دانشگاه پادوا ایتالیا (The University of Padova)

دانشگاه پادوا (The University of Padua) در کشور ایتالیا، به یکی از مقاصد محبوب دانشجویانی تبدیل شده Padua است که قصد تحصیل در ایتالیا، تحصیل پزشکی در ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا را دارند. پادوا شهری در شمال ایتالیا و در نزدیکی ونیز است. این شهر، فضای فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی که ساکن آن جا هستند ایجاد کرده است. تمام دانشجویانی که در شهر پادوا زندگی کرده اند قبول دارند که این شهر نسبت به دانشجویان بین المللی بسیار مهمان نواز است.

پادوا یک شهر کوچک، راحت و البته مناسب برای افرادی است که قصد دارند یک زندگی آرام و دلپذیر را در طول تحصیل در ایتالیا تجربه کنند و به فضای شلوغ و پر هیاهوی دیگر شهرهای ایتالیا مانند رم و میلان علاقه ای ندارند. شما در مدت زمان کوتاهی با گوشه و کنار این شهر آشنا خواهید شد و یک “زندگی ایتالیایی” را در آنجا تجربه خواهید کرد.  در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم قصد داریم به معرفی دانشگاه پادوا ایتالیا بپردازیم. با ما همراه باشید.

برای ورود به سایت دانشگاه پادوا Padua اینجا کلیک کنید.

دانشگاه پادوا ایتالیا
در سال 1678، اولین زنی که موفق به دریافت مدرک دانشگاهی شد، یعنی النا لوکرزیا کورنارو پیسکوپیا، از دانشگاه پادوا فارغ التحصیل شد.

تاریخچه دانشگاه پادوا Padua به سال هایی ابتدایی تحول اروپا به یک اروپای مدرن، برمی گردد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است.  دانشگاه پادوا در سال 1222 با همکاری گروهی از دانش آموزان و معلمان که از بولونیا به پادوا آمده بودند، تاسیس شد. این افراد قصد داشتند که آغازگر یک روش تحصیل لیبرال تر (آزادانه تر) باشند. با تکیه بر همین مسئله، لوگوی دانشگاه پادوا نمایانگر پیغام “آزادی پادوا، جهانی و همگانی” است.

افتخارات این دانشگاه تنها به تاریخچه آن محدود نمی شوند. به دلایل بسیاری، دانشجویان بین المللی شیفته تاریخ این شهر و دانشگاه می شوند و به تحصیل در ایتالیا علاقه پیدا می کنند. دانشگاه پادوا، یک لیست چشمگیر از فارغ التحصیلان را دارد. افرادی که احتمالا نام آن ها را شنیده اید و از جمله آن ها می توان به آندره وسالیوس (بنیانگذار آناتومی مدرن)، اخترشناسانی مانند کوپرینک و گالیله اشاره کرد. در سال 1678، اولین زنی که موفق به دریافت مدرک دانشگاهی شد، یعنی النا لوکرزیا کورنارو پیسکوپیا، از دانشگاه پادوا فارغ التحصیل شد.

تحصیل در ایتالیا
پادوا شهری در شمال ایتالیا و در نزدیکی ونیز است. این شهر، فضای فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی که ساکن آن جا هستند ایجاد کرده است.

دانشگاه پادوا، در ابتدا کار خود را به عنوان یک دانشکده حقوق آغاز کرد اما به سرعت، تدریس رشته های دیگری مانند نجوم، فلسفه و البته پزشکی نیز در آنجا آغاز شد.

دانشکده پزشکی دانشگاه پادوا از سال 1399 فعالیت خود را شروع کرده است و همچنان یکی از رشته های سنتی این دانشگاه محسوب می شود. از بسیاری از جهات، دانشکده پزشکی پادوا را می توان زادگاه پزشکی مدرن دانست. از همین رو، یکی از دانشکده های برتر برای تحصیل پزشکی در ایتالیا  است و برای دانشجویان رشته پزشکی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند، یکی از دانشگاه های نام آشنا محسوب می شود.

پس از جنگ جهانی دوم، بخش های بسیاری به دانشگاه پادوا ایتالیا اضافه شد. این دانشگاه همچنان به عنوان یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا شناخته می شود. محوطه دانشگاه پادوا، شامل بخش های زیر می شود:

  • 8 دانشکده
  • 32 دپارتمان
  • 49 دانشکده تخصصی
  • 43 دپارتمان تحقیق و خدمات

دوره های دانشگاه پادوا به طور مرتب به روز می شوند. هدف از این کار، برآورده کردن نیازهای در حال تغییر بازار کار است. بنابراین، دانشجویانی که پادوا را به عنوان مقصد خود برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کرده اند یک تحصیل به روز و کاربردی دریافت می کنند.

 به طور مثال، دوره های پزشکی دانشگاه پادوا Padua، طیف گسترده ای از رشته ها مانند پرستاری کودکان، علوم اعصاب و توانبخشی و عصب روانشناسی را پوشش می دهند. امکان تحصیل در رشته مهندسی نیز در رشته های مهندسی عمران، معماری، محیط زیست و صنایع وجود دارد.

همانطور که گفتیم، پادوا ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک دانشکده حقوق و مدیریت آغاز کرد. دوره های این دانشگاه برای متخصصان حقوق، اقتصاد و مدیریت بازرگانی در کنار دوره هایی برگزار می شوند که سیستم های پیچیده اجتماعی مانند علوم جامعه شناسی را تجربه و تحلیل می کند.

دانشگاه پادوا ایتالیا
دانشجویانی که پادوا را به عنوان مقصد خود برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کرده اند یک تحصیل به روز و کاربردی دریافت می کنند.

رتبه بندی دانشگاه پادوا:

رتبه بندی یا طبقه بندی دانشگاه ها، از جنبه های مختلفی انجام می شود. برخی از رتبه بندی ها تنها بر روی یک رشته خاص متمرکز هستند و در برخی سطح کلی آموزش دانشگاه در نظر گرفته می شود. دانشگاه پادوا Padua، یکی از دانشگاه های ایتالیا است که در رتبه بندی های بین المللی عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داده است. برخی از این رتبه بندی ها عبارتند از:

  • در سطح بین المللی، رتبه بندی Times Higher Education World University Rankings در سال 2020، دانشگاه پادوا را در رتبه 201 – 250 رده بندی کرده است.
  • در رتبه بندی US News & World Report World Best Global Universities که مربوط به کشور آمریکا است نیز دانشگاه پادوا در جایگاه 116 بین المللی و جایگاه 48 ام در اروپا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این رتبه، با رتبه دانشگاه بولونیا ایتالیا، برابر است.
  • در سطح جهانی، دانشگاه پادوا ایتالیا از میان 1200 دانشگاه از سراسر دنیا رتبه 249 را به خود اختصاص داده است. در کشور ایتالیا نیز، در یک رده بندی ملی، دانشگاه پادوا در جایگاه 2ام ایستاده است.

دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پادوا:

دانشگاه پادوا Padua دوره های کارشناسی ارشد را در رشته های مختلفی ارائه می کند. دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند می توانند به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی در این دوره ها شرکت کنند. دوره های کارشناسی ارشد در این دانشگاه، دوره های حرفه ای محسوب می شوند که دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کنند.

هدف اساتید در این مقطع، ارائه مهارت های خاص حرفه ای به دانشجویان است به گونه ای که بتوانند فعالیت های حرفه ای خود در سراسر کشورها را به خوبی دنبال کنند. تعداد واحد های مقطع کارشناسی ارشد معمولا 60 واحد در یک سال است.

پزشکی در ایتالیا
در دانشگاه پادوا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ایتالیایی، به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، وجود دارد.

تحصیل به زبان انگلیسی در پادوا :

در دانشگاه پادوا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ایتالیایی وجود دارد. به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. همین نکته، شرایط را برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند، راحت تر کرده است. شما می توانید برای آشنایی با رشته هایی که در دانشگاه پادوا به زبان انگلیسی ارائه می شوند با مشاوران ما در موسسه پیشگام تماس بگیرید.

در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم یک آشنایی مختصر با دانشگاه پادوا Padua برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند؛ ایجاد شد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، جهت تعیین وقت مشاوره ی حضوری با ما تماس بگیرید. موسسه ی ما با سال ها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش دانشگاه های کشور ایتالیا، پذیرش پزشکی در ایتالیا و پذیرش دانشگاه های کشور های اروپایی، برای خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز آماده است.

موسسه اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج