بورسیه استانی ایتالیا و شرایط دریافت آن

بورسیه استانی کشور ایتالیا:

علاوه بر جذابیت های ذاتی که در کشور ایتالیا نهفته است؛ تحصیل ارزان در ایتالیا یکی دیگر از مواردی است که دانشجویان، به خصوص دانشجویان ایرانی را به تحصیل در ایتالیا علاقمند می کند. ایتالیا ارائه کننده ی کمک هزینه و بورسیه های متنوعی به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی است. علاوه بر بورسیه های مختلف که توسط دانشگاه ها ارائه می شود؛ بورسیه ی دیگری نیز وجود دارد که هر ساله دانشجویان بسیاری برای اخذ آن اقدام می کنند. این بورسیه یکی از معدود کمک هزینه هایی است که حتی به دانشجویان در مقطع لیسانس نیز ارائه می شود. نام این بورسیه بر اساس استان ارائه کننده ی آن متفاوت است؛ اما به طور کلی به عنوان بورسیه استانی شناخته می شود. برای اشنایی با بورسیه های استانی ایتالیا و شرایط اخذ آن برای رسیدن به یک تحصیل ارزان در ایتالیا، با ما همراه باشید.

بورسیه استانی در ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلات عالی، یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود. این بورسیه تقریبا تمام رشته ها از جمله رشته های مرتبط با پزشکی در ایتالیا، دندان پزشکی، دارو سازی، پرستاری و… را پوشش می دهد.

بورسیه استانی ایتالیا
بورسیه استانی در ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلات عالی، یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود.

همانطور که از نام آن پیداست؛ تامین مالی این بورسیه توسط استانی که هر دانشجو در آن تحصیل می کند انجام می شود. برخلاف بسیاری از بورسیه های تحصیلی دیگر، معیار ارائه این بورسیه نمرات و رتبه ی علمی دانشجو یا مقالات علمی و رزومه تحصیلی و کاری وی نیست. حتی اهمیتی ندارد که شما به چه زبانی در حال تحصیل در ایتالیا هستید. در حقیقت، برای ارائه ی بورسیه شرایط مالی دانشجو پیش از هر چیز مد نظر قرار می گیرد.

 دانشجویانی که به علت محدودیت های مالی قادر به تامین هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود در ایتالیا نیستند می توانند با ارائه ی برخی مدارک (گواهی وضعیت خانواده، درآمد، املاک، اموال منقول و…) و اثبات شرایط مالی که دارند نسبت به دریافت بورسیه استانی ایتالیا اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه ی استانی تقریبا ماه جون هر سال توسط سازمان بورس هر استان اعلام می شود. با این حال برخی مدارک هستند که به طور ثابت از دانشجویان درخواست می شوند که در ادامه به آن ها نیز اشاره می کنیم. لازم به ذکر است که این مقاله همواره اپدیت می شود و دانشجویان علاقمند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به این صفحه مراجعه کنند.

بورسیه استانی
برای ارائه ی بورسیه ی استانی شرایط مالی دانشجو پیش از هر چیز مد نظر قرار می گیرد.

در نهایت بر اساس مدارک مالی که دانشجو به سازمان بورسیه استانی ارائه می کند؛ معیاری به نام عدد ایزه برای هر دانشجو محاسبه می شود تا تعیین شود که هر دانشجو واجد شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا است یا خیر. توجه کنید که ارسال به موقع و صحیح مدارک در این مرحله اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود که حتما از طریق موسسات دارای مجوز وزارت علوم، مانند موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام برای دریافت این بورسیه اقدام کنید.

بورسیه ی استانی کامل شامل مزایایی مانند محل اقامت رایگان، وعده های غذایی، مبلغی برای پوشش هزینه های اضافی (مانند تهیه ی کتاب و…) است. لازم به ذکر است که کلیه اسناد و مدارک باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند و علاوه بر دریافت مهرهای مربوط به دادگستری، به تایید سفارت ایتالیا نیز برسند.

پس به طور کلی بورسیه استانی ایتالیا شامل موارد زیر می شود:

مبلغ این بورسیه ایتالیا به طور سالیانه حدود 5000 یورو در کنار معافیت از پرداخت شهریه ی دانشگاه است. در نتیجه می توان اینگونه گفت که این بورسیه تقریبا تمام هزینه های تحصیل در ایتالیا را پوشش می دهد تا دانشجویان تجربه یک تحصیل ارزان در ایتالیا را داشته باشند.

هزینه زندگی و اجاره خانه در ایتالیا بر اساس استان و شهری که دانشجو در آن به تحصیل می پردازد تعیین می شود. برای آشنایی بیشتر با خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج و یا اجاره خانه دانشجویی در خارج می توانید مطالب دیگر ما را مطالعه کنید. پس این بورسیه ایتالیا علاوه بر پوشش شهریه، هزینه ی اسکان و تغذیه ی دانشجو را نیز پوشش می دهد. البته نحوه ی مصرف کردن این کمک هزینه به شیوه ی زندگی دانشجو بستگی دارد اما اگر دانشجو مخارج خود را به خوبی مدیریت کند مبلغی از این بورسیه استانی برای او باقی خواهد ماند تا پس انداز کند. شما می توانید برای افزایش اطلاعاتتان در مورد تمام هزینه های تحصیل در ایتالیا، این مطلب را مطالعه کنید.

تحصیل در ایتالیا
مبلغ بورسیه استانی ایتالیا به طور سالیانه حدود 5000 یورو در کنار معافیت از پرداخت شهریه ی دانشگاه است.

تاریخ پرداخت بورسیه استانی ایتالیا:

بورسیه استانی در دو قسط به دانشجو پرداخت می شود. به طور معمول وایز قسط اول تا یک ماه بعد از اینکه نتایج پذیرفته شدگان بورسیه استانی اعلام می شود به حساب دانشجو واریز می شود. این قسط شامل نیمی از کل مبلغ بورسیه استانی ایتالیا است.

تعهدات مربوط به بورسیه ی استانی ایتالیا:

بورسیه ی استانی ایتالیا یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند. لازم به ذکر است که با وجود اینکه در ارائه این بورسیه یه شرایط و رزومه علمی دانشجو توجهی نمی شود اما دانشجو در ازای دریافت این بورسیه متهد می شود که تعداد مشخصی از واحدهای درسی را در هر سال تحصیلی پاس کند. در غیر این صورت، دانشجو در سال تحصیلی بعدی قادر به دریافت این کمک هزینه تحصیل در ایتالیا نخواهد بود و باید هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا را شخصا تامین کند. توجه کنید که به واسطه ی دریافت این بورسیه ی تحصیلی ، دانشجو هیچ تعهدی نسبت به این کشور نخواهد داشت و می تواند پس از پایان تحصیلاتش بدون نگرانی به کشور خودش برگردد.

بورسیه استانی
به واسطه ی دریافت این بورسیه ی تحصیلی ایتالیا، دانشجو هیچ تعهدی نسبت به کشور ایتالیا نخواهد داشت

مدارک لازم برای دریافت بورسیه ی استانی ایتالیا:

  • فیش حقوقی متعلق به دانشجو و یا سرپرست وی
  • اجاره نامه و یا سند خانه سرپرست
  • ترجمه ی شناسنامه دانشجو و سرپرست
  • پرینت حساب

همانطور که قبلا هم گفتیم ممکن است که هر ساله مدارک جدیدی از دانشجو درخواست شود و یا شرایط جدیدی برای متقاضیان در نظر گرفته شود. پیشنهاد می شود که دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا جهت کسب بورسیه استانی ایتالیا با مشاوران مجرب موسسه ی پیشگام آتی نگر کارون تماس بگیرند. لازم به ذکر است که موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در سراسر استان خوزستان است.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

منبع

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج