چرا تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد؟

چرا تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد؟

در عصر اطلاعات و ارتباطات امروز که جلوه ی کشور های دیگر به صورت لحظه به لحظه از طریق منابع بسیار به آسانی در دسترس ما قرار میگیرد، به ذهن بسیاری از ما ایده ی تحصیل در خارج از کشور بسیار جذاب به نظر می رسد. گرچه درست لحظاتی بعد با یادآوری هزینه ها و مشکلات زندگی در یک کشور بیگانه از این تصمیم خود منصرف می شویم. در این مقاله موسسه اعزام دانشجو پیشگام قصد دارد با بیان دلایلی بیان کند که چرا تحصیل در خارج از کشور می تواند یکی از بهترین تصمیم ها برای یک دانش آموز باشد.

به عنوان یک انسان ما همواره در حال یاد گیری هستیم. وقتی که خود را در یک محیط بیگانه و نا آشنا پیدا میکنیم _ مانند یک سوپر مارکت در آلمان یا یک ایستگاه در اوساکای ژاپن – حتی کوچکترین تعاملات ما با محیط میتواند به بعضی از بزرگترین درس های ما تبدیل شود. صرف نظر از تمام مطالبی که شما می توانید از طریق جستجو و تحقیق بدست آورید، این جستجو ها هرگز قابل مقایسه با تجاربی نیست که شما تنها و تنها با زندگی کردن در یک محیط جدید و آشنایی با عادات و روتینی که فرهنگ آن کشور را شکل می دهد بدست می آورید. در این مسیر با یک خود جدید آشنا خواهید شد و پتانسیل هایی که هرگز از وجود آن ها آگاه نبودید.

تحصیل در خارج کشور اهمیت دارد چرا که تجربه ای ست که شما را برای همیشه نه فقط به عنوان یک دانش آموز بلکه به عنوان یک فرد تغییر خواهد داد. زمانی که شما در یک کشور خارجی می گذرانید چیزهایی بسیار فراتر در مطالب درسی به شما خواهد آموخت. به شما فرصت هایی گران بها و همچنین دید جدید به دنیا ارائه می دهد. وقتی که دنیا کلاس درس شما باشد شما به یک تحصیل بی مانند خواهید رسید.

تجاربی که شما از طریق تحصیل در خارج از کشور بدست می آورید می تواند در سه دسته بندی اصلی قرار داده شود که توسط موسسه اعزام دانشجو پیشگام برای شما ارائه شده است: تجربیات فرهنگی ؛ تجاربیات کاری و دانشگاهی و در آخر تجربه ی زندگی در یک کشور جدید. چرا هر یک از این موارد برای یک دانش آموز بسیار پر اهمیت است؟ موسسه اعزام دانشجو پیشگام پاسخ این سوال را برای شما آورده است.

چرا تحصیل در خارج از کشور؟

چرا تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد؟ شما فرصت تجربه ی یک فرهنگ جدید را به دست می آورید.

برخلاف یک تعطیلات کوتاه، تحصیل در خارج از کشور به شما می فهماند که زندگی در خارج از کشور واقعا چگونه است. زمانی که شما برای خرید سبزیجات به مغازه ها می روید یا به دنبال آدرس محل خاصی میگردید و یا با قدم زدن در محل زندگی تان، شما چیزهایی بسیار فراتر از کتاب های راهنما درباره ی مردم و فرهنگ یک کشور می آموزید. با پا فراتر گذاشتن از مرز های یک توریست شما دانش شخضی خود را درباره ی شهر محل زندگی خود، مردمی که آنجا زندگی میکنند و حتی تاریخ آن محل کسب می کنید. زندگی مانند یک شهروند بومی یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با یک فرهنگ جدید است.

اگر یادگیری یک زبان جدید از اهداف شماست؛ هیچ راه بهتری برای تقویت مهارت هایتان از زندگی در میان مردمی که  که می توانند الگوهای صحیح و طبیعی صحبت به زبان جدید را بیاموزند، وجود ندارد. قراردادن خود در محیط یکی از بهترین راه ها برای زبان آموزان است که با یک دید شخضی زبان جدید را به آنها می آموزد. تعامل با مردم جدید و سهیم شدن در آهنگ زندکی در آن کشور به شما یک تجربه غنی و دست اول ارائه خواهد داد که در هیچ جای دیگر قابل دست یابی نیست.

تعامل با مردم جدید و سهیم شدن در آهنگ زندگی آن ها به شما یک تجربه ی غنی و دست اول خواهد داد که در هیچ جای دیگر قابل دست یابی نیست.

چرا تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد؟ شما تجربه های کاری و تحصیلی خود را توسعه خواهید داد.

علاوه بر اینکه شما در حین تحصیل تجربه ی یک زندگی در کشوری جدید را تجربه میکنید، این تحصیل به شما فرصت های بی شماری برای کسب مهارت هایی ارائه خواهد کرد که راه شما را برای رسیدن به آینده ای موفق هموار خواهد کرد؛ چه تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشید و چه قصد شروع به فعالیت در یک محیط کاری را داشته باشید. برخورد با مواردی همچون جا به جایی و موارد مالی می تواند مشکل به نظر برسد. به عنوان یک دانشجو شما خواهید آموخت که چگونه میان درس ها و نگرانی های زندگی درکشوری که متعلق به خودتان نیست تعادل ایجاد کنید.

در حالی که شما در حال خو گرفتن با محیط جدید پیرامون خود هستید، خیابان ها را شناسایی می کنید و روابط خود را توسعه می دهید؛ شما می توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و آن ها را بهبود ببخشید. مدیریت مالی، مدیریت زمان، قدرت حل مسائل و سازمان دهی آنها همه مهارت های با ارزشی هستند که نه تنها در رزومه ی شما به خوبی خواهند درخشید بلکه هر جا به روید به خوبی به کارتان خواهند آمد. زبان و ارتباطات میان فرهنگی همچنین مهارت های با ارزشی هستند که در حین تحصیل خود کسب خواهید کرد.

تحصیل در خارج از کشور همچنین این فرصت را به شما می دهد تا دوره هایی را نزد متخصصان در رشته ی تحصیلی خود بگذرانید و از سایت هایی دیدن کنید که پروژه های زمینی عظیمی در آن ها جا گرفته است. دیدن مطالب درسی از یک پنجره ی جدید و عملی تر و بهره مندی از منابعی که شاید در دانشگاه های کشور خودتان در دسترس نباشد فرصت بی نظیری برای ارتقای مهارت های شماست که یک دانش بین المملی از رشته ی تحصیلی تان را به شما ارائه خواهد داد.

تحصیل در خارج از کشور به شما فرصت های بی شماری برای کسب مهارت هایی ارائه خواهد کرد که راه شما را برای رسیدن به آینده ای موفق هموار خواهد کرد

چرا تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد؟ شما یک زندگی جدید را تجربه خواهد کرد.

فراتر از این ها، تحصیل در خارج از کشور به خاطر تجربیاتی که شما بالنتیجه بدست خواهید آورد اهمیت دارد. تحصیل در خارج از کشور شما را به عنوان یک فرد تغییر خواهد داد. چه به صورت کوتاه مدت و چه برای یک دوره ی تحصیلی گسترده تر، تحصیل در خارج از کشور به این معناست که شما با کوله بار سنگینی از تجربیات تعامل با مردمی از فرهنگ های مختلف و انجام فعالیت های جدید و تازه با منظری جهانی به خانه باز خواهید گشت. تمام این ها نحوه ی کسب علم، زندگی و اشتغال شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وقتی در خارج از کشور تحصیل میکنید، شما تجربیاتی بدست خواهید آورد که در هیچ جای دیگری پیدا نخواهد شد و خاطراتی که شما با خود به خانه خواهید آورد هرگز از خاطر شما محو نخواهد شد. خارج شدن از منطقه ی امن خود و زندگی در یک محیط بیگانه و جدید به شما اعتماد به نفس لازم برای رشد کردن خواهد داد تا زمانی که به کشور خود بازگشتید فراتر از محدودیت های خود قدم بردارید.

هنگام تحصیل در خارج از کشور شما مهارت ها و عادت هایی را کسب خواهید کرد که در شرایط متفاوت به انها دست نمی یافتید. شما علایق جدیدی پیدا خواهید کرد و خود را بهتر خواهید شناخت. با تحصیل در خارج از کشور شما علایق و تمایلات جدیدی در خود کشف خواهید کرد هم چنین قادر به برقراری ارتباط با مردمی خواهید بود که نحوه ی زندگی آنها تا ابد با شما همراه خواهد بود

خارج شدن از منطقه ی امن خود و زندگی در یک محیط بیگانه و جدید به شما اعتماد به نفس لازم برای رشد کردن خواهد داد تا زمانی که به کشور خود بازگشتید فراتر از محدودیت های خود قدم بردارید

با هر سفر شما هیچ گاه مانند یک انسان یکسان باز نخواهید گشت. تمام این چالش ها به شما کمک میکند که مهارت های خود را رشد دهید و دانش خود را گسترش دهید. سهیم شدن در یک فرهنگ خارجی، به زبان آنها صحبت کردن، ملاقات با افراد جدید و حتی قدم زدن در خیابان های یک کشور جدید شما را به صورت مداوم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام تنها موسسه دارای مجوز در استان خوزستان آماده است تا با کادری مجرب مناسب ترین دوره ی تحصیلی برای شما را پیدا کند و شما را تا رسیدن به تحصیل در دانشگاه های خارجی همراهی کند.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج