خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور

برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در خارج از کشور همواره یک رویا بوده است. هر ساله، میلیون ها دانش آموز و دانشجوی در حال تحصیل مشتاق هستند که مقاطع بعدی تحصیلی خود را در خارج از کشور بگذرانند و خود را در مرحله ی دیگری از تحصیلات حرفه ای قرار دهند. در عین حال، دانشجویان می توانند زندگی در یک محیط و فرهنگ کاملا متفاوت با کشور خودشان را تجربه کنند. اما یکی از چالش های جدی در این مسیر پیدا کردن خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور است.

زندگی در خارج از کشور و دور بودن از خانواده یک تجربه ی کاملا جدید است؛ همچنین به عنوان یک فرصت عالی برای رشد دانشجو به عنوان یک فرد تحصیل کرده شناخته شده است. دانشجویان می توانند زبان های جدید بیاموزند، با فرهنگ های منحصر به فردی رو به رو شوند و در نهایت دوستان و ارتباطات جدیدی پیدا کنند که می تواند برای مدت طولانی همراه با دانشجو بماند. با این حال، برای استفاده ی بهتر از این تجربه، شما به یک محل اقامت امن و شاد نیاز دارید تا بتوانید در یک کشور خارجی آن را “خانه” صدا بزنید.

بنابراین، پس از اخذ پذیرش در برنامه ی تحصیلی انتخابی تان، گام مهم بعدی، پیدا کردن یک خانه دانشجویی خواهد بود. مطمئن باشید که پیدا کردن یک مکان مناسب برای اقامت در یک شهر جدید و کشور بیگانه چندان هم مشکل نیست. چندان نگران نباشید. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم شما را در انتخاب یک مکان اقامت متناسب با نیازهایتان راهنمایی کرده ایم تا بخشی از نگرانی های شما رفع شود.

انواع مسکن دانشجویان در خارج از کشور:

در هنگام تحصیل در خارج از کشور، محلی که برای اقامت انتخاب می کنید به طور قابل توجهی بر میزان موفقیت تحصیلی و سبک کلی زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت. برای دانشجویان، انواع مختلفی از مسکن دانشجویی در خارج در دسترس است و انتخاب هر یک از آن ها می تواند تجربه ی متفاوتی از زندگی در یک شهر جدید را برای شما رقم بزند.

خوابگاه دانشجویی در اروپا
محلی که برای اقامت انتخاب می کنید به طور قابل توجهی بر میزان موفقیت تحصیلی و سبک کلی زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت.
خانه های مشترک:

آیا نگران احساس دلتنگی هستید که ممکن است در خارج از کشور تجربه کنید؟ با انتخاب یک خانه ی مشترک در خارج شما می توانید در خارج از کشور در کنار یک خانواده ی دیگر زندگی کنید. این گزینه در کنار آزادی های زندگی خوابگاهی، گرمای یک محیط خانوادگی را نیز به شما ارائه می دهد؛ بنابراین شما از مزایایی هر دو سبک زندگی بهره مند خواهید شد. علاوه بر این، یکی از بهترین راه ها برای تجربه ی یک فرهنگ جدید و غوطه ور شدن در آن، زندگی در یک خانه مشترک است.

شما در یک خانه یک اتاق خصوصی خواهد داشت اما حمام و همچنین سایر فضاهای اشتراکی را با خانواده شریک خواهید شد. این سبک زندگی معمولا شامل تهیه ی غذا هم می شود بنابراین مجبور نیستید که دردسرهای مربوط به آشپزی و خرید مواد غذایی را تجربه کنید. علاوه بر آن، شما فرصت چشیدن غذاهای اصیل محلی آن کشور را خواهید داشت. البته در این خانه ها معمولا برخی از قوانین وجود دارد که ملزم به پیروی از آن هستید (به طور مثال ممکن است که به شما اجازه ی استفاده از آشپزخانه را ندهند).

اگرچه زندگی در چنین خانه هایی کاملا مقرون به صرفه است اما این خانواده ها اغلب دور از دانشگاه زندگی می کنند؛ بنابراین ممکن است که هزینه ی بیشتری را صرف هزینه های مربوط به حمل و نقل کنید. به طور کلی این گزینه، یک روش عالی برای غوطه ور شدن در یک فرهنگ جدید است. همچنین، وجود یک خانواده در کنار شما باعث می شوند که ارتباطات محلی شما افزایش پیدا کند و تحصیل در خارج از کشور راحت تر شود

خوابگاه:

خوابگاه دانشجویی در خارج می تواند یک تجربه ی با معنی از زندگی در خارج از کشور را ارائه کند. تمام دانشگاه های خارجی این گزینه را برای اقامت دانشجویان ارائه نمی دهند. با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه ای که از طریق آن اپلای می کنید مشورت کنید. خوابگاه ها بهترین راه برای یافتن دوستان جدید هستند.

خوابگاه های دانشجویی در خارج
خوابگاه های دانشجویی می توانند یک تجربه ی با معنی از زندگی در خارج از کشور را ارائه کنند.

خوابگاه ها انواع مختلفی دارند. در برخی این امکان وجود دارد که شما یک اتاق خصوصی با یک حمام اختصاصی دریافت کنید. و یا ممکن است که در یک سوئیت با فرد دیگری اسکان داده شوید. در این محیط ها، به طور کلی مناطق مشترکی مانند فضاهای مطالعه و یا آشپزخانه وجود خواهد داشت که دانشجویان در آن ها تجمع خواهند داشت.

با این حال، اتاق های خوابگاه گاهی با قیمت های بالایی ارائه می شوند، بنابراین در نظر گرفتن دیگر گزینه ها ایده ی بدی نیست. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که ممکن است خوابگاه ها در صورت آمدن خانواده و دوستانتان، اجازه ی اقامت شبانه را به آن ها ندهند.

آپارتمان های خصوصی:

اجاره آپارتمان در خارج آن هم به تنهایی، این امکان را برای شما فراهم می کند که از آزادی ، حریم خصوصی و استقلالی که لزوماً در خوابگاه ها و یا در خانه ها ندارید، لذت ببرید. در ضمن شما می توانید محلی را انتخاب کنید که برای شرایط شما بسیار مناسب است. با این حال، اسکان خصوصی می تواند با هزینه های بسیار بالایی همراه باشد. به جز اجاره، شما همچنین باید هزینه های مربوط به صورتحساب آب و برق، اینترنت و خورد و خوراک خود را نیز در نظر بگیرید.

اجاره آپارتمان دانشجویی در خارج
اجاره یک آپارتمان کامل آن هم به تنهایی، این امکان را برای شما فراهم می کند که از آزادی ، حریم خصوصی و استقلالی که لزوماً در خوابگاه ها و یا در خانه ها ندارید، لذت ببرید

برخی از صاحبخانه ها ممکن است که از شما بخواهند پیش از اجاره، مبلغی را تحت عنوان رهن به آن ها پرداخت کنید که پس از پایان یافتن مدت اجاره به شما بازپرداخت می شود. این مبلغ برای ضمانت خسارت های احتمالی به خانه دریافت می شود. بنابراین، اگر قصد اجاره خانه را دارید به خوبی از آن مراقبت کنید!

همچنین لازم به ذکر است که اگرچه یک آپارتمان خصوصی ممکن است آزادی و استقلال بیشتری را به شما ارائه کند؛ اما می تواند شما را از تبادل فرهنگی و ارتباط با مردم محلی محروم کند. در صورت زندگی با یک خانواده محلی، شما یک جامعه از مردم محلی را در اختیار دارید که شما را حمایت می کنند. آن ها همچنین شما را در مورد نحوه ی زندگی در آن کشور نیز راهنمایی می کنند. اما اگر به تنهایی زندگی کنید، چالش های بزرگتری را در خو گرفتن با شهر جدید پیش رو خواهید داشت.

سالن های خصوصی اجاره ای برای دانشجویان:

سالن های اجاره خصوصی تقریبا به خوابگاه های دانشگاه شبیه هستند. با این حال آن ها خارج از محوطه ی دانشگاه قرار دارند و گاهی نیز امکانات بیشتری را ارائه می کنند. (امکاناتی مانند اتاق های مشترک، اتاق های خصوصی در یک سوئیت، و حتی استودیوی کوچک اما خصوصی!). هزینه ای که دانشجو پرداخت می کند نیز به طور کلی تمام خدمات تسهیلاتی را پوشش می دهد.

اجاره خانه دانشجویی در خارج
سالن های اجاره خصوصی خارج از محوطه ی دانشگاه قرار دارند و گاهی نیز امکانات بیشتری را ارائه می کنند.

بسیاری از این ساختمان ها بسیار مدرن تر از خوابگاه های دانشگاه هستند و به امکاناتی مانند اینترنت پر سرعت، امکانات ورزشی، اتاق های سینما، اتاق بازی و برخی موارد دیگر مجهز هستند. همچنین این ساختمان ها گاهی در طول سال برنامه های اجتماعی را برای آشنایی دانشجویان برگزار می کنند.

آپارتمان های اشتراکی:

آپارتمان اشتراکی در خارج از کشور گزینه ی ارزان قیمتی برای دانشجویان محسوب می شود. زندگی در این آپارتمان ها بسیار سرگرم کننده است. همخانه ی شما می تواند یک دانشجوی دیگر از کشوری دیگر، یک دانشجوی محلی و یا حتی یک فرد محلی باشد. آپارتمان های مشترک برای ایجاد دوستی های جدید و روابط نزدیک با دیگر افراد ایده آل هستند.

نحوه ی زندگی شما به نوع آپارتمان بستگی دارد اما به طور معمول شما در این آپارتمان ها یک اتاق مشترک در اختیار خواهید داشت و برخی مناطق دیگر مشترک خواهند بود. بر خلاف خوابگاه ها، در این خانه ها هیچ محدودیتی در رفت و آمد و هیچ قانونی در نظر گرفته نمی شود. البته سازگاری با همخانه ها اهمیت دارد.

گاهی همخانه ها به بهترین دوستان یکدیگر تبدیل می شوند.

 تنها نکته ای که باید در هنگام انتخاب این گزینه در نظر بگیرید زندگی مشترک است. گاهی همخانه ها به بهترین دوستان یکدیگر تبدیل می شوند. در مواردی هم درگیری های شخصی  و مشکلات ارتباطی بین آن ها وجود دارد. بنابراین داشتن یک تصویر مناسب از همخانه ایده آلتان می تواند مفید باشد. (به طور مثال اجتماعی، ساکت، غیر سیگاری و غیره)

نحوه ی پیدا کردن یک هم اتاقی:

انتخاب یک همخانه دانشجویی در خارج اهمیت بسیاری دارد. چرا که فرد انتخابی شما در موفقیت و یا شکست زندگی مشترک شما نقش تعیین کننده ای بازی می کند. در ادامه به معرفی برخی راه ها برای یافتن افراد مناسب برای زندگی، پرداخته ایم:

  • در دانشگاه خود به باشگاه های مختلفی بپیوندید و با دانشجویان بین المللی دیگر دوست شوید.
  • در رسانه های اجتماعی جستجو کنید و در فیس بوک یا گروه های اینستاگرامی به دنبال یک هم اتاقی خوب بگردید.
  • از سال بالایی های خود در دانشگاه راهنمایی بگیرید.

در هنگام آشنایی با هم اتاقی های احتمالی تان، سعی کنید با شناخت عادت ها، رفتار ها و شخصیت او از انتخاب خود مطمئن شوید.

چگونه خانه ی مناسب را در خارج از کشور پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن یک محل اقامت مناسب باید از چه منابعی استفاده کرد؟ به خصوص در زمانی که هنوز به آن کشور وارد نشده اید، چگونه می توان از شرایط مسکن در آن کشور اطلاع پیدا کرد؟ تکیه بر گفت و شنود ها در این حالت ایده ی خوبی نیست مگر اینکه در آن شهر و کشور فرد مطمئنی را بشناسید.

اولین کاری که باید انجام دهید ارسال یک ایمیل مختصر به بخش ارتباطات دانشگاه مقصد است. توجه کنید که در این مورد می توان از دیگر سایت های اجاره خانه در خارج نیز راهنمایی گرفت. آن ها می توانند شما را در پیدا کردن خانه و یک یا چند هم اتاقی خوب یاری کنند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • AmberStudent: این سایت به دانشجویان در سراسر جهان کمک می کند تا یک خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج و نزدیک به دانشگاه ها و کالج ها پیدا کنند. آن ها شما را از ابتدا تا انتها همراهی می کنند. خدمات آن ها شامل پیدا کردن یک خانه مناسب در کشور مقصد، پر کردن مدارک لازم و مرتب کردن دیگر موارد مربوطه است؛ تا دانشجویان بتوانند به آسانی اسکان پیدا کنند.
  • Uniplaces: اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، این سایت به شما کمک می کند تا گزینه های عالی اقامت را بر اساس تاریخ عزیمت خود پیدا کنید. لازم به ذکر است که در مقاصدی غیر از اروپا، این سایت کاربرد چندانی نخواهد داشت.
  • Study Abroad Apartments: نام این سایت بیانگر همه چیز است. این سایت به دانشجویان کمک می کند که در محل تحصیل خود در خارج از کشور یک محل سکونت مناسب پیدا کنند. توجه کنید که این سایت در حال حاضر تنها در 13 شهر بزرگ خدمات خود را ارائه می کند. پس ابتدا لازم است چک کنید آیا مقصد شما در این لیست قرار دارد یا خیر.
لازم به ذکر است که تهیه ی خوابگاه و محل اقامت مناسب یکی از خدماتی است که توسط موسسه ی پیشگام آتی نگر کارون به دانشجویان ارائه می شود.

در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم به بیان چگونگی یافتنن خانه و خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور پرداختیم. همچنین انواع محل اقامت دانشجویی را نیز تعریف کردیم. در آخر به بیان برخی از منابع مفید برای یافتن خانه پرداختیم.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج