خوابگاه دانشجویی در میلان | شرایط مسکن دانشجویی در میلان

اگر شما نیز یکی از دانشجویان میلان هستید و یا قصد تحصیل در میلان را در سر دارید احتمالا یافتن خوابگاه دانشجویی در میلان یکی از دغدغه های اصلی شما است. در میلان، پایتخت مد و فشن دنیا، گزینه های مختلفی برای اقامت دانشجویان بین المللی وجود دارد. شما علاوه بر خوابگاه می توانید انواع اتاق های یک نفره یا چند نفره، آپارتمان های اشتراکی و حتی خانه مستقل اجاره کنید. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در مورد خوابگاه دانشجویی در ایتالیا این مطلب را مطالعه کنید.

یک مرکز خرید در میلان

خوابگاه دانشجویی در میلان متناسب با تمام نیاز های شما

وقت پیدا کردن اتاق دانشجویی در شهر میلان است. شهری اقتصادی در ایتالیا، جایی که اخبار بازار بورس را باید در Milano Finanza دنبال کنید، یا اینکه اگر اهمیتی به بازار نمی دهید، می توانید با دوستان خود از خوراکی های ایتالیایی لذت ببرید در حالی که در Galleria یا Navigli با یک نوشیدنی خنک از خود پذیرایی می کنید.

شاید هم بیشتر از فرهنگ و تاریخ لذت می برید و دلتان می خواهد روزتان را با دیدن کردن از La Scala Opera House سپری کنید، یا چند روزی را در نزدیکی Duomo زیبا و نفس گیر در Brera و نزدیک به Pinacoteca بگذرانید. یا اینکه می توانید از یکی از بهترین و زیباترین قلعه های ایتالیایی دیدن کنید؛ یعنی The Castello Sforzesco که دقیقا در مقابل Parco Sempione خاطره انگیز قرار دارد.

اکثر دانشجویانی که به تحصیل در شهر میلان علاقمند هستند دانشگاه میلان و یا پلی تکنیک میلان را انتخاب می کنند. دانشگاه میلان که به نام statale نیز شناخته می شود و از منطقه های مختلفی تشکیل شده است، در مرکز شهر قرار دارد زیرا دفتر اصلی آن در ساختمان رنسانس Ca’Granda قرار گرفته است. در چند کیلومتری آن نیز قادر خواهید بود که یکی از بهترین دانشگاه های علوم اجتماعی و مدیریت را بیابید: دانشگاه مشهور Bcconi، اولین دانشگاه ایتالیایی که دوره تجارت و اقتصاد را ارائه کرد.

خوابگاه دانشجویی در میلان
چه دانشجو باشید و چه کارمند، بهرحال می توانید یک آپارتمان اجاره ای پیدا کنید.

بهرحال، در میلان همچنین دانشگاه کاتولیکی یا Università Cattolica نیز وجود دارد، بزرگترین دانشگاه خصوصی ایتالیا. یک خوابگاه دانشجویی در میلان نزدیک دانشگاه کاتولیک در منطقه Sant’Ambrogio یا در محله Turro قرار دارد که نزدیک Viale Padova است.

به یاد داشته باشید، میلان یکی از پنج بازار مالی اول در اروپا را دارد، که تنها دروازه ورود ایتالیا به بازار سرمایه بین المللی است. بنابراین این شهر پر از مراکز کسب و کار و تجارت است. چه دانشجو باشید و چه کارمند، بهرحال می توانید یک آپارتمان اجاره ای پیدا کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که میانگین زمان انتظار در میلان برای سرویس های حمل و نقل شهری در مقایسه با استاندارد های سایر شهر های ایتالیا بسیار پایین است. زیرا ارتباطات حمل و نقل آن بسیار عالی است.  بنابراین، شما می توانید نگرانی های خود در محل محل خوابگاه یا خانه دانشجویی را تا حدی کاهش دهید.

چندان مهم نیست در کجا زندگی کنید، اگر یک آپارتمان اجاره کنید یا یک خانه یک خوابه ارزان تر در یکی از منطقه های اطراف پیدا کنید، در مرکز شهر باشید یا در جایی دیگر. با کارت های اعتباری ماهانه می توانید به راحتی به هر دانشگاهی برسید، از دانشگاه Bocconi گرفته تا دانشگاه کاتولیکی و دانشگاه میلان.

اگر قبلا تصمیم گرفته اید که در در میلان درس بخوانید، کار کنید یا فقط یک سفر کاری داشته باشید، پیدا کردن یک اقامتگاه طولانی مدت که مناسب شرایط شما باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد کار سختی نیست. اگر نیاز به تقسیم کردن اجاره دارید می توانید بین خانه های مشترک یا آپارتمان های بزرگ انتخاب کنید. در مدتی کوتاه می توانید بهترین گزینه مورد نیاز در بهترین منطقه مناسب با شرایط خودتان پیدا کنید.

منطقه Porta Romana در میلان یک منطقه تاریخی است که به یکی از منطقه های اقامتی خوب تبدیل شده است که مناسب دانشجویان و کارمندان است. بنابراین برای مسافران طولانی مدت بسیار جای خوبی برای زندگی است که تنها سه کیلومتر از Duomo di Milano فاصله دارد.

میلان یک شهر دانشگاهی است که مناسب دانشجویان است. محله Città Studi در وهله اول جایی است که دانشجویان زندگی می کنند و دسترسی خوبی به سیستم حمل و نقل دارند و نزدیک ایستگاه قطار میلان است.

اقامتگاه دانشجویی، توریستی و کارمندی

اگر به دنبال یک خوابگاه دانشجویی در میلان، آپارتمان ارزان، هاستل یا تنها یک اتاق اجاره ای در میلان هستید، که دنبال یک اقامتگاه دانشجویی خوب در میلان می گردید، باید بگوییم که مجموعه ای از بهترین ها برای شما وجود دارد.

به یاد داشته باشید که انتخاب های زیادی از اقامتگاه در میلان وجود دارد پس اگر فکر می کنید اقامتگاهی که پیدا کرده اید از دانشگاه دور است اصلا نگران نباشید، سیستم متروی میلان بسیار عالی است و برای یک دانشجویی خارجی چیزی بهتر از یک سیستم متروی تندرو نیست.

شاید تنها برای تحصیل به میلان نیامده اید، بلکه تعطیلات خود را می گذرانید. در این صورت باز هم گستره بزرگی از انتخاب های مناسب آپارتمان های توریستی در میلان یا هاستل های ارزان قیمت در میلان وجود دارد، یا حتی اتاق اجاره ای در میلان.

لیست خوابگاه های دانشجویی در میلان

در ادامه، برخی از خوابگاه های دانشجویی را میلان را به شما معرفی کرده ایم. توجه داشته باشید که برخی از این خوابگاه ها تنها در اختیار افرادی قرار می گیرند که موفق به اخذ بورسیه استانی کشور ایتالیا شده اند. برای اخذ اقامت در این خوابگاه ها، شما باید درخواست خود را ثبت کنید. علاوه بر این، هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در میلان برای دانشجویانی که بورسیه استانی را دریافت میکنند نیز به میزان قابل توجهی کمتر است.

موسسه پیشگام با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش، ویزا، بورسیه تحصیلی و خوابگاه آماده است تا شما را در این زمینه همراهی کند.

1- خوابگاه لئوناردو

2- خوابگاه گاوس

3- خوابگاه فالسیولا

4 – خوابگاه سرتوزا

5- خوابگاه تورسکالا

6 – خوابگاه میلانو

7 – خوابگاه خیام

8- خوابگاه گالیله

هزینه زندگی در میلان چقدر است؟

زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی و فراموش نشدنی است. با این حال، به خاطر دشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید باید خود را برای صرف هزینه های بیشتری آماده کنید. چرا که قیمت ها در این شهرها نسبت به دیگر شهرهای ایتالیا گران تر هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید. بر اساس بررسی های انجام شده، هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویان در شهرهای میلان و رم بین 850 الی 1450 یورو می باشد. البته، این هزینه ها با توجه به سبک زندگی دانشجو متغیر هستند.

هزینه اجاره یک آپارتمان در میلان چقدر است؟

منطقه Città Studi and Navigli in milan

هزینه اجاره یک آپارتمان استودیویی در یک منطقه نیمه مرکزی (با فاصله ای حدود 15-20 دقیقه از مرکز با مترو) حدود 600 یورو در ماه می باشد. در صورتی که بخواهید یک آپارتمان یک خوابه اجاره کنید این مبلغ می تواند تا 950 یورو نیز افزایش پیدا کند. میدان دل دوومو (“میدان کلیسای جامع”) مرکز شهر میلان می باشد. نام کلیسای جامع میلان (Duomo) از اینجا گرفته شده است. این میدان هم از نظر جغرافیایی و هم به دلیل اهمیت هنری، فرهنگی و اجتماعی که دارد، مرکز شهر میلان می باشد.

بر اساس تجربیات دانشجویانی که ساکن میلان هستند، بهترین مکان برای زندگی دانشجویان در میلان، منطقه Città Studi and Navigli می باشد.

موسه پیشگام

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج