تحصیل ارزان در ایتالیا | تحصیل رایگان در ایتالیا

امکان تحصیل ارزان در ایتالیا یکی از عمده دلایلی است که ایتالیا را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. چه چیزی بهتر از اینکه با صرف هزینه پایین امکان تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی با تاریخ و فرهنگ غنی و فرصت های علمی بیشمار را کسب کنید؟ ایتالیا کشوری شگفت انگیز است که با هنر، مد، غذاهای خوشمزه، معماری چشم نواز و فرهنگ تکرار نشدنی به شما خوش آمد می گوید. حتی در مواردی فرصت تحصیل رایگان در ایتالیا را نیز به شما ارائه میکند!

در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم امکان تحصیل ارزان یا رایگان در ایتالیا با استفاده از بورسیه های تحصیلی را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، چند نکته و راهکار برای کاهش هزینه های زندگی در طول تحصیل در ایتالیا نیز به شما خواهیم آموخت. با ما همراه باشید.

تحصیل ارزان در ایتالیا

به طور کلی، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در ایتالیا پایین تر است. عمده دلایل این مسئله عبارتند از:

  • شهریه پایین دانشگاه ها
  • امکان اخذ بورسیه استانی ایتالیا در تمام مقاطع تحصیلی

بورسیه استانی ایتالیا:

این بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از محبوب ترین کمک هزینه های تحصیلی نزد دانشجویانی است که به تحصیل ارزان در ایتالیا علاقمند هستند. دانشجویان بین المللی (از جمله دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا) می توانند در مقاطع زیر برای دریافت این بورسیه اقدام کنند:

  • مقطع کارشناسی (دوره های تمام وقت)
  • مقطع کارشناسی ارشد
  • دوره های تکمیلی یا مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های پیمونت (به طور مثال پلی تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو و…)

دانشجویان در صورتی که شرایط اقتصادی و تحصیلی لازم را برآورده کنند می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی EDISU اقدام کنند. مبلغ این بورسیه با توجه به شرایط دانشجو متغیر است. علاوه بر کمک هزینه مالی و معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه، دانشجویان دریافت کننده این بورسیه تحت شرایطی می توانند از خدماتی اقامتی نیز برخوردار شوند.

چگونه می توان با هزینه پایین ترین در ایتالیا تحصیل کرد؟

هزینه تحصیل در شهرهای مختلف ایتالیا متفاوت است. در شهرهای بزرگی مانند میلان، رم یا فلورانس، هزینه های تحصیل به شکل قابل توجهی بیشتر است. در طول تحصیل در ایتالیا، حتی فکر کردن در مورد مسائلی مانند کار، پول و بودجه بندی برای دانشجویان بین المللی دلهره آور است. بله! امکان تحصیل ارزان در ایتالیا برای اکثر دانشجویان فراهم است. با این حال، جذابیت های این کشور به حدی زیاد است که تمام دانشجویان مایلند در کنار تحصیل، از زیبایی های این کشور نیز لذت ببرند.

با وجودی که امکان تحصیل ارزان در ایتالیا با استفاده از بورسیه های تحصیلی میسر شده است، دانشجویان باید در خرج کردن پس انداز و بورسیه تحصیلی خود دقت بسیاری به خرج دهند.

برای دریافت بورسیه های تحصیلی اقدام کنید:

اولین چیزی که پیش از رفتن به خارج از کشور باید در نظر بگیرید تهیه مخارج زندگی و تحصیل است. تحصیل در خارج از کشور، حتی با وجود امکان تحصیل رایگان در ایتالیا، باز هم ارزان نیست. به خصوص برای دانشجویان ایرانی! درخواست بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی بخش بزرگی از هزینه های تحصیلی شما در ایتالیا را پوشش خواهد داد. شما می توانید برای دریافت بورسیه های تحصیلی ایتالیا و تحصیل ارزان در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه ما، با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش، بورسیه تحصیلی، ویزا و خوابگاه، آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند.

چیزی که اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از آن مطلع نیستند این است که بورسیه ها و کمک هزینه های بسیاری برای آنها وجود دارد. در نتیجه، میتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تا حد بسیاری تامین کنند. با وجودی که بیشتر دانشجویان حتی تصور نمیکنند که واجد شرایط دریافت بورسیه باشند، این امکان برای آنها وجود دارد. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت تحصیل رویایی خود با ما تماس بگیرید.

تحصیل ارزان در ایتالیا:

آشپزی را یاد بگیرید!

یکی از پرهزینه ترین مواردی که هنگام تحصیل در خارج با آن روبرو خواهید بود تهیه غذا است! وقتی نوبت به ایتالیا میرسد، این چاله حتی عمیق تر از قبل هم می شود. همانطور که میدانید، ایتالیا به داشتن خوشمزه ترین غذاها به خود می باشد. مردم ایتالیا، به فرهنگ غذایی خود افتخار می کنند. امکان ندارد متقاضی تحصیل در ایتالیا باشید و فکر سفارش یک پیتزای ایتالیایی واقعی در این کشور شما را هیجان زده نکند!

تحصیل ارزان در ایتالیا

اما صبر کنید! همانطور که گفتیم، جذابیت های این کشور، بزرگترین ترین خطری هستند که جیب شما را تهدید می کند. اگر شما بخواهید هر وعده (یا بیشتر وعده ها را) در رستوران های ایتالیایی بگذرانید قبل از اینکه بفهمید جیبتان خالی خواهد شد! پس آشپزی را یاد بگیرید. شما حتی می توانید آشپزی محلی ایتالیایی را یاد بگیرید و همچنان فرصت چشیدن غذاهای ایتالیایی را برای خود فراهم کنید. این کاری است که اکثر دانشجویان برای فراهم کردن فرصت تحصیل ارزان در ایتالیا انجام میدهند. البته، ما نمی گوییم که صرف وعده های غذایی در رستوران ها را فراموش کنید؛ اما بهتر است آنها را برای زمان های خاص ذخیره کنید.

در ضمن، یکی از جذابیت های آشپزی در ایتالیا این است که شما به بهترین منابع ارزان و باکیفیت مواد غذایی دسترسی خواهید داشت! در شهرهای ایتالیا، به خصوص شهرهای بزرگ (مانند رم و فلورانس) بازارهای مختلفی برای خرید انواع مواد غذایی (حتی پنیز پکورینوی تازه!) وجود دارد. خرید محصولات از این بازارها ارزان تر نیز می باشد.

با این حال، مطمئنا هیچ دانشجویی دوست ندارد تمام زمان خود در ایتالیا را صرف آشپزی کند. حتی اگر این کار را انجام دهید بعد از مدتی به خاطر تمام زمان های از دست رفته تان پشیمان خواهید شد. نگران نباشید. شما هنوز هم میتوانید بدون از بین بردن کل بودجه خود از بیرون رفتن و غذا خوردن لذت ببرید. 

یکی از ترفندهای مقرون به صرفه برای تحصیل ارزان در ایتالیا، صرف غذا در تراتوریا (Trattoria) به جای رستوران است. قیمت ها در تراتوریا به شکل قابل توجهی پایین تر است. همچنین، با صرف غذا در یک Aperitivo شما با صرف کمتر از 10 یورو قادر خواهید بود یک وعده غذایی کامل و یک نوشیدنی خریداری کنید. همچنین، اگر به دنبال سرگرمی های ارزان هستید، پیشنهاد میکنیم بیرون رفتن و انجام فعالیت های گروهی با دوستانتان را فراموش نکنید. 

در داخل ایتالیا سفر کنید:

همانطور که میدانید، یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا، امکان اخذ ویزای شینگن است. با دریافت این ویزا، شما این قادر خواهید بود در کشورهای اروپایی (اتحادیه شینگن) سفر کنید. با این حال، هزینه سفر به سایز کشورها آنقدر بالا است که بسیاری از دانشجویان را منصرف می کند. انجام چنین سفرهایی نه تنها حساب بانکی شما را خالی میکند بلکه انرژی بسیاری نیز از خود شما خواهد گرفت.

تحصیل رایگان در ایتالیا

همانطور که میدانید، ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای جهان است. تحصیل ارزان در ایتالیا یک فرصت عالی برای شما است تا این زیبایی ها را از نزدیک لمس کنید. از طرف دیگر، هزینه سفرهای داخلی به مراتب پایین تر است. بنابراین، اگر به سفر کردن و ماجراجویی علاقمند هستید می توانید این نیاز خود را با بازدید از شهرهای شگفت انگیز ایتالیا پاسخ دهید. هر یک از این شهرها، فرهنگ، غذا و زیبایی های خاص خود را به شما ارائه خواهند کرد.

سفر به ناپل که در آن پیتزا اختراع شده است را امتحان کنید. در شهر عشق یعنی ورونا گم شوید و تنها با چند یورو با اتوبوس خود را به دریاچه زیبا Garda برسانید.

تحصیل ارزان در ایتالیا: برنامه ریزی را فراموش نکنید!

شما با یک برنامه ریزی درست می توانید بهترین استفاده را از بودجه خود داشته باشید. بنابراین، انجام این کار را فراموش نکنید. پیشنهاد میکنیم هر خرید کوچکی (حتی یک اسپرسوی 1 یورویی) را یادداشت کنید و در پایان هر هفته، هزینه های خود را بررسی کنید. شما حتی می توانید این هزینه ها را در گروه های مانند غذا، نوشیدنی، هزینه حمل و نقل و غیره دسته بندی کنید. سپس، با تشخیص الگوی مصرف خودتان، یک سقف مصرف برای هر گروه ایجاد کنید. اگر به این برنامه ریزی پایبند باشید در پایان ماه مبلغی برای انجام تفریحات اضافی در حساب خود خواهید داشت.

حتی با وجود امکان تحصیل ارزان در ایتالیا (یا حتی در مواردی تحصیل رایگان در ایتالیا) تحصیل در خارج از کشور خواه ناخواه دانشجو را با محدودیت مالی مواجه می کند. مهم نیست چقدر به همراه داشته باشید، در یک دنیای جدید، شما میل زیادی به خرج کردن هر آنچه که دارید برای تجربه غذاها و تفریحات جدید خواهید داشت. بنابراین، هزینه زندگی 5 ماه دانشجویان میتواند بدون اینکه متوجه شوند در کمتر از سه ماه خرج شود. پس برنامه ریزی را فراموش نکنید. اگر واقعا با محدودیت مالی مواجه هستید یا قصد دارید یک تحصیل ارزان در ایتالیا تجربه کنید، نسبت به خود سخت گیر باشید.

به شما اطمینان میدهیم که حتی با وجود رعایت تمام نکاتی که در این مقاله ذکر شد همچنان می توانید یک تحصیل و ماجراجویی شگفت انگیز را تجربه کنید. آنچه اهمیت بسیاری دارد برنامه ریزی است! پس اگر به سفر کردن علاقه مند هستید، ابتدا هر ماه مبلغی را برای سفرهای خود کنار بگذارید و مابقی پس انداز خود را بین دیگر هزینه ها تقسیم کنید. در مورد هزینه های ضروری و هزینه های اضافی دقت کنید. با کمی دقت می توانید یک تحصیل و زندگی ایده آل را متناسب با بودجه خود دریافت کنید!

همانطور که میدانید، ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد. ایتالیا، یک تجربه تحصیلی عالی را به علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور ارائه میکند. با این حال، قرار نیست تمام حساب های شما را خالی کند. در واقع، یکی از مزایای ایتالیا این است که متناسب با هر بودجه ای، گزینه های بسیاری برای ارائه کردن دارد.

با در نظر داشتن نکاتی که امروز بیان کردیم، می توانید در مورد هزینه های ضروری و غیر ضروری خود را تفکیک کنید و در نهایت با هر بودجه ای، یک تجربه فراموش نشدنی برای خود در ایتالیا رقم بزنید. شما میتوانید با اخذ بورسیه های تحصیلی و رعایت موارد فوق خود را به ایده تحصیل رایگان در ایتالیا نزدیک تر کنید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج