کردن یک مسکن امن و مطمئن یاری می شوند. مسکن دانشجویی در ایتالیا در شکل های مختلفی وجود دارد:

  • خوابگاه دانشجویی
  • اتاق های دانشجویی
  • آپارتمان های دانشجویی
  • پانسیون ها
  • خوابگاه های شبانه روزی
  • هتل ها و آپارتمان ها

هزینه اجازه در هر یک از این موارد به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند کیفیت، قدمت، امکانات ارائه شده، محل قرار گیری و شهری که در آن زندگی خواهید کرد، در تعیین هزینه بسیار موثر هستند. 

هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در ایتالیا نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا به دو دسته تقسیم می شوند: خوابگاه های دانشجویی دولتی و خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی. بدیهی است که هزینه اجاره یک تخت یا اتاق در یک خوابگاه دانشجویی خصوصی (غیر دولتی) بیشتر است. علاوه بر این، هزینه های مربوط به تهیه مسکن تنها به مبلغ اجاره محدود نمی شوند. برخی هزینه های اضافی مانند هزینه پرداخت قبض آب، برق، گاز و … نیز توسط دانشجویان پرداخت می شود.

به طور کلی، چندین شکل از مسکن دانشجویی در ایتالیا وجود دارد:

خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا:

برخی از دانشگاه های ایتالیا، خوابگاه های دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. این خوابگاه ها، اغلب در پردیس دانشگاه و یا در نزدیکی دانشگاه واقع شده اند. بنابراین، دانشجویان مشکلی در رفت و آمد نخواهند داشت.  در مقاله با دیگر شکل های مسکن دانشجویی در ایتالیا، هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در ایتالیا نسبتا پایین است. این اتاق ها با ظرفیت های مختلف یک تخته، دو تخته و… و اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام مشترک، ارائه می شوند. هزینه اجاره نیز بسته به تعداد تخت ها، متفاوت است.

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب خوابگاه دانشجویی در ایتالیا باید در نظر بگیرید، ظرفیت خوابگاه است. خوابگاه هایی که زیر نظر دانشگاه هستند، به علت تقاضای بسیار، خیلی سریع پر می شوند. بنابراین، دانشجویان بین المللی باید در اسرع وقت نسبت به ثبت نام برای دریافت خوابگاه، اقدام کنند. شما می توانید برای اجاره خوابگاه دانشجویی در ایتالیا از خدمات موسسه پیشگام استفاده کنید.

از دیگر خدمات خوابگاه های دانشجویی دانشگاه می توان به بوفه، دستگاه های خودکار سرو غذا، سالن مطالعه، سالن کامپیوتر، امکانات ورزشی و سرویس هایی مانند خشکشویی و انبار اشاره کرد. هزینه اجاره خوابگاه های دانشجویی به صورت ماهانه پرداخت می شوید و مبلغ آن بین 250 تا 300 یورو در ماه است. البته، این هزینه برای دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه استانی ایتالیا می شوند، پایین تر است.

مسکن دانشجویی در ایتالیا
هزینه اجاره خوابگاه های دانشجویی به صورت ماهانه پرداخت می شوید و مبلغ آن بین 250 تا 300 یورو در ماه است.

خوابگاه های خصوصی در ایتالیا:

همانطور که گفتیم، هزینه اسکان در این خوابگاه ها به مراتب بالاتر است. این خوابگاه ها، بر خلاف خوابگاه های دولتی، زیر نظر دانشگاه اداره نمی شوند. دانشجویان، اغلب در اتاق های یک تخته یا دو تخته ساکن می شوند. دیگر سرویس های ارائه شده گاهی به صورت خصوصی و گاهی به صورت اشتراکی می باشند. میانگین هزینه اجاره خوابگاه خصوصی در ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • 250 الی 350 یورو برای اتاق دو نفره
  • 350 الی 500 یورو برای اتاق تک نفره

سوئیت ها و آپارتمان های خصوصی در ایتالیا:

سوئیت ها و آپارتمان ها معمولا شامل تمام امکانات رفاهی هستند. درست مانند کشور خودمان، امکان پیدا کردن و اجاره این نوع مسکن به روش های مختلف وجود دارد. شما می توانید به وب سایت های اجاره خانه مراجعه کنید و یا از طریق آژانس های املاک در ایتالیا، خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید؛ دفاتر خوابگاهی برخی از دانشگاه های ایتالیا، به دانشجویان بین المللی در پیدا کردن یک محل سکونت مناسب و امن، کمک می کنند.

هزینه اجاره سوئیت و آپارتمان های خصوصی در ایتالیا از 250 یورو تا 700 یورو متغیر می باشد. بدیهی است که مبلغ اجاره از مواردی مانند محل، امکانات و اندازه، تاثیر می پذیرد. یکی از سیاست های دانشجویان بین المللی برای کاهش هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در ایتالیا، انتخاب هم خانه است.

خانه دانشجویی در ایتالیا
دفاتر خوابگاهی برخی از دانشگاه های ایتالیا، به دانشجویان بین المللی در پیدا کردن یک محل سکونت مناسب و امن، کمک می کنند.

توجه داشت باشید که هزینه زندگی و تهیه مسکن دانشجویی در ایتالیا، در شهرهای شمالی و جنوبی با یکدیگر متفاوت است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، در مقایسه با نیمه جنوبی ایتالیا، نیمه شمالی به مراتب صنعتی تر و گران تر است.. در نتیجه، نرخ اجاره آپارتمان در این شهرها نیز بالاتر است. به طور مثال، در شهر میلان، هزینه اجاره مسکن دانشجویی به شرح زیر است:

اجاره اتاق یک نفره: 250 الی 500 یورو در ماه

اجاره خانه یک خوابه: 700 الی 1000 یورو در ماه

اجاره هتل یا هاستل در هنگام ورود به ایتالیا:

اجاره هتل یا هاستل در بدو ورود به ایتالیا اهمیت بسیاری دارد. شما باید تا زمان پیدا کردن یک خوابگاه دانشجویی در ایتالیا و یا یک محل سکونت بلند مدت، در هتل یا هاستل، اقامت کنید. هزینه اجاره اتاق در هتل و هاستل به صورت روزانه محاسبه می شود. شما برای اجاره یک اتاق در هتل باید روزانه مبلغی بین 30 الی 80 یورو (یا حتی بیشتر) را در نظر بگیرید. اجاره اتاق در پانسیون ها ارزان تر است و شما می توانید تنها با 20 یورو (حداقل 20 یورو)، ساکن شوید. پیشنهاد موسسه پیشگام این است که حداقل برای 10 الی 15 ابتدایی اقامت خود در ایتالیا، یک اتاق اجاره کنید.

توجه به نکات زیر در هنگام اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا ضروری است:

  • نزدیکی خانه یا خوابگاه انتخابی به دانشگاه محل تحصیل شما
  • انتخاب نوع محل اقامت (خانه، آپارتمان، آپارتمان اشتراکی، خوابگاه خصوصی و…)
  • آیا به زندگی با دیگر افراد علاقمند هستید یا قصد دارید به تنهایی زندگی کنید؟ لازم به ذکر است که انتخاب یک همخانه، هزینه اجاره و دیگر هزینه های مربوط به خانه (قبض آب، برق و …) را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.
  • هزینه انواع مسکن دانشجویی در ایتالیا
  • مدت زمان اقامت

اصول اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا:

  • شما باید برای اجاره خانه مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به صاحب خانه پرداخت کنید. این مبلغ معادل مبلغ اجاره 1 الی 3 ماه خانه (بدون در نظر گرفتن هزینه های مربوط به آب، برق و ..) است.
  • از پرداخت وجه به صورت آنلاین (از طریق وب سایت های اجاره خانه) خودداری کنید. حداقل تا زمانی که از اعتبار اجاره دهنده اطمینان حاصل کنید.
  • یک کپی جداگانه از متن قرارداد اجاره و همینطور گواهی های ایمنی مربوط به سیستم گاز و برق درخواست کنید.
  • از یک شخص مطمئن درخواست کنید که پیش از هرگونه توافق، ملک را مورد بررسی قرار دهد. شما حتی می توانید که با دانشگاه خود در این مورد تماس بگیرید. در اغلب موارد آن ها مشتاقانه به شما کمک خواهند کرد.
  • میزان اعتبار قراردادهای اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا متفاوت است. این قرارداد ها به صورت  ۳+۲، ۴+۴ یا حالت های دیگر نوشته می شوند. در این فرمول، عدد اول نشان دهنده مدت زمان اعتبار قرارداد فعلی است. عدد دوم، بیان می کند که در صورت عدم فسخ قرارداد فعلی، اجاره نامه به صورت خودکار به اندازه عدد دوم تمدید می شود.
  • اجاره خانه را از طریق بانک پرداخت کنید. در صورت امکان، فیش واریزی را نگه دارید.

در آخر، باید اضافه کنیم که اجاره خوابگاه دانشجویی در ایتالیا و یا پیدا کردن یک مسکن دانشجویی در ایتالیا، با وجود تمام چالش هایش، یک تجربه جدید است. به این کار، به عنوان نخستین قدم بزرگ خود برای آغاز زندگی در یک کشور جدید، فکر کنید. حتی با وجود سرگردانی هایی که در ابتدا ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنید، انجام این کار در نهایت به تجربیات شما خواهد افزود. تنها توصیه ما به شما این است که با تصمیم های منطقی در هنگام اجاره خانه، از هزینه ای اضافی جلوگیری کنید. موسسه اعزام دانشجو پیشگام، با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش و تهیه مسکن دانشجویان در ایتالیا و چین، آماده است که شما را در یافتن محل اقامت مناسب، یاری کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی ایتالیا و تحصیل ارزان یا رایگان در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. شماره تماس در انتهای هر مقاله و در بخش “تماس با ما” وجود دارد. لازم به ذکر است که موسسه پیشگام تنها موسسه رسمی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. بنابراین، شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات موسسه شامل اخذ پذیرش، اخذ بورسیه های تحصیلی، اخذ ویزا و البته اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج، استفاده کنید. امکان مراجعه حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج