تحصیل در شانگهای (Shanghai)، چین

یکی از محبوب ترین شهرهای چین نزد دانشجویان، شانگهای است. شانگهای یک شهر بسیار پویا برای زندگی و تحصیل در کشور چین است. این شهر همواره یکی از مقاصد اصلی دانشجویانی بوده است که قصد تحصیل در چین را دارند.

شانگهای مانند یک استخر پر از فرصت های جدید است. از طرف دیگر این شهر مقصدی مناسب برای دانشجویانی است که به ماجراجویی علاقمند هستند. از مسابقات بوکس در خارج از کشور گرفته تا هنرهای رزمی و رستوران های متنوع، تمام این ها در شانگهای ارائه می شوند. گزینه های زیادی که برای انجام دادن وجود دارد دانشجویان را گیج خواهد کرد. این شهر از نظر فرهنگی غنی است و زندگی شبانه ای به جذابی اروپا به ساکنانش ارائه می کند. بی شک شانگهای جاهای زیادی را برای گشت و گذار به مسافران تقدیم می کند. در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون نفر جمعیت خارجی در شانگهای ساکن هستند. بنابراین دانشجویان در حین تحصیل می توانند با دانشجویان خارجی بسیاری مانند خودشان آشنا شوند.

 در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به بیان برخی از جذابیت های شهر شانگهای و مزیت هایی که برای دانشجویان دارد می پردازیم. همچنین شما را با برخی از بورسیه های شانگهای نیز آشنا می کنیم. در این مقاله به هزینه تحصیل در شانگهای و نکاتی که باید در هنگام عزیمت در نظر داشته باشید نیز اشاره می کنیم. اگر هنوز شهر مورد علاقه ی خود برای تحصیل در چین را انتخاب نکرده اید می توانید بهترین شهرها برای تحصیل در چین را مطالعه کنید. ما را تا انتها همراهی کنید.

تحصیل در شانگهای
شانگهای مانند یک استخر پر از فرصت های جدید است. از طرف دیگر این شهر مقصدی مناسب برای دانشجویانی است که به ماجراجویی علاقمند هستند.

یکی از دلایلی که باعث می شود افراد خارجی چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند یادگیری زبان ماندارین است. در حال حاضر، زبان چینی در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین زبان های بین المللی برای فعالیت های تجاری است. بر اساس Summer Institute for Linguistics، از هر 5 نفر در جهان یک نفر به زبان چینی سخن می گوید. هم اکنون، انگلیسی زبان های بیشتری در حال یادگیری زبان چینی هستند. زبان چینی به عنوان زبان دوم می تواند چشم اندازهای شغلی و فرصت های شغلی شما را گسترده تر کند. همانطور که می دانید توانایی صحبت به یکی از دشوارترین زبان های دنیا یک نقطه ی قوت در رزومه ی شما خواهد بود. این مهارت همچنین می تواند شانس شما را برای استخدام در موقعیت های شغلی مهم یاری کند.

باغ یووان:

برای حس بهتر تاریخ چین، بازدید از باغ یووان را فراموش نکنید.

برای حس بهتر تاریخ چین، بازدید از باغ یووان را فراموش نکنید. این مکان بر اساس معماری کلاسیک چینی ساخته شده است. باغ یووان برای اولین بار در سال 1559 به عنوان یک باغ خصوصی ساخته شده است. این باغ توسط پان یوندوان ساخته شده است. پان یوندوان این باغ را بری جلب توجه پدرش که یکی از مقالامت عالی رتبه در سلسله ی مینگ بود ساخت. ساخت این باغ تقریبا 20 سال به طول انجامید. در نهایت ساخت باغ یووان در دوران پیری پدرش (پان آن) تکمیل شد. بازدید از این باغ از ساعت 8:30 تا 5:30 دقیقه ی عصر ممکن است و هزینه ی بازدید از آن چیزی حدود 6 دلار است.

آدرس: شانگهای، منطقه ی Huangpu، خیابان شانگهای آنی، شماره 218

آکواریوم اقیانوسی شانگهای:

آکواریوم شانگهای تنها طولانی ترین تونل ساخته شده به دست بشر در زیر آب نیست. بلکه انواع مختلفی در موجودات دریایی از جمله ماهی های آب شیرین و حتی پنگوئن ها را در خود جای داده است. بازدید از این موجودات آن هم از طریق بزرگترین تونل زیر آب در جهان، بی شک یک تجربه ی فراموش نشدنی خواهد بود. در این آکواریوم در ساعات خاصی حتی امکان تغذیه ی موجودات دریایی نیز وجود دارد!

آکواریوم شانگهای
در این آکواریوم در ساعات خاصی حتی امکان تغذیه ی موجودات دریایی نیز وجود دارد!

آدرس: شماره ی 1388، جاده Lujiazui Ring، منطقه ی جدید پودونگ.

1933:

1993 سابقا یک کشتارگاه بوده است. اما نترسید! هم اکنون خانه رستوران ها و مغازه های متنوع و شگفت انگیزی است. این ساختمان به دلیل معماری غیر معمول خود متشکل از پیچ و خم های بتونی و یک سقف شیشه ای است. همین ظاهر غیرمعمول هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود می کشد. اگر به هنر علاقمند هستید، پس دیدن این ساختمان را از دست ندهید! چرا که حتما ارزش دیدن دارد. 1993 از 10 صبح تا 10 شب باز است و در نزدیکی Jiulong Lu واقع شده است.

موزه ی شانگهای:

به تاریخ چین علاقمند هستید؟ پس این موزه یکی از مقاصد اصلی شما خواهد بود. موزه شانگهای به مسافران کنجکاو اجازه می دهد تا با تاریخ 5000 ساله و غنی کشور چین آشنا شوند. در این موزه 120 هزار اثر هنری در یازده گالری مختلف و سه سالن نمایش وجود دارد. شما فرصت لمس چین گذشته را آن هم از فاصله ی بسیار کمی خواهید داشت و در آن غرق خواهید شد. در ضمن، ورود به موزه شانگهای  در هنگام نمایش های ویژه رایگان است!

آدرس: شانگهای، خیابان 201 رنمین

چنگ هوانگ میائو:

چنگ هوانگ میائو
این معبد با میزبانی بسیاری از فستیوال های تابستانه مخصوص فرهنگ چین، جذابیت بسیاری برای مسافران دارد.

معبد چنگ هوانگ میائو یا خدای شهر، یکی از معابد محبوب در شهر شانگها است. این معبد با میزبانی بسیاری از فستیوال های تابستانه مخصوص فرهنگ چین، جذابیت بسیاری برای مسافران دارد. افراد زیادی از کشورهای مختلف برای بازدید از این معبد به شانگهای می آیند. سفر خود را با سر زدن به یکی از اصلی ترین مکان های توریستی چین، یعنی معابدش، آغاز کنید و در ماجراجویی غرق شوید. بازدید از چنگ هوانگ میائو از ساعت 8:30 صبح تا 4 عصر ممکن است.

آدرس: جاده Fangbang میانه 247

Shouning Lu:

زندگی در شانگهای
اگر دوست دارید که تهیه ی غذا و خوراکی از دکه های خیابانی چین را تجربه کنید، پس این مکان را از دست ندهید.

اگر دوست دارید که تهیه ی غذا و خوراکی از دکه های خیابانی چین را تجربه کنید، پس این مکان را از دست ندهید. به خصوص در اواخر شب، این خیابان بسیار شلوغ خواهد شد. شما می توانید انواع غذاهای دریایی را در این مکان پیدا کنید. احتمالا تنوع آن ها شما را گیج خواهد کرد، اما حتما از همراه داشتن پول کافی مطمئن شوید. امکان بازدید از این مکان در هر ساعتی از شبانه روز ممکن است.

آدرس: نزدیک Xizang Lu ، نزدیکترین مترو ایستگاه Huangpi Nan Lu خط 1

بورسیه های شانگهای:

  • سیستم پذیرش دانشگاه و کالج های چین بورسیه های تحصیلی بسیار خوبی را ارائه می کنید. هدف اصلی این بورسیه ها دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
  • شورای تبادل بین المللی آموزش و یا CIEE بورسیه های تحصیلی خود را به شرکت کنندگان در برنامه ی CIEE ارائه می کند. یکی از اهداف این گروه حمایت از شرکت کننده های عضو گروه هایی هستند که کمتر در برنامه های تحصیل در خارج از کشور شرکت دارند.
  • بسیاری از بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور که از طریق دولت ایالات متحده ارائه می شوند. (مانند برنامه فریمن_آسیا و بورسیه ی تحصلی بین المللی گیلمن).

توان مالی:

هزینه های تحصیل در شانگهای و زندگی در آنجا تا حد زیادی به سبک و شیوه ی زندگی شما بستگی دارد. زندگی در این شهر می تواند به همان اندازه ای که شما می خواهید ارزان و یا به نسبت گران باشد. برای تخمین این هزینه باید دامنه ی وسیعی از عوامل و فعالیت ها را در نظر گرفت. اما به طور کلی، هزینه ی تهیه ی مسکن از 200 دلار در ماه برای یک اتاق تا 6000 دلار برای یک آپارتمان کامل در مرکز شهر، متغیر است.

جنبه های فرهنگی زندگی در شانگهای:

برای معرفی برخی از محبوب ترین مکان ها در شانگهای برای بازدید می توان به The Bund، باغ یووان، بازار ازدواج، French Concession و … اشاره کرد. یکی از مکان هایی که بسیاری از مهاجران دوست دارند برای صرف غذا و نوشیدنی در آن جمع شوند؛ French Concession است. در بسیاری از این مکان ها خبری از تخفیفات دانشجویی نیست. اما امکان عمومی معمولا رایگان و یا بسیار ارزان هستند. به طور مثال، بازدید از موزه ی شانگهای رایگان است.

تحصیل در شانگهای
در شانگهای امکان عمومی معمولا رایگان و یا بسیار ارزان هستند.

شوک فرهنگی و مقابله با آن:

زندگی در یک کشور جدید به خودی خود دشوار است. این مسئله در چین بیشتر به چشم می آید. به خصوص برای شهروندان کشورهایی که دارای یک فرهنگ بسیار متفاوت با چین هستند. (به طور مثال ما مردم ایران). برای بسیاری از مهاجران، عبور از خیابان های شلوغ چین و یا مراجعه به مکان های مختلف می تواند چالش بر انگیز باشد. هنجارها و قوانین اجتماعی با چیزی که شما در کشور خود تجربه کرده اید بسیار متفاوتند. یکی از راه های خوب برای استقرار در یک محیط جدید و خود گرفتن با فرهنگ جدید، داشتن دانش در مورد پیشینه ی فرهنگی آن کشور می تواند مفید باشد.

تحصیل در شانگهای
برای بسیاری از مهاجران، عبور از خیابان های شلوغ چین و یا مراجعه به مکان های مختلف می تواند چالش بر انگیز باشد.

علاوه بر این شما می توانید در گروه های پشتیبانی نیز عضو شوید. این گروه ها اغلب میان همکلاسی ها ایجاد می شوند. علاوه بر این بسیاری از گروه های سازمان یافته در شانگهای وجود دارند که می توانند به عنوان یک سیستم پشتیبانی به مهاجران کمک کنند. فعالیت های این گروه ها در شانگهای شامل رویدادهایی مانند جشن ها نیز می شود. شما می توانید این گروه ها را با مراجعه به سایت های shanghaiexpat.com و enjoyyshanghai.com پیدا کنید.

برخی نکات مهم:

  • شانگهای به یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گسترده مجهز است. این سیستم عموما بر اتوبوس ها، تاکسی ها و سیستم مترو مبتنی است و همواره در حال گسترش یافتن است. شما می توانید با اخذ کارت حمل و نقل عمومی شانگهای به کلیه ی این خدمات دست پیدا کنید.
  • شاید برای شما جالب باشد که بدانید انعام دادن بخشی از فرهنگ کشور چین نیست. بیشتر موسسات در حقیقت هیچ قانونی در هیچ یک از موسسات چین در این مورد وجود ندارد. تنها مکانی که ممکن است لازم باشد که در آن انعام بپردازید هتل های سطح بالایی است که پذیرای گردشگران غربی هستند.
  • شانگهای یک شهر با سطح بالایی از امنیت است. اما لازم است که در مناطقی مانند کلوپ ها و یا در ساعات شبانه جانب احتیاط را رعایت کنید. مناطقی مانند منطقه ی لووان می توانند در ساعات پس از نیمه شب کمی خطرناک باشند.
  • با وجود سطح بالای امنیت در شانگهای، هنوز از مواردی از جیب بری در آن گزارش می شود. پلیس ها و مسئولان امنیت همواره با لباس های ملوانی در سطح شهر وجود دارند و با شماره گیری 110 نیز می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد. منطقه عابر پیاده جاده نانجینگ منطقه ای است که مسافران باید بیشترین احتیاط را در آن رعایت کنند. (به خصوص در تقاطع با جاده هنان و تقاطع با جاده Xizang)

شانگهای یکی از مقاصد محبوب در سطح آسیا برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این شهر به واسطه ی نقاط دیدنی تاریخی و مدرنش مشهور است.  در شانگهای، شما شاهد یک ترکیب فوق العاده از فرهنگ های مدرن و سنتی غربی و شرقی خواهید بود که به بهترین شکل در معماری شانگهای منعکس شده اند. فرهنگ معاصر شانگهای تلفیقی از فرهنگ و آداب و رسوم غربی و سنت های چینی است و یک مکان بسیار جذاب برای کاووش محسوب می شود. در مقاله ی تحصیل در چین شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در این کشور کسب کنید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج