بهترین غذاهای ایتالیا که باید در طول تحصیل در ایتالیا امتحان کنید!

اگر بخواهیم لیست بهترین غذاهای ایتالیا را آماده کنیم، امکان گنجاندن آن تنها در یک مقاله وجود ندارد. انتخاب 10 غذای برتر ایتالیایی واقعا غیر ممکن به نظر می رسد! فرض کنیم که شما قصد تحصیل در ایتالیا را دارید. برای تجربه کردن کدام یک از جنبه های این کشور بی نظیر هیجان زده هستید؟ بناهای تاریخی و معماری؟ آثار هنری شگفت انگیزی که قرن ها قدمت دارند؟ سواحل و چشم اندازهای زیبا؟ مطمئنا تمام این موارد برای شما جذاب هستند. اما یکی از عمده جذابیت های ایتالیا، همان چیزی است که به تمام کشورها نفوذ کرده است. آشپزی ایتالیایی و غذاهای ایتالیایی!

بهترین غذاهای ایتالیا

بگذارید از همان ابتدا روشن کنیم، تمام شایعات و تعاریف پر آب و تابی که از آشپزی ایتالیایی شنیده اید حقیقت دارند! بله، غذاهای ایتالیا تا حدی خوشمزه و دلپذیر هستند که بسیاری از توریست ها تنها برای مزه کردن آنها، به ایتالیا می روند! تنوع غذایی از این کشور به حدی بالا است که ممکن است شما را در ابتدای ورودتان به ایتالیا گیج کند. در این مقاله، لیستی از بهترین غذاهای ایتالیا که به هیچ وجه نباید در طول تحصیل از ایتالیا از دست بدهید را برای شما آماده کرده ایم. پس امتحان کردن آنها هنگام قدم زدن در خیابان های زیبای ایالت توسکانی یا در بین کلاس ها را فراموش نکنید!

بدون هیچ شکی، شهرت پاستاهای خوش طعم و نوشیدنی های بی نظیر ایتالیا به گوش شما هم رسیده است. در مقاله امروز، شما را با نام های ایتالیایی غذاهایی که معرفی می کنیم نیز آشنا خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید در یک رستوران محلی، آنها را سفارش دهید.

بهترین غذاهای ایتالیا

پیتزا مارگاریتا (Pizza Margherita):

به کشور ایتالیا و غذاهای آن فکر کنید. اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ پیتزا! وقتی نوبت به ایتالیا می رسد، پیتزا، شناخته شده ترین وعده غذایی است. این شهرت واقعی است. پیتزاهای ایتالیا، واقعا بهترین در جهان هستند. بنابراین، اولین انتخاب شما باید بدون هیچ قید و شرطی پیتزا باشد.

پیتزا مارگاریتا ایتالیایی برای اولین بار توسط رافائل اسپوزینو (یک پیتزا پز معروف) و برای ملکه مارگاریتا، طبخ شد. این پیتزای ایتالیایی، از سه ماده اصلی تشکیل شده است: ریحان، گوجه و پنیر ماتسرلا. حتی فکر هم نکنید سادگی این غذا به معنای خوشمزه نبودن آن است. شما با مزه لذیذ این پیتزای ایتالیایی شگفت زده خواهید شد.

آشپزی ایتالیایی

چیکتتی (Chichetti): اسنک های کوچک ونیزی:

شاید نام اسنک های کوچک ونیزی در میان نام هیچ کدام از غذاهای ایتالیایی که به گوش شما رسیده است، نباشد. راز خوشمزه بودن این اسنک های کوچک در سبزی های فصلی تازه و غذاهای دریایی تازه نهفته است. این وعده غذایی می تواند هم ظاهری ساده و هم پر جلوه و زیبا داشته باشد. بهترین مکان برای تهیه کردن این غذا، کافه های کوچک شهر ونیز است. شما با تجربه این غذا، مزه یکی از اصیل ترین غذاهای ونیز را زیر دندان هایتان حس خواهید کرد. بدون هیچ شکی، چیکتتی در لیست بهترین غذاهای ایتالیا قرار دارد.

ریزوتو با اسکامپی و لیمو (Risotto Scampi e limone):

شاید این غذای ایتالیایی شهرت چندانی نداشته باشد، اما نباید امتحان کردن آن هنگام سفر به سواحل آمالفی ایتالیا را فراموش نکنید. این قسمت از ایتالیا، به واسطه داشتن لیموهای بزرگ و آبدارش، شناخته شده است. سرآشپزهای آمالفی این لیموها را در بسیاری از غذاهای محلی خود به کار می برند. ترکیب مزه لیمو و میگوی تازه ریزوتو با اسکامپی و لیمو را به یک انتخاب بی نظیر در روزهای گرم تابستان تبدیل کرده است.

استیک فلورانس (Bistecca alla Fiorentina):

حال نوبت به غذاهای گوشتی در لیست بهترین غذاهای ایتالیا می رسد. اگر به یک وعده غذایی گوشتی علاقمند هستید، پس حتما باید Bistecca alla Fiorentina را امتحان کنید. بر خلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، این غذا به عنوان صبحانه سرو می شود! تقریبا در منوی هر رستورانی در فلورانس می توانید این وعده غذایی را پیدا کنید. Bistecca alla Fiorentina بر روی زغال سنگ داغ پخته می شود با این حال، همچنان مزه خامی دارد.

غذاهای ایتالیایی

بادمجان پارمیگیانا (Parmigiana Melanzane):

این غذا در لیست بهترین غذاهای ایتالیا برای دوست داران بادمجان قرار گرفته است! Parmigiana Melanzane در حقیقت، بادمجان پخته شده با گوجه و پنیر است. اگر شما وجترین (گیاه خوار) هستید، این وعده ایتالیایی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این غذا، یکی از غذاهای محلی جنوب ایتالیا است. با این حال، محبوبیت آن به حدی است که در سراسر ایتالیا طبخ می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این غذا با کدو سبز هم آماده می شود. بنابراین، اگر با بادمجان مشکل دارید، گزینه دومی برای شما وجود دارد.

اورکیتته با کلم بروکلی (Orecchiette con Broccoli di Rape):

Orecchiette در واقع یک مدل پاستای قدیمی مخصوص منطقه پولیا ایتالیا است. به همین دلیل، شاید در دیگر قسمت های ایتالیا، پختن آن رایج نباشد. مانند دیگر غذاهای لیست بهترین غذاهای ایتالیا، مزه Orecchiette در گرو تازگی مواد اولیه است که در پخت آن به کار می رود. بنابراین، بهترین زمان برای سفارش دادن این غذا، پاییز (فصل بروکلی) است.

قارچ پروچینی با پاستا تروفل سیاه (Funghi Porcini con Pasta al Tartufo Nero):

در ماه های اکتبر و نوامبر، در منطقه توسکانی ایتالیا، تروفل ها به وفور وجود دارند. بنابراین، تقریبا در هر رستورانی می توانید آن ها را سفارش دهید. اگر به امتحان کردن این غذای ایتالیایی علاقمند هستید، حتما قارچ پروچینی و پاستا تروفل سیاه را فراموش نکنید.

بهترین غذاهای ایتالیا

اسپاگتی با عصاره کالت فیش (Spaghetti al Nero di Seppia):

در لیست بهترین غذاهای ایتالیا، شاید این غذا عجیب ترین باشد. با این حال، اگر با امتحان کردن غذاهای متفاوت مشکلی ندارید، یک انتخاب بسیارخوب برای شما است. در این اسپاگتی، عصاره ای استفاده می شود که به وسیله موجودی نرم تن به نام مولوسک آزاد می شود. این عصاره، به این غذا تزریق می شود. به طور معمول، این غذا در منطقه سیلسی ایتالیا یافت می شود.

تیرامیسو (Tiramisu):

حال نوبت به یک غذای شیرین رسیده است. جایگاه نهم در لیست امروز ما به تیرامیسو تعلق دارد. این وعده، در سراسر جهان محبوب و شناخته شده است. شاید شما نیز بارها این وعده غذایی را امتحان کرده باشید، اما کیفیت هیچ کدام از آنها با تیرامیسو کشور ایتالیا قابل مقایسه نیست. به نظر میرسد که تیرامیسو به منطقه ونتو ایتالیا تعلق دارد. با این حال، تضمین می کنیم که مزه کردن تیرامیسو در هر بخشی از ایتالیا، دلپذیر است.

بهترین غذاهای ایتالیا

کانولی (Cannoli):

این دسر یکی دیگر از غذاهای معروف منطقه سیلیسی است که در لیست بهترین غذاهای ایتالیا قرار گرفته است. بهتر است که ایتالیا را بدون امتحان کردن کانولی ترک نکنید. این کار شما را به شدت پشیمان خواهد کرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی ایتالیا و تحصیل ارزان یا رایگان در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. شماره تماس در انتهای هر مقاله و در بخش “تماس با ما” وجود دارد. لازم به ذکر است که موسسه پیشگام تنها موسسه رسمی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم است. بنابراین، شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات موسسه شامل اخذ پذیرش، اخذ بورسیه های تحصیلی، اخذ ویزا و البته همکاری جهت اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج، استفاده کنید. امکان مراجعه حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟
  1. mrs biranvand

    این مطلب حاصل تجربیات دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی است که در حال تحصیل در ایتالیا هستند. برای آشنایی بیشتر دانشجوها با کشور ایتالیا، تصمیم گرفتیم این مطلب رو ترجمه کنیم و در سایت قرار بدیم.

تحصیل در خارج