دانشگاه بولونیا (UNIVERSITY OF BOLOGNA)

معرفی شهر بولونیا

بولونیا به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای ایتالیا تبدیل شده است و در گروه شهرهایی که از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردارند قرار گرفته است

بولونیا پایتخت تاریخی منطقه امیلیا-رومانا در شمال ایتالیا و محل قرارگیری دانشگاه بولونیا است. این شهر هفتمین شهر پرجمعیت در ایتالیا محسوب می شود و در سال 2000,به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و در سال 2006,از طرف یونسکو عنوان شهر موسیقی را دریافت کرده است.بولونیا شهری مهم در زمینه های کشاورزی, صنعتی، مالی و حمل و نقل است که در آن بسیاری از شرکت های بزرگ مکانیکی، الکترونیکی و مواد غذایی دارای دفتر مرکزی خود می باشند و یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری دائمی در اروپا محسوب می شوند.

بر اساس آخرین اطلاعات جمع آوری شده توسط شاخص رشد اقتصادی منطقه ای اروپا (E-REGI) درسال 2009، بولونیا به عنوان اولین شهر ایتالیایی و چهل و هفتمین شهر اروپایی از لحاظ نرخ رشد اقتصادی معرفی شده است.در نتیجه با توجه به رشد اقتصادی این منطقه و صنایع مهمی که در ان وجود دارد, بولونیا به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای ایتالیا تبدیل شده است و در گروه شهرهایی که از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردارند قرار گرفته است

معرفی دانشگاه بولونیا UNIVERSITY OF BOLOGNA :

بولونیا یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای دانشجویان محسوب می شود، جایی که سینماها و تئاترهای ان برای دانشجویان تخفیف قائل می شوند و دسترسی به بسیاری از موزه های بولونیا برای ان ها به صورت رایگان می باشد.

دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تاسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه در دنیای غرب است و نکته ی جالبی که در مورد ان وجود دارد این است که این دانشگاه توسط دانشجویان تاسیس شده است.افراد بسیار معروفی در این دانشگاه تحصیل کرده اند و برخی از اولین دانشجویان ان عبارتند از : اسقف اعظم کانتربری، توماس بکت , ستاره شناس نیکولا کوپرنیک,دانته (شاعری بسیار برجسته و معروف) و نخست وزیر پیشین ایتالیا، رومانو پرویدی.بین قرن 12 و 13,زنی به نام Bettisia Gozzadini که در دانشگاه بولونیا تحصیل کرده بود,عده ی بسیار زیادی را علاقه مند به تحصیل کرد چرا که کلاس های درسش را در میدان های عمومی شهر برگزار می کرد.

امروزه، با جامعه ای بیش از 85،000 دانشجو، دانشگاه بولونیا یکی از بزرگترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می شود که ارائه دهنده ی 200 برنامه ی تحصیلی است.همچنین دوره های تخصص دو ساله نیز در این دانشگاه موجود می باشد.این دانشگاه دارای چندین پردیس مختلف می باشد که در سراسر شمال ایتالیا در شهرهای Cesena، Forli، Ravenna و Rimini و همچنین بولونیا واقع شده اند.همچنین پردیس خارجی این دانشگاه  در بوینس آیرس، آرژانتین است که برنامه های بین رشته ای را ارائه می دهد.

دانشگاه بولونیا همچنین دانشجویان خود را تشویق می کند تا دوره های کارآموزی در بخش هایی از صنعت، تجارت، نهادهای عمومی و شرکت های حرفه ای را بگذرانند و خدماتی تحصیلی را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند که از ورود آنها به بازار کار پشتیبانی می کند. بولونیا هفتمین شهر پرجمعیت ايتاليا است که دانشجویان آن نزدیک به یک سوم جمعیت را تشکیل می دهند.

بولونیا یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای دانشجویان محسوب می شود، جایی که سینماها و تئاترهای ان برای دانشجویان تخفیف قائل می شوند و دسترسی به بسیاری از موزه های بولونیا برای ان ها به صورت رایگان می باشد.  دانشگاه بولونیا همچنین شامل چندین کتابخانه است که مجموعه های عمده ای از کتاب های عتیقه و مدرن، و همچنین امکانات حفاظتی و تحقیقات تاریخی و علمی را در بر می گیرد.همچنین این دانشگاه رتبه ی نخست را در سال 2018 در بین دانشگاه های ایتالیا برای نهمین سال متوالی به دست اورد.

رتبه بندی دانشگاه بولونیا :

1 ) بر اساس رتبه بندی Academic Ranking of World Universities (ARWU) : بین رتبه های 201 تا 300 در سطح بین المللی

2 ) بر اساس رتبه بندی Times Higher Education World University Rankings (THE) :

رتبه ی 180 در سطح بین المللی

3 ) بر اساس رتبه بندی QS World University Rankings : رتبه ی 180 در سطح بین المللی

شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران مجرب موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون اطلاعات . بیشتری در مورد این دانشگاه و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه بولونیا به دست آورید. لازم به ذکر است موسسه ی پیشگام آتی نگر کارون تنها موسسه ی دارای مجوز در استان خوزستان می باشد. در این لینک ها همچنین مطالبی در مورد بهترین شهر های اروپا برای تحصیل ، بهترین دانشگاه های انگلستان و دانشگاه های ایتالیا موجود است که می تواند برای شما مفید باشد.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج