آزمون آیمت (IMAT) برای رشته پزشکی در ایتالیا

کشور ایتالیا، به عنوان یک کشور اروپایی، ارائه کننده ی مزایای زیادی به دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا را دارند. تحصیل ارزان و یا حتی رایگان، شهریه های پایین، امکان اخذ بورسیه های مختلف و در نهایت جذابیت هایی که زندگی در ایتالیا دارد، همه دلایلی هستند که دانشجویان را به این کشور علاقمند می کنند. از همین رو، سالانه هزاران دانشجو برای ادامه تحصیل به ایتالیا مهاجرت می کنند. با این حال، اگر قصد تحصیل در رشته های گروه پزشکی در ایتالیا را دارید؛ باید در آزمونی به نام آزمون آیمت (آزمون IMAT) شرکت کنید.

آزمون آیمت ایتالیا

کلمه ی آیمت (IMAT) کوتاه شده ی اصطلاح International Medical Admissions Test است که به معنای “آزمون بین المللی ورودی پزشکی” است. همانطور که از نامش پیداست، آزمون آیمت یک آزمون بسیار معتبر در رشته های مربوط به پزشکی است و دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته های مختلف پزشکی مانند پزشکی عمومی، دندان پزشکی، جراحی و دیگر رشته های مربوطه در ایتالیا هستند ملزم به گذراندن این آزمون هستند. آزمون آیمت به صورت مشترک و توسط ورزات آموزش کشور ایتالیا و مرکز آموزش و پذیرش کمبریج مدیریت می شود. از آنجایی که اکثر دوره های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شوند این دوره ها برای دانشجویان بین المللی گزینه ی بسیار مناسبی هستند. در حال حاضر، شرکت در آزمون IMAT برای اخذ پذیرش از 13 دانشگاه دولتی که ارائه کننده ی دوره های پزشکی در ایتالیا هستند؛ ضروری است. آزمون آیمت تنها در مراکز مجازی که در کشورهای مختلف تاسیس شده است برگزار می شود. قوانین شرکت در این آزمون تا حدی سخت گیرانه است. به طور مثال، شما نمی توانید با تاخیر در محل آزمون حاضر شوید؛ در صورت تاخیر، صلاحیت شما بالافاصله رد خواهد شد.

شرایط شرکت در آزمون آیمت برای دانشجویانی که شهروند کشورهای اروپایی هستند و دانشجویان شهروند کشورهای غیر اروپایی، متفاوت است. برای آشنایی با شرایط، هزینه ثبت نام در آزمون آیمت و البته منابع آزمون آیمت، با موسسه پیشگام همراه باشید.

آزمون آیمت ایتالیا:

در ایتالیا، دانشگاه هایی مانند دانشگاه باری، دانشگاه میلان، دانشگاه پاویا، دانشگاه ساپینزا، دانشگاه رم، دانشگاه تورورگاتا و دانشگاه دوم ناپل از طریق آزمون آیمت صلاحیت دانشجویان برای شرکت در دوره های پزشکی را مورد سنجش قرار می دهند. ثبت نام در آزمون آیمت اغلب در ماه جولای انجام می شود. زمان برگزاری آزمون آیمت در ماه سپتامبر است و در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر (سه یا چهار هفته پس از آزمون) نتایج آزمون آیمت به داوطلبان اعلام می شود. لازم به ذکر است که این آزمون در طول سال تنها یکبار برگزار می شود. توجه کنید که رقابت برای پذیرش در برخی دانشگاه ایتالیایی مانند ساپینزا بیش از دیگر دانشگاه هاست و به همان اندازه شما باید تلاش خود را بیشتر کنید. بنابراین هدف گذاری اهمیت بسیاری دارد. شما می توانید برای اشنایی بیشتر با دانشگاه های ایتالیا و پیدا کردن دانشگاه مناسب برای تحصیل پزشکی در ایتالیا با مشاوران مجرب ما در موسسه پیشگام تماس بگیرید. شماره ها جهت برقراری تماس در انتهای هر مقاله ذکر شده است.

آزمون آیمت برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

در ادامه برخی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا را نام برده ایم. هریک از این دانشگاه ها تعداد مشخصی صندلی های خالی برای ارائه به دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا در نظر گرفته است.

  • دانشگاه باری (University of Bari) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 8
  • دانشگاه بولونیا (University of bologna) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 15
  • دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی (University of Compania “Luigi Vanvitelli”) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 40
  • دانشگاه مسینا (University of Messina) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 20
  • مدرسه ی بین المللی پزشکی در دانشگاه میلان (University of Milan) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 16
  • دانشگاه میلان بیکوکا (University of Milan_Bicocca) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 13
  • دانشگاه پادوا (University of Padua) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 9
  • دانشگاه پاویا (University of Pavia) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 40
  • دانشگاه ساپینزا (Sapienza University of Rome)_ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 10
  • دانشگاه تورورگاتا (University of Rome Tor Vergata) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 10
  • دانشگاه سیه نا (University of Siena)_ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 12
  • دانشگاه تورین (University of Turin) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 31
  • دانشگاه فدریکو دوم (University of Naples Federico II) _ ظرفیت اخذ پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: 10

نکات مهم در هنگام شرکت در آزمون آیمت ایتالیا:

آزمون آیمت ایتالیا

توجه به برخی نکات در هنگام شرکت در این آزمون بسیار ضروری است. همانطور که پیش تر هم گفتیم، قوانین این آزمون تا حدی سخت گیرانه است. در روز آزمون، شما تنها مجاز به همراه داشتن یک مداد سیاه و یک بطری آب با شیشه شفاف هستید. در طول امتحان باید بطری خود را روی میز قرار دهید. بردن تلفن، ساعت و دیگر وسایل هوشمند به سالن برگزاری آزمون اکیدا ممنوع است. شما باید آن ها را به مراقب آزمون تحویل دهید. با تمام شدن وقت آزمون از شما درخواست می شود که نوشتن را سریعا متوقف کنید. تا زمانی که مسئولان اجازه ترک جلسه را به شما دهند در سالن منتظر بمانید. به همراه داشتن شناسنامه، کد ملی یا گذرنامه در روز آزمون ضروری است. در صورت نیاز، شما می توانید به طور موقت جلسه ی ازمون را ترک کنید، اما وقفه ی طولانی مورد تایید نیست. در صورتی که با تاخیر در محل آزمون حاضر شوید به شما اجاره ی ورود نمی دهند. توجه کنید که شما نباید هیچ اطلاعات شخصی از خود را وارد پاسخ نامه کنید. هر گونه تقلب، کپی کردن، جا به جایی وسایل و یا صحبت کردن با دیگر داوطلبان باعث رد شدن شما در آزمون خواهد شد. سعی کنید تا حد امکان از ایجاد صدا جلوگیری کنید. به جز بطری آب، بردن هر خوراکی دیگری در محل آزمون ممنوع است. امکان ترک سالن بدون اجازه مسئولان وجود ندارد.

چگونگی آزمون آیمت ایتالیا:

همانطور که گفتیم شرکت در آزمون IMAT ایتالیا برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارند ضروری است. آزمون آیمت یک آزمون چند گزینه ای است و به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول توانایی داوطلب در تفکر و مهارت های او در حل مسئله را به چالش می کشد. بخش دوم نیز به بررسی سطح مهارت فرد در زمینه هایی مانند زبان انگلیسی، زیست، فیزیک، شیمی، ریاضیات و البته سنجش هوش می پردازد. برای هر یک از این بخش ها 30 سوال چند گزینه ای در نظر گرفته شده است. مدت زمان آزمون آیمت ایتالیا 100 دقیقه است. شانس قبولی در ازمون آیمت به دانشگاه انتخابی و البته پشتکار شما بستگی دارد. شما می توانید برای مشاوره با موسسه اعزام دانشجو پیشگام تماس بگیرید.

آزمون آیمت ایتالیا

نحوه ی نمره دهی در آزمون آیمت (IMAT):

  • 1.5 امتیاز برای هر پاسخ صحیح
  • -0.4 امتیاز برای هر پاسخ اشتباه
  • 0 امتیاز برای هر سوالی که بدون پاسخ رها شود

حداکثر نمره آزمون آیمت 90 امتیاز (جمع امتیاز مربوط به هر دو بخش) است. پس از قبولی در آزمون IMAT ایتالیا شما به سیستم آموزشی ایتالیا وارد خواهید شد. شما می توانید برای آشنایی و دریافت منابع آزمون آیمت ایتالیا و یا آشنایی با میزان هزینه تحصیل در ایتالیا با ما ارتباط برقرار کنید.

نمره قبولی در آزمون آیمت:

همانگونه که ظرفیت پذیرش دانشگاه های مختلف برای پذیرفته شده گان در آزمون آیمت متفاوت است؛ نمره ی قبولی در این آزمون نیز برای دانشگاه های مختلف، متفاوت است. در ادامه حداقل نمره ی قبولی در آزمون آیمت برای برخی از دانشگاه ها را بیان کرده ایم. این آمارها مربوط به سال قبل هستند.

Università Bicocca: 73,8
Università di Pavia: 72,6
Università di Milano: 72,3
Università di Padova: 71,6
Università di Bologna: 71,5
Università di Torino 67,3
Università di Pisa: 66,7
Università di Firenze: 66,7
Università di Genova: 65,9
Università di Siena: 65,6
Università di Perugia: 65,1
Università di Bari: 64,7
Università di Roma Tor Vergata: 64,1
Università di Messina: 63,7

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مطلب از اینجا ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج