هزینه تحصیل در خارج از کشور | تحصیل در ایتالیا، چین، انگلستان

هزینه تحصیل در خارج از کشور یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان و دانش آموزانی است که به تحصیل در خارج از کشور علاقمند هستند. تحصیل در دیگر کشورها، علاوه بر وسعت دادن افق دید بین المللی شما، مزایای زیادی مانند تقویت رزومه تحصیلی و رشد شخصیتی و تجربی نیز به دنبال دارد. از همین رو، بسیاری از دانشجویان به دنبال به دست آوردن یک فرصت برای تحصیل ارزان در خارج از کشور هستند.  

هزینه تحصیل در خارج از کشور به عواملی مانند کشور انتخابی شما و دانشگاهی دارد که در آن به تحصیل می پردازید. با توجه به این دو مورد، هزینه تحصیلی شما میتواند یک رقم مناسب و اقتصادی و یا بسیار بالا باشد. علاوه بر مواردی مانند شهریه دانشگاه، در هنگام ارزیابی هزینه تحصیل باید مواردی مانند هزینه های مربوط به مسکن، غذا، حمل و نقل و … را نیز در نظر گرفت.

تحصیل در خارج از کشور یک تجربه بی نظیر است. با این وجود، عامل هزینه برای بسیاری از دانشجویان یک مانع بزرگ است. اگر به تحصیل ارزان در خارج از کشور علاقمند هستید این مقاله را از دست ندهید.

هزینه تحصیل در خارج از کشور

به طور معمول، وقتی نوبت به تحصیل در یک کشور می رسد، بین هزینه زندگی و هزینه تحصیل رابطه مستقیمی وجود دارد. بنابراین، کشورهایی که شهریه های بالاتری دارند، هزینه زندگی بالاتری را نیز به شما تحمیل می کنند. برای رسیدن به یک انتخاب مناسب، بهترین کار این است که پیش از هر چیزی، بودجه خود را تعیین کنید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بهترین مقصد تحصیلی متناسب با بودجه شما کدام کشور است، با مشاوران ما تماس بگیرید.

هزینه تحصیل در خارج از کشور: شهریه ها

قرار دادن یک برچسب قیمت متوسط برای تحصیل در خارج از کشور کار درستی نیست. علت این امر این است که هزینه ها در کشورها و دانشگاه های مختلف بسیار متغیر است. بنابراین، اتفاق نظر مشترکی در مورد متوسط هزینه تحصیل در خارج از کشور وجود ندارد.

با این وجود، برخی از آمارهای قابل اعتماد نیز وجود دارند که میتوانند شما را راهنمایی کنند. بر اساس تحقیقات International Institute of Education، متوسط کل هزینه تحصیلی در کشورهای دیگر در هر ترم حدود 18000 دلار و در هر سال تحصیلی 36000 دلار می باشد. سایر شاخص ها، با ایجاد برخی محدودیت ها، آمارهای دقیق تری به شما ارائه می کنند، به عنوان مثال، تحصیل در کشور انگلیس معمولا 8000 الی 21000 دلار هزینه خواهد داشت.

این مبالغ، برای بسیاری از دانشجویان ایرانی بسیار زیاد هستند. خبر خوب این است که گزینه های ارزان تر و اقتصادی تری نیز وجود دارد. علاوه بر این، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف در کشورهایی مانند چین و ایتالیا نیز برای شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

پس از در نظر گرفتن دیگر عوامل خارجی، هزینه کلی ممکن است بسیار کمتر یا بیشتر باشد. به طور مثال، تحصیل در کشورهای ارزان قیمت مانند هند، ممکن است هزینه ای در حد چند هزار دلار برای شما ایجاد کند. این در حالی است که تحصیل در یک دانشگاه خصوصی در اروپا، هزاران هزار دلار هزینه دارد. به همین دلیل، بسیار اهمیت دارد که با علم و آگاهی کافی نسبت به انتخاب دانشگاه اقدام کنید.

شهریه دانشگاه ها در خارج از کشور بسته به رشته متفاوت است. برخی از کشورها (از جمله تعدادی از کشورهای اروپایی) دارای سیستم های آموزش عمومی عالی هستند. به همین دلیل، حتی به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شهریه پایینی از شما دریافت می کنند. علاوه بر این، در کشورهایی مانند ایتالیا، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف نیز وجود دارد.

مقاله زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشد:

سیستم آموزشی در کشور ایتالیا

هزینه تحصیل در خارج از کشور: مسکن

بعد از شهریه، اجاره مسکن و هزینه های روزانه مربوط به زندگی مانند غذا و سرگرمی بیشتری سهم از هزینه های تحصیل در خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند. خوشبختانه، بسیاری از دوره های تحصیلی در خارج، گزینه های مربوط به مسکن و غذا را نیز به دانشجویان ارائه می کنند.

در صورتی که واجد شرایط دریافت خوابگاه نباشید، بهتر است پیش از هر کاری، در مورد هزینه های مربوط به اجاره مسکن در شهر مقصد خود تحقیق کنید. مشاوران موسسه پیشگام آماده هستند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

هزینه های مربوط به حمل و نقل:

آخرین هزینه ای که باید در نظر بگیرید، هزینه های مربوط به سفر خواهد بود. برخی برنامه ها و دوره های تحصیلی خاص، شامل هزینه پرواز نیز می باشند. اما تعداد این دوره ها، بسیار انگشت شمار است. بنابراین، شما باید هزینه های مربوط به خرید بلیط هواپیما و هزینه مربوط به رزرو هتل (حداقل برای 10 روز) را در نظر بگیرید. علاوه بر آن، شما باید مبلغ کافی برای پوشش هزینه زندگی حداقل برای چند ماه را نیز با خود به همراه داشته باشید.

هزینه دیگر مربوط به حمل و نقل روزانه است. شما باید هزینه های مربوط به جا به جایی در شهر (به طور مثال از خانه به دانشگاه) را در نظر بگیرید. همچنین، ممکن است در طول اقامت خود در خارج از کشور نیز سفرهایی داشته باشید که بهتر است در هنگام تعیین یک بودجه، آنها را نیز در نظر بگیرید.

هزینه ها در کشور ایتالیا:

 بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال مقصدی هستند که علاوه بر ارائه یک تجربه تحصیلی غنی، فرصت تجربه چیزهای متنوعی را نیز برای آنها فراهم کند. ایتالیا، همچنین مقصد مناسبی برای افرادی است که به دنبال تحصیل ارزان در خارج از کشور هستند. به غذاهای خوشمزه علاقه دارید؟ ایتالیا مقصد شماست!

کشور ایتالیا این فرصت را برای شما فراهم میکند که در کنار تحصیل، از غذاهای خوشمزه ای با شهرت جهانی، طبیعت بی نظیر، تاریخ غنی و فرهنگ اصیل ایتالیایی نیز لذت ببرید. شما با تحصیل در این کشور از هنر، فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مدیترانه ای لذت خواهید برد.

هزینه تحصیل در خارج از کشور
تحصیل در کشور ایتالیا یک تجربه شگفت انگیز و البته، اقتصادی است.

بسته به تعداد دفعات مسافرت و غذا خوردن در رستوران و یا خانه، هزینه های شما در ایتالیا متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین هزینه ی شما در یک سال تحصیلی حدود 4500 دلار می باشد. البته بسته به سبک زندگی می تواند تا 7000 دلار نیز افزایش یابد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در مورد هزینه تحصیل در خارج از کشور در کشور ایتالیا این مطلب را مطالعه کنید. همچنین، در کشور ایتالیا امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلفی نیز وجود دارد. این محبوب ترین این بورسیه های تحصیلی میتوان به این موارد اشاره کرد:

هزینه ها در کشور چین:

تحصیل در قلب یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان یک تجربه شگفت انگیز است. چین کشوری است که در آن تاریخ باستانی و زندگی مدرن امروزی به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. مهم نیست دانشجوی چه رشته ای باشید، شما همیشه می توانید چیزهای جذاب بسیاری را در این کشور پهناور پیدا کنید و ماجراجویی خود را داشته باشید.

هزینه تحصیل در خارج از کشور
جین کشوری است که در آن تاریخ و تکنولوژی های مدرن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند

هزینه تحصیل در کشور چین در هر مقطعی در مقایسه با دیگر کشورها پایین است. بسته به اینکه در چه رشته و مقطعی هستید، شما میتوانید به دو زبان انگلیسی یا چینی به تحصیل بپردازید.

شهریه دانشگاه های چین:

متوسط شهریه دانشگاه های دولتی چین مبلغی بین 2500 الی 10000 دلار در سال می باشد. برخی از برنامه ها نیز وجود دارند که شامل هیچ شهریه ای نمی شوند. این دوره ها معمولا توسط دانشگاه های کشورهای دیگر (مانند انگلیس، آلمان، دانمارک) که دارای پردیس در چین هستند؛ ارائه می شوند.

هزینه زندگی در چین:

به خاطر داشته باشید که هزینه تحصیل در چین می تواند بسیار متغیر باشد. عواملی مانند شیوه و سبک زندگی شما می تواند به شکل قابل توجهی در افزایش و یا کاهش هزینه های شما موثر باشد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مانند پکن و شانگهای از 1000 تا 1200 دلار متغیر است. از طرف دیگر، در شهرهای کوچک تر، می توانید هزینه ای بین 600 الی 1000 دلار را در نظر بگیرید. همچنین، در برخی از رشته ها و مقاطع تحصیلی، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات کاملتر در مورد هزینه تحصیل در خارج و در کشور چین این مطلب را مطالعه کنید.

هزینه ها در انگلیس:

انگلیس یک مقصد عالی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. از جمله اولین مزایای تحصیل در این کشور، عدم وجود مانع زبانی است. تنها کافی است به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بدون هیچ مشکلی به زندگی و تحصیل در این کشور بزرگ و زیبا بپردازید.

برخی از بهترین دانشگاه ها با کلاس جهانی در این کشور واقع شده اند که میتوانند یک تجربه تحصیلی غنی و بی نظیر به شما ارائه کنند. و در خارج از کلاس های درس، تاریخچه و مناظر طبیعی این کشور آماده اند تا شما را مجذوب خود کنند.

انگلستان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان است.

با این حال، هزینه تحصیل در خارج از کشور در کشور انگلیسی کمی بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی است. به همین دلیل، متقاضیان محدودتری دارد. با این وجود، بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی، تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان، طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

میانگین هزینه زندگی در کشور انگلیس 1000 دلار می باشد. لازم به ذکر است که این هزینه شامل هزینه اجاره مسکن نمی شود. همانطور که میبینید، انگلیس مقصد مناسبی برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل ارزان در خارج هستند، نمی باشد.

هزینه های تحصیلی نیز با توجه به مقطع و رشته انتخابی شما متغیر هستند. با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی، شما ممکن است هزینه ای از 1300 دلار تا 17000 دلار بپردازید. 

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کاملتر در مورد هزینه های تحصیل در خارج از کشور و انتخاب بهترین مقصد تحصیلی، با موسسه ما تماس بگیرید. مشاوران موسسه پیشگام آماده اند تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا و ارائه یک تحصیل ارزان در خارج از کشور  آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است.

پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود و یک تحصیل ارزان با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بخشی این متن این مقاله از این وب سایت ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج