هزینه زندگی در میلان | هزینه زندگی دانشجویی در میلان

هزینه زندگی در میلان یکی از سوالات مهم دانشجویان و دانش آموزانی است که به تحصیل در میلان ایتالیا علاقمند هستند. بدون شک، شهر میلان یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا می باشد. به همین دلیل، در اکثر دوره های مشاوره تحصیلی که توسط موسسه پیشگام ارائه می شود، این هزینه ها را تشریح می کنیم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور و بررسی رزومه تحصیلی خود به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

اگر به تحصیل در رشته مد و فشن علاقمند باشید، میلان یکی از مقاصد بی رقیب برای شما خواهد بود. در این شهر، فرصت های بی نظیر تحصیلی و شغلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. اما هزینه زندگی در میلان چقدر است؟ ارزش تحصیلی این شهر در مقایسه با هزینه هایی که به دانشجویان تحمیل میکند تا چه اندازه بالاست؟ در مقاله امروز، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا هزینه زندگی در میلان بالا است؟

هزینه زندگی در میلان ایتالیا
Galleria Vittorio Emanuele II در میلان

شهر میلان، قطعا یکی از گرانترین شهرهای ایتالیا است. اما، این هزینه ی بالا بی دلیل نیست. شهر میلان یکی از کانون های اقتصادی اصلی در کشور خود است. بنابراین، اگر موفق به پیدا کردن کار دانشجویی در دوران تحصیلی خود شوید، حقوق خوبی دریافت خواهید کرد.

اگر به تحصیل در میلان علاقمند باشید، هزینه زندگی در میلان یکی از کنجکاوی های اصلی شما خواهد بود. شما میخواید بدانید که چه مقدار پول لازم است به همراه داشته باشید. یک نکته مهم که در هنگام انتخاب میلان باید در نظر داشته باشید این است که اجاره بها در مقایسه با دیگر شهرها بالاتر است. بنابراین، در هنگام تخصیص بودجه برای اقامت در میلان باید به خاطر داشته باشید که متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان 800 یورو می باشد که ممکن است همراه با “Spese Condominiali” (هزینه هایی مانند قبض های نظافتی، شارژ آسانسور و …) نیز باشد. البته، امکان اجاره خانه های اشتراکی نیز وجود دارد.

وقتی صحبت از غذا می شود، هزینه ها در میلان در سطح قابل قبولی قرار دارند. ترفند کاهش هزینه زندگی در میلان از طریق مواد غذایی این است که خرید خود را از بازارهای روز کشاورزان در شهر انجام دهید. با این روش، شما می توانید مبلغ مناسبی را پس انداز کنید و از طرف دیگر، همیشه مواد غذایی تازه و سالم مصرف کنید.  تنها دردسر مربوط به اینگونه بازارها این است که این بازارها روزها و ساعات خاصی در هفته برگزار می شوند. بنابراین، شما باید خود را با ساعات آنها هماهنگ کنید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب تحصیل در میلان به این مقاله مراحعه کنید.

زندگی در شهر میلان چگونه است؟

زندگی در میلان یک تجربه عالی برای دانشجویان است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما واقعا نمی توانید مکان بهتری را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنید. این شهر، با جمعیت بالای دانشجویان بین المللی که در خود جا داده است، به بهترین شکل ممکن شما را با خود همراه میکند.  اما هزینه زندگی در میلان برای دانشجویان چقدر است؟ اگر به نقاط گرم و پر زرق و برق میلان بروید، تفریحات شما کاملا پرهزینه خواهد بود. با این حال، شما همیشه می توانید مکان های ارزانی را پیدا کنید که در آنها امکان صرف یک وعده غذایی خوشمزه و ارزان تر وجود دارد.

هزینه یک وعده غذایی در این شهر چقدر است؟

هزینه زندگی در میلان

هزینه یک وعده غذایی ارزان قیمت در میلان به طور میانگین برای هر نفر 15 یورو می باشد. اما حتی امکان صرف غذا با هزینه پایینتر نیز وجود دارد. تنها مدتی پس از زندگی در میلان به تکنیک ها و ترفندهای کاهش هزینه زندگی در میلان پی خواهید برد. تنها لازم است بهترین مکان ها را برای یک تفریح مقرون به صرفه پیدا کنید.

در ادامه، هزینه های زندگی در میلان را به صورت جزئی تر در یک جدول ارائه کرده ایم:

هزینه زندگی در میلان: رستوران ها

یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت15 یورو
غذا برای دو نفر در یک رستوران میان رده (سه کورس)70 یورو
مک میل در مک دونالد8 یورو
کاپوچینو (معمولی)1.64 یورو
پپسی2.55 یورو
آب1.31 یورو

 هزینه زندگی در میلان: سوپرمارکت ها

شیر1.24 یورو
قرص نان تازه سفید1.69 یورو
برنج (1 کیلوگرم)2.37 یورو
تخم مرغ (12 عدد)3.02 یورو
پنیر محلی (1 کیلوگرم)13.18 یورو
فیله مرغ (1 کیلوگرم)9.19 یورو
گوشت گاو (1 کیلوگرم)17.07 یورو
سیب (1 کیلوگرم)2.00 یورو
موز (1 کیلوگرم)1.88 یورو
پرتقال (1 کیلوگرم)2.77 یورو
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.40 یورو
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.48 یورو
پیاز (1 کیلوگرم)1.36 یورو
کاهو (1 راس)1.02 یورو
آب (بطری 1.5 لیتری)0.51 یورو

هزینه زندگی در میلان: حمل و نقل

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2 یورو
حمل و نقل (هزینه عادی در یک ماه)39 یورو
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)1.50 یورو
بنزین (1 لیتر)1.53 یورو

هزینه زندگی در میلان: قبض ها

قبض برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله (برای آپارتمانی به وسعت 85 متر مربع)158.88 یورو
1 دقیقه مکالمه (تعرفه خط اعتباری)0.18 یورو
اینترنت (60 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر، دیتای نامحدود، کابل / ADSL)28.82 یورو

 هزینه زندگی در میلان: ورزش و اوقات فراغت

باشگاه (هزینه ماهیانه برای یک بزرگسال)56.10 یورو
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته)27.86 یورو
سینما (اکران بین المللی _ 1 صندلی)10 یورو

هزینه زندگی در میلان: لباس

1 جفت شلوار جین (برند Levis یا مشابه)79.07 یورو
لباس تابستانه در فروشگاه های زنجیره ای16 یورو
1 جفت کفش مخصوص دویدن نایک (میان رده)82.17 یورو
1 جفت کفش چرمی مردانه تجاری121.08 یورو

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز نیز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

منبع آمارهایی که در جدول های این صفحه ارائه شده اند این وبسایت می باشد.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج