تحصیل در میلان | مزایا و معایت تحصیل در میلان ایتالیا

تحصیل در میلان، یک انتخاب بی نظیر برای افرادی است که به تحصیل در اروپا علاقمند هستند. ممکن نیست به تحصیل در اروپا و ایتالیا علاقمند باشید اما به تحصیل و زندگی در میلان فکر نکرده باشید. شهر میلان، صاحب یک اقتصاد پررونق است و برخی از بهترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است. همچنین، میلان پایتخت مالی ایتالیا و قلب صنعتی کشوری است که دارای چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا است. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم شما را با تحصیل در این شهر و جوانب مثبت و منفی آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تحصیل در میلان

نکاتی در مورد تحصیل در شهر میلان:

میلان یکی از بزرگترین شهرهای ایتالیاست. در این شهر، شما فرصت ملاقات و آشنایی با طیف گسترده ای از دانشجویان و کارفرمایان بین المللی را به دست خواهید آورد. علاوه بر این، دانشگاه هایی با رتبه های جهانی در این شهر واقع شده اند (دانشگاه هایی مانند Politecnico di Milano). مهم نیست شما به تحصیل در چه رشته ای علاقه مند هستید، میلان انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

تعداد دانشجویان بین المللی در میلان:

این سوال بسیار مهمی برای دانشجویانی است که به یافتن دوستان و تحصیل در یک محیط بین المللی اهمیت می دهند. بر اساس آمارها، در اکتبر سال 2019 حدود 14000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در میلان بوده اند. وجود چنین جمعیت دانشجویی متنوعی به این معناست که شما فرصت های زیادی برای یافتن دوستان غیر ایتالیایی زبان خواهید داشت. به خصوص اگر با زبان ایتالیایی آشنایی ندارید. لازم به ذکر است که تعداد دانشجویان ایتالیایی در این شهر نیز 200،000 دانشجو میباشد.

دانشجویان در میلان

دوره های انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی:

به زبان ایتالیایی تسلط ندارید؟ نگران نباشید! در حال حاضر، تقریبا تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در میلان به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شوند. علاوه بر این، در مقطع کارشناسی نیز برخی از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های انگلیسی زبان در میلان، شرایط تحصیل در میلان و کسب بورسیه تحصیلی میلان، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید.

میلان یا فلورانس؟

این دو، دو شهر کاملا متفاوت هستند. علاوه بر تفاوت های فرهنگی، هزینه ی تحصیل و زندگی در این دو شهر نیز با یکدیگر متفاوت است. هر یک از این شهرها، جنبه های متفاوتی از ایتالیا را به ساکنان خود ارائه می کنند. فلورانس، با بافت تاریخی و اصیل خود برای افرادی مناسب است که میخواهند یک ایتالیای اصیل را تجربه کنند. در مقابل، میلان با وجود مراکز خرید چشم نواز و به عنوان پایتخت مد و فشن جهان، برای افرادی که به یک زندگی هیجان انگیزتر علاقمند هستند مناسب تر است.

رم یا میلان؟

اگرچه رم پایتخت ایتالیا است، اما در مقایسه با میلان، فاقد آن حس بین المللی است که دانشجویان انتظار دارند. با این حال، وقتی نوبت به آب و هوا میرسد، ممکن است رم انتخاب بهتری باشد. علت این است که آب و هوا در میلان به شکل غیرمنتظره ای تغییر می کند. علاوه بر این، زندگی در رم، اقتصادی تر است. از طرف دیگر، بسیاری از افراد مقایسه این دو شهر را بی معنا می دانند. رم دارای قدیمی ترین تاریخ در جهان غرب است و میلان صاحب بهترین نوآوری های امروز اروپا است. بنابراین، بهتر است در هنگام انتخاب علایق خود را در اولویت قرار دهید.

مزایای تحصیل در میلان:

دانشگاه هایی با استاندارد بالا:

همانطور که گفتیم، میلان دانشگاه های بسیار خوبی را در خود جای داده است. شما در هیچ کجای دنیا، تجربیاتی که دانشگاه های میلان ایتالیا به شما ارائه میکنند را دریافت نخواهید کرد. مهم نیست به چه رشته ای علاقه مند هستید، تجارت، مد و فشن یا مهندسی، شما به بهترین شکل آموزش داده خواهید شد. دانشگاه بوکونی رتبه بسیار بالایی در رشته های مربوط به تجارت دارد. دانشگاه پلی تکنیک میلان برای تحصیل در رشته های مهندسی انتخاب عالی است. و در آخر، اگر به تحصیل در رشته هنر علاقمند هستید، Accademia di Brera مقصد بی قید و شرط شما خواهد بود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کیفیت آموزش در میلان در سراسر ایتالیا، بهترین است.

رفت و آمد آسان است!

حمل و نقل عمومی در میلان بهترین است. رفت و آمد در این شهر بسیار راحت است چرا که اتوبوس ها و تراموا تا اواخر شب کار میکنند. سیستم حمل و نقل در این شهر بسیار گسترده است که کار را برای دانشجویانی که در حال تحصیل در میلان هستند راحت کرده است. البته، برای دوچرخه سواری، شهر میلان بهترین انتخاب ممکن است. هرچند، خطوط دوچرخه سواری در این شهر در حال بهبود است.

بهشت علاقمندان به خرید!

بیایید صادق باشیم. اولین چیزی که با فکر کردن در مورد میلان ایتالیا به ذهن شما خطور میکند چیست؟ بله، خرید! برخی از سطح بالاترین و معروف ترین برند ها و فروشگاه های جهانی مانند گوچی، لوئیس ویتون و پرادا همگی ساکن میلان هستند. بنابراین، اگر به مد علاقه دارید (حتی اگر رشته تحصیلی شما نیست)، میلان شهر شماست!

خریددر میلان

زندگی شگفت انگیز:

ویژگی دیگری که میلان به آن شهرت دارد، سرگرمی است! میلان فرصت های گسترده و انتخاب های متنوعی برای انجام تفریح و سرگرمی متناسب با هر نوع سلیقه و بودجه ارائه می کند. در طول تحصیل در میلان، مشاهده کنسرت ها (حتی در خیابان ها) به یک خاطره فراموش نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد. مهم نیست به تفریحات کلاسیک علاقمند هستید یا به ورزش های هیجان انگیز عشق میورزید، می لان همه را به شما عرضه می کند. زندگی در این شهر، با سرعت بالایی جریان دارد تا شما هیچوقت کسل نشوید.

غذای عالی:

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، ایتالیا را به غذاهایش بشناسید. با تحصیل در میلان، شما این فرصت را خواهید داشت که متنوع ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی را امتحان کنید. پیتزاهای ایتالیایی و پاستا بی دلیل شهرت جهانی پیدا نکرده اند. به علاوه، غذا خوردن در رستوران های میلان آنقدرها هم پر هزینه نیست. بنابراین، به لطف تنوع بالای منو با توجه به هر بودجه، شما می توانید وعده های دانشجویی بسیار لذیذی را امتحان کنید. علاوه بر رستوران ها، غذاهای دکه های خیابانی نیز وجود دارند که به هیچ وجه نباید آنها را از دست داد.

معایب تحصیل در میلان:

روزهای یکشنبه همه جا بسته است:

درست مانند برخی دیگر از کشورها و شهرها، روزهای یکشنبه تقریبا همه جا بسته است. این مسئله ممکن است برای برخی افراد که به چنین فضایی عادت ندارند کمی ناخوشایند باشد. بعضی از رستوران ها شب ها باز نیستند و برخی دیگر از از ساعت 14:30 تا 18:30 باز نیستند. زمان بندی جدید و تا حدی عجیب و غریب این شهر عادت های اغلب دانشجویان بین المللی را برهم میزند.

مانع زبان:

مهم نیست به چند زبان مسلط باشید، تا زمانی که با  زبان ایتالیایی آشنایی خوبی نداشته باشید زندگی برای شما آسان نخواهد بود. صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگر دانشجویان مشکل نیست. اما زمانی که نوبت به خرید و زندگی روزمره می رسد، آشنایی به زبان ایتالیایی (هر چند کم) حیاتی می شود. علاوه بر این، بدون آشنایی با زبان ایتالیایی، حمل و نقل و رفت و آمد در طول تحصیل در میلان ایتالیا نیز برای شما مشکل تر خواهد بود.

لباس های شیک خود را بیرون بکشید!

ممکن است کمی دیوانگی به نظر برسد، اما با تحصیل در میلان شما در پایتخت مد جهان قرار خواهید گرفت. ساکنین میلان، مد را بسیار جدی میگیرند. بنابراین، اگر قصد دارید در جامعه به خوبی بدرخشید، اهمیت پوشش زیبا را به خاطر داشته باشید.

برخی از محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در میلان:

  • Business, Economics, Management, Marketing & Finance
  • Fashion & Luxury Goods
  • Design & Architecture
  • Arts & Crafts
  • Engineering
  • Cinema, Video & Photography
  • Music, Sound & Audio
  • Performing Arts and other related fields
  • Medical Sciences and Nursing
  • Pharmacy, Biology, Chemistry, Physics & other Natural Sciences
  • Italian & International Culture & Heritage
  • Media, Communication, Publishing, Translation, Interpreting & Public Relations
  • Food, Cooking and Hospitality
  • Political Studies, History, Philosophy, Psychology, Sociology & Law
  • Sport Sciences
  • Agronomy and Agricultural Sciences

نتیجه گیری:

تحصیل در میلان می تواند بسیار سرگرم کننده باشد! اگر عاشق مد، دوران تحصیلی پر هیجان و ماجراجویی هستید، میلان یک دوره تحصیلی فراموش نشدنی را به شما هدیه خواهد کرد.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج