دانشگاه ساپینزا روم (Sapienza Università di Roma)

یکی از برترین دانشگاه های ایتالیایی که در قلب پایتخت این کشور یعنی روم قرار دارد دانشگاه ساپینزا است. دانشگاه ساپینزای روم همه ساله میزبان تعداد بسیاری از دانشجویان بین المملی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. این دانشگاه در سال 1303 میلادی ساخته شد و بزرگترین دانشگاه اروپا محسوب می شود. ساپینزا که از قدیمی ترین دانشگاه های جهان محسوب می شود به دستور پاپ بونیفاس هشتم برای انجام تحقیقات و مطالعات کلیسایی تاسیس شد.

این دانشگاه به خاطر پذیرش تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی شناخته شده است و بیش از هر دانشگاه دیگری در اروپا پذیرای دانشجویان از سراسر دنیا در رشته های مختلف است و از این جهت بزرگترین دانشگاه اروپا به حساب می آید. در حال حاضر ساپینزا پذیرای بیش از 15 هزار دانشجو است. 52% از این دانشجویان در مقطع کارشناسی و 48% باقی مانده در مقطع کارشناسی ارشد و البته دکترا تحصیل میکنند. از این تعداد دانشجو 7500 نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه همچین بیشترین تعداد دوره های آموزشی از راه دور را ارائه می دهد و از این نظر رتبه ی سوم را در اروپا دارد.ساپینزا در تاریخ 700 ساله اش بسیاری از مشاهیر و سیاستمداران معروف ایتالیایی را تربیت کرده است. یکی از نشاخته شده ترین آنها برای  فدریکا موگرینی است.

این دانشگاه برنامه های تحقیقاتی را در زمینه های مهندسی، علوم انسانی و علوم طبیعی ارائه می دهد. پردیس اصلی دانشگاه ساپینزای روم در نزدیکی ایستگاه راه آهن  Terminiقرار دارد. همچنین این دانشگاه پردیس های زیادی در داخل و خارج از شهر رم دارد و پردیس اصلی اش 439 هزار متر مربع مساحت دارد. دانشگاه ساپینزا 11 دانشکده و 65 دپارتمان دارد که آن ها را بعد از اعمل تغییراتی در سال 2011 بدست آورد.

این دانشگاه در سال 1303 با شعار The future has passed here  یا « آینده از اینجا گذشته است.» تاسیس شده است. ساپینزا یک دانشگاه عمومی است که که در رم قرار دارد. این دانشگاه با رنگ های زرد و قرمز شناخته شده است و تیم ورزشی اش CUS Roma نام دارد. کاربران عزیز که علاقمند به آشنایی بیشتر با دوره های این دانشگاه هستند می توانند به سایت دانشگاه ساپینزا مراجعه کنند.

این دانشگاه به خاطر پذیرش تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی شناخته شده است و بیش از هر دانشگاه دیگری در اروپا پذیرای دانشجویان از سراسر دنیا در رشته های مختلف است و از این جهت بزرگترین دانشگاه اروپا به حساب می آید.

رتبه ی دانشگاه ساپینزای رم:

این دانشگاه در نظام رتبه بندی QS رتبه 223، در رتبه بندی ARWU رتبه ی 151 – 200 و در نظام رتبه بندی  Times  رتبه 251-300 را بدست آورده است.

دانشکده ها:

دانشگاه ساپینزای روم شمال دانشکده های جامعه شناسی و علوم ارتباطات، علوم سیاسی، داروسازی و پزشکی، پزشکی و روانشناسی، پزشکی و دندانپزشکی، فیزیک و علوم تجربی و طبیعی، ریاضیات، حقوق، انفورماتیکو آمار، علم اقتصاد، مهندسی ارتباطات، مهندس عمران و صنایع، هنر و علوم انسانی و معماری است.

درمقطع لیسانس رشته های پرستاری و بیوانفرماتیک به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره هایی که در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند هم شامل اقتصاد پیشرفته، معماری، هوش مصنوعی و رباتیک، مدیریت کسب و کار، علوم کامپیوتر، مهندسی کنترل، علوم داده، توسعه و همکاری های بین المللی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی انرژی، مطالعات اروپا، مهندسی نانو تکنولوژی، مهندسی مکانیک، طراحی محصول، فضا و مهندسی فضانوردی، مهندسی سیستم های حمل و نقل، مدرک ویژه مهندسی هوا و فضا و علوم میراث فرهنگی است.در مقطع دکترا نیز رشته های بسیاری به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه ساپینزای روم برای دانشجویان بین المللی:

دیپلم دبیرستان ( ترجمه شده، تایید و همراه با اعلان اعتبار که از طرف کنسولگری یا سفارت ایتالیا انجام شده.)

کپی کارت شناسایی (کارت ملی) یا گذرنامه

کپی از اجازه اقامت و علت صدور آن.

کپی از روادید تحصیلی و شرح دروس.

دقت کنید که برای اخذ پذیرش تهیه ی کامل مدارک تحصیلی بسیار اهمیت دارد. موسسه اعزام دانشجو پیشگام آنی نگر کارون مفتخر است که با تیم مجرب خود شما را در اخذ پذیرش این دانشگاه همراهی کند.

برای اخذ پذیرش در برخی از رشته ها که اغلب هم در مقطع کارشناسی هستند لازم است که در یک آزمون ورودی شرکت کنید. اخذ پذیرش شما به این آزمون پذیرش دارد. موسسه ما آمادهاست تا در تهیه منابع این آزمون به شما کمک کند. دقت کنید که برای دوره هایی که به زبان انگلیسی در دانشگاه ساپینزا ارائه می شوند نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست.

دانشجویان غیر اروپایی که قصد تحصیل در دانشگاه ساپینزا را دارند می توانند تا 7 جولای در کنسولگری یا سفارت ایتالیا ثبت نام کنند.دقت کنید که درجات مختلف تحصیلی ددلاین هایی متفاوتی برای ثبت نام ممکن است که داشته باشد.این تاریخ ها توسط وزارت آموزش و پرورش و تحقیقات ایتالیا تعیین شده است.

تحصیل در دانشگاه ساپینزا شامل شهریه می شود اما امکان اخذ بورسیه استانی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. این بورسیه هزینه هایی همچون شهریه دانشگاه، غذا و خوابگاه را برای دانشجویان بین المملی پوشش می دهد و به وضعیت مالی درخواست دهنده بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران موسسه پیشگام آتی نگر کارون تماس بگیرید.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج